Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik zoek een?
Smartphone (uit China, i.v.m. veel betere specs voor veel minder geld dan in NL)

Wat is je budget?
-Prijs: goede prijs/kwaliteitverhouding vind ik belangrijk. Wil wel onder de €150 blijven in principe en denk dat dit ook wel mogelijk moet zijn. Als een lager budget ook genoeg is voor mijn specs is dat natuurlijk alleen maar beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Even ter vergelijking: ik heb nu een Huawei Y300 8)7

- Goede accuduur vind ik belangrijk. Als ie net zo lang mee gaat als mn huawei vind ik het prima. Denk dat een 5inch scherm wel minimaal 2500mah moet hebben. Quick charge lijkt me ook handig (geen idee of ik dat nu heb?)
- Niet meer dan 5 inch, 5 lijkt me nog mooi en praktisch. Groter wordt te lomp denk ik.
- Gewoon een goed scherm (1280x720 lijkt me meer dan genoeg)
- Goede camera aan achterkant, ook voor in het donker, met flitser. Camera voorkant maakt me een stuk minder uit, maar als die ook goed is en een flitser heeft vind ik dat leuk meegenomen.
- Qua CPU: Snelle telefoon voor: foto’s en filmpjes maken, voetbal streamen, mailen, facebook, whatsapp, youtube, standaard dingen. (Gamen hoef ik niet te kunnen met mn telefoon, daar heb ik mn pc voor ;) )
- Weinig tot geen bloatware, want mn Huawei zit er vol mee. Heb ook het idee dat dit de performance van mn Huawei zeker niet ten goede komt.
- Ik hoef (nog) geen connectie te maken met 3G of 4G. Ik maak nu ook alleen maar gebruik van wi-fi (want dat is zo’n beetje overal wel te vinden) met Prepaid en bevalt me nog prima.
- EDIT: GPS vind ik dan wel weer belangrijk. Dit gebruik ik nu ook regelmatig in combinatie met een offline navigatieapp.
- Design van mn telefoon maakt me, tot op zekere hoogte, niet echt uit. Perfomance en bouwkwaliteit gaat voor design.
- Bouwkwaliteit moet goed zijn. Ik ga wel weer hoesje en screenprotector gebruiken verwacht ik, maar met één val van een meter hoog moet ie niet meteen kapot zijn.
- Betrouwbare webshop (Heb nu alleen prima ervaring met dx.com voor kleine troep zoals telefoonhoesjes.)
- Betrouwbaar en kwalitatief goed merk
- Ik heb geen ervaring met rooten of zoiets van een telefoon, dus doe dat liever niet. Hoop niet dat dit een probleem vormt i.v.m. chinaphones.

Wat heb je zelf al gevonden?
Lenovo A806
http://eud.dx.com/product...ck-844342377#.VYwmx_ntkbg

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er andere/betere/goedkopere opties dan de telefoon die ik noem?

Grote dank voor iedereen die wil meedenken _/-\o_

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een chinaphone zonder te tweaken en te flashen, dat wordt em niet.

Moto G of Lumia geen optie?

Chinaphones zijn om een reden goedkoper. Meestal is de software pas later goed.

Jiayu s3 is trouwens nog wel een goed toestel, wel iets boven je budget.

[ Voor 45% gewijzigd door 418O2 op 25-06-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Is tweaken en flashen iets wat je relatief eenvoudig aan kunt leren bij het kopen van een chinaphone, of moet je hier vooraf wel enige kennis van hebben?
EDIT: Is tweaken/flashen/rooten/custom-rommen (geen idee wat het allemaal inhoud) persé vereist bij een chinaphone, zo ja waarom?

Motorola die je noemt lijkt me idd ook het beste alternatief als ik NL telefoon koop.

Over Lumia:
-Welke Lumia? ik zie er heel veel. De Lumia 640 lijkt me dan het meest geschikt.
-En ik hoorde dat Lumia's niet altijd compatibel zijn met alle apps, waar android dit wel is. In hoeverre is dit waar?
-Jiayu S3 heb ik ook gezien inderdaad. Hoeft daaraan niet (veel) getweakt en geflasht te worden dan?

[ Voor 10% gewijzigd door DanielFeyenoord op 25-06-2015 19:51 ]

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:33
Je kunt bij veel Chinaphones het tweaken ook door de winkel laten doen tegen een kleine vergoeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:47
DanielFeyenoord schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:41:
Is tweaken en flashen iets wat je relatief eenvoudig aan kunt leren bij het kopen van een chinaphone, of moet je hier vooraf wel enige kennis van hebben?
EDIT: Is tweaken/flashen/rooten/custom-rommen (geen idee wat het allemaal inhoud) persé vereist bij een chinaphone, zo ja waarom?

