Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Bij een aanslag op een gasfabriek in het Franse Saint-Quentin-Fallavier, bij Lyon, is zeker één dode gevallen. Anderen zijn gewond geraakt. De aanvaller zou een radicaal-islamitische vlag bij zich dragen.

Dat meldt AFP op basis van een bron bij justitie. Bij de fabriek zou een onthoofd lichaam zijn gevonden. Ook zouden explosies zijn gehoord.
bron: www.nu.nl

Charlie Hebdo again? :/

De daders hadden toentertijd al aangegeven dat het niet de laatste keer zou zijn, dus de gedachten gaan direct terug naar begin dit jaar...

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 26-06-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 26-06-2015 11:30 . Reden: Laten we die kant niet op gaan ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53

Moofnor

King of my castle

Wat voor reden is er nou om een `terroristische` aanslag te plagen op een gasfabriek?
op dit moment zou ik nog eerder gokken dat het een ontslagen werknemer is die compleet door het lint is gegaan:S

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moofnor schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:28:
Wat voor reden is er nou om een `terroristische` aanslag te plagen op een gasfabriek?
Grote boem maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

idk, bij ontslag heb ik niet zo iets van 'hmmmz laat ik er eens eentje onthoofden'

met gas kun je best 'leuke' dingen doen :X :+

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 26-06-2015 11:29 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

BM

Moderator Spielerij
himlims_ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:29:
idk, bij ontslag heb ik niet zo iets van 'hmmmz laat ik er eens eentje onthoofden'
Rationeel denken is volgens mij niet het sterkste punt van de mensen die dit soort acties uithalen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

himlims_ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:29:

met gas kun je best 'leuke' dingen doen :X :+
Nee en ik zou er ook geen IS vlag achterlaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een onthoofding is anders best wel een moment van koel en kalm beraad nodig. Dat doe je niet even in het voorbijgaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:21

Ypho

Allround Nerd

Dat kan natuurlijk om verwarring te zaaien. Maar de kans lijkt me klein dat je hierover nadenkt.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kritiek op moderatie kan je kwijt in een TR of DM. Hier is het off-topic

[ Voor 90% gewijzigd door Standeman op 26-06-2015 11:37 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BM schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:30:
Rationeel denken is volgens mij niet het sterkste punt van de mensen die dit soort acties uithalen.
Vanuit jouw en onze westerse gedachtengoed niet, alleen denken extremisten daar anders over. Alle aanslagen tot nu toe zijn voorbereid en zorgvuldig gekozen. Vanuit 'hun' gedachtengoed zijn ze wel rationeel.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:14

IkWilbert

Het is mij!

Verdachte is aangehouden

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Eén van de verdachten, om precies te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:34:
[...]

Vanuit jouw en onze westerse gedachtengoed niet, alleen denken extremisten daar anders over. Alle aanslagen tot nu toe zijn voorbereid en zorgvuldig gekozen. Vanuit 'hun' gedachtengoed zijn ze wel rationeel.
Tsja, als iedereen met 'rationeel denken' altijd tot dezelfde conclusie zou komen, dan zouden er geen oorlogen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Man was bekend bij de veiligheidsdiensten, vraag blijft of dit een willekeurige burger is of een gerichte aanslag op deze persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Vast een verwarde hindoeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Op internet kan ik weinig vinden wat deze "gasfabriek" precies produceerde. Google maps noemt het "Air Products" dus lijkt me een fabriek voor hogedruk luchtflessen?

Wat zou IS hier mee willen bereiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Netsrek op 26-06-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat doen ze met elk ongeluk/aanslag/moord. Niet echt om serieus te nemen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netsrek schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:39:
Op internet kan ik weinig vinden wat deze "gasfabriek" precies produceerde. Google maps noemt het "Air Products" dus lijkt me een fabriek voor hogedruk luchtflessen?

Air Products is een grote producent van en handelaar in industriële gassen, dus daar zit vast wel iets tussen dat boem kan doen als je weet hoe dat moet. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar het kan vast wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:21

Ypho

Allround Nerd

Ik denk niet zo zeer dat IS hier achter zit, die eisen dit natuurlijk meteen op, maar ik neem dit niet heel serieus. Het kan uiteraard wel zo zijn dat de dader(s) IS-gevoelens heeft(/hebben).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Ypho schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:40:
[...]

Ik denk niet zo zeer dat IS hier achter zit, die eisen dit natuurlijk meteen op, maar ik neem dit niet heel serieus. Het kan uiteraard wel zo zijn dat de dader(s) IS-gevoelens heeft(/hebben).
Wellicht willen ze hiermee een dreigement tekenen aan de gasfabrieken in Frankrijk, zo van, we kunnen jullie gasproducenten wel plat leggen. Toch een belangrijke grondstof....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Vreselijk weer in ieder geval.

Misschien een lone wolf welke tot actie over is gegaan, IS die natuurlijk gretig is om dat op te eisen?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:21
Tja, als je als justitie iedereen op moet pakken die bekend is, zitten de gevangenissen vrij snel vol vermoed ik. Dat iemand bekend is bij de de veiligheidsdiensten zegt wat mij betreft ook niet zo veel, behalve om zichzelf als veiligheidsdienst misschien een beetje in te dekken?

