Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Utp aanleggen, Ik snap het niet meer....

Pagina: 1
Acties:

• lange130
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-07-2024
Vond veel over kleuren en kabels maar dit niet.....
Ik wil thuis UTP kabels aanleggen en kom er niet meer uit.
Ik heb stugge cat6 gekocht en door loze leiding laten leggen.
Ik heb 2 wandcontactdozen gekocht met Lsa stroken. Met een punchdown tool heb ik de kleuren op de poorten aangesloten volgens T568B. Ik heb geen tester maar ik heb in een losse Rj45 de poorten verbonden per paar zodat ik de draden met mijn multimeter kan doormeten zowel op de pinnen als in de contactdoos als in de aangesloten kabel meet ik verbinding. Sluit ik echter mijn settopbox via deze verbinding aan op mijn router dan krijg ik geen verbinding. Aansluitkabels werken los wel dus die kan ik uitsluiten. En het gaat hooguit om 8 meter kabel dus te lang ook niet.

Ik snap het echt niet meer.........

Verwijderd

Check even of er een beschrijving bij zit, waar in staat hoe de bedrading aangesloten dient te worden. Dit wil nog wel eens verschillen per merk (als je zelf 1/8 aanhoud op basis van de gangbare kleurcodering zit je dus meeste kans al fout).

• lange130
Zit erbij
pin1 wit/oranje
pin2 oranje
pin3 wit/groen
pin4 blauw
pin5 wit/blauw
pin6 groen
pin7 wit/bruin
pin8 bruin
(pinnen zitten overigens niet op deze volgorde)

Er staan zelfs kleurtjes bij en op zich zolang ik het boven en beneden hetzelfde doe zou het niet uit mogen maken toch?

Het voelt alsof mijn modem zijn signaal er niet doorheen krijgt maar dat lijkt me vreemd.....

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Haal een tester of leen er één...

U+

• lange130
Ja als ik die had....
Maar ik dacht dat mijn doorverbonden rj45 ook wel zou werken en ik meet verbinding.....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00

lier

MikroTik nerd

Maak even een foto van hoe de aders in de WCD zitten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• lange130
http://picasaweb.google.c...lange/6165143065397140433

https://imageshack.com/i/p7tGViaAj

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/907/tGViaA.jpg

[ Voor 126% gewijzigd door lange130 op 28-06-2015 07:43 . Reden: Link werkte niet ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
lange130 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:32:
Ja als ik die had....
Maar ik dacht dat mijn doorverbonden rj45 ook wel zou werken en ik meet verbinding.....
Als je in de buurt van Utrecht bent, kun je die van mij wel lenen.

U+

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
lange130 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:29:
Zit erbij
pin1 wit/oranje
pin2 oranje
pin3 wit/groen
pin4 blauw
pin5 wit/blauw
pin6 groen
pin7 wit/bruin
pin8 bruin
(pinnen zitten overigens niet op deze volgorde)

Er staan zelfs kleurtjes bij en op zich zolang ik het boven en beneden hetzelfde doe zou het niet uit mogen maken toch?

Het voelt alsof mijn modem zijn signaal er niet doorheen krijgt maar dat lijkt me vreemd.....
Houd er wel rekening meet dat alles B aangesloten moet zijn,anders krijg je een cross situatie in je bekabeling.

zoala je hierboven heb staan met pennetje van je stekker naar beneden is het een B situatie,maar op de aansluiting boven zou je even moeten letten

• lier

lier

MikroTik nerd

Link werkt nog steeds niet echt... denk ik

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
Heb je ook gemeten of de draden onderling geen sluiting maken (of aan aarde raken)?
Voor 15 euro heb je een utp kabeltester.
Zie:

http://www.allekabels.nl/netwerk/netwerk_kabel_tester.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:22
Je hebt dus bij de router een dubbele rj45 wcd en bij je settopbox ook?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
De wcd bedrading ziet er goed uit volgens schema B.
Heeft de combinatie router <--> settopbox ooit al eens gewerkt, of is het een compleet nieuwe setup ?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

LSA stroken vereisen ook een andere dogger, ik zie wel kans dat je dezelfde dogger (punch down tool) hebt gebruikt? Zijn de afwerkstroken aan beide zijden hetzelfde, of heb je echt aan 1 kant LSA (schuine) en aan de andere kant rechte stroken? Kan me herinneren dat daar een aardig verschil in kan zitten, het vereist ook twee verschillende doggers. Kun je de stroken eens fotograferen?