-Jiayu S3 heb ik ook gezien inderdaad. Hoeft daaraan niet (veel) getweakt en geflasht te worden dan?
Niet perse vereist. Het nadeel is wel dat op veel Chinaphones meegeleverde apps staan, die nutteloos zijn (of gebruikt worden om gegevens door te sluizen. Door te flashen kan gewoon zorgen voor een propere versie van Android.
Verder kan je door middel van het flashen een nieuwe versie installeren van het besturingssysteem zonder te wachten tot deze OTA wordt.
Is wel makkelijk aan te leren. Afhankelijk van de gsm zijn er meer of minder besturingssystemen en meer of minder filmpjes / tutorials op het internet te vinden hoe je dit moet doen. Had hiervoor zelf ook 0,0 ervaring.

De Jiayu S3 is op zich perfect in orde. Maar als je bv Android 5 graag wilt hebben zal je toch moeten flashen. Meest populaire gsm van China in die prijsmarge hier op tweakers (alsook mezelf)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 27-06-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07 09:43
Heb je het Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3 al een beetje doorgelezen? Evt daar je vraag gesteld?

Zijn genoeg telefoons die nagenoeg stock android draaien, en waar je dus niet echt aan hoeft te Tweaken voor een prima ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
bottom line schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 09:42:

Niet perse vereist. Het nadeel is wel dat op veel Chinaphones meegeleverde apps staan, die nutteloos zijn (of gebruikt worden om gegevens door te sluizen. Door te flashen kan gewoon zorgen voor een propere versie van Android.
Ik dacht dat o.a. een voordeel van chinaphones was, dat ze vaak worden geleverd zonder bloatware, maar dat is dus niet een eigenschap van chinaphones? Verder wil ik natuurlijk niet het risico lopen dat mijn gegevens worden doorgesluisd, dus dat lijkt me dan zeker een goede reden om te flashen.

Voor wat betreft de Jiayu S3: 5,5 inch lijkt me toch wat te groot. Dan gaat mijn voorkeur meer uit naar een 4,5-5inch met 1080x720
Heb je het Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3 al een beetje doorgelezen? Evt daar je vraag gesteld?

Zijn genoeg telefoons die nagenoeg stock android draaien, en waar je dus niet echt aan hoeft te Tweaken voor een prima ervaring.
Dit topic houd ik al een tijdje in de gaten, maar lijkt me niet het juiste topic om mijn aankoopadviesvragen te stellen :P. Lees ook veel discussie/tegenspraak tussen tweakers waardoor ik het spoor al snel bijster ben. 8)7 Voorbeeld: de Elephone p7000 die de één geweldig vindt en de ander volledig afkraakt.

Ben ook wel benieuwd naar de review die Tweakers gaat doen van, naar waarschijnlijk deze telefoons:
1. Lenovo K3 Note
2. Jiayu S3.
3. VKWorld VK6735
4. LeTV S1

Misschien dat dit nog kan helpen bij een keuze, maar kan nog wel een tijdje (hooguit 2 maanden) duren voordat die review komt..

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Belangrijkste tip bij chinaphones: koop niet 1 die net uit is en zoek ERG goed uit of de software wel goed is (dus loer in de topics hier en op xda).

Veel Chinese merken rammen de 1 na de andere telefoon er uit zonder de software goed te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.banggood.com/D...-Smartphone-p-955280.html

Met 4000mAh gaat deze _heel_ lang mee met een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
DanielFeyenoord schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:53:
[...]

Ik dacht dat o.a. een voordeel van chinaphones was, dat ze vaak worden geleverd zonder bloatware, maar dat is dus niet een eigenschap van chinaphones?
Is wel zo. Maar toch zijn er meestal enkele 'verborgen' apps geinstalleerd. Die kan je ook wel manueel (met een app die rooting toegang nodig heeft) verwijderen. Maar met een nieuwe ROM ben je altijd zekerder. Chinaphones hebben trouwens ook niet altijd standaard gapps erop staan (google services).

Verder 5,5 inch went enorm snel ;) mijn eerste gsm was 4,7 inch en ik zag mezelf nooit met een groter ding rondlopen. Maar net zoals de OnePlus One ligt de Jiayu erg goed in de hand. Zou geen kleiner scherm meer willen. Ook wel geen groter scherm btw. Ik draag toch altijd stoffen broeken, dus krijg de gsm toch altijd gemakkelijk in mijn broek.
Prijs-kwaliteit ga je niet snel een betere vinden als de Jiayu S3. Hoe kleiner de gsm, hoe minder ze intern kunnen wegsteken, en dus inboeten aan kwaliteit ;)

+ wat catch22 zegt. Kijk zeker naar de userbase van de gsm. Hoe meer mensen hem kopen, hoe zekerder je bent van andere (/betere) roms, de kwaliteit, ...

[ Voor 29% gewijzigd door bottom line op 28-06-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Audiowaste schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:04:
Ik heb een handleiding gemaakt over het flashen van Tsunami, deze is hier te vinden:
https://onedrive.live.com...lRDCCA&ithint=file%2cdocx
Uit topic van [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie

- Bevat dit document alles wat ik als noob nodig heb om de beste rom die er tot nu toe is op de S3 te flashen, of moet ik nog meer weten?