Als ik kijk naar het type aanslag is het wel een logische locatie, een aanslag doe je volgens mij of gericht tegen een heel specifiek persoon/ bedrijf (Charlie Hebdo) als wraak, of heel veel doden/schade (Twin Towers, treinstation Madrid) om angs te zaaien, of belangrijke bedrijven.voorzieningen zoals nutsbedrijven. Dan ben je redelijk verzekerd van veel aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

Op internet kan ik weinig vinden wat deze "gasfabriek" precies produceerde. Google maps noemt het "Air Products" dus lijkt me een fabriek voor luchtcilinders?

Angst zaaien dat je nergens veilig voor ze bent? Verder is een dergelijke fabriek een makkelijk target met weinig beveiliging?
Ypho schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Ik denk niet zo zeer dat IS hier achter zit, die eisen dit natuurlijk meteen op, maar ik neem dit niet heel serieus. Het kan uiteraard wel zo zijn dat de dader IS-gevoelens heeft.
En die IS-gevoelens mogen we hier niet in de discussie betrekken, omdat het anders te snel of-topic zal gaan.
#politicorr

Maar wat kan je hier nu tegen doen? Als de veiligheidsdiensten deze persoon al in het oog hadden, en het dan toch zo ver kan komen... Preventief oppakken? Uitzetten is geen optie met open grenzen lijkt me zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
rik86 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:42:
Tja, als je als justitie iedereen op moet pakken die bekend is, zitten de gevangenissen vrij snel vol vermoed ik. Dat iemand bekend is bij de de veiligheidsdiensten zegt wat mij betreft ook niet zo veel, behalve om zichzelf als veiligheidsdienst misschien een beetje in te dekken?

Als ik kijk naar het type aanslag is het wel een logische locatie, een aanslag doe je volgens mij of gericht tegen een heel specifiek persoon/ bedrijf (Charlie Hebdo) als wraak, of heel veel doden/schade (Twin Towers, treinstation Madrid) om angs te zaaien, of belangrijke bedrijven.voorzieningen zoals nutsbedrijven. Dan ben je redelijk verzekerd van veel aandacht.
Het lijkt me als veiligheidsdienst toch niet prettig om er achter te komen dat iemand, die je in je vizier hebt, een aanslag pleegt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:28
Dat de veiligheidsdiensten hem in het vizier hadden kan natuurlijk ook van alles betekenen. Het betekent niet automatisch dat hij dag en nacht gevolgd en getapt werd.. Als zo iemand dan plotseling heel snel radicaliseert lijkt me dat verdomd lastig te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:54
Op het hoofd van het slachtoffer zouden Arabische teksten zijn geschreven. Dit meldt het doorgaans goed ingevoerde Franse persbureau AFP op basis van bronnen bij de veiligheidsdiensten.
Daar wordt je toch misselijk van als je dat leest.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De enige oplossing zou zijn om iedereen die "in het vizier" komt meteen op te pakken en in Guantanamo Bay op te sluiten.

Gelukkig gebeurt dat niet...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
xelfer schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Het lijkt me als veiligheidsdienst toch niet prettig om er achter te komen dat iemand, die je in je vizier hebt, een aanslag pleegt.....
Klopt, maar ik vraag me af of er niet heel veel mensen 'bekend' zijn bij veiligheidsdiensten. Ik vermoed dat er best wel veel mensen op lijstjes staan als een potentieel risico, omdat ze een X aantal keer bijvoorbeeld op IS en onthoofdingen en 't maken van bommen o.id. hebben gezocht op internet. Maar die allemaal in de gaten houden én oppakken voordat ze een aanslag plegen, maar al wel zo dichtbij de daad zijn dat ze veroordeeld kunnen worden is vrees ik onmogelijk. Ik ben wat dat betreft bang dat dit niet de laatste keer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet te doen om iedereen die een potentieel veiligheidsrisico vormt meteen op te pakken. Op welke basis? Wij hebben je een tijdje gevolgd en vinden dat je de verkeerde websites bezoekt, dus gaan we je vrijheid maar beroven? Dan doen we in essentie hetzelfde als we die regimes juist verwijten. Het is bovendien bepaald niet zo dat je een substantieel veiliger of prettiger land krijgt als de overheid iedereen volgt en harde repressie uitoefent. DDR, anyone?

Verder is er natuurlijk in de geschiedenis zelden tot nooit sprake geweest van een structureel veilige situatie. Er is in Europa altijd wel gedonder geweest met radicale groepen of personen. Nu is het IS, in de jaren '90 was het hier RARA, nog eerder de RAF in Duitsland, of wat te denken van de 'anni di piombo' in Italië, met aanslagen met tientallen doden op o.a. het station van Bologna. Ook geen islam, maar radicaal links vs radicaal rechts met een anarchistensausje eroverheen. Een aantal van die aanslagen is ook nooit opgehelderd, denk bijv. aan de aanslag op de Piazza Fontana in Milaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32
Case_C schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Angst zaaien dat je nergens veilig voor ze bent? Verder is een dergelijke fabriek een makkelijk target met weinig beveiliging?

[...]
Bijvoorbeeld op het industrieterrein hier in Delfzijl is juist dat een moeilijke target, iedereen moet met de juiste veiligheidsmaatregelen het terrein op (helm etc, bij elke ingang wachthokjes) en alleen als hij daar ook mag zijn. Natuurlijk kan je wel juist die beveiligers neerschieten/vermoorden/whatever maar ik denk dat er heel veel makkelijkere targets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
Als IS dit nu al 'officieel' heeft opgeëist zou ik me grote zorgen maken. Dan is de kans vrij groot dat deze 'kleine' aanslag enkel bedoeld is om de politie uit Lyon te dwingen en masse daar naartoe te gaan.

