Gratis website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Hallo,

ik hoorde dat het tegenwoordig ook mogelijk is om zonder (veel) technische kennis, mogelijk is om een website te maken. Sites zoals Webnode.nl laten je met behulp van klik&sleep en sjablonen eenvoudig en gratis een website in elkaar knutselen.

Ik vroeg me af welke jullie zouden adviseren voor een simpele gratis website. Wat ik belangrijk vind, is dat ik zelf de specifieke websitelinks/-adressen kan opzetten/bepalen. Bijvoorbeeld dat ik voor een nieuw item de specifieke website op kan zetten als: www.marnixmoed.com/items/201506271745.
Het moet dus geen blog zijn, maar een 'normale' website.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:08
Je link doet niks?

Heb je al iets van een domeinnaam en een host ergens? In dat geval zou ik gewoon een wordpress installatie doen en daar lekker mee gaan klooien. Het systeem is vrij makkelijk aan te leren, er zijn 100'en tutorials en vele plugins om je op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
arvidbeheerder schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:58:
Je link doet niks?

Heb je al iets van een domeinnaam en een host ergens? In dat geval zou ik gewoon een wordpress installatie doen en daar lekker mee gaan klooien. Het systeem is vrij makkelijk aan te leren, er zijn 100'en tutorials en vele plugins om je op weg te helpen.
De link was als voorbeeld, dat ik een datum en tijdstip als link wil.

Wordpress, ga ik es induiken. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk eens bij http://hostfree.nl/

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
marnix.moed schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:50:
[...]
Wordpress, ga ik es induiken. Thx.
Hm... kom op hun site nog steeds niet verder dan een blog. Poos geleden al es geprobeerd met Wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Thx, zal ik doen.

Wow, een hoop acracadabra voor een newby als ik. Ik zie dat ze volgens mij wel kunnen leveren wat ik wil, namelijk mijn bestaande domeinnaam bij Transip te hosten bij hostfree.nl. Maar hoe dat moet, is me niet duidelijk.

Als ik bij hun 'Website bouwer' probeer te komen, lukt het me maar niet om in te loggen :?

[ Voor 49% gewijzigd door marnix.moed op 27-06-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

heb ik ook last van, weet niet waarom, geen tijd gehad er in te duiken

voor de dns, kijk bij je gegevens bij hostfree welk ip je site heeft (staat dacht ik onderaan de pagina met de name servers). Dit moet je bij je A record bij trans ip invullen bij je dns settings (ik heb mijn dns ook bij transip)

NB let even op dat hun standaard software verouderd is, bv hun joomla versie is erg oud

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 16:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Iets als www.virb.com ?
Betaal je wel 10 dollar/maand voor alleen platform. Je kan iig gratis trial proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je WordPress in combinatie met bijvoorbeeld "The 7" Theme gaat gebruiken dan kun je hele pagina's in elkaar klikken en slepen. Ideaal, het kost je alleen veel tijd. Daarbij is WordPress niet het snelste pakket, het duurt vaak even voordat je een pagina op je scherm krijgt.

Ik heb geen aandelen bij Themeforest o.i.d. Ik heb wel dit thema gekocht en het bevalt me uitstekend. Al meerdere sites mee gemaakt, voor mezelf.

WordPress is ooit begonnen als blogsoftware, wat het nog steeds is. Door alle extensies en toevoegingen is het prima mogelijk om er meer van te maken dan een blog. Dat wat jij wilt, waarbij een bericht of item het format van jaar, maand, dag, uur, minuut krijgt is daarmee ook prima in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Bedankt allen voor jullie input.

Transip heeft naast Wordpress ook Joomla. Is Joomla een tool waar je met simpel 'slepen en klikken' een website op kan zetten? En je een webadres de het format van jaar, maand, dag, uur, minuut kunt geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 14:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan via windows azure gratis plek krijgen voor een website. Je gaat betalen boven bepaald gebruik.
Goede hosting kost tegenwoordig geen donder 3,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

marnix.moed schreef op zondag 28 juni 2015 @ 03:08:

Transip heeft naast Wordpress ook Joomla. Is Joomla een tool waar je met simpel 'slepen en klikken' een website op kan zetten? En je een webadres de het format van jaar, maand, dag, uur, minuut kunt geven?
Joomla is ook net als Wordpress een CMS systeem, en werken gewoon met templates, simpel klikken moet je gewoon sitebuilder nemen die bijna elke hoster wel heeft. Alleen de functie die jij wil ligt wat gecompliceerder en is niet zo met site builder voor elkaar te krijgen (Geen ervaring met een site builder maar lijkt me sterk dat ze dat ondersteunen) maar Wordpress of Joomla is ook niet ingewikkeld, zal ongetwijfeld wel een plugin zijn voor de functie die jij wel gewoon goed zoeken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Als je het in elkaar wilt klikken, ga dan voor Wordpress in combinatie met Visual composer. ;)

Denk dat je wel even een startup nodig hebt met bijv installatie van beide paketten, maar als het eenmaal staat werkt het heel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:53 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-06 14:41

error 404

Gebruiker niet gevonden

Probeer eens webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beke69
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik ben erg content van http://wix.com
Heb er twee gebouwd via hun hosting. Simpel, véél templates om mee te starten. Alles in het nederlands.
Maakt tevens een mobiele versie die door de google zoekfunctie ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
In dat kader heb je ook nog https://www.drupalgardens.com/, met als voordeel dat je de volledige site kan downloaden en eventueel bij een andere hosting partij weg kunt zetten zonder kosten.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
42dpi schreef op zondag 28 juni 2015 @ 04:42:
[...]

Joomla is ook net als Wordpress een CMS systeem, en werken gewoon met templates, simpel klikken moet je gewoon sitebuilder nemen die bijna elke hoster wel heeft. Alleen de functie die jij wil ligt wat gecompliceerder en is niet zo met site builder voor elkaar te krijgen (Geen ervaring met een site builder maar lijkt me sterk dat ze dat ondersteunen) maar Wordpress of Joomla is ook niet ingewikkeld, zal ongetwijfeld wel een plugin zijn voor de functie die jij wel gewoon goed zoeken.
Thx, ik kijk er even verder naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 15:09
marnix.moed schreef op zondag 28 juni 2015 @ 03:08:

Mag ik vragen waarom je zo graag "een webadres de het format van jaar, maand, dag, uur, minuut" in het adres wil hebben?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
TRON schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:59:
[...]

Mag ik vragen waarom je zo graag "een webadres de het format van jaar, maand, dag, uur, minuut" in het adres wil hebben?
Ik wil op den duur producten maken die n unieke serienummer krijgen gebaseerd op jaar, maand , etc. Met dat serienummer kan iemand de specs van dat product terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 913939

Hoi Marnix,

Hoewel WordPress oorspronkelijk is opgezet voor blogs zijn de mogelijkheden nu onbeperkt. Je kunt professionele websites maken en ik denk dat mijn tutorials jou precies laten zien wat je wilt.

In mijn tutorials leg ik je stap-voor-stap uit hoe je zelf een professionele website kunt maken. Geheel gratis! Je kunt onbeperkt pagina's toevoegen en aanpassen.

Je kunt de tutorials hier bekijken: *knip*

Groeten

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 25-04-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Modbreak:Bijna twee jaar later is dit topic vast niet meer relevant en zelfs als dat wél zo was zijn wij er niet zo van gediend als je komt spammen, helemaal niet als je daar zelfs speciaal een account voor aanmaakt, @Anoniem: 913939.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 25-04-2017 17:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.