[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Moet je voor de lol eens iemand reporten die alleen maar gamekeys verkoopt en meer dan 15 advertenties op een dag aanmaakt.
Word niets mee gedaan, iedereen mag zijn gang gaan tegenwoordig. Ik geef het op.
Welkom op Marktplaats...
39
39
ik heb nog overwogen hier een topic van te maken maar vind het jammer vd tijd. Het heeft wel tot gevolg dat mijn loyaliteit naar tweakers momenteel diep is gezakt
Daarnaast kunnen we het ons niet veroorloven om op elke melding persoonlijk te reageren. Daarvoor zijn er te veel meldingen en als we elke melding moeten gaan uitleggen waarom we (n)iets doen kunnen we er een full-time job van maken. Dus ja, je krijgt soms gewoon het standaard mailtje terug. Soms wil een admin nog wel eens een korte persoonlijke noot toevoegen, maar reken daar niet altijd op.
Wat jullie dus zien is het topje van de ijsberg. Dagelijks krijgen we tientallen meldingen die we moeten beoordelen en verwerken. Dat jullie van mening zijn dat er wellicht niets mee gedaan wordt vind ik jammer, omdat dat gebaseerd is op onjuiste conclusies. Dat komt ook omdat blijkt dat niet iedereen volledig op de hoogte is van de regels in V&A en op Tweakers.net. Dat is ook niet erg, daar zijn de admins voor beschikbaar om dat wel te weten. Mocht je echt vinden dat je een gegronde klacht heb, dan kan je altijd via de mail of DM contact opnemen met de betreffende admin. Ook hier garandeer ik niet dat hij alles zal uitleggen, maar wellicht kan er altijd wat verduidelijkt worden.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
De rest zal me een rotzorg zijn en van mij mogen mensen best wel wat verdienen door keys te verkopen. Er zijn er hier ook zat die wat verdienen door het oude ICT spul van hun werk verkopen.
Die ads hebben ook inderdaad onze grootste prioriteit en daar gaat ook de meeste tijd in zitten, voornamelijk door veel uitzoekwerk achter de schermen. Een ad met wat extra leestekens zal begrijpelijk dan wat minder prio hebben.maartend schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:34:
Ik merk echter dagelijx dat er ads verdwijnen die ik aangeef. Gaat dan echter over ads die echte grenzen overschreiden ; illegaal materiaal, verdachte verkopers en meer van dat spul
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Het kan toch niet anders dat dit een handelaar is?
Verwijderd
Deze heb ik reeds diverse malen gemeldVerwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:39:
Melding gedaan van een user die ontzettend veel nieuw in doos spullen verkoopt. Geen verdere activiteit op het forum. Toen ik de melding deed had hij 55 advertenties open staan. 1,5 uur later waren dat er 66. Melding gedaan en een notificatie gekregen zonder een verdere uitleg. Prima, jullie zijn druk, het is weekend maar het verbaast mij wel dat die advertenties er nog staan.

Het zijn natuurlijk gewoon marktplaats praktijken..
Maar ja het zal allemaal wel...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 09:37 ]
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:39:
Melding gedaan van een user die ontzettend veel nieuw in doos spullen verkoopt. Geen verdere activiteit op het forum. Toen ik de melding deed had hij 55 advertenties open staan. 1,5 uur later waren dat er 66. Melding gedaan en een notificatie gekregen zonder een verdere uitleg. Prima, jullie zijn druk, het is weekend maar het verbaast mij wel dat die advertenties er nog staan.
Dat jullie melding maken betekent het niet dat wij de advertenties verwijderen, dat is nog altijd aan ons oordeel.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:18:
[...]
Deze heb ik reeds diverse malen gemeld![]()
Het zijn natuurlijk gewoon marktplaats praktijken..
Maar ja het zal allemaal wel...
Daarnaast lees deze post van Zeef even: zeef in "\[V&A] Verkoop (game)keys"
In het kort in 2015 komt er een overhaul van de V&A. Waarbij wij nu al aan het kijken zijn wat er mogelijk is en/of daar intresse in is.
Formerly known as Ragdoll
Verwijderd
Verder komt daar natuurlijk weer bij dat er een notificatie de deur uit gaat zonder verdere omschrijving. Dan kan je er op wachten dat men hier weer gaat posten omdat men niet begrijpt hoe en wat.
Wat die ene met 60+ nieuw in doos aanbiedingen betreft: Je kunt als particulier ook geweoon partijtjes opkopen, daar hoef je geen winkel voor te zijn. En particuliere handelaren zijn gewoon toegestaan toch?
De betreffende persoon had geloof ik al 100+ positieve feedbacks ontvangen, dus dat lijk mij gewoon goed te zitten.
Nouja het wordt gedoogd, tot er klachten komen.
lees het bericht van Zeef daar staat alles in uitgelegd ook over handel.
