Toon posts:

Game pc €900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen maar wat videos's erbij editen zou wel handig zijn, vandaar dat ik wel een redelijke processor erbij wil hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum bedrag voor de pc is €900, als het nou €10 euro meer kost maakt dat niet uit. Zolang het maar dicht op de 900 zit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog geen pc en dus geen componenten, dus alles is nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag 1 goede videokaart die de games van tegenwoordig minimaal op high draait zonder enige problemen. Ook wil ik een 2TB harde schijf en een 128GB of 256GB SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf niet per se een voorkeur. Alleen heb ik zelf meer ervaring met de Intel processors en helemaal niets met die van AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen Full tower want die is me iets te groot, en zoveel componenten gaan er bij mij niet in. Ik wil gewoon een ATX/mid tower. Dat is voor mij de juiste maat, niet te klein en niet te groot.

Ga je overklokken?
Nee ik ben tevreden met de standaard instellingen :)

Zelf had ik ook een samenstelling gemaakt, deze is alleen niet helemaal 'stabiel'.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock B85 Pro4€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 284,-€ 284,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,95€ 76,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 63,95€ 63,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,60

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 13:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Post nog even je lijstje vanuit je profiel, dat praat een stuk makkelijker ;).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:23:
Post nog even je lijstje vanuit je profiel, dat praat een stuk makkelijker ;).
Een lijstje? Hoe bedoel je?

Verwijderd

Dat je zelf een beetje input geeft een lijstje met componenten die je zelf hebt samen gesteld !!!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Net als je in je vorige twee topics wel gedaan hebt. Game pc : Past dit allemaal bij elkaar? en Game pc €900 : Past dit allemaal bij elkaar?.

Je bent altijd verplicht zelf met een opzetje te komen. Blijkbaar ben je dat na een maand of 2 vergeten ;).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:26:
Net als je in je vorige twee topics wel gedaan. Game pc : Past dit allemaal bij elkaar? en Game pc €900 : Past dit allemaal bij elkaar?.

Je bent altijd verplicht zelf met een opzetje te komen. Blijkbaar ben je dat na een maand of 2 vergeten ;).
O die! Ik had er zo een gemaakt ja, maar ik dacht dat het handig zou zijn om opnieuw te beginnen. Ik voeg dan wel even de oude toe.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zou ik maar doen, want zonder lijstje hier wordt je topic linea recta gesloten. Ik had ze echter al zien staan in je profiel, dus scheelt het weer een slotje ;).

Daarbij gaan de ontwikkelingen ook niet zó snel.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 26-06-2015 14:29 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
/tip, post je ándere lijstje, die zit wat beter in elkaar. Hoeft er minder aangepast te worden ;).

Nu heb je immers een dure processor, basic moederbord voor te veel geld, een so-so videokaart, een (te) kleine SSD, overbodige fans en een vreemde voeding. Zaken die in je andere lijstje een heel stuk beter uitgekozen zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door br00ky op 26-06-2015 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:31:
/tip, post je ándere lijstje, die zit wat beter in elkaar. Hoeft er minder aangepast te worden ;).

Nu heb je immers een dure processor, basic moederbord voor te veel geld, een so-so videokaart, een (te) kleine SSD, overbodige fans en een vreemde voeding. Zaken die in je andere lijstje een heel stuk beter uitgekozen zijn.
Is dit het juiste lijstje? Dit was namelijk het laaste lijstje dat in de vorige topic stond.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die bedoelde ik inderdaad. Die ziet er keurig uit. Je voeding is inmiddels een beetje verouderd, maar heeft wel vrij zwarte kabels, wat mooi kan zijn in een behuizing met raam. Dé budget voeding op dit moment is immers de VPF serie van Antec, echter heeft die ontzettend lelijke kabels.

Een oplossing is natuurlijk ook een case te kiezen zonder raam.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 26-06-2015 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:41:
Die bedoelde ik inderdaad. Die ziet er keurig uit. Je voeding is inmiddels een beetje verouderd, maar heeft wel vrij zwarte kabels, wat mooi kan zijn in een behuizing met raam. Dé budget voeding op dit moment is immers de VPF serie van Antec, echter heeft die ontzettend lelijke kabels.

