Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gratis website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.982 views

• marnix.moed
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 22:08
Hallo,

ik hoorde dat het tegenwoordig ook mogelijk is om zonder (veel) technische kennis, mogelijk is om een website te maken. Sites zoals Webnode.nl laten je met behulp van klik&sleep en sjablonen eenvoudig en gratis een website in elkaar knutselen.

Ik vroeg me af welke jullie zouden adviseren voor een simpele gratis website. Wat ik belangrijk vind, is dat ik zelf de specifieke websitelinks/-adressen kan opzetten/bepalen. Bijvoorbeeld dat ik voor een nieuw item de specifieke website op kan zetten als: www.marnixmoed.com/items/201506271745.
Het moet dus geen blog zijn, maar een 'normale' website.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• marnix.moed
quote:
arvidbeheerder schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:58:
Je link doet niks?

Heb je al iets van een domeinnaam en een host ergens? In dat geval zou ik gewoon een wordpress installatie doen en daar lekker mee gaan klooien. Het systeem is vrij makkelijk aan te leren, er zijn 100'en tutorials en vele plugins om je op weg te helpen.
De link was als voorbeeld, dat ik een datum en tijdstip als link wil.

Wordpress, ga ik es induiken. Thx.

• marnix.moed
quote:
marnix.moed schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:50:
[...]
Wordpress, ga ik es induiken. Thx.
Hm... kom op hun site nog steeds niet verder dan een blog. Poos geleden al es geprobeerd met Wordpress.

• marnix.moed
quote:
Thx, zal ik doen.

Wow, een hoop acracadabra voor een newby als ik. Ik zie dat ze volgens mij wel kunnen leveren wat ik wil, namelijk mijn bestaande domeinnaam bij Transip te hosten bij hostfree.nl. Maar hoe dat moet, is me niet duidelijk.

Als ik bij hun 'Website bouwer' probeer te komen, lukt het me maar niet om in te loggen :?

marnix.moed wijzigde deze reactie 27-06-2015 21:47 (49%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marnix.moed
Bedankt allen voor jullie input.

Transip heeft naast Wordpress ook Joomla. Is Joomla een tool waar je met simpel 'slepen en klikken' een website op kan zetten? En je een webadres de het format van jaar, maand, dag, uur, minuut kunt geven?

• marnix.moed
quote:
42dpi schreef op zondag 28 juni 2015 @ 04:42:
[...]

Joomla is ook net als Wordpress een CMS systeem, en werken gewoon met templates, simpel klikken moet je gewoon sitebuilder nemen die bijna elke hoster wel heeft. Alleen de functie die jij wil ligt wat gecompliceerder en is niet zo met site builder voor elkaar te krijgen (Geen ervaring met een site builder maar lijkt me sterk dat ze dat ondersteunen) maar Wordpress of Joomla is ook niet ingewikkeld, zal ongetwijfeld wel een plugin zijn voor de functie die jij wel gewoon goed zoeken.
Thx, ik kijk er even verder naar.

• marnix.moed
quote:
TRON schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:59:
[...]

Mag ik vragen waarom je zo graag "een webadres de het format van jaar, maand, dag, uur, minuut" in het adres wil hebben?
Ik wil op den duur producten maken die n unieke serienummer krijgen gebaseerd op jaar, maand , etc. Met dat serienummer kan iemand de specs van dat product terug vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True