Aanbiedingen snel verdwenen..??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Nu is dit in korte tijd dat ik er voor de derde keer tegenaan loop, van een nieuwe Tweaker die een videokaart, processor of andere leuke aanbieding heeft is de advertentie wel in de lijst terug te vinden maar na het aanklikken..:
Je hebt geen rechten om deze advertentie te bekijken.

Request ID: Pontus_3899_558ef69c1ec8f1.84691247
Wat betekent dit nou eigenlijk..? Is de advertentie nu erg dubieus of misschien wel gewist..? Staat de advertentie misschien op 'hold' totdat duidelijk is dat het een solide verkoper is..?

In twee dagen tijd is het de derde al die ik zo vind, en veelal uit de regio Limburg.
Gisteren uit Heerlen..: V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G

Vandaag (zojuist ontdekt) twee uit Maastricht..:
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G Nieuwstaat
...en...
V&A aangeboden: Gigabyte GV-N980WF3OC-4GD GTX 980

Alledrie nieuwe Tweakers met vandaag of hooguit twee dagen geleden ingeschreven accounts en nul komma niks aan feedback (uiteraard, moet verdiend worden).

Heren (en dames natuurlijk) moderators, zijn dit nu echt de advertenties met 'flags' zodat we daar voor moeten oppassen of misschien alleen dat er een alarmbelletje gaat rinkelen of is er iets anders mee aan de hand..? Ik weet niet wat ik hierbij moet denken namelijk, de links naar de advertenties zijn er dus wel maar het aanklikken gaat nergens heen. Maar via de PM is het nog altijd mogelijk om de (wannabee?) Tweaker te bereiken, is dat dan wel zo verstandig in zo'n geval..?

:/

[ Voor 4% gewijzigd door sleezball op 27-06-2015 21:29 ]

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De V&A- en andere crew is altijd alert op mogelijke oplichters, en de kans is groot dat het hier om accounts gaat van mensen die we al eerder een ban hebben gegeven.

Aangaande tips waarop te letten, je hebt How to - Veilig handelen op V&A gezien?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Uiteraard heb ik dat topic al eens doorgenomen, meer dan eens zelfs. En ik loop wat dat betreft al iets langer mee in de V&A sectie, ik weet waar ik over praat gelukkig en weet grotendeels het kaf van het koren te scheiden. Het heeft natuurlijk ook veel met logisch nadenken te maken maar het is ook menselijk dat alle remmingen losgaan zodra er een bijna onwaarschijnlijk goede aanbieding langskomt. Dus goed dat het sowieso gebeurd is, als het onterecht blijkt wordt dat door jullie mods vast wel weer rechtgetrokken lijkt me.

Maar het viel me op dat ik via de profielen van de dubieuze aanbieders alsnog berichten kan versturen. In ieder geval LIJKT het erop dat een bericht verstuurd wordt, ik weet niet of die dan ook doorgestuurd worden naar de (wellicht dubieuze) aanbieder. Zou het misschien dan niet beter zijn ook de berichten service van zo'n account ook op non-actief te zetten zolang als het doorlichten nog loopt..?

In ieder geval is het nou wel duidelijk dat deze advertenties onderwerp zijn van nader onderzoek, waarvoor mijn dank. Goed dat er toch enigszins gelet wordt en gewaakt wordt tegen misstanden en misbruik cq oplichting.

Cheerz,

Sleez. :D

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G
Een GTX980 van 4 maanden oud voor €250,- (nieuwprijs volgens de advertentie €560,-)
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G Nieuwstaat
Een GTX980, 1x uit de doos gehaald voor €450,- (nieuw prijs nog steeds €560,-)
V&A aangeboden: Gigabyte GV-N980WF3OC-4GD GTX 980
Een GTX980, nieuw in doos voor €450,-

Lijkt het je niet allemaal wel heel erg "too good to be true"?

De advertenties staan in preview-modus wat door de verkoper zelf gedaan kan worden of automatisch gedaan wordt als wij twijfels over de verkoper hebben.
sleezball schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:18:
Het heeft natuurlijk ook veel met logisch nadenken te maken maar het is ook menselijk dat alle remmingen losgaan zodra er een bijna onwaarschijnlijk goede aanbieding langskomt.
Oftewel, too good to be true en dan moet je dus nog eens extra gaan nadenken.
Maar het viel me op dat ik via de profielen van de dubieuze aanbieders alsnog berichten kan versturen. In ieder geval LIJKT het erop dat een bericht verstuurd wordt, ik weet niet of die dan ook doorgestuurd worden naar de (wellicht dubieuze) aanbieder. Zou het misschien dan niet beter zijn ook de berichten service van zo'n account ook op non-actief te zetten zolang als het doorlichten nog loopt..?
Ja, de berichten worden nog gewoon doorgestuurd maar bij nieuwere accounts is het alleen mogelijk om via DM te reageren en dus kan hij/zij die niet meer lezen (maar bepaalde crewleden wel).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!