Waterklep/schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 13:33
Ik wil gaan beginnen met domotica, ik heb nog geen specifiek systeem uitgezocht, maar mijn voorkeur gaat nu uit naar Homewizard vanwege hun HeatLink module.

Maar wat ik graag er bij willen hebben is de mogelijkheid om een waterkraan (meer specifiek een tuinslang) open of dicht te zetten. Behalve Gardena (waar je dan verder niets mee kan) kan ik niets vinden. Misschien heeft iemand zoiets al eens gezien.

Ik kan twee mogelijkheden bedenken:
1: kant en klaar domotica ding dat centraal gestuurd een kraan/waterflow open/dicht kan zetten.
2: een apparaat wat zoiets doet op basis van wel/geen stroom. Dan kan er een gestuurd stopcontact achter.

Heb me suf gegoogeld maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:55
snelle google search levert al snel resultaten, o.a. deze
http://www.amazon.com/For...-Wave-Water/dp/B006KU10ZI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 06:38
http://magneetventielshop.nl/magneetventiel/2-weg/

Kies maar uit.
Samen met een esp8266 kan je een mooie wifi bediende waterklep maken.

[ Voor 34% gewijzigd door mightym op 27-06-2015 14:28 ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:13
Zelf schakel ik Danfoss wax klepmotoren 230 V met klikaanklikuit om de tuin te bewateren. Deze schakel ik via de Homewizard en/of kaku schakelaar.

[ Voor 24% gewijzigd door MadDog11 op 27-06-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Om dit te doen met Homewizard heb je nodig:

- Magneetventiel (zie link hierboven), bijvoorbeeld die van Rainbird. De ventielen die ik gebruik gaan open als je er 24V wisselspanning op zet.
- 24VAC transformator (dus geen 24VDC!) Bijvoorbeeld deze
- Kaku schakelactor of iets anders dat je via Homewizard kunt aansturen en waarmee je de transformator kunt schakelen

Zie ook dit topic dat gaat over een vergelijkbare oplossing: Irrigatiesysteem in tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 13:33
Bedankt! Ik ga e.e.a. uitzoeken, als het gelukt is post ik weer.

Ter info: het is om papegaaien in een volière te beschermen tegen katten. Vorige week is er namelijke eentje door de tralies gekrabt en overleden. De meest katvriendelijk manier om ze te verjagen is met water denk ik. Op dit moment denk ik aan een beregeningsinstallatie die van bovenaf water op de katten gooit n.a.v. beweging.
Pagina: 1