[ Voor 16% gewijzigd door InFamous op 21-12-2014 10:18 ]
Verwijderd
Zullen we de pricewatch dan maar opdoeken? Daar is die handel toch voor? Je zal mij niet horen over iemand die 20 dezelfde cpu te koop heeft in V&A. 66 advertenties open hebben staan met allemaal verschillende producten NIEUW IN DOOS? Dan ben je gewoon een webshop die op het verkeerde gedeelte van tweakers aan het verkopen is.
Staat letterlijk in de post van Zeef:Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:27:
Die post gaat over gamekeys. Verder strookt dat dus niet met het beleid en de algemene voorwaarden. En schijnbaar zijn er genoeg klachten waar dus niets mee gedaan word. Het is toch ook gewoon oneerlijke concurrentie voor de tweaker die zijn spulletjes wil verkopen?
Dus nee dat gaat niet alleen over gamekeys.Ondertussen denken we na over een oplossing om de handel op V&A in bredere zin in goede banen te leiden. We gooien nu mensen die veel handelen uit V&A zonder dat er klachten zijn. Dat is eigenlijk raar. Want de klanten zijn tevreden, de verkoper is tevreden, dus waarom zouden we het dan moeten verbieden? Het is tijd om de opzet van V&A eens grondig te bekijken. Dat staat op onze todo-lijst voor 2015
Dat het momenteel niet strookt met het beleid, daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar wij zitten nu in fase dat we gaan bekijken wat er aan het beleid veranderd moet worden en op welke manier. Dat is gewoon niet binnen een paar weken opgelost.
Nee de pricewatch is voor bedrijven, niet voor particulieren met een handeltje.Zullen we de pricewatch dan maar opdoeken? Daar is die handel toch voor? Je zal mij niet horen over iemand die 20 dezelfde cpu te koop heeft in V&A. 66 advertenties open hebben staan met allemaal verschillende producten NIEUW IN DOOS? Dan ben je gewoon een webshop die op het verkeerde gedeelte van tweakers aan het verkopen is.
Ik weet waarschijnljk wel over welke user dat gaat, er is geen bewijs dat het een bedrijf is.
Daarnaast heeft hij een flink aantal goede feedback, dus blijkbaar maken mensen er goed gebruik van. Wat is dan het probleem? De kopers hebben een nieuw product voor weinig en zijn er blij mee.
Ik zie er eigenlijk alleen maar voordeel in voor de users.
Verwijderd
Das leuk die post van Zeef maar dat is dus echt een hersenscheet. Waarom heb je anders onderscheid tussen V&A en de pricewatch. Alles maar op 1 hoop gooien dan?
Punt is dat de tweaker die wel gewoon een paar dingen kwijt wil geen schijn van kans meer maakt en zijn spullen aan de straatstenen niet kwijt raakt. Die ziet zijn advertentie verzuipen in de vele "nieuw in doos" advertenties.
Bewijs dat het een bedrijf is? Wanneer is het voor jullie dan een bedrijf? Moet ie een kvk nr hebben of een groot lichtbord op zijn huis? 66 advertenties met nieuw in doos is geen tweaker die zijn 2e hands spulletjes weg doet omdat ie met een nieuwe build bezig is.
Volgens mij zou het zo moeten zijn dat hij maar bewijst dat ie geen bedrijf is ipv dat wij hier moeten gaan bewijzen dat hij dat wel is. Maar goed, ik lees alweer uit je reacties dat het een gedane zaak en dat het niet uitmaakt met welke argumenten je komt. Laten we gewoon 2015 afwachten totdat iemand het tegenkomt op de todo list. Dat is makkelijker dan het beleid handhaven en het dan veranderen als men het tegenkomt op de todo list. Jammer
Heel simpel: wij zijn er niet voor om de voorwaarden van Microsoft (of wie dan ook) te handhaven. Dat is iets tussen de koper en verkoper. Blijkt achteraf dat de licentie niet in orde was, dan kan de verkoper een negatieve review verwachten van de koper. Het is dus aan de koper om te zorgen dat hetgeen hij aanbiedt in orde en legaal is, zodat hij een goede rating krijgt en houdt in V&A.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:03:
Tja, dan is het wel hel frappant dat meldingen die ik doe over besturingssystemen wel gewoon verwijderd worden.
Verder komt daar natuurlijk weer bij dat er een notificatie de deur uit gaat zonder verdere omschrijving. Dan kan je er op wachten dat men hier weer gaat posten omdat men niet begrijpt hoe en wat.