Zou me niks verbazen als er nog meer komt...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mx. Alba schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:48:
De enige oplossing zou zijn om iedereen die "in het vizier" komt meteen op te pakken en in Guantanamo Bay op te sluiten.

Gelukkig gebeurt dat niet...
Nee inderdaad, maar het zou fijn zijn als het ook niet als excuus gebruikt zou worden om de Politiestaat verder uit te bereiden :/ :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Het is trouwens een fabriek die (onder andere) waterstof produceert, wat wel lekker wil exploderen als je het goed doet. Het zou kunnen zijn dat je daarom zo'n fabriek als doelwit neemt, in de hoop dingen te laten exploderen. Het schijnt ook dat mensen gascillinders hebben laten ontploffen. (net op de radio, ANP).

http://nos.nl/artikel/204...fabriek-in-frankrijk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 14:11

Jelte,89

Woodworking

"Het lijkt erop dat ze probeerden om met de auto grote tanks met explosieve stoffen te raken."

Zijn er explosieve stoffen nodig voor het winnen van waterstof? Ook vind ik het vreemd dat het nu al bekend is dat de onthoofde man, niet bij het bedrijf werkte... Normaal is dat nooit zo snel bekend, of word dit niet naar buiten gebracht. En als die man daar niet werkte, wat deed hij daar dan?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Jelte,89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:14:
"Het lijkt erop dat ze probeerden om met de auto grote tanks met explosieve stoffen te raken."

Zijn er explosieve stoffen nodig voor het winnen van waterstof? Ook vind ik het vreemd dat het nu al bekend is dat de onthoofde man, niet bij het bedrijf werkte... Normaal is dat nooit zo snel bekend, of word dit niet naar buiten gebracht. En als die man daar niet werkte, wat deed hij daar dan?
Voor het winnen van waterstof heb je in de simpelste vorm slechts water nodig en elektriciteit. Wellicht waren het tanks met waterstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Vrij bizar weer dit, laten we hopen dat het in Frankrijk blijft bij deze ene aanslag, dat is al erg genoeg! Hoop absoluut niet dat het zo'n dag wordt dat er over een paar uur in andere steden vergelijkbare acties komen, ik hou mn hart vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

En waterstof ontploft als je er tegenaan rijd? Of puur een explosie door impact en druk?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

BertP schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:19:
Vrij bizar weer dit, laten we hopen dat het in Frankrijk blijft bij deze ene aanslag, dat is al erg genoeg! Hoop absoluut niet dat het zo'n dag wordt dat er over een paar uur in andere steden vergelijkbare acties komen, ik hou mn hart vast...
Die 'ene' hebben we helaas al gehad met Charlie Hebdo...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Jelte,89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:19:
En waterstof ontploft als je er tegenaan rijd? Of puur een explosie door impact en druk?
Als je er een lek in maakt, en je steekt het aan, brandt het gewoon heel fel en veel. Als de tank onder hoge druk staat, en je krijgt hem lek en aangestoken, kan dat nog wel eens een enorme brand door een grote steekvlam veroorzaken, maar ik denk geen explosie. Daarvoor moet het namelijk wel redelijk gemengd zijn met lucht.

Als de tank onder hoge druk staat, denk ik alleen dat die zo stevig is dat je hem nooit kapot kan krijgen met een auto.

Natuurlijk als je een tank onder druk lek maakt, heb je ook al een 'explosie', puur door de druk die ineens vrijkomt. Als je een luchttank van een compressor ineens voorziet van een gat krijg je ook een redelijke knal.

[ Voor 14% gewijzigd door marcop23 op 26-06-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 02-10 23:13
Jelte,89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Ja en ik vrees dat het niet bij die van vandaag zal blijven... Als ik het zo 'bot' mag zeggen kl*te extremisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:20
Ze maakten daar onder andere Waterstof. Dat onder andere suggereert dat er dus ook wat anders gemaakt wordt waar eventueel wel andere stoffen voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Laatst online: 02-10 16:53
Hogader schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:24:
Ze maakten daar onder andere Waterstof. Dat onder andere suggereert dat er dus ook wat anders gemaakt wordt waar eventueel wel andere stoffen voor nodig zijn.
Het is een gasfabriek. Daar draait het om zuiveren van gassen. 'Andere stoffen' maken ze in andere fabrieken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31
Jelte,89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Ene? Toulouse vergeten?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:20
Kalief schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:25:
[...]

Het is een gasfabriek. Daar draait het om zuiveren van gassen. 'Andere stoffen' maken ze in andere fabrieken.
Ik ben er geen expert in, maar ik verwacht wel dat ze voor dat zuiveren andere stoffen benodigd zijn alsook het proces afvalstoffen genereerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Hogader schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:31:
[...]

Ik ben er geen expert in, maar ik verwacht wel dat ze voor dat zuiveren andere stoffen benodigd zijn alsook het proces afvalstoffen genereerd
Als ze puur waterstof fabriceren, is de grondstof waarschijnlijk aardgas en stoom en het enige bijproduct CO2. Dat is namelijk dit proces: Wikipedia: Stoomreforming.