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
DanielFeyenoord schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:34:
[...]

Uit topic van [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie

- Bevat dit document alles wat ik als noob nodig heb om de beste rom die er tot nu toe is op de S3 te flashen, of moet ik nog meer weten?
De handleiding op pagina 3 is degene die ik enkel nog maar heb gebruikt. Zeer gemakkelijk en vereist geen verdere stappen. Deze werkt voor de normale versie, inclusief gapps, van android 4.4.(4.??). (te vinden op Needrom)
Lollipop ga ik nog eventjes mee wachten tot de versie langer draait bij iedereen.

Maar inderdaad, dit document zal wel alles bevatten. En als je toch met problemen zit, er zijn hier tientallen mensen die je kunnen helpen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 30-06-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zit hier ook met een probleem...
een zte nubia z9 mini gekocht waarvan de software niet goed werkt, en van rooten, flashen bak ik helemaal niets...
Er moet een nieuwe rom erop, heb wat geprobeerd, maar lukte gewoon niet...

En alsik u was zou ik voor een xiaomi redmi 2 pro gaan, xiaomi is heer en meester op vlak van software

[ Voor 18% gewijzigd door Kaya10 op 30-06-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Zou inderdaad ook voor de Xiaomi Redmi 2 Pro gaan, is zeer makkelijk te updaten naar de EU rom ( zie topic's ) en dan heb je bij de EU rom direct ook root. Neem geen onbekend merk, dan krijg je vaak geen updates voor je ROM.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 30-06-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Kaya10 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:56:

En alsik u was zou ik voor een xiaomi redmi 2 pro gaan, xiaomi is heer en meester op vlak van software
Is inderdaad een betere keus aangezien hij 5,5" toch wat te groot vindt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Ik heb zojuist toch een Jiayu S3 besteld bij Aliexpress. :) Ben benieuwd!

btw, ik had formaat van Jiayu ff in mn broekzakken getest door een stukje hout van exact hetzelfde formaat uit te zagen. t kan nog net qua formaat :P. Met de software heb ik er alle vertrouwen in dat dit goedkomt dankzij de handeleiding van Audiowaste en het Jiayu S3 topic ervaringen en discussie

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
DanielFeyenoord schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:57:
Ik heb zojuist toch een Jiayu S3 besteld bij Aliexpress. :) Ben benieuwd!

btw, ik had formaat van Jiayu ff in mn broekzakken getest door een stukje hout van exact hetzelfde formaat uit te zagen. t kan nog net qua formaat :P. Met de software heb ik er alle vertrouwen in dat dit goedkomt dankzij de handeleiding van Audiowaste en het Jiayu S3 topic ervaringen en discussie
Op de site van kimovil kan je de telefoon uitprinten en opplooien ;)
Maar voor de rest, uitstekende keuze! Je gaat er geniet van hebben! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 03-07-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
Hallo allemaal,

Vandaag de Jiayu S3 binnen gekregen van Shenzhen Top-One Trading op Aliexpress, maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen qua software.

Ik heb de afgelopen weken iig alle berichten in het ervaringen & discussie topic minstens 1 keer gelezen (veel berichten ook vaker), en weet niet of ik nu de S3SW 20150213-171816 die er op staat moet houden, of moet gaan flashen naar een tsunami v5,6,7 of 8. Over zowel mijn huidige als custom roms lees ik positieve en negatieve verhalen. Iemand die hier advies? Alvast bedankt! _/-\o_
Ik heb een beetje last van dat ene fenomeen met bomen en een bos.

Custom, bijv Tsunami V5 t/m V8 :
-Batterij problemen
-Bluetooth problemen
-Accuduur problemen
-Heating problems
-Andere problemen?
-Riscio op (permanente?) beschadiging telefoon? (Vooral voor iemand die nog nooit een custom rom op z'n telefoon heeft gezet) (Echter, handleiding van Audiowaste biedt goede hoop)

+Geen chinese malware
+Stock Android zonder overbodige apps

Huidige S3SW 20150213-171816:
- Malware: (bijv. father.rickety.ordinaire.suspiciousness)
-Overbodige system apps

+ Alles werkt goed?
+

Redenen om voor huidige rom te kiezen, bijvoorbeeld:
Bericht van Michiel 36: Ik heb de 3gb ram versie met rom: S3SW 20150213-171816 , alle malware verwijderd met uninstaller. Dan is mijn vraag: Wat is een goede uninstaller (in de play store) die alle malware kan verwijderen? En kan ik die app dan gebruiken door alleen root aan te zetten met de optie "Superuser" onder Instellingen>Beveiling? (Moet ik nog aan andere (belangrijke) dingen denken als ik die superuser ga aanzetten?

Alle info is welkom :)

Groeten Daniël

[ Voor 0% gewijzigd door DanielFeyenoord op 18-07-2015 00:49 . Reden: Stock veranderd naar "huidige rom" bij begin laatste alinea ]

Jiayu S3

Pagina: 1