Toon posts:

Case/GPU/CPU koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wou bij deze even weten of mijn voeding dit aankan en of deze goed gaat draaien zonder "bottlenecking".

Huidige specs:

i7 - 2600 k met simpele koeler en ventilatortje op (kan type niet zien)
16 GB DDR3
GTX 560
Corsair TX650M voeding
Asus P8Z68V

Zou deze graag in een Corsair Graphite 760T case willen steken ( voor betere airflow)
Wil alsook de GTX 560 veranderen in een GTX 980ti en watercooling Hydro SeriesH100i steken of Corsair Hydro Series H55 (Zit er een groot verschil tussen deze 2, of is er een betere voor die prijs?)

Voor nog wat betere airflow zou ik nog 1 à 2 Corsair SP140 LED koelertjes steken.

Zou dit een goede balans zijn qua geluid/airflow en kan mijn voeding dit aan?

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis hier nog wel wat eigen onderzoek. Qua waterkoeling kan je zelf prima reviews doornemen van beide koelers. Dan weet je snel genoeg wat de voordelen en nadelen zijn van beide types.

Verder, qua voeding hebben we Voeding advies en informatie topic - Deel 30. Na het lezen van de openingspost daar moet je al goede indruk hebben of je voeding voldoende gaat zijn.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De Corsair TX650M was/is een prima voeding, de relatief oudere HX en TX series waren naar mijn mening altijd goede voedingen. Deze voeding kan elke CPU / GPU combinatie aan.

Een behuizing is erg persoonlijk, al is de 760T wel een erg mooie behuizing. Deze wordt standaard al met 3 fans geleverd waardoor de airflow al prima in orde is. Je kan altijd nog 1 of 2 fans aan de bovenzijde toevoegen zoals je aangeeft.

Voor waterkoeling zijn er genoeg benchmarks te vinden waarop je jouw keuze kan baseren; wat is je budget? Wil je ver overclocken? Of zoek je de beste bang-for-buck optie? Soms kan een luchtkoeler van 30-40 euro al makkelijk aan je eisen voldoen, waardoor je zeker 60 euro bespaart tov een AIO waterkoel kit.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