Aardgas is minder explosief dan waterstof, en met CO2 kan je hooguit mensen verstikken. Als ze iets wilden laten ontploffen, heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 02-10 11:46
http://www.telegraaf.nl/b...op_hotel_in_Sousse__.html

nog een aanslag.. deze keer in Tunesie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Je opent NU.nl en je gelooft bijna je ogen niet. Gelukkig zijn het allemaal incidenten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
Ongelofelijk, en dat allemaal in de naam van religie. Stelletje idioten, pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:46:
[...]

Je opent NU.nl en je gelooft bijna je ogen niet. Gelukkig zijn het allemaal incidenten. :F
Tja, net zoals bij veel bedrijven. Alles op basis van incident management maar geen gedegen problem management erachter. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Ik zeg alle religie afschaffen (with all due respect) .. en navo soldaatje op IS afsturen allemaal verzuipen in een groot zwembad .. maffies allemaal ...

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
Ja alleen heeft religie afschaffen totaal geen effect want deze mannen (en vrouwen) geven geen f*ck om wat wel/niet mag volgens de wetgeving.

Verzuipen is ook prima, alleen krijg je dat "ideaal" van die maffies nooit de wereld uit :(. Je denkt ze allemaal te hebben uitgeroeid en dan heb je toch weer wat lui die elkaar vinden en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:31:
Voor een onthoofding is anders best wel een moment van koel en kalm beraad nodig. Dat doe je niet even in het voorbijgaan.
Voor een onthoofding heb je alleen maar de verkeerde emoties nodig, iets wat totaal geen probleem is. Voor rationeel nadenken heb je zelfbeheersing en kennis nodig.
Han schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:34:
[...]

Goed punt. Je hebt dus *objectieve* kennis nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door witeken op 26-06-2015 14:04 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Soms lijkt het wel of de wereld een stuk donkerheid nodig heeft om te draaien

maar voor mij komt het allemaal wel zo erg dichtbij

en al onze EU leiders draaien hun gezichten om .. laffe honden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 07:54

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Wbt de potentie van de fabriek van Air Products (overigens ook in Nederland actief)

Ze maken er zuivere industriele gassen. Waterstof, maar ook 100% zuurstof etc. Veel gas onder hoge druk. Nu kan ik me voorstellen dat er als terrorist "betere" plekken zijn om met je auto naarbinnen te rijden, maar ik vraag me af hoe rationeel een terrorist denkt.

Veel gas onder hoge druk heeft op zich redelijke potentie om een hoop herrie te maken. Daarnaast is brand tussen tanks met zuurstof/waterstof op zich ook niet erg prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 19:17
Sorry hoor maar gaan we nu voor elke aanslag een topic openen en dan in elke topic verbaasd en verbolgen reageren?

Ik snap dat dit deel van het forum ook Actualiteit bevat maar we kunnen volgens mij net zo goed het hele Charlie Hebdo draadje kopieren, zijn we gelijk klaar. Iedereen reageert geschokt, de Islam wordt in twijfel getrokken, Wilders wordt als held dan wel als idioot neergezet, er wordt hier en daar nog wat gevlamd en klaar.

Begrijp me niet verkeerd. Tijdens Charlie Hebdo heb ik ook nog even zo gediscussieerd maar eigenlijk gaat het nergens over. We kunnen er niks zinnigs over zeggen en het draait altijd op hetzelfde uit.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gelukkig een beetje klungelwerk van deze aanslagplegers. Wat ik er nu van maak is dat ze al iemand van tevoren hadden vermoord en onthoofd, het hoofd met vlaggen op het hek hebben geprikt en toen op een gastank wilden inrijden om zo in een Michael Bay-achtige vuurbal de lucht in te gaan. Dat is echter niet gelukt en de brandweer heeft er eentje overreden of op een andere manier omgebracht en de andere is gearresteerd.

Ik gok dat ze niet de connecties van de Charlie Hebdo lui hadden om aan wapens te komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De_Bastaard schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:02:
Ja alleen heeft religie afschaffen totaal geen effect want deze mannen (en vrouwen) geven geen f*ck om wat wel/niet mag volgens de wetgeving.
Nogal simplistische redenering, al was het maar omdat er geen rekening wordt gehouden met de langetermijnsgevolgen van het afschaffen van indoctrinatie.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:18:
[...]

Nogal simplistische redenering, al was het maar omdat er geen rekening wordt gehouden met de langetermijnsgevolgen van het afschaffen van indoctrinatie.
Ik vrees dat dit soort zaken nooit uit onze wereld verbannen worden.

of wim - lex als uber dictator? 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:10:
Sorry hoor maar gaan we nu voor elke aanslag een topic openen en dan in elke topic verbaasd en verbolgen reageren?
Ik ben niet verbaasd: elke keer dat ik zoiets zie denk ik: "dit bewijst weer mooi dat evolutie wel echt is."

Ik ben eerder geschokt. Dit zou niet *hoeven* gebeuren. Mensen kunnen beter dan dit.

[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 26-06-2015 14:24 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:21:
[...]

Ik ben niet verbaasd: elke keer dat ik zoiets zie denk ik: "dit bewijst weer mooi dat evolutie wel echt is."

