Lion123 computers op maat.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:00
Als frequent bezoeker op het V&A is mij het volgende opgevallen ;

De user lion123 biedt al een geruime tijd 'computers op maat' aan voor een bepaalde prijs.
De prijs die dan betaald wordt zijn de montage kosten + advies waarschijnlijk. Deze onderdelen bestelt hij dan waarop koper de PC krijgt thuisgestuurd.

Nu is mijn vraag : Is dit gewoon geen commercieel doeleinde/commercieel gebruik?
Is Tweakers, en V&A in het bijzonder, geschikt voor dergelijke ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Hoewel een goeie vraag zou ik zelf het eerder als een service willen bestempelen. Niet iedereen heeft tijd, zin en/of de kennis om een leuke pc in elkaar te zetten. Hij neemt dat dus over tegen een 'vergoeding', de onderdelen worden uiteindelijk ook waarschijnlijk bij bestaande webshops besteld.

Of het indruist tegen de Tweakers.net voorwaarden zou ik niet durven zeggen, net zo min als het eventuele belastingen vraagstuk wat de fiscus misschien interessant zou vinden. Maar als hij de benodigde hardware gewoon bij Nederlandse webshops besteld lijkt me dat hij in ieder geval wat onderdelen betreft aan de belastingverplichting in de vorm van BTW heeft voldaan.

Zou het uiteindelijk niet mogen is natuurlijk het hele principe van V&A in geding, je mag dan eigenlijk ook geen tweedehands artikelen meer verkopen.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is gewoon een particulier die jouw alle moeite kan besparen om een pc te bouwen. Dat hij hier wat aan verdient, prima. Zolang het maar kleinschalig blijft zoals nu is het geen enkel probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Imho zou een user zoals hij maar 1 advertentie mogen plaatsen met de dienst ansich, niet meerdere advertenties met een denkbare configuratie. Zo kun je wel heel V&A vullen met niet bestaande producten en elke config plaatsen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Fietsbel schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:28:
Imho zou een user zoals hij maar 1 advertentie mogen plaatsen met de dienst ansich, niet meerdere advertenties met een denkbare configuratie. Zo kun je wel heel V&A vullen met niet bestaande producten en elke config plaatsen.
Daar heb je wel een punt in. Eén of twee, misschien drie is inderdaad nog te verdedigen maar hij heeft er op dit moment welgeteld 9 staan, misschien ietwat teveel van het goede.

Maar goed, ik ben niet gemachtigd om daarover te beslissen. Daar zijn de V&A mods voor en de voor V&A opgestelde richtlijnen, die in dit geval wellicht iets aangepast mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dat is wat ik bedoel. Op dit moment lijkt het een Tweakers start up:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

sleezball schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:37:
[...]

Daar heb je wel een punt in. Eén of twee, misschien drie is inderdaad nog te verdedigen maar hij heeft er op dit moment welgeteld 9 staan, misschien ietwat teveel van het goede.

Maar goed, ik ben niet gemachtigd om daarover te beslissen. Daar zijn de V&A mods voor en de voor V&A opgestelde richtlijnen, die in dit geval wellicht iets aangepast mogen worden.
Richtlijnen voor V&A zijn er wel maar met een enorm grijs gebied en per moderator afhankelijk. Ene moment zijn zakelijke aanbieders wel toegestaan, ander moment weer niet. Bepaalde diensten weer wel en soms weer niet. Kortom, het is maar net hoe de wind waait over het "grijze" gebied.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Ik heb het topic over de zakelijke aanbieders eens doorgenomen en er zit inderdaad wel wat verschil in per moderator, waarschijnlijk omdat er juist nog geen echte richtlijn voor is.