Een oplossing is natuurlijk ook een case te kiezen zonder raam.
Het enige wat ik van mijn pc ga zien als hij staat in mijn kamer, is de linker kant (van voren gezien ) van de pc. En daarmee kijk ik dus wel in de pc via het raam. En daardoor zal ik helemaal geen last hebben van de kabels want die zijn helemaal weggewerkt en dus compleet onzichtbaar. Maar dat de voeding is verouderd is wel een klein probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 14:49 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, geen echt probleem voor jou, kwalitatief is wel okay, het is meer dan er momenteel betere keuzes te maken zijn. Een pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular is bijv. wat nieuwer qua design en heeft ook nog eens kabels die vrij goed zijn afgewerkt. Niet helemaal zwart, maar grotendeels wel.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:56:
Nou ja, geen echt probleem voor jou, kwalitatief is wel okay, het is meer dan er momenteel betere keuzes te maken zijn. Een pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular is bijv. wat nieuwer qua design en heeft ook nog eens kabels die vrij goed zijn afgewerkt. Niet helemaal zwart, maar grotendeels wel.
Dus los van de voeding, is dit dan een goede/stabiele samenstelling voor de pc? Of zou het nog wat beter kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen maar wat videos's erbij editen zou wel handig zijn, vandaar dat ik wel een redelijke processor erbij wil hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum bedrag voor de pc is €900, als het nou €10 euro meer kost maakt dat niet uit. Zolang het maar dicht op de 900 zit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog geen pc en dus geen componenten, dus alles is nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag 1 goede videokaart die de games van tegenwoordig minimaal op high draait zonder enige problemen. Ook wil ik een 2TB harde schijf en een 128GB of 256GB SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf niet per se een voorkeur. Alleen heb ik zelf meer ervaring met de Intel processors en helemaal niets met die van AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen Full tower want die is me iets te groot, en zoveel componenten gaan er bij mij niet in. Ik wil gewoon een ATX/mid tower. Dat is voor mij de juiste maat, niet te klein en niet te groot.

Ga je overklokken?
Nee ik ben tevreden met de standaard instellingen :)

Dit is de instelling die ik nu heb.
Het lijkt me zelf een goede build, alleen weet ik niet alles. Ik heb dus nog een paar vragen.

Ik heb bijvoorbeeld wel een koeling voor de processor, maar heb ik er nog meer nodig? Voor de hele pc bijvoorbeeld?

Is dit een goede build voor een game pc?

Past alles bij elkaar?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock B85 Pro4€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 284,-€ 284,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,95€ 76,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 63,95€ 63,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,60

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-12 11:45

John Doos

ClaudZaque

Wauw, ik heb er eigenlijk helemaal niets op aan te merken.

Slim dat je al voor een b85 bord gekozen hebt, aangezien je toch niet wilt overclocken etc.
Stevig i5je wat prima kan gamen, en ook het editten wel voor elkaar moet boksen.

Een van de betere bang for the buck SSDs, en verder tja je zou hier en daar nog kunnen besparen op iets goedkoper ram, of voeding enzo. Maar een Seasonic is een zeer verstandige keuze :)
Tevens, zitten er gewoon fans bij je kast, dus koeling voor de gehele pc is niet nodig om los aan te schaffen.

Je gaf aan dat je zelf nog geen onderdelen had die je mee nam, dan nemen wij aan dat je dus ook al een monitor en keyboard/muis/headset hebt?

Dat was verwarrend voor mij modjes :+

[ Voor 3% gewijzigd door John Doos op 27-06-2015 12:19 ]

Nee

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je die laatste vraagjes nou gewoon in je topic van gisteren knalt, worden er ook geen opmerkingen herhaalt. Hierbij dus een merge.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:00:
Ik heb bijvoorbeeld wel een koeling voor de processor, maar heb ik er nog meer nodig? Voor de hele pc bijvoorbeeld?
Kan, maar brengt je in dit geval weinig. Ik zou het laten, scheelt weer wat tientjes. Je case komt met 2 fans, dat is in principe genoeg.
Is dit een goede build voor een game pc?
Zeker, mooie i5 en keurige GPU.
Past alles bij elkaar?
Klopt de socket van je processor?
Past het moederbord qua formfactor?
Past de cpu koeler qua hoogte in de case?
Past de videokaart in de case qua lengte?

Alle vier kan je zelf met een paar klikken naar de Pricewatch achterhalen. 4x ja = bestellen maar.

[ Voor 73% gewijzigd door br00ky op 27-06-2015 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laatste probleem

Heel erg bedankt voor het helpen bij het samenstellen van mijn Pc. Ik heb hem nu gekocht, in elkaar gezet en hij doet het. Alleen is er 1 laatste probleem. Ik heb de 2 TB harde schijf erin zitten. Alleen staat hij er niet bij als ik naar Computer ga. Toch kan ik hem wel zien in de BIOS en als ik naar apparatenbeheer ga, staat hij er ook netjes tussen en zegt hij dat hij correct werkt. Ik heb ook de kabels gecheckt en ze zitten er goed in. Ook heb ik de nieuwste besturingssysteem ervoor. Bij de HDD zelf zijn er 3 aansluitingen. 1 voor de stroom, 1 voor de data en een laatste 4-pin aansluiting waarvan ik niet weet waar deze voor is. Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand hoe dit kan opgelost worden?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De schijf even toewijzen in schijfbeheer :) Programma vind je in je configuratiescherm ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1