Ik ben eerder geschokt. Dit zou niet *hoeven* gebeuren.
Devolutie? back to monkey bussines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Njay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:23:

Devolutie? back to monkey bussines?
Nee, evolutie is een te traag proces. De enige oplossing is een kordate politiek die mensen en middelen die de wereld slechter maken niet tolereert. Niet alles of iedereen heeft het recht te bestaan. Mensen kunnen er natuurlijk niet aan doen dat ze met wat voor ideeën geïndoctrineerd worden, maar zo is het nu eenmaal.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:27:
[...]

Nee, evolutie is een te traag proces. De enige oplossing is een kordate politiek die mensen en middelen die de wereld slechter maken niet tolereert. Niet alles of iedereen heeft het recht te bestaan. Mensen kunnen er natuurlijk niet aan doen dat ze met wat voor ideeën geïndoctrineerd worden, maar zo is het nu eenmaal.
Goed gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.geenstijl.nl/m...usse_tunesie_aanslag.html
Dafuq, schijnbaar ook al 27 doden in Tunesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:56

mindcre8r

Tradepedia

holy shit, dat in Tunesie is best ziek. lig je lekker te zonnen.. ratatatata.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 11:31
3 Jaar geleden heb ik nog vrij kunnen rondlopen in Tunesië, ook in Sousse. Nu zou ik er zelf niet op vakantie willen gaan. Dat een land zo snel kan veranderen...

Edit... RTL Nieuws laat verschillende hotels zien. Op de website wordt Riu Imperial Marhaba vermeld, op tv zeggen de RIU Bellevue Park, het hotel waar ik 3 jaar geleden was.

[ Voor 23% gewijzigd door RobinNL op 26-06-2015 14:44 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
en vergeet de aanslag in Koeweit niet.

Dit is duidelijk allemaal een planning, ze geloven toch in oog om oog tand om tand ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 11:18
Om nu al over een planning te spreken lijkt mij nogal voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
't is wel overal IS dat de aanslagen opeist. Maar planning lijkt mij ook wat te voorbarig. Wat ik me wel voor kan stellen is dat dit een aanjagend effect heeft op anderen die een aanslag willen plegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 11:18
rik86 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:48:
't is wel overal IS dat de aanslagen opeist. Maar planning lijkt mij ook wat te voorbarig. Wat ik me wel voor kan stellen is dat dit een aanjagend effect heeft op anderen die een aanslag willen plegen
Bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:30
Gaat lekker vandaag:
- Tunisia 27 doden door aanslag.
- French 2 doden door aanslag.
- Kuwait 4 doden door aanslag.
- Somalia 30 doden door aanslag.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach is weer typisch media. Er gebeurt iets, en meteen worden alle incidenten over onze hele aardbol op een enkele hoop gemikt zodat er een beeld ontstaat van een massale islamitische armageddon, een grootschalig georganiseerde operatie....

In de tussentijd zijn er alweer 10 mensen doodgegaan omdat ze zich hebben verslikt in een suikerklontje en evenzoveel vrachtwagenchauffeurs hebben medeweggebruikers van hun sokken gereden omdat ze hun belastingaangifte tijdens het rijden deden.

Soms vraag je je wel eens af of er bewust wordt aangestuurd op al die paniekzaaierij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mektheb schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:44:
Soms vraag je je wel eens af of er bewust wordt aangestuurd op al die paniekzaaierij.
MSM ... wat denk je zelf, berichtgeving is altijd al gekleurd en selectief

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 26-06-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:56:
Ach is weer typisch media. Er gebeurt iets, en meteen worden alle incidenten over onze hele aardbol op een enkele hoop gemikt zodat er een beeld ontstaat van een massale islamitische armageddon, een grootschalig georganiseerde operatie....

In de tussentijd zijn er alweer 10 mensen doodgegaan omdat ze zich hebben verslikt in een suikerklontje en evenzoveel vrachtwagenchauffeurs hebben medeweggebruikers van hun sokken gereden omdat ze hun belastingaangifte tijdens het rijden deden.

Vergelijk jij nu echt mensen die zich verslikken met mensen die afgeslacht worden in de naam van een God / Geloof?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee, hij heeft het over de selective media, behoorlijk verschil.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Klopt maar ik vermoed evenwel dat de hoofden van die 10 mensen die zich verslikt hebben in een suikerklontje niet volgeklad met islamitische teksten op een hek geprikt zullen teruggevonden worden dus aan de evenementen waarover deze post gaat, mag best iets zwaarder getild worden.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

3 nieuwsberichten op de radio, drie aanslagen. Goed bezig mensen. Vraag me af of er psychologische studies zijn die inzicht geven in het denken van zulke mensen. Bestaat heel hun leven uit haat? Zien ze niet dat het ook anders kan.

Ik vermoed wel een klein beetje, maar geweld is makkelijker dan andere oplossingen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 02-10 21:31

SomerenV

It's something!

witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:12:
3 nieuwsberichten op de radio, drie aanslagen. Goed bezig mensen. Vraag me af of er psychologische studies zijn die inzicht geven in het denken van zulke mensen. Bestaat heel hun leven uit haat? Zien ze niet dat het ook anders kan.

