Onbeschofte tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:42
Grote kans dat het aan mij ligt. Ik heb echt het gevoel dat we tegenwoordig meer onbeschofte tweakers rond hebben lopen. Ter illustratie:
directx error log..
en
Asus EK-C2 invoer verkeerd?

Ben ik nou zo raar als ik dit ronduit frustrerend vind? Vroeger kon ik hier wel tegen en liet ik het gaan. Report erop en verder met mijn leven. Tegenwoordig merk ik echter dat ik mij er helemaal kapot aan erger. Zijn er meer lullo's die rondlopen op tweakers.net of ben ik een oude intolerante zak geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Om eerlijk te zijn ben je zelf ook niet bijzonder vriendelijk in de door jou aangehaalde topics. We hanteren al sinds jaar en dag het beleid dat we liever een topicreport zien dan dat je zelf mensen op allerlei fouten gaat wijzen. Want dat maakt de sfeer namelijk niet beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Lekker laten gaan en niet op die mensen reageren, dan verdwijnt het vanzelf.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52

_Arthur

blub

Tweakers is, natuurlijk ook door de populairiteit, steeds beter bekend bij het grotere publiek. Hierdoor worden er ook forum-gebruikers aangetrokken die weinig kennis van zaken hebben en denken dat het een helpdesk is.

Gewoon negeren en je zelf er niet aan ergeren is echt het beste voor je gemoedstoestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sterker nog, de wannabe mod is er vaak de oorzaak van het echt ontsporen. Niet antwoorden en gewoon de crew het werk laten doen. De reactie is erger dan het topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
RoD schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:41:
Om eerlijk te zijn ben je zelf ook niet bijzonder vriendelijk in de door jou aangehaalde topics. We hanteren al sinds jaar en dag het beleid dat we liever een topicreport zien dan dat je zelf mensen op allerlei fouten gaat wijzen. Want dat maakt de sfeer namelijk niet beter ;)
Eensch, normaal gesproken houd ik mij ook bij een topic report maar ik kom de laatste tijd echter meer van dit soort dingen tegen. Daarom ook de vraag, is it just me of komt dit echt vaker voor/ zijn ze onbeschofter?

edit: houden jullie hierbij stats van trouwens? Gesloten topics en redenen waarom?

[ Voor 6% gewijzigd door Craven op 28-06-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Dit komt wel vaker voor inderdaad, ik moet regelmatig topics gewoon skippen omdat er vanalles aan mankeert/inzet minimaal is. Het is net een slechte stuk in een film, gewoon door te skippen maar wel irritant.

Een van de effecten van meer populariteit. Maar Tweakers.net zal ze kundig opvoeden denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:41:
Helaas is de behandeltijd van TR's niet altijd even snel, waardoor Tweakers maar zelf op fouten gaan wijzen ;)

Heb er zelf nog een paar open staan, al gaat dat niet over situaties als dit. Helaas zakken topics weg en dan worden TR's niet meer behandeld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Craven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:56:
[...]

Eensch, normaal gesproken houd ik mij ook bij een topic report maar ik kom de laatste tijd echter meer van dit soort dingen tegen. Daarom ook de vraag, is it just me of komt dit echt vaker voor/ zijn ze onbeschofter?

edit: houden jullie hierbij stats van trouwens? Gesloten topics en redenen waarom?
Ik weet niet of hier stats van zijn. Mijn gevoel zegt trouwens dat het vroeger echt niet beter was dan nu. Als je in de archieven duikt zie je dat er in de vroegere jaren ook veel van dit soort dingen voorbijkwamen :)
Raven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Helaas is de behandeltijd van TR's niet altijd even snel, waardoor Tweakers maar zelf op fouten gaan wijzen ;)

