Toon posts:

Geforce & IIyama schuift naar rechts!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Heb een nVidia Geforce 2 MX 400 en IIYama Vision Master Pro 410. Bij het spelen van games verschuift het beeld naar rechts. Niet als het spel eenmaal aan de gang is, maar vooral bij interface- of 'tussenschermen' (bijvoorbeeld voor het opslaan van het spel).

Het ligt NIET aan de spellen. Want het gebeurt ook bij het volgende:

Rechts-click op desktop > eigenschappen > Instellingen > geavanceerd > Anti-aliasing (bij Geforce 2 MX 400, 64 Mb!!!).

Dan verschuift het scherm dus naar rechts!!! Idioot, maar waar! Iemand idee of oplossing?
Ik ken de problemen met IIYama monitoren, maar deze had ik nog niet gezien.

Heel graag help! Groeten,

Paul.

Verwijderd

Moved naar HET JUISTE FORUM.

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Klopt.

Reden is dat die intro's een afwijkende resolutie gebruiken (vraag maar eens op met je ODS welke resolutie ie draait.)

IIyama monitoren zijn de frabrieks instellingen gecalibreerd op een optimale frequentie. 1600x1200 en 1280x1024 is dat bijv. 85 Hz (dacht ik) bij een andere resolutie gaat de monitor dan verschuiven.

zaak is het dus er even achter te komen welke resolutie het spel op dat moment dus draait, in windows 2D naar die resolutie te schakelen, en de frequentie op een goeie waarde (forced) te zetten. Met een beetje massol staat ie dan wel recht. (of je zet met je knoppen dat ding recht, maar helaas kun je bij IIyama niet echt duidelijk je instellingen saven (en bij vol geheugen, welke standaard setting ie overschrijven mag)

maar het komt er gewoon op neer dat de monitor een niet standaard aansturing krijgt. - gebeurt overigens met alle videokaarten, mijn G400Max heeft daar ook last van.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Firefox. Bedankt voor je reply.

Maarre...even als net-beginnende 'tweaker' (hehehe) twee vraagjes:

> (vraag maar eens op met je ODS welke resolutie ie draait.)

Wat is ODS?

> zaak is het dus er even achter te komen welke resolutie het spel op dat moment dus draait, in windows 2D naar die resolutie te schakelen, en de frequentie op een goeie waarde (forced) te zetten.

Wat is Windows 2D?

Sorry for my ignorance...
Groeten. Paul.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
Op maandag 18 juni 2001 17:23 schreef PauloPaulo het volgende:
OK, Firefox. Bedankt voor je reply.

Maarre...even als net-beginnende 'tweaker' (hehehe) twee vraagjes:

> (vraag maar eens op met je ODS welke resolutie ie draait.)

Wat is ODS?
Hij/zij bedoelt je OSD. Dit is het menu van je monitor. Ik heb geen Iiyama, dus ik kan je niet uitleggen waar je je resolutie in dit menu kunt vinden.
> zaak is het dus er even achter te komen welke resolutie het spel op dat moment dus draait, in windows 2D naar die resolutie te schakelen, en de frequentie op een goeie waarde (forced) te zetten.

Wat is Windows 2D?
Hij/zij bedoelt denk ik Windows 2000? :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Okay, klinkt logisch. Bedankt.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Windows 2D is gewoon windows, dus niet met een 3D-spel

Verwijderd

Hoi

Als je op je menu knop duwt krijg je dus je OSD en daar moet je zoeken naar de >>fhfv<< instellingen
en dan krijg je netjes te zien welke resolutie en feq. de IIyama op dat moment gooit ;)

Verwijderd

On Screen Display
Pagina: 1