Dat is nou juist de reden dat we aan het kijken zijn wat er allemaal in V&A wordt aangeboden, zowel van de echte tweaker als van de tweaker die er blijkbaar een hobby van maakt. Dat die laatste categorie als bedrijf wordt aangezien kan ik begrijpen, maar zoals Ragdoll al aangaf is er geen bewijs dat deze gebruikers een bedrijf runnen. Ik kan me prima voorstellen dat jullie het niet zo leuk vinden dat deze gebruikers V&A onderspammen met advertenties. We hopen dan ook dat we snel inzicht hebben in wat we zoeken en daarna een besluit kunnen nemen over hoe Tweakers met V&A verder wil.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:59:
Punt is dat de tweaker die wel gewoon een paar dingen kwijt wil geen schijn van kans meer maakt en zijn spullen aan de straatstenen niet kwijt raakt. Die ziet zijn advertentie verzuipen in de vele "nieuw in doos" advertenties.
Een tweaker die vanuit zijn hobby het leuk vindt om spullen ergens in te kopen en hier weer te verkopen is voor ons zeker geen bedrijf. Zo weet ik dat er een gebruiker is die regelmatig spulltjes opkoopt die retour zijn gekomen bij een grote IT webshop en hier aanbiedt. Wat is daar mis mee? Niets. Het is geen bedrijf, hij doet jullie er een plezier mee door de producten tegen lagere prijs aan te bieden.Bewijs dat het een bedrijf is? Wanneer is het voor jullie dan een bedrijf? Moet ie een kvk nr hebben of een groot lichtbord op zijn huis? 66 advertenties met nieuw in doos is geen tweaker die zijn 2e hands spulletjes weg doet omdat ie met een nieuwe build bezig is.
Dat is niet niet waar. Geloof me dat wij elke gebruiker die opvalt zeer goed screenen, we hebben daar een paar flinke speurhonden op Tweakers voor klaarstaan. Mocht jij harde bewijzen hebben dat het om een bedrijf gaat, dan horen we dat graag. Daarnaast bekijken we elk melding nog steeds en nemen actie als er iets niet in de haak is.Volgens mij zou het zo moeten zijn dat hij maar bewijst dat ie geen bedrijf is ipv dat wij hier moeten gaan bewijzen dat hij dat wel is. Maar goed, ik lees alweer uit je reacties dat het een gedane zaak en dat het niet uitmaakt met welke argumenten je komt. Laten we gewoon 2015 afwachten totdat iemand het tegenkomt op de todo list. Dat is makkelijker dan het beleid handhaven en het dan veranderen als men het tegenkomt op de todo list. Jammer
Voorlopig zal je dus zien dat we op V&A de teugels wat laten vieren. Dat kan je leuk vinden of niet, daar zal je het mee moeten doen. Zodra wij weten wat we willen met V&A gaan we een nieuw beleid instellen en daar naar handelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 21-12-2014 11:20 ]
Verwijderd
Speurhonden pikken hem op, blabla verhaal over opkopen van producten van grote IT webshop en klaar.
Achteraf verwerken van de omzet in de administratie is een koud kunstje.
Zoals ik al zei, jammer. Het is ontzettend raar dat wij hier schijnbaar met bewijs moeten komen dat iemand een handelaar is en niet andersom. Wat nog raarder is is dat de voorwaarden losgelaten worden terwijl niet duidelijk is wat er mee gaat gebeuren. Normaal is dat je je voorwaarden blijft handhaven totdat duidelijk is wat je er mee wil doen en ze dan pas gaat aanpassen.
Ik lees dat jij blijkbaar over betere speurhonden beschikt dan wij. Wellicht wil je jouw diensten eens aan ons komen demonstreren? We zijn altijd geïnteresseerd in nog betere speurhonden.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:29:
Eigenaar van webshop zit met berg producten die teruggekomen zijn onder WKOA. Maakt thuis met prive IP account aan op tweakers zonder enige info in zijn profiel en begint met verkopen.
Speurhonden pikken hem op, blabla verhaal over opkopen van producten van grote IT webshop en klaar.
Natuurlijk wordt het erg gewaardeerd als jullie met bewijs komen. Dat helpt ons alleen maar in het speuren. En ook meldingen van verdenkingen zijn al goed genoeg, wij duiken daar dan op. Maar als we niets vinden. wordt dan niet boos dat we verder niets met de advertenties doen.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:29:
Zoals ik al zei, jammer. Het is ontzettend raar dat wij hier schijnbaar met bewijs moeten komen dat iemand een handelaar is en niet andersom.
Om de voorwaarden te kunnen aanpassen aan hetgeen de verkopers en kopers in V&A straks willen moeten we nou eenmaal onderzoek doen. En dat kunnen we nou eenmaal het beste doen door de voorwaarden voorlopig iets losser te laten dan voorheen. We kunnen ons dan een beter beeld vormen in wat er aangeboden en gevraagd wordt. Jij geeft bijvoorbeeld aan dat je het hinderlijk vind dat er diverse gebruikers op V&A zittten die in jouw ogen handelen. Van de andere kant krijgen we klachten van dergelijke gebruikers dat ze het jammer vinden dat wij handel op V&A niet toestaan. Dat is tegenstrijdig. Daar moeten we dus wat mee. En dat kunnen we helaas niet in 1 klap besluiten.Wat nog raarder is is dat de voorwaarden losgelaten worden terwijl niet duidelijk is wat er mee gaat gebeuren. Normaal is dat je je voorwaarden blijft handhaven totdat duidelijk is wat je er mee wil doen en ze dan pas gaat aanpassen.