Heb er zelf nog een paar open staan, al gaat dat niet over situaties als dit. Helaas zakken topics weg en dan worden TR's niet meer behandeld.
Het lijkt me goed om dan de moderators of de admin er op aan te spreken. Het is wel de bedoeling dat openstaande topicreports binnen afzienbare tijd worden afgehandeld, of in ieder geval gelezen.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 28-06-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Raven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat ik dan gewoon nog een TR aanmaak als het probleem zich nog steeds voordoet wanneer blijkt dat de TR nog niet behandeld is. Als mods zien dat er 10 TR's zijn over iets dan gaat er vanzelf wel een belletje rinkelen dat er misschien wel ingegrepen moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 28-06-2015 13:07 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Het lijkt me goed om dan de moderators of de admin er op aan te spreken. Het is wel de bedoeling dat openstaande topicreports binnen afzienbare tijd worden afgehandeld, of in ieder geval gelezen.
Misschien is het handiger om voor crew/admins een openstaande-TR-indicator te maken bovenaan de indexpagina's van (sub)fora, dan valt het tenminste op dat er nog wat niet behandeld is ;)
Zeror schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat ik dan gewoon nog een TR aanmaak als het probleem zich nog steeds voordoet wanneer blijkt dat de TR nog niet behandeld is. Als mods zien dat er 10 TR's zijn over iets dan gaat er vanzelf wel een belletje rinkelen dat er misschien wel ingegrepen moet worden.
Dat helpt niet als topics geen reacties meer krijgen en wegzakken, dan vallen de openstaande TR's niet meer op.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RoD schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Ik weet niet of hier stats van zijn. Mijn gevoel zegt trouwens dat het vroeger echt niet beter was dan nu. Als je in de archieven duikt zie je dat er in de vroegere jaren ook veel van dit soort dingen voorbijkwamen :)
^^ dat inderdaad. Ik loop hier nu ruim 10 jaar als crewlid rond en heb niet echt het idee dat er veel meer onbeschofte mensen rondlopen dan in het begin van mijn crewperiode. If anything is het allemaal beter geworden omdat de regulars een stukje vriendelijker zijn tegenwoordig. Vroeger waren we als community niet bepaald lief voor mensen die niet wisten hoe je een goeie vraag moet stellen, nu zijn we daar collectief wat vergevender in.
Zeror schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat ik dan gewoon nog een TR aanmaak als het probleem zich nog steeds voordoet wanneer blijkt dat de TR nog niet behandeld is. Als mods zien dat er 10 TR's zijn over iets dan gaat er vanzelf wel een belletje rinkelen.
Ik ben bang dat 10 TR's er niet bijster anders uitzien voor moderators dan één TR. Als je vorige TR nog op rood staat dan heeft een nieuwe TR maken over datzelfde onderwerp niet bijster veel zin en dan kun je beter even de betreffende admin aan de jas trekken of een topic in SM maken dan nog een TR tikken. En als het met enige regelmaat fout gaat in bepaalde delen van het forum dan is een topic hier in LA ook niet misplaatst. :)
Raven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:09:
[...]
Misschien is het handiger om voor crew/admins een openstaande-TR-indicator te maken bovenaan de indexpagina's van (sub)fora, dan valt het tenminste op dat er nog wat niet behandeld is ;)
Als je al op de indexpagina van je forum zit kún je al niet over de TR's heen kijken, dat is het enige stukje kleur in de topiclijst. Als het dan nóg gemist wordt is er niet veel dat daaraan gaat veranderen met zo'n tellertje.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 28-06-2015 13:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NMe schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Als je al op de indexpagina van je forum zit kún je al niet over de TR's heen kijken, dat is het enige stukje kleur in de topiclijst. Als het dan nóg gemist wordt is er niet veel dat daaraan gaat veranderen met zo'n tellertje.
Ook niet als de topics al wat weggezakt zijn door gebrek aan reactie?
NMe schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Ik ben bang dat 10 TR's er niet bijster anders uitzien voor moderators dan één TR. Als je vorige TR nog op rood staat dan heeft een nieuwe TR maken over datzelfde onderwerp niet bijster veel zin en dan kun je beter even de betreffende admin aan de jas trekken of een topic in SM maken dan nog een TR tikken. En als het met enige regelmaat fout gaat in bepaalde delen van het forum dan is een topic hier in LA ook niet misplaatst. :)
Daar wordt er juist weer verwezen naar de TR-knop :P

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 28-06-2015 13:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:22:
[...]

