Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit lijkt me super zinloos om zo te doen, je kan dan niet eens het volume apart regelen van de center...
Laat staan dat het kan... niet dus. (nee echt niet)
Je kan niet zomaar draden van speakeruitgangen gaan lopen kruisen/verwisselen/koppelen/wat dan ook, dat zal je versterker zeker niet leuk vinden...
Kortom: afrader! koop een nieuwe versterker als je zo graag een center wilt.
Laat staan dat het kan... niet dus. (nee echt niet)
Je kan niet zomaar draden van speakeruitgangen gaan lopen kruisen/verwisselen/koppelen/wat dan ook, dat zal je versterker zeker niet leuk vinden...
Kortom: afrader! koop een nieuwe versterker als je zo graag een center wilt.
Alles kan stuk.
Verwijderd
Precies, en afgezien van het feit dat het niet haalbaar is, wat moet je met een center de wordt gemaakt uit een linker en rechter kanaal? Je stereo effect gaat sowieso naar de knoppen en er gaat al helemaal geen discreet signaal naar die center. Je schiet er dus niks mee op.
Je kunt misschien beter sparen voor een DVD speler (als je die nog niet hebt) en dan een versterker die gewoon 5 kanalen heeft.
Je kunt misschien beter sparen voor een DVD speler (als je die nog niet hebt) en dan een versterker die gewoon 5 kanalen heeft.
Ik had zoiets van: links en rechts wat minder had gemengd op de center. Maar ja was er al bang voor dat het niet zou gaan lukken;(
Iemand enig idee of ik wel iets van een subwoofer op deze combinatie aan zou kunnen sluiten? Lijkt me toch iets anders, of geld hiervoor hetzelfde?
Iemand enig idee of ik wel iets van een subwoofer op deze combinatie aan zou kunnen sluiten? Lijkt me toch iets anders, of geld hiervoor hetzelfde?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als je setje een subwoofer pre-out heeft kan je er een actieve subwoofer op aansluiten. Als ie die niet heeft kan je hem altijd nog op de line out aansluiten.Op dinsdag 18 juni 2002 14:29 schreef The_Eagle het volgende:
Ik had zoiets van: links en rechts wat minder had gemengd op de center. Maar ja was er al bang voor dat het niet zou gaan lukken;(
En een center aansluiten is inderdaad zinloos.
Had gekund als je versterker bridged kon worden aangesloten.
Dit is bij 99% van de thuisaudiosetjes niet het geval.
Dan zou je de plus van de rechteruitgang via de centerspeaker aan de min van de linkeruitgang kunnen hangen.
De centerluidspreker geeft dan een verschilsignaal tussen links en rechts. push-pull oid.
[In autoversterkers zie je het wel heel vaak. 2 x 75W of 1 x 150W.]
dus helaas voor jou zal dit waarschijnlijk niet gaan op deze manier.
Dit is bij 99% van de thuisaudiosetjes niet het geval.
Dan zou je de plus van de rechteruitgang via de centerspeaker aan de min van de linkeruitgang kunnen hangen.
De centerluidspreker geeft dan een verschilsignaal tussen links en rechts. push-pull oid.
[In autoversterkers zie je het wel heel vaak. 2 x 75W of 1 x 150W.]
dus helaas voor jou zal dit waarschijnlijk niet gaan op deze manier.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Als je de '+' van links en de '+' van recht aansluit op je centerspeaker krijg je het verschil tussen de 2 te horen. Op deze manier kan je wel een ruimtelijk geluid maken, maar dit is meer geschikt voor een stereo set met 2 speakers. Dan kan je er een soort rear speakers mee maken.
Heb ik zelf ook een tijdje gehad en werkte prima.
Maar het is natuurlijk nog lang geen surround.
HIER !!! PAK AAN
Verwijderd
echte surround zal je niet hebben , maar als je tevreden bent met expirmenteren en zo , .....
moet kunnen.
ooit zag ik in elektuur een schema met zo een filter voor 'surround'
moet kunnen.
ooit zag ik in elektuur een schema met zo een filter voor 'surround'
Zal het vanavond gewoon es gaan proberen. Is kwalitatief goed setje; als er overbelasting oid ontstaat, gaat ie auto op standby; soort van zekering. Keertje aanzetten en doet het weerOp dinsdag 18 juni 2002 17:47 schreef Flarrestein het volgende:
Als je de '+' van links en de '+' van recht aansluit op je centerspeaker krijg je het verschil tussen de 2 te horen. Op deze manier kan je wel een ruimtelijk geluid maken, maar dit is meer geschikt voor een stereo set met 2 speakers. Dan kan je er een soort rear speakers mee maken.
Maareh, surround speakers HEB ik al en die worden ook aangestuurd (heb aparte rear uitgangen). Lachen MODje er aan trouwens; kan ze met zelfbouwschakelaar aan en uit zetten
Verwijderd
Joepie!Op woensdag 19 juni 2002 09:24 schreef The_Eagle het volgende:
[..]
Maareh, surround speakers HEB ik al en die worden ook aangestuurd (heb aparte rear uitgangen). Lachen MODje er aan trouwens; kan ze met zelfbouwschakelaar aan en uit zetten
Pagina: 1