[ Voor 58% gewijzigd door Microkid op 21-12-2014 12:45 ]
Ik stoor me alleen aan Keys van games maar dat Is meer omdat het vaak zoveel in een keer Is dat andere ads verdrongen worden en omdat ik zelf wel weet waar ik die goedkoop kan krijgen.
Gelukkig zien we die al minder
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik zie het probleem ook niet zo. Er wordt naar mijn mening genoeg gedaan met de reports van advertenties. Ik stuur vaak genoeg een report in waarna de ad vervolgens weg is. Laatst bijvoorbeeld, had ik een t-shirt in de V&A gestopt, 2 uur later was hij weg (en 2 dagen later met toestemming weer terug). Er wordt dus zeker wel wat met de V&A reports en mails/dm's naar adjes gedaan.D3nnisd schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:14:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Het enige waar ik altijd tegen aan kijk Is het feit of deze spullen wel altijd rechtmatig verkregen zijn en het dus geen heling is. Eigenlijk zit er nooit garantie op wat mij er vaak van weerhoud iets te kopen. Voor de rest is iedereen wel blij met flinke korting lijkt me?
Ik stoor me alleen aan Keys van games maar dat Is meer omdat het vaak zoveel in een keer Is dat andere ads verdrongen worden en omdat ik zelf wel weet waar ik die goedkoop kan krijgen.
Gelukkig zien we die al minder
Ik weet uit betrouwbare bron dat er veel mensen zijn die hier http://tweakers.net/aanbod/zoeken/ graag alle V&A ads doorkijken om te kijken of er iets leuks voor ze tussen zit. Die mensen hebben dan niet een specifiek doel van "hiernaar ben ik opzoek", maar meer van "als ik iets leuks vind, dan koop ik het." Het lijkt mij daarom handig als er van die "filteropties" worden toegevoegd. Zodat je games en invites van mobiele telefoons er gewoon uit kunt vissen.
[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 21-12-2014 21:00 ]
Verwijderd
Kijk het zijn natuurlijk allemaal page views dus de kant van Tweakers kan ik ook begrijpen natuurlijk.Frozen schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:57:
[...]
Ik zie het probleem ook niet zo. Er wordt naar mijn mening genoeg gedaan met de reports van advertenties. Ik stuur vaak genoeg een report in waarna de ad vervolgens weg is. Laatst bijvoorbeeld, had ik een t-shirt in de V&A gestopt, 2 uur later was hij weg (en 2 dagen later met toestemming weer terug). Er wordt dus zeker wel wat met de V&A reports en mails/dm's naar adjes gedaan.
offtopic:
Ik weet uit betrouwbare bron dat er veel mensen zijn die hier http://tweakers.net/aanbod/zoeken/ graag alle V&A ads doorkijken om te kijken of er iets leuks voor ze tussen zit. Die mensen hebben dan niet een specifiek doel van "hiernaar ben ik opzoek", maar meer van "als ik iets leuks vind, dan koop ik het." Het lijkt mij daarom handig als er van die "filteropties" worden toegevoegd. Zodat je games en invites van mobiele telefoons er gewoon uit kunt vissen.
Echter het ( handel ) is op dit forum gewoon verboden te handelen . Dus dat begrijp ik helaas niet......
Vriendelijke groeten. Wim.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Als je vanaf de pricewatch komt heb je wel ineens filters. Waarschijnlijk niet de filters die jij zoekt, maar is al beter als v&a standaard.Frozen schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:57:
offtopic:
---
Persoonlijk zou ik graag notk wegfilteren. Zou ook kunnen door een minimum en maximum prijs op te geven, maar de huidige schuifbalk is te ongevoelig. De laagste minimum prijs die ik in kan stellen is €50. Zou €1 moeten zijn.
Een herinnering om feedback te geven vanuit het systeem is ook wel prettig.
Misschien dat het systeem niet bij houdt of bij kan wie er iets koopt, maar bijhouden dat feedback wederzijds is lukt misschien wel?
Anyways, nieuw in doos op v&a door particulieren doet niemand pijn toch?
Garantie loopt via de winkel waar het gekocht is, en zonder bon of naam van de winkel staat dat min of meer gelijk aan zonder garantie. En als de koper dan mag beslissen of hij dat waard vind lijkt mij alles goed.