Ook niet als de topics al wat weggezakt zijn door gebrek aan reactie?
Nee, maar in dat geval hoeft er blijkbaar ook niet hard gemodereerd te worden. ;)
Daar wordt er juist weer verwezen naar de TR-knop :P
Als je zegt dat je een SM-topic opent omdat er al (bijvoorbeeld) 24 uur niks met je TR gedaan is dan moet je wel tegen een extreme hork van een crewlid aanlopen wil 'ie dat zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dit topic over onbeschofte tweakers gaat, betekent niet dat je ook zelf zo moet reageren.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 28-06-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik dacht dat je het over de mensen had die bot reageren in die topics, totdat ik zag dat jij dat zelf bent 8)7

Je oogst wat je zaait. Als jij er met de botte bijl in gaat, dan kan je ook verwachten dat mensen bot reageren, wat dan alleen nog maar van kwaad tot erger zal gaan. Een betere wereld GoT begint bij jezelf.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Ik sta niet bekend om mijn subtiliteit inderdaad. Maar dit:
Haalt gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:37
Craven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:37:

[...]

Ik vind je reactie daarop nog heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Daar houd ik ook niet van.
Maar maak je niet zo druk. Relax ;)
Meestal zijn dit ook nog kinderen. Of jongeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
pacificocean schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:39:
[...]

Ik vind je reactie daarop nog heel netjes.
Ik heb het "foute" gedeelte ook net weggehaald. Of had je die nog net meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Craven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:37:

[...]

Oh ik zeker ook, het liefst zou ik 'm een draai om z'n oren geven. Maar je kan beter op een nette manier duidelijk maken dat dat niet de gang van zaken hier is. Of nog beter: een TR ervan maken en een modje dat laten doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Craven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Ik heb het "foute" gedeelte ook net weggehaald. Of had je die nog net meegekregen?
Dat foute gedeelte vond ik ook zo verschrikkelijk nog niet in dit geval, al is het natuurlijk wel beter om dat weg te laten en aan de lokale crew over te laten. Het is vast geen geheim dat ik ook niet van dat soort reacties hou en ik er in mijn eigen fora korte metten mee maak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:37
Craven schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Ik bedoelde voor de edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, dat soort mensen heb je overal en altijd denk ik. Ik denk dat ze hier zodra het probleem is opgelost ook nooit meer komen dus het lost zichzelf op ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Wat kunnen eigenlijk de consequenties zijn als je je onbeschoft gedraagd?

als we bv. naar knip kijken, dan zijn er meerdere topics, waarin hij zich misdraagt en ook al gecorrigeerd is door een mod. Mar verder lijkt het niet dat hij daar last van heeft, en rustig door kan gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door iisschots op 28-06-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:11

br00ky

Moderator Harde Waren
demonic schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:37:
Wat kunnen eigenlijk de consequenties zijn als je je onbeschoft gedraagd?
Als het bij herhaling voorkomt, een tijdelijke vakantie van Tweakers.
als we bv. naar xxx kijken
Laten we hier geen individuele users gaan bespreken. Nogmaals, valt je iets op, doe een TR :).

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 28-06-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
TS: Ik snap je punt, maar vind de reacties (waarom die van jezelf) ook onbeschoft waarbij je irritatie opwekt. Niet iedereen heeft verstand van computers. Mocht je je ergen, antwoord dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Squ1zZy schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:26:
Niet iedereen heeft verstand van computers. Mocht je je ergen, antwoord dan niet.
Heel subtiel antwoord, niet specifiek naar jou of naar een betreffend topic maar in een aantal gevallen laat een topicstart te wensen over (technisch of theoretisch), zie je vaak dat er binnen 10 minuten een aantal mensen posten met aannames of gedeeltelijke ideeen (al dan niet gevoed door ook eigen onwetendheid) en voordat de topicstarter het verhaal recht heeft kunnen trekken, is het topic eigenlijk al overbodig/vervuild maar zitten sommige keyboard-warriors stijf van de adrenaline alweer misquotes op te voeren om iemand terecht te wijzen.

Zo zie je na verloop van tijd dat bepaalde topics, zoals BBG-topics of over duurzame energie, vaak alleen nog worden bezocht door "kenners" omdat de rest langzaam maar zeker ziet dat ze niet mee kunnen komen in de techniek of een gedeelte van de besproken materie eenvoudigweg zelf niet beheersen en dan liever niet posten maar lekker lezen.

Tip: ontspoort een topic of reply? Wees de sterkste man/vrouw, klik even op TR, klik het topic weg en kijk desnoods de volgende dag of er nieuwe/aanvullende info in het topic staat waar je wel weer mee verder kan en/of over kan discussieren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dat is al zo lang de regel op Tweakers, zie Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1