Budget videokaart GTA 5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Videokaart.

Wat is je budget?
Het liefst niet meer dan 80 euro, 2e hands vind ik geen probleem.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Intel Core i3 540 @ 3.07GHz, 6GB RAM, voeding 730W.

Ik ben op zoek naar een videokaart om GTA 5 mee te spelen. Ik hoef niet perse op hoge settings te kunnen spelen, als het maar een beetje goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag zelf op marktplaats deze: MSI Radeon HD 7850 -2GD5/OC videokaart

Kan die GTA 5 op bijvoorbeeld medium settings aan? of zou ik dan echt voor een duurdere kaart moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat zeggen de benchmarks over deze videokaart? Gta V is natuurlijk zeer populair dus er zijn duizenden reviews te vinden over de performance van verschillende videokaarten.

Op welke resolutie game je? Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het 1920 x 1080 (Full HD) is.
Verder wil ik graag wat meer informatie over je voeding. 730W is een erg raar wattage en ik vermoed daardoor een eng B-merk model voeding. De voeding heeft een grote sticker met daarop een model en/of typenummer.

Ik heb hier een benchmark gevonden met behoorlijk wat geteste kaarten: http://www.techspot.com/r...-pc-benchmarks/page2.html

In de eerste grafiek wordt er op full-hd getest met normale textures zonder FXAA en MSAA.
De 7850 zou dan gemiddeld 44 FPS halen, dit vind ik nét iets te weinig. Je zou de textures nog wat kunnen verlagen maar dat zou ik zonde vinden.

Interessanter is dan de 7950HD Boost van AMD. Dit kaartje is vaak best leuk verkrijgbaar via V&A voor een mooie prijs en zoals je ziet scoort deze 57 FPS gemiddeld; een veel mooiere score. De 3GB Vram op het kaartje maakt hem ook net wat meer futureproof voor dergelijke consoleport games.

Op V&A bijv: V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Dit lijkt mij voor je budget één van de beste oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik game op het moment op een lage resolutie, maar ben van plan om een nieuw scherm te kopen en dan inderdaad full hd te gamen.

De voeding is een tech solo TP730, zou ik een nieuwe nodig hebben? Zo ja, hoeveel gaat dit mij ongeveer kosten?

De 7950HD lijkt me wel een goeie voor die prijs dan, past deze in mij pc? Ik heb een GA-H55M-S2H.

Op het moment heb ik 3GB RAM, dus wou ik er een vervangen voor deze: http://eu.crucial.com/eur/en/ga-h55m-s2h/CT4053852

Zodat ik 6GB RAM heb, is dat een goed idee?

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
Een zeer goede voeding; pricewatch: Seasonic S12G 450W
Een redelijk goede voeding; pricewatch: Antec VPF Series 450W
Ga dus altijd voor een voeding van fatsoenlijke kwaliteit! Merken als MS-TECH, Spire, Inter-Tech, Eminent, Ewent, LC-Power, HKC en Techsolo kun je beter direct mijden. Daar betaal je namelijk erg veel, voor erg weinig. Zijn nog wel een paar van deze fabrikanten welke liever een wanproduct met veel marge verkopen dan een goed product, maar veel van die fabrikanten verkopen gelukkig al niks meer in Nederland.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, geeft de tp730 te weinig stroom voor die videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleem is vooral de belabberde kwaliteit. Door 3e rangs interne componenten kan die zomaar ploffen en in het ergste geval je net nieuw aangeschafte videokaart meefrituren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik die in ieder geval vervangen.

Nou heb ik nu 1x 1gb ram en 1x 2gb ram, nu wil ik die van 1 vervangen voor deze: http://eu.crucial.com/eur/en/ga-h55m-s2h/CT4053852

Alleen vroeg ik me af of dit problemen gaat opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:28
Volgens Crucial is dat geheugen compatible met jou moederbord, dus grote kans dat het geen problemen gaat opleveren :). Je zou even moeten kijken op welke snelheid het geheugen wat je nu erin hebt "draait". Het geheugen reepje in de link is 1600mHz, grote kans dat het geheugen wat je al hebt een lagere kloksnelheid heeft.

