Goedkoopste optie voor drie speakers op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem, ik heb drie superspeakers, met allemaal een standaard 3,5MM headphone jack. Deze drie speakers wil ik graag allemaal op één systeem aansluiten, maar wat heb ik hiervoor nodig?
Ik wil graag de meest goedkope optie, de speakers zullen worden gebruikt voor het beluisteren van muziek, dus geen fancy 5.1 of 7.1 dingen.

Ik wil dit zo goedkoop mogelijk doen, wat is wijs om te doen?

Groet,

Lorenzo

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

2x deze?

http://www.allekabels.nl/...039838/jack-splitter.html

Of even doorzoeken naar een versie met 3 uitgangen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat bedoel je met "superspeakers" :? Zijn dat niet gewoon simpele luidsprekertjes die toevallig een 3,5mm plugje hebben? En waar (wat voor versterker) wil je ze op aansluiten?

Als je een gewone versterker hebt kun je ook de plugjes afknippen en die op de versterker zetten. Die zal ws gewone luidsprekerklemmen hebben?

Wat ik ook wel eens heb gedaan is een soort van "centerluidspreker" gefaket. Dan doe je door de + van links en de + van rechts op een speaker aan te sluiten. Dan krijg je het verschil tussen beide speakers te horen. Zie ook [zelfbouw]center zonder dat er aansluiting voor is Het werkt wel...maar is wel even wennen qua geluid.

Maar vertel eerst maar eens wat je hebt staan en waar je dat op aan wilt sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zipperman
Heb ik al geprobeerd, helaas klonk het geluid helemaal niet mooi, en geeft 1 van de speakers een constante ruis waneer deze is aangesloten op een splitter.
The Eagle schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:44:
Wat bedoel je met "superspeakers" :? Zijn dat niet gewoon simpele luidsprekertjes die toevallig een 3,5mm plugje hebben?
Ja, je hebt gelijk, ik hou gewoon van een beetje overdrijven :P, sorry zal in de toekomst op mijn woordkeuze letten om verwarring te voorkomen.

Maar vertel eerst maar eens wat je hebt staan en waar je dat op aan wilt sluiten :)
Ik heb drie vrij simpele speakers staan met allemaal een 3,5MM aansluiting, welke ik allemaal wil gaan aansluiten op 1 PC, met dit moederbord.

Als je een gewone versterker hebt kun je ook de plugjes afknippen en die op de versterker zetten. Die zal ws gewone luidsprekerklemmen hebben?
Een versterker lijkt me handig, maar volgens is dit onbruikbaar voor een setup met 3,5mm jack speakers. Ook zijn versterkers nogal prijzig, het liefst wil ik zo goedkoop mogelijk aan een oplossing willen komen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, een PC systeem. Die had ik ff niet aan zien komen ;)

Als het onversterkte speakers zijn (en ik vermoed van wel) ga je er geen plezier van beleven. Tuurlijk, je kunt ze aansluiten, maar je mobo heeft geen versterker aan boord dus dat gaat niet werken. Wat ik kan aanraden is om gewoon een simpele versterker bij de kringloop te zoeken en daar de boel op aan te sluiten. Hoeft niet meer dan een tientje te kosten.
Dan praat je wel over stereo, dus je moet dan met een jack naar 2x tulp van de groene aansluiting op je PC naar de versterker toe. vervolgens sluit je je speakers aan zoals ik al eerder aangaf. Dus stereo en dan evt die 3e erbij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zipperman
The Eagle schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:07:
Ah, een PC systeem. Die had ik ff niet aan zien komen ;)

Als het onversterkte speakers zijn (en ik vermoed van wel) ga je er geen plezier van beleven. Tuurlijk, je kunt ze aansluiten, maar je mobo heeft geen versterker aan boord dus dat gaat niet werken. Wat ik kan aanraden is om gewoon een simpele versterker bij de kringloop te zoeken en daar de boel op aan te sluiten. Hoeft niet meer dan een tientje te kosten.
Dan praat je wel over stereo, dus je moet dan met een jack naar 2x tulp van de groene aansluiting op je PC naar de versterker toe. vervolgens sluit je je speakers aan zoals ik al eerder aangaf. Dus stereo en dan evt die 3e erbij.
Aaah, hartstikke bedankt voor de tip, zal morgen meteen even bij een aantal winkeltjes gaan kijken, bedankt voor de supersnelle tip!!!

Dit topic mag van mij wel op slot

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

Jag

Uhhm, welke speakers zijn het? Zit er alleen een 3.5mm Jack aan? Of ook een stroom kabel / ledje op de speakers?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Maar bedoel je nou 3 speakers, of drie setjes, elk met een eigen 3,5mm jack?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1