Ideetje voor zakelijke verkoop in V&A

Er zijn veel voors en tegens te noemen en voor allebei de 'kampen' is wel wat te zeggen. Ik kan me voorstellen als ik dat gelezen heb dat er nog even aangekeken wordt en nader wordt bekeken hoe ze met dit probleem moeten gaan. Het is allemaal niet zo zwart-wit, eerder een erg groot grijs gebied. Want waar leg je de grens, bij twee of drie of negen advertenties..? KvK inschrijving..? En de Tweaker die via zijn werk bijvoorbeeld een stapel harddisks aankomt en daar zijn mede Tweaker een plezier mee wil doen..?

En het schijnt dat moderators ook maar mensen zijn :P dus is het net als met politie agenten, de één zal je de boete geven en de ander laat het bij een waarschuwing...

PS: Ik kom net een tweede topic tegen waarin ongeveer hetzelfde over deze Tweaker wordt gezegd..:
Overload gamepc advertenties?

Er is dus al eens melding gedaan over deze Tweaker waarin dezelfde issues enigszins worden aangehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door sleezball op 27-06-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik wil deze discussie toch nog eens openen. In de afgelopen uren zijn er maar liefst drie verschillende kopers die "computers op maat" verkopen.

Is dit een richting die v&a op wil? Op deze manier begint het wel erg naar de zelfstandige ondernemer toe te gaan.
Niet dat dit opzichzelf staand nu een een groot probleem is; maar is dit wel in lijn met waarmee en voor wie v&a nu bedoeld is? Wie voorbeeld doet volgen en je zult zien dat v&a straks tjokvol met dit soort ads staat.

[ Voor 10% gewijzigd door WouterL op 19-07-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-10 07:43
Ik ben het eens met Wouter..
Het begint nu toch onderhand echt te irriteren, iedere keer als ik de V&A pagina open staat er bij de nieuwste advertenties wel een op maat aanbod bij. Om maar te zwijgen hoeveel hiervan van Lion123 afkomen. Hierdoor zakken de advertenties van de tweakers die wel echt iets verkopen dramatisch naar beneden. Dit zou niet moeten mogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er mensen markt zien in het aanbieden PC's te bouwen, zie ik als gevolg van subforums zoals DAA en de wens van T.net het grote publiek naar T.net te trekken.

Mensen die op beginnersweb thuishoren zien ook het bestaan van GoT en DAA, zonder enige kennis een topic aanmakend dat wordt gesloten, blijven ze nog wel met de behoefte voor een leuke PC.

Die mensen zien dat T.net tegelijkertijd een soort van marktplaats bied, waar mensen zoals Lion123 maatwerk PC's aanbieden. Laagdrempelig, want nog steeds T.net.

Tijd voor een apart aanbod gedeelte voor dit soort professionele dienstenleveranciers. Immers bieden ze de dienst aan een leuke PC te bouwen, i.p.v. een overbodig onderdeel te willen verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:52:
Dat er mensen markt zien in het aanbieden PC's te bouwen, zie ik als gevolg van subforums zoals DAA en de wens van T.net het grote publiek naar T.net te trekken.

Mensen die op beginnersweb thuishoren zien ook het bestaan van GoT en DAA, zonder enige kennis een topic aanmakend dat wordt gesloten, blijven ze nog wel met de behoefte voor een leuke PC.

Die mensen zien dat T.net tegelijkertijd een soort van marktplaats bied, waar mensen zoals Lion123 maatwerk PC's aanbieden. Laagdrempelig, want nog steeds T.net.

Tijd voor een apart aanbod gedeelte voor dit soort professionele dienstenleveranciers. Immers bieden ze de dienst aan een leuke PC te bouwen, i.p.v. een overbodig onderdeel te willen verkopen.
Er is toch al een apart gedeelte voor dienstverlening? Dit gebruiken ze alleen niet. Verder vind ik het ook vrij storend, je komt de advertenties te pas en te onpas tegen.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt er ook niet gelukkig van. En dan heb ik het niet per se over de genoemde gebruiker, maar ook over de resellers van powerbanks en oordoppen en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zou inderdaad de resellers wel op marktplaats houden, de handelaren welke nog wel eens exotische hardware hebben of gewoon leuke deals zijn prima, maar iemand die een Xiaomi powerbank koopt voor 13 euro en m hier voor 20 euro probeert te verkopen heeft weinig toegevoegde waarde...
Verder zouden de 'op maat pc' advertenties wel in een diensten categorie kunnen lijkt me?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik vind het persoonlijk bloed irritant. Zo te zien zijn meerdere het met mij eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar dat is tegen dovemansoren gericht.