Zelfs al zouden het meerdere dezelfde producten zijn, dat hebben die ex-miners ook. Maakt het dan wat uit dat er wel of geen cellofaan omheen zit?
Waarvoor was ik ook al weer verbannen van V&A? Ohja, omdat ik 7 laptops aanbood en dat onder handel viel, wat niet mocht.. Hee, wacht eens even, dat doet deze tweaker ook en als ik er melding van doe, wordt er niets mee gaan. En heb ik ooit een negatieve beoordeling gehad op hetgeen ik aanbood? NEE. Sterker nog, voor tweakers deed ik net nog even iets extra's of net nog even iets van de prijs af.
Sorry admins / modjes / wiedanook, maar ik snap het niet meer, jullie wel?
[ Voor 24% gewijzigd door Detmer op 11-01-2015 19:50 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Staat letterlijk in de post van Zeef:Detmer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:49:
Ook deze user: http://tweakers.net/aanbod/user/647573/ wordt gewoon toegestaan.
Waarvoor was ik ook al weer verbannen van V&A? Ohja, omdat ik 7 laptops aanbood en dat onder handel viel, wat niet mocht.. Hee, wacht eens even, dat doet deze tweaker ook en als ik er melding van doe, wordt er niets mee gaan. En heb ik ooit een negatieve beoordeling gehad op hetgeen ik aanbood? NEE. Sterker nog, voor tweakers deed ik net nog even iets extra's of net nog even iets van de prijs af.
Sorry admins / modjes / wiedanook, maar ik snap het niet meer, jullie wel?
Concreet houdt dat in dat we momenteel wat relaxter zijn wat betreft V&A inzake handel door particulieren. Bedrijven blijven nog steeds geweerd uit V&A, maar particulieren die er een handeltje op na houden en dit netjes en zonder klachten doen laten we momenteel toe, todat we weten hoe we daar mee om willen gaan. Noem het maar voortschrijdend inzicht.Ondertussen denken we na over een oplossing om de handel op V&A in bredere zin in goede banen te leiden. We gooien nu mensen die veel handelen uit V&A zonder dat er klachten zijn. Dat is eigenlijk raar. Want de klanten zijn tevreden, de verkoper is tevreden, dus waarom zouden we het dan moeten verbieden? Het is tijd om de opzet van V&A eens grondig te bekijken. Dat staat op onze todo-lijst voor 2015
Dat iets wordt toegestaan of niet zal je mij niet over horen. Dat de een (ik in dit geval) niet wordt toegestaan en een ander (weliswaar een half jaar later) wel, dat is voor mij wat scheef.Microkid schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:54:
[...]
Staat letterlijk in de post van Zeef:
[...]
Concreet houdt dat in dat we momenteel wat relaxter zijn wat betreft V&A inzake handel door particulieren. Bedrijven blijven nog steeds geweerd uit V&A, maar particulieren die er een handeltje op na houden en dit netjes en zonder klachten doen laten we momenteel toe, todat we weten hoe we daar mee om willen gaan. Noem het maar voortschrijdend inzicht.
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Dat is niet scheef: een half jaar gelden waren de regels anders dan nu. We beoordelen advertenties nou eenmaal op de regels en richtlijnen die op dit moment gelden. Toen we jouw advertenties een half jaar geleden beoordelen waren er andere regels dan nu. Vergelijk het met autorijden: als je nu een bekeuring krijgt voor 130 op een 100km stuk, en een jaar later mag je daar wel 130, dan kan je de boete ook niet terugvragen.Detmer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:56:
[...]
Dat iets wordt toegestaan of niet zal je mij niet over horen. Dat de een (ik in dit geval) niet wordt toegestaan en een ander (weliswaar een half jaar later) wel, dat is voor mij wat scheef.
De regels zijn nog steeds hetzelfde, ze worden alleen anders gehanteerd.Microkid schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:03:
[...]
Dat is niet scheef: een half jaar gelden waren de regels anders dan nu. We beoordelen advertenties nou eenmaal op de regels en richtlijnen die op dit moment gelden. Toen we jouw advertenties een half jaar geleden beoordelen waren er andere regels dan nu. Vergelijk het met autorijden: als je nu een bekeuring krijgt voor 130 op een 100km stuk, en een jaar later mag je daar wel 130, dan kan je de boete ook niet terugvragen.
Zie ze er weer staan hoormobby1971 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:21:
En toch zijn de ads nu allemaal wegWord echt heel hoog tijd dat er duidelijke regels komen.
Fixing things to the breaking point...
Bijzondere ontwikkeling

@Hieronder: In zover het het belangrijk is. ze waren gisteren allemaal weg.
[ Voor 17% gewijzigd door mobby1971 op 12-01-2015 16:48 ]
Verwijderd
Volgens mij waren ze ook niet allemaal verwijderd hoormobby1971 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:21:
En toch zijn de ads nu allemaal wegWord echt heel hoog tijd dat er duidelijke regels komen.