Een duurdere optie is om een 8 gb setje te halen, dat kost ongeveer 55 euro incl verzendkosten. Het voordeel hiervan is dat je een setje hebt wat identiek is en allebei 1600 mHz aankan. Het verschil in de praktijk is niet erg groot tussen 1333 mHz en 1600 mHz, maar ik weet niet welk geheugen je momenteel al hebt.

De videokaart is overigens een goede keuze! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het RAM geheugen wat ik nu heb heeft een snelheid van 666,7 mHz, dus ik ga dan toch maar voor een 8GB setje.

Het enige wat ik me nog afvroeg of ik problemen ga krijgen met me processor, ik heb op het moment een Intel Core i3 540 @ 3.07GHz.

En is het niet beter om een voeding te kopen met 700W of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

700W is overkill, maar ik zou me inderdaad wel zorgen maken over een cpu bottleneck.

Dat is een van de zwakte core i processoren voor de desktopmarkt...

Misschien proberen een 750 te scoren, maar dan wordt het alweer wat duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 27-06-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:26:
Het RAM geheugen wat ik nu heb heeft een snelheid van 666,7 mHz, dus ik ga dan toch maar voor een 8GB setje.
En 666,7x2 =...? Juist 1333 ;).
Nee, je moet een goede voeding van voldoende vermogen hebben. 450W ga je niet eens overheen, dus is dat voldoende.

Dan nog, een goede 700W voeding ligt ruim buiten je budget ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke volgens mij ben ik er wel uit!

Heel erg bedankt voor jullie hulp! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 06:21
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:10:
Ik zag zelf op marktplaats deze: MSI Radeon HD 7850 -2GD5/OC videokaart

Kan die GTA 5 op bijvoorbeeld medium settings aan? of zou ik dan echt voor een duurdere kaart moeten gaan?
Ik denk dat je mijn videokaart bedoelt :P.
Met deze kaart zul je op medium settings zul je rond de 50 FPS halen. Zelf ervaren. Echter dan wel met MSAA uitgeschakeld. FXAA staat gewoon aan. Echter is het aantal FPS ook afhankelijk van de rest van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:51:
Oke, geeft de tp730 te weinig stroom voor die videokaart?
Dat kan zo maar. Waarschijnlijk is het een voeding van ongeveer 300W. Maar dan wel een hele gare 300W voeding, zonder of met amper beveiligingen erg slechte kwaliteit en een slecht rendement. Dat er een stickertje van 730W is opgeplakt maakt het dan ook geen 730W voeding.

Bij een voeding is kwaliteit ook één van de belangrijkste dingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:40:
[...]

Dat kan zo maar. Waarschijnlijk is het een voeding van ongeveer 300W. Maar dan wel een hele gare 300W voeding, zonder of met amper beveiligingen erg slechte kwaliteit en een slecht rendement. Dat er een stickertje van 730W is opgeplakt maakt het dan ook geen 730W voeding.

Bij een voeding is kwaliteit ook één van de belangrijkste dingen.
Maar de vraag is mag dat wel? Lijkt mij dat het misleidend is. En dat mag geloof ik niet binnen de eu? Of is het een truckje waardoor het wel mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 16:10
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:26:

Het enige wat ik me nog afvroeg of ik problemen ga krijgen met me processor, ik heb op het moment een Intel Core i3 540 @ 3.07GHz.

Ik denk dat je zeker problemen gaat krijgen met je cpu als de resolutie te hoog gaat zijn.
Ik heb een i5 750 OC @ 3.5 GHz en deze zit bij gta V al regelmatig aan de 100% (dit is met bijna alles settings om minimal en 1920*1080)
Mijn GPU is een HD6950 2GB
Pagina: 1