Ik vermoed wel een klein beetje, maar geweld is makkelijker dan andere oplossingen.
Het is makkelijker om de mensen die het niet met je eens zijn af te maken dan om ze proberen om te praten. Daarnaast werkt angst best lekker als je plekken over wilt nemen. Als mensen bang genoeg zijn houden ze zich koest en heb je vrij spel. De mensen die dan nog steeds tegen je zijn maak je af waardoor er steeds meer mensen bang worden en steeds minder mensen zijn die zich tegen je keren. Wordt eens tijd dat de islamitsche wereld zich massaal tegen IS keert en dat héél goed duidelijk maakt. Desnoods gebruiken ze grof geweld want met dit volk valt niet te praten. Uitroeien, alles en iedereen die IS aanhangt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
himlims_ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:56:
[...]

MSM ... wat denk je zelf, berichtgeving is altijd al gekleurd en selectief
Dat was niet mijn Quote :+.

Maar ja er neer zetten ze half de planet mogen nuken van me is ook niet echt zinvol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
Schijnt nu nog maar om 1 dader te gaan in Frankrijk, het slachtoffer was de werkgever van de dader,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45

Je vergelijkt een ongeluk met een moedwillige actie om mensen te vermoorden.

Ik ben blij dat de media wel een verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
RobinNL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:41:
[...]

3 Jaar geleden heb ik nog vrij kunnen rondlopen in Tunesië, ook in Sousse. Nu zou ik er zelf niet op vakantie willen gaan. Dat een land zo snel kan veranderen...
Een dag geleden kon je er ook nog vrij rondlopen. Dat iedereen zo naief is verbaast mij. Ik ben er meer dan 20 jaar geleden nog geweest maar sinds 9/11 kan de hele islamwereld van mij de pot op.

www.reispreview.nl/negatief-reisadvies/

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
- Kuwait 4 doden door aanslag.
Is nu opgelopen naar 13.
http://www.bnr.nl/nieuws/...google_editors_picks=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

SomerenV schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:25:
[...]

Het is makkelijker om de mensen die het niet met je eens zijn af te maken dan om ze proberen om te praten. Daarnaast werkt angst best lekker als je plekken over wilt nemen. Als mensen bang genoeg zijn houden ze zich koest en heb je vrij spel. De mensen die dan nog steeds tegen je zijn maak je af waardoor er steeds meer mensen bang worden en steeds minder mensen zijn die zich tegen je keren. Wordt eens tijd dat de islamitsche wereld zich massaal tegen IS keert en dat héél goed duidelijk maakt. Desnoods gebruiken ze grof geweld want met dit volk valt niet te praten. Uitroeien, alles en iedereen die IS aanhangt.
Ze gebruiken toch ook grof geweld? Koerden, en de islamitische wereld zitten gewoon het de groepen die tegen IS strijden. Vergeet niet dat IS ook de meeste moslims om zeep wil helpen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 27-09 00:53

Haal je kop eens uit het zand. Het aantal 'incidenten' neemt steeds meer toe en ze vinden steeds dichter bij huis plaats. Tel daarbij op het toenemend aantal immigranten en vluchtelingen, die niet integreren en waarvan een aanzienlijk deel zelfs een hekel heeft aan het Westen en onze leefwijze en begrip of waardering heeft voor wat IS aan het doen is.

Hoe zie jij dit op lange termijn goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Haal je kop eens uit het zand. Het aantal 'incidenten' neemt steeds meer toe en ze vinden steeds dichter bij huis plaats. Tel daarbij op het toenemend aantal immigranten en vluchtelingen, die niet integreren en waarvan een aanzienlijk deel zelfs een hekel heeft aan het Westen en onze leefwijze en begrip of waardering heeft voor wat IS aan het doen is.

Hoe zie jij dit op lange termijn goed gaan?
Ik geloof dat hij wilt zeggen dat terreur de vijfhonderdste doodsoorzaak is of zo. 'Het komt steeds dichter', hangt er vanaf op wat je focust, in de VS heb je bvb. deze verhouding. De meeste slachtoffers van IS zijn trouwens moslims: sjiieten en zelfs gematigde soennieten. Het is de bedoeling van IS dat nu ook Europeanen bang worden, mij hebben ze alvast niet liggen. Ik ben nog altijd het meest 'bang' op de fiets (Belgische wegen zonder fietspaden en roekeloos rijgedrag, maar ook dat kan je dan weer in perspectief plaatsen, enzovoort).

Zie ook Verwijderd in "Opmars IS in het Midden-Oosten"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:43:
[...]
Ik geloof dat hij wilt zeggen dat terreur de vijfhonderdste doodsoorzaak is of zo. 'Het komt steeds dichter', hangt er vanaf op wat je focust, in de VS heb je bvb. deze verhouding. De meeste slachtoffers van IS zijn trouwens moslims: sjiieten en zelfs gematigde soennieten. Het is de bedoeling van IS dat nu ook Europeanen bang worden, mij hebben ze alvast niet liggen. Ik ben nog altijd het meest 'bang' op de fiets (Belgische wegen zonder fietspaden en roekeloos rijgedrag, maar ook dat kan je dan weer in perspectief plaatsen, enzovoort).

Statistiek misbruiken om slachtingen te bagatelliseren slaat nergens op. Dit had je in 1939 ook kunnen roepen. Niks aan de hand, want er waren hartaanvallen wereldwijd. Of de genocide in Srebrenica afzetten tegen het aantal malaria slachtoffers. Is dit om jezelf gerust te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:39:
[...]