Verwijderd
Begrijpelijk, aangezien deze user weinig toevoegt aan Tweakers zelf. Nou ja, een post met spam op het forum voor zijn advertenties.Detmer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:56:
[...]
Dat iets wordt toegestaan of niet zal je mij niet over horen. Dat de een (ik in dit geval) niet wordt toegestaan en een ander (weliswaar een half jaar later) wel, dat is voor mij wat scheef.
Wat denk ik jammer is, Tweakers is altijd een (volgens mij) hechte club geweest en je ziet nu steeds meer verkopers opstaan die niks met het forum hebben, niks met de site hebben maar wel handenvol advertenties plaatsen.
Daar zit hem de crux. Jij mag dan vinden dat een advertentie onterecht is, wij spitten nog altijd verder en hebben dan blijkbaar soms redenen om geen actie te ondernemen.Ray schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:22:
... een mijn inziens ...
het ging niet om de advertentie an sich maar (en lees dit gerust terug in jullie systeem) een verkoper die nadat mijn inziensMicrokid schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:42:
[...]
Daar zit hem de crux. Jij mag dan vinden dat een advertentie onterecht is, wij spitten nog altijd verder en hebben dan blijkbaar soms redenen om geen actie te ondernemen.
Nadat ik daarna een melding heb gemaakt oordeelde , na bijzonder lastig reageren, de behandelaar (tegen alles wat hier op het forum is te lezen) dat zijn inziens.... er geen overeenkomst was en ik dus de boom in kon.
tja daar sta je dan met tich k postings en karma en weet ik veel en je kan het bekijken terwijl deze persoon niets anders doet dan hier handelen en wordt beschermd. Op zo;n moment vraag ik me dus af wat de meerwaarde is van het meldingsysteem / beoordelings regels
[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 14-01-2015 12:45 ]
Triest maar waar.
Nog even en Mikrokid kan zijn werkplek verhuizen naar de Wibautstraat 224

[ Voor 16% gewijzigd door jbhc op 17-01-2015 18:03 ]
We waren inderdaad de #1 community voor verkoop van 5 sterren spul en alles was perfectjbhc schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:00:
En zo zakt het ooit zo mooie tweakers v&a met 2e hands spulletjes tegen vaak leuke prijzen met al die f*cking invites en handelaars langzaam maar zeker af naar marktplaatsnivo.
Triest maar waar.
Nog even en Mikrokid kan zijn werkplek verhuizen naar de Wibautstraat 224

Snap het probleem niet zo, er wordt iets aangeboden wat je niet zoekt, daarvoor kan de gemiddelde tweaker toch wel een scrollwieltje gebruiken en verder kijken
Dat het een tijdje erg veel invites waren oke, maar dat zakt ook weer terug...
Fixing things to the breaking point...
Ik begrijp deels heus wel dat er nou eenmaal geld verdient moet worden maar in mijn ogen bereik je dat eerder met kwaliteit dan met kwantiteit.
Over het algemeen heb ik het niet zo op regels maar ik vond het juist op v&a wel prettig dat er strak gehandhaafd werd en vind het jamer dat dat steeds minder lijkt te woren.
Even voor de duidelijkheid: met V&A verdienen we geen stuiver. Helemaal niets.Daarbij is V&A toegankelijk voor iedereen met een Tweakers account. We kunnen moeilijk selecteren wie dat wel of niet zou moeten mogen.jbhc schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:03:
V&A was en is deels nog steeds een plek met spullen van tweakers voor de tweakers. Maar als er handelaren gaan komen wordt het een plek met spullen van handelaren voor de winst. Precies daar zit het verschil.
Ik begrijp deels heus wel dat er nou eenmaal geld verdient moet worden maar in mijn ogen bereik je dat eerder met kwaliteit dan met kwantiteit.
Over het algemeen heb ik het niet zo op regels maar ik vond het juist op v&a wel prettig dat er strak gehandhaafd werd en vind het jamer dat dat steeds minder lijkt te woren.
Ja, we zien dat er mensen soms heel actief zijn op alleen V&A. Tegelijkertijd zijn het ook de Tweakers die de spullen kopen. Invites voor een telefoon, laptops of SSD's voor weinig, ga zo maar door. Er is blijkbaar vraag, want het wordt aangeboden en gekocht. We geven iets meer ruimte in V&A. Dat was op veler verzoek, en als ik naar het steeds stijgende aantal advertenties kijk, is daar ook best ruimte voor. Tegelijkertijd blijven we (met jullie goedige hulp) nog steeds fel op misbruik. Volgens mij zijn we nog steeds beter dan Marktplaats daarmee.