Ik heb over dit soort zaken al meerdere verhitte discussies gehad met een aantal modjes maar ze willen er niets mee doen aangezien het in hun ogen voordelen bied voor veel tweakers.

Ideetje voor zakelijke verkoop in V&A

Meldingen over advertenties lijkt niets mee te gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:33
Ik ben het ook met RGAT, Wouter lucassen, dbhuis eens.

Er zou eigenlijk een lijn getrokken moeten worden van max 1 ''service'' aanbieding die je maar om de maand er opnieuw op mag zetten, niet dat deze elke dag boven aan gespamt word.

Maar goed, dat is niet aan mij maar aan de modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
ik ben particulier en blijf kleinschalig,en wat belasting etc. betreft,ik kan dit blijven doen totdat ik het limiet van 2000 euro per jaar heb bereikt(winst) en ik houd mijn administratie bij,mocht de belasting ernaar vragen
en ik spam mijn advertenties niet elke dag naar boven
mocht je het irritant vinden dat ik mijn advertenties plaats dan kun je dat ook gewoon doormiddel van een berichtje tegen mij zeggen,gezien het feit dat sommige mensen zich hieraan ergeren zal ik mijn advertenties verminderen/verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hardred schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:04:
ik ben particulier en blijf kleinschalig,en wat belasting etc. betreft,ik kan dit blijven doen totdat ik het limiet van 2000 euro per jaar heb bereikt(winst) en ik houd mijn administratie bij,mocht de belasting ernaar vragen
mocht je het irritant vinden dat ik mijn advertenties plaats dan kun je dat ook gewoon doormiddel van een berichtje tegen mij zeggen,gezien het feit dat sommige mensen zich hieraan ergeren zal ik mijn advertenties verminderen/verwijderen
Misschien heb ik er niet helemaal goed aan gedaan jouw naam expliciet te vermelden. Dit was namelijk puur als voorbeeld bedoeld. Het was dus geenszins persoonlijk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Wouter lucassen schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Misschien heb ik er niet helemaal goed aan gedaan jouw naam expliciet te vermelden. Dit was namelijk puur als voorbeeld bedoeld. Het was dus geenszins persoonlijk bedoeld.
xiaomi powerbanks handelaren bedoel je er wss ook mee, kom op zeg die dingen kosten geen drol vanuit China en dan hier 10 euro extra vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Gewoon lekker bezig blijven en je niets aantrekken van dat gezeur. Een gezonde ondernemersgeest mag best een duwtje in de rug krijgen. Daarbij is het gewoon leuk om PC's te bouwen. Vooral doorgaan dus ;)
Hardred schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In het kader van [Proef] Ruimere openstelling V&A lijkt me dit dus momenteel geen probleem meer :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:32
Niet helemaal natuurlijk, die proef maakt de regels qua hoeveelheid advertenties ruimer maar vanaf hier ging de discussie ook over iets anders:

Biedt iemand één (daadwerkelijke) dienst aan of een hele reeks (theoretisch aan te bieden, mogelijke) producten ?

Ik blijf bij het standpunt dat het gaat om één dienst waarbij dan in de advertentie een aantal mogelijkheden opgesomd zouden kunnen worden. V&A is toch geen menulijst waaruit je kiest, en dat daarna het gekozene bereid/vervaardigd wordt ? :p

[ Voor 10% gewijzigd door Carpento op 06-08-2015 11:16 ]

Pagina: 1