Statistiek misbruiken om slachtingen te bagatelliseren slaat nergens op. Dit had je in 1939 ook kunnen roepen. Niks aan de hand, want er waren hartaanvallen wereldwijd. Of de genocide in Srebrenica afzetten tegen het aantal malaria slachtoffers. Is dit om jezelf gerust te stellen?
Statistieken misbruiken? De statistieken zijn wat ze zijn. Bagatelliseren? Het is voor alle betrokkenen een drama. En ik moet mezelf niet geruststellen, want ik ben niet bang. Ik ben na deze aanslag niet banger dan na de vorige en statistisch / rationeel gezien zou ik veel banger moeten zijn voor een verkeersongeval. Wie nu bang wordt doet wat de terroristen verlangen, dat is de definitie van terreur. Ik ben waarschijnlijk voor een even harde aanpak van terreur dan jij, maar ik ga mijn gemoedstoestand of gedrag helemaal niet laten beïnvloeden door enkele terroristen die enkele tientallen doden veroorzaken op een continent van een half miljard inwoners. Nog een relaxte dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Zelf denk ik dat de meeste moslims die niet helemaal "Nederlandse" zijn het allemaal wel goed vinden en niet begrijpen dat "wij" van hen verwachten dat ze zich actiever tegen IS opstellen. In ieder geval anders dan nu zeggen: Ja, maar dat zijn geen echte moslims" en verder doorgaan met hun verborgen leventje.

Indien het joden waren geweest of christenen had je veel meer gezien dat men hun afschuw er over uitspreekt, evt een betoging hier en daar met Kamervragen etc etc.

Nu hoor je van een enkele (ex) moslim dat dit fout is en er meer aan gedaan moet worden.

Zelf lijkt het me al een idee om vanuit overheidswege weer de godsdienst op het paspoort, of in ieder geval het "dossier" te noteren en een wet aan te nemen waarin zogenaamde "hate-crimes" een stuk harder aangepakt worden.
Het zal misschien niet werken, maar het is in ieder geval een begin om in grote lijnen te bekijken hoeveel stromingen er zijn.
In amerikaanse gevangenissen gebeurd dit al met bendeleden en ook al is geloof natuurlijk een spirituele hand die hulp kan bieden in moeilijke situaties, Het lijkt er steeds meer op dat men elkaar de hersens inslaat omdat persoon A niet het geloof van persoon B aanhangt, of persoon C het niet op dezelfde manier als persoon B doet.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Koos2009 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:15:
Zelf denk ik dat de meeste moslims die niet helemaal "Nederlandse" zijn het allemaal wel goed vinden en niet begrijpen dat "wij" van hen verwachten dat ze zich actiever tegen IS opstellen. In ieder geval anders dan nu zeggen: Ja, maar dat zijn geen echte moslims" en verder doorgaan met hun verborgen leventje.

Indien het joden waren geweest of christenen had je veel meer gezien dat men hun afschuw er over uitspreekt, evt een betoging hier en daar met Kamervragen etc etc.

Nu hoor je van een enkele (ex) moslim dat dit fout is en er meer aan gedaan moet worden.

Zelf lijkt het me al een idee om vanuit overheidswege weer de godsdienst op het paspoort, of in ieder geval het "dossier" te noteren en een wet aan te nemen waarin zogenaamde "hate-crimes" een stuk harder aangepakt worden.
Het zal misschien niet werken, maar het is in ieder geval een begin om in grote lijnen te bekijken hoeveel stromingen er zijn.
In amerikaanse gevangenissen gebeurd dit al met bendeleden en ook al is geloof natuurlijk een spirituele hand die hulp kan bieden in moeilijke situaties, Het lijkt er steeds meer op dat men elkaar de hersens inslaat omdat persoon A niet het geloof van persoon B aanhangt, of persoon C het niet op dezelfde manier als persoon B doet.
Brrr.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koos2009 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:15:
Na de aanslag van de blanke jongen op zwarten in Charleston voelde ik ook niet meteen een drang om me actiever op te stellen tegen andere blanken. Er is trouwens een coalitie van Arabische landen tegen IS. Het Tunesische volk is ook tegen IS, net als de Egyptische regering. Sjiieten zijn ook tegen IS, net als gematigde Soennieten. En veel Soennieten die in IS-gebied wonen houden zich gedeisd uit angst. Samengevat: er zijn anderhalf miljard moslims, hoeveel daarvan zijn terrorist of zelfs extremist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welk nut heeft het om op een paspoort/id te zetten welke godsdienst iemand heeft? En wanneer heeft iemand welke godsdienst? Als je alles mag invullen op dat papiertje wat je maar wil, gaat dat humor worden :+

Van onze noedelige vrienden de pastafari's, naar de "Agenten-zijn-eikels-isme" aanhangers. Of moet er persé een gebedshuis in Nederland voor staan? If yes: dan dien ik direct een klacht in, want mijn religie doet niet aan gebedshuizen, in het bos zitten is namelijk veel leuker.