In 2015 zou ik wel werk willen maken van V&A in het komende jaar. Kijken of we een aparte soort account kunnen maken voor handelaars, zodat jullie duidelijker het onderscheid zien. Ruimte maken voor refurbished etc. etc. zodat mensen (al dan niet met een smalle beurs) dat ene mooie koopje wel kunnen scoren. Kijken of we onze methodes om oplichters te pakken nog wat fijner kunnen slijpen.
We nemen jullie wensen met betrekking tot V&A absoluut serieus. Ook V&A valt onder het jaar van de community.
Voorkom dan wel gelijk dat V&A afzakt naar Marktplaats-niveau: zorg voor een mogelijkheid om handelaren weg te filteren zodat je het werkelijke tweedehands-aanbod kan zien. Bij Marktplaats is er door de hoeveelheid handelaren niet meer doorheen te komen.zeef schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:10:
[...]
In 2015 zou ik wel werk willen maken van V&A in het komende jaar. Kijken of we een aparte soort account kunnen maken voor handelaars, zodat jullie duidelijker het onderscheid zien.
Misschien niet direct maar je maakt mij niet wijs dat je er niet indirect aan verdient. Als V&A geschrapt zou worden krijg je ook automatisch minder bezoekers op de FP.zeef schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:10:
[...]
Even voor de duidelijkheid: met V&A verdienen we geen stuiver. Helemaal niets.
V&A is gewoon een onderdeel van tweakers.net net zoals Nieuws, Reviews, Pricewatch, het Forum en Meer.
V&A aangeboden: HP Laserjet 9050dn (Q3723A) A3-laserprinter
V&A aangeboden: HP Color LaserJet 4700dtn
[ Voor 21% gewijzigd door jbhc op 19-01-2015 19:26 ]

Ik heb een melding van die advertenties gemaakt en een afhandelingsantwoord gekregen maar de advertenties bleven gewoon staan.
NopeDetmer schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:17:
Loopt dit nu niet een beetje uit de hand: [Verwijderde gebruiker] ?
V&A aangeboden: Batterij vervangen iphone 4 t/m 6 en nexus 5
Met als klap op de vuurpijl:
"Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade, dit komt doordat het nooit te bewijzen is of het vervangen van de batterij het defect heeft veroorzaakt, aangezien de risico's van het vervangen nihil zijn door ons vakmanschap en gebruik van professioneel gereedschap"
Maar laat ze vooral lekker staan.
Verwijderd
Meldingen over advertenties lijkt niets mee te gebeuren?
Hier is al door zoveel users over geklaagd. En nu krijgen we dan uiteindelijk dit soort gezeik. Dit soort onduidelijkheden krijg je dus als je niet duidelijk bent over je beleid en het maar laat waaien.
De koper is hier nu dus de sjaak omdat Tweakers de handelaren niet weert uit V&A.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 31-05-2015 21:59 ]
Verwijderd
Doe eens normaal zeg... Jij bent ook van het type dat als er één oplichter is, dan maar de hele boel op slot moet? Ga nou niet doen alsof er zoveel overlast is hier. Lekkere stemmingmakerij... Gezien je instelling verwacht ik dat je per direct geen gebruik meer van V&A maakt - het is toch zo slecht?Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:58:
Fijn hoor die handelaren in V&A. Bedankt tweakers!![]()
Dit soort misverstanden ga je dus krijgen als Tweakers die scheidslijn zo vaag houd.
Er wordt handel gedoogd zolang dat duidelijk in het voordeel is voor de gebruikers. De rest wordt aangesproken. Deze likt mij niet in lijn met wat de bedoeling is en daar wordt zeker naar gekeken.
[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 31-05-2015 21:59 ]
Verwijderd
Mijn mening staat verder prima uitgelegd in de link die ik gaf.Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:28:
[...]
Doe eens normaal zeg... Jij bent ook van het type dat als er één oplichter is, dan maar de hele boel op slot moet? Ga nou niet doen alsof er zoveel overlast is hier. Lekkere stemmingmakerij... Gezien je instelling verwacht ik dat je per direct geen gebruik meer van V&A maakt - het is toch zo slecht?
Er wordt handel gedoogd zolang dat duidelijk in het voordeel is voor de gebruikers. De rest wordt aangesproken. Deze likt mij niet in lijn met wat de bedoeling is en daar wordt zeker naar gekeken.
Deze verkoper had een honderdtal kaarten en dat betekent dat er een honderdtal kopers in het zelfde schuitje kunnen zitten.
Kan je net doen alsof het allemaal niet zoveel voorstelt maar het had gewoon voorkomen kunnen worden als jullie je aan je eigen voorwaarden hadden gehouden. Dat geleuter van "in het voordeel van de gebruiker" is een slap excuus om het te gedogen.
Je vergeet de simpele verkoper die zijn spullen niet meer voor een marktconforme eerlijke prijs kwijtraakt.