Dit is LSA, schuin
Afbeeldingslocatie: http://netwerkproducten.com/content/images/DSC01724.JPG

En dit is recht (ik denk AMP, ben er te lang uit)
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32336870192/50-shipping-fee-200-pieces-10G-font-b-Network-b-font-Cat5e-RJ45-font-b-Keystone.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door JdM op 28-06-2015 11:58 ]

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:54
Woon je toevallig in de buurt van Kampen / Zwolle? Eventueel kan je er wel ff 1 van mij lenen. ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 22:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je ook de andere kant van de kabel laten zien?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je de andere kant een rj45 stekkertje is en je hebt dezelfde volgorde aangehouden als op de doos gaat iig fout (zie ook de nummering op de doos die overeenkomt met de rj45 nummering (bij de kleuren)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1360x765q90/907/tGViaA.jpg

Iperf

• EverLast2002
Fish schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:59:
Als je de andere kant een rj45 stekkertje is en je hebt dezelfde volgorde aangehouden als op de doos gaat iig fout (zie ook de nummering op de doos die overeenkomt met de rj45 nummering (bij de kleuren)

[afbeelding]
De volgorde van die wcd en de volgorde van een straight UTP aansluiting komt 1 op 1 niet overeen inderdaad.
Ik vermoed dat in de aansluitingen van de wcd hier rekening mee gehouden is, want de kleurcodes kloppen dan weer wel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

had je nog die foto van de andere kant ?

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lange130 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:29:

A:
Het maakt wel uit. die twist zit er niet voor niets op elk gewtiste paar staat een gebalanceert singaal. elk paar heeft ook een andere spoed. Dit voorkomt geen overspraak, maar de overspraak is (door de andere spoed) op een plek verder tegengesteld waardoor deze zichzelf grotendeels weer opheft.
idem voor storingsinvloeden van buitenaf

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 28-06-2015 19:29 ]

Iperf

• lange130
Dank voor alle hulp heb nu een tester geleend. Die geeft aan dan pin 3,6 en 7 sluiting maken. Dus vandaar dat ik wel verbinding meette met mijn multimeter maar helaas iets teveel. Ga morgen verder maar begrijp nog niet waar die sluiting dan zou moeten zitten......

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je nou eens die foto van de andere kant zou posten waar 2x om is gevraagd, had iemand het misschien wel gezien ...

maar 3,6 en 7 sluiting ? wauw

gokje .. je hebt de aders gestript voordat je ze in een rj45 hebt gestopt en er is er 1 kromgeslagen

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 28-06-2015 21:12 ]

Iperf

• lange130
Die andere kant is hetzelfde vandaar. Ben bang dat die sluiting ergens onderweg zit door een schroef of spijker van de aannemer.....ik zie namelijk niets in de wcd.....

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

lange130 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:13:
Die andere kant is hetzelfde vandaar. Ben bang dat die sluiting ergens onderweg zit door een schroef of spijker van de aannemer.....ik zie namelijk niets in de wcd.....
Dus eerst is er een kabel door de loze leiding gelegd en daarna heeft de aannemer er nog een keer een spijker of schroef doorheen gejaagd :? Ergens klopt er iets niet in die volgorde.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 22:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met sommige testers kan je zien op hoeveel meter de kortsluiting zit. Kan je daar wat mee?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• EverLast2002
lange130 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:13:
Kun je die 8 meter traject van leiding visueel nalopen op spijkers/schroeven, oftewel wat heeft ie daar later nog gemonteerd/gedaan dan ??

• EverLast2002
Fish schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:09:
Als je nou eens die foto van de andere kant zou posten waar 2x om is gevraagd, had iemand het misschien wel gezien ...

maar 3,6 en 7 sluiting ? wauw

gokje .. je hebt de aders gestript voordat je ze in een rj45 hebt gestopt en er is er 1 kromgeslagen
Volgens zijn verhaal zit er aan beide kanten een wcd, en geen RJ45 connectoren.....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Freee!! schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:26:
[...]
Ergens klopt er iets niet in die volgorde.
jawel, dat is exact de volgorde op de achterkant van de wcd
oh wacht ... ik snap het al :+
EverLast2002 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:32:
[...]

Volgens zijn verhaal zit er aan beide kanten een wcd, en geen RJ45 connectoren.....
ok, gemist, sorry

gezien die 3 pinnen zou ik denken dat er iste mis gaat in 1 van de wcd's zelf.
een spijker vind ik nogal :/ onwaarchijnlijk

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 28-06-2015 21:37 ]

Iperf

• lange130
Opgelost!

Door de meter zag ik dat er kortsluiting was op 3, 6 en 7. Naar de wcd gekeken en ik zag dat de uiteinden van de draadjes door de punchdowntool tegen de stalen ommanteling van de wcd kwamen.....
Omgebogen en toen opgelost........

Nogmaals dank voor het meedenken!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:15
Tja die draadjes moet je ook altijd strak afknippen na het punchen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Worden die niet automatisch geknipt. En daarbij als er draad overblijft dan zou hier bemanteling omheen moeten zitten.

Zoals eerder gezegd. Je hebt ze niet gestript en toen gepunched?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• EverLast2002
Verkeerde type punchtool gebruikt misschien (ik verzin maar iets) ?
Wel fijn dat je het hebt kunnen oplossen en dat het nu werkt !

• lange130
Draden niet gestript en punchdowntool knipt wel maar uiteinden raakten precies de stalen rand van de wcd. Beetje ontwerpfout van wcd lijkt me......
Pagina: 1