Maar, waarvoor dient het? Wat maakt het uit waarin ik geloof? Ik ben een mens, daar gaat het om. En ik wil als mens behandeld worden, juist het vermelden van geloof gaat problemen opleveren. "Oh, het is een pastafari, nou, misschien toch maar even fouilleren, je weet maar nooit"

En wanneer is iets een hatecrime? Waarom is het erger als een moslim een jood in elkaar hengst dan moslim vs moslim? En doet hij dat bewust, of wilt ie gewoon met iemand knokken? En is het minder erg als een homo een hetero in elkaar slaat dan andersom? Een mens doet iets strafbaars tegen een ander mens. Daar gaat het toch om?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:01

copykat

Good copy isn't bad

volgens mij is IS niet een islamitische terreurgroep maar een terreurgroep die de islam mis/gebruikt als kapstok om hun omgeving angst aan te jagen om zo financieel gewin te creëren. Net zoals als vroeger de katholieke kerk en hun heksenjachten en andere extreme vormen van onderdrukking van de lokale bevolking. Daar waren de corrupte Bishoppen die zich wentelde in enorme rijkdom terwijl andere hun laatste geld moesten doneren als boete doening voor hun "zonden"
Elke georganiseerde geloofsbeweging is een voedingsbodem voor corruptie en machtsmisbruik.
Het enige dat IS-command wel erg extreem doet is psychopaten en andere zwakzinnige meelopers indoctrineren om aanslagen op iedereen te plegen om de meest gruwelijke manier waar gewin te halen is.
Afknallen als dolle honden door "niet- islamieten" met clusterbommen gooit alleen maar meer olie op het vuur zie alle lokale mislukte oorlogen van rusland en amerika. Je moet stilletjes de hersens elimineren dan valt het lichaam vanzelf stil.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:15:
[...]
Statistieken misbruiken? De statistieken zijn wat ze zijn. Bagatelliseren? Het is voor alle betrokkenen een drama. En ik moet mezelf niet geruststellen, want ik ben niet bang. Ik ben na deze aanslag niet banger dan na de vorige en statistisch / rationeel gezien zou ik veel banger moeten zijn voor een verkeersongeval. Wie nu bang wordt doet wat de terroristen verlangen, dat is de definitie van terreur. Ik ben waarschijnlijk voor een even harde aanpak van terreur dan jij, maar ik ga mijn gemoedstoestand of gedrag helemaal niet laten beïnvloeden door enkele terroristen die enkele tientallen doden veroorzaken op een continent van een half miljard inwoners. Nog een relaxte dag :)
Eh, leuk verhaaltje, maar er bestaat zoiets als emoties. Dat kan je niet in een cijfertje uitdrukken.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:53:
[...]
Eh, leuk verhaaltje, maar er bestaat zoiets als emoties. Dat kan je niet in een cijfertje uitdrukken.
Gelukkig ben ik tamelijk rationeel, anders zou ik me misschien ook al zorgen maken :) Die terroristen zijn losers, geef ze niet meer aandacht of macht dan ze verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

witeken schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:53:
[...]
Het was zijn baas, dat hoofd. Iets zegt me dat het inderdaad emoties losmaakt en niet goed is voor de banenkansen van andere mensen uit het middenoosten (al zullen statistieken dat vast tegenspreken, het is maar een enkel geval etc.).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 27-09 00:53
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:43:
[...]

De situatie in Amerika is totaal niet vergelijkbaar. Deze mensen plegen gruwelijke moorden vanwege hun geloof, waarvan zij vinden dat het boven de wet staat. Dat is het enge ervan, die mensen lijken zelf niet meer helder na te kunnen denken en plegen die daden volgens hun eigen wetten en waarheden.

En inderdaad, andere mensen met hetzelfde geloof hoor je er vrijwel niet over. Wel zag je na 9/11 juichende mensen in de grote steden, wordt er met IS vlaggen gewapperd in de straten van Den Haag, zijn er zo'n beetje wekelijks radicale imams die in Moskeeën komen prediken en blijkt uit onderzoeken dat een aanzienlijk deel van de jonge moslims in Nederland wel begrip (of zelfs symphatie) heeft voor de daden van IS. En de groep waarvoor dit geldt wordt met de dag groter.

Het zou dus inderdaad wel fijn zijn om eindelijk eens een massaal tegengeluid te horen van moslims die het niet meer pikken dat zulke daden ook uit hun naam gepleegd worden. Dat geluid blijft uit, dan is het ook niet zo vreemd dat er een eenzijdig beeld ontstaat.

Bang moet je inderdaad niet zijn, maar alert toch zeer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:15:
[...]
Statistieken misbruiken ja. Bijvoorbeeld het terrorisme van één groep afzetten tegen het aantal moorden van een andere groep die 75x zo groot is. Vergelijk dan moorden met moorden en zet het in verhouding. Mensen hebben vaak niet door dat ze de statistiek misbruiken want "cijfers zijn cijfers" menen ze. Dat is wel zo, maar het verhaal dat je er omheen bouwt is geen cijfer en de verhouding tussen twee cijfers kun je niet zomaar iets uit afleiden.

Ik zou me niet blind staren op de keuze "bang zijn" of "niet bang zijn". Het probleem met dit soort lui als terroristen aanduiden is dat het het motief grotendeels in het midden laat. Het is niet beschrijvend, en op een gegeven moment gaat men ook echt geloven dat angst zaaien het doel op zich is. Dat is niet zo. Dit zijn jihadisten en die hebben een doel. Pas wanneer we ze definiëren zoals zij zichzelf definieren kunnen we voorspellen wat ze gaan doen en het effectief de kop indrukken. Heel veel mensen geloven dat dit niet mogelijk is omdat ze compleet verward zijn over wat er gaande is, maar dat is het echt wel als je doorhebt hoe de vork in de steel zit.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel snel offtopic. In dit topic is het de bedoeling dat de aanslag zelf bediscussieerd en wat er mee samenhangt. Houd daar mee dus rekening mee!