Maar goed, veel succes met het downplayen en de ellende die je er mee op je hals haalt.

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 31-05-2015 22:00 ]
Verwijderd
Duidelijk ja, je bent er zo één die in de illusie leeft dat de wereld er beter van wordt als je overal grote sloten op hangt en iedereen preventief fouilleert. Ook in de link blijkt dat je medetweakers het helemaal niet zo problematisch vinden als jij hier schetst. Met de omvang van deze zaken zou deze gebruiker vanzelf aangesproken zijn. Net als dat er een meldpunt is dat gebruikt kan worden waarna we naar dit soort zaken kijken. Je doet nu alsof we achter handel staan zoals hier heeft plaatsgevonden. Dat is simpelweg niet zo, en daar wordt de verkoper ook op aangesproken.Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:41:
[...]
Mijn mening staat verder prima uitgelegd in de link die ik gaf.
Deze verkoper had een honderdtal kaarten en dat betekent dat er een honderdtal kopers in het zelfde schuitje kunnen zitten.
Kan je net doen alsof het allemaal niet zoveel voorstelt maar het had gewoon voorkomen kunnen worden als jullie je aan je eigen voorwaarden hadden gehouden. Dat geleuter van "in het voordeel van de gebruiker" is een slap excuus om het te gedogen.
Je vergeet de simpele verkoper die zijn spullen niet meer voor een marktconforme eerlijke prijs kwijtraakt.
Maar goed, veel succes met het downplayen en de ellende die je er mee op je hals haalt.![]()
Je gaat er eveneens aan voorbij dat er blijkbaar een groot aantal blije kopers is, en de verkoper over dit euvel helemaal niet is ingelicht (nu pas) om te kijken of hij er iets aan kan doen. Zelfs als hij het zou willen hebben oplossen, moet hij het wel eerst weten. Vervolgens schreeuw je hier moord en brand over wat Tweakers wel niet fout doet en hoe slecht deze verkopers zijn.
Er zijn particulieren waarbij het fout gaat, er zijn webshops die fouten maken, en ook hier is er blijkbaar sprake van een probleem. De verkoper heeft zaken zo te zien tot dusverre netjes afgehandeld, dus geef hem gewoon even de kans te reageren als hij het bericht van TS leest.
Dus ja, je roept maar wat op basis van niets - en het soort smilies in reactie op wat wij doen mag je per direct in de zak houden.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 31-05-2015 22:00 ]
Verwijderd
Blijkbaar is deze gebruiker dus niet aangesproken terwijl er al wel meldingen zijn gedaan.
Het verbaast mij trouwens waar jij je vooroordelen vandaan haalt. Voor een zogenaamde adviseur valt het mij tegen dat je alleen maar aan het jij-bakken en vingerwijzen bent.
Waar en hoe ik vervolgens mijn smileys plaats is al helemaal niet iets waar je je mee bezig zou moeten houden.
Om mijzelf maar te quoten, aangezien discussiëren met adjes, modjes en wat al niet meer in het rood de laatste maanden sowieso onmogelijk is gebleken, veel succes met downplayen en de ellende die je mee op je hals haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 31-05-2015 22:00 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik ga de discussie verder ook niet aan op deze manier. Als je de werkelijke grenzen wil verkennen van de tolerantie hier dan ben je in ieder geval op de goede weg.
Verwijderd
Lullige is dat dit het laatste gedeelte van die conversatie is. Mijn commentaar wat leid tot bovenstaande reactie word dus niet meegenomen. Gezien ik schijnbaar al een laatste waarschuwing heb gehad vanwege mijn kritiek en schijnbaar schoppen reageer ik publiekelijk er maar niet meer op.
Verwijderd
Opmerkingen als
Werken meer op de lachspieren dat dat ze serieus genomen worden. Je begint dingen aan te nemen zonder eerst te lezen.Duidelijk ja, je bent er zo één die in de illusie leeft dat de wereld er beter van wordt als je overal grote sloten op hangt en iedereen preventief fouilleert.
Ciris geeft aan dat als Tweakers zich aan de voorwaarden van hun eigen site had gehouden, dit misschien voorkomen had kunnen worden.
Als jij daarmee aangeeft dat hij vind dat alles op slot moet, zegt dat wat over jou mening van de V&A regels lijkt me.
(dit was even een voorbeeld van aannemen zonder te lezen)
Allebei de kanten hebben punten, allebei de kanten moeten aardig dimmen met het geschop (ook jij Floppus dus). Anders is deze discussie gewoon nutteloos.
Ik ben niet bekend genoeg met de V&A voorwaarden om hier aan te kunnen geven wat klopt. Ook niet wat er achter de verkoper van de videokaarten zit. Dus dit zijn voorlopig aannames.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 12:36 ]
Dit topic is gesloten.