VGA signaal repeaten naar 8 en verlengen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ik wil hier op kantoor op verschillende plekken monitoren hangen en op elke monitor komt dezelfde info te staan.

Nu zat ik er aan te denken om een VGA signaal te repeaten naar 8 afzondelijke signalen, en deze naar de monitoren te brengen over netwerk.

Ik wil hier de volgende spullen voor gebruiken.

http://www.popelectronics...a-splitter-1x8-vs98a.html
https://www.conrad.nl/nl/...-pix-ave-9201-995664.html

Ik post het hier omdat ik niet zeker weet of ik op elk van de 8 schermen goed beeld ga krijgen. Geschatte afstand voor elke monitor is <100M

Of dat er misschien betere mogelijkheden zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Multispeed op 25-06-2015 22:37 . Reden: Dvi naar vga ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor HDMI over LAN kun je beter onderstaande gevallen gebruiken :
https://www.kabeltje.com/...aratuur/hdmi-over-utp-ftp

Deze gaan tot 100m :
Marmitek MegaView61

Signaal splitten :
https://www.kabeltje.com/...apparatuur/hdmi-splitters

Zullen vast wel goedkopere alternatieven zijn (DealExtreme ofzo ;) ).

[ Voor 58% gewijzigd door o0SmOkE0o op 25-06-2015 19:54 ]

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
AH shit, ik wilde eerst dvi en of hdmi te gaan doen. Maar toch besloten vga (dsub) te gebruiken. Ik heb dit alleen niet aangepast in het bericht.

Doe ik nu als nog even voor de duidelijkheid

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Vanwaar de keus voor VGA? Ik denk nml dat je wel problemen zult krijgen om het signaal zuiver over langere afstanden te krijgen.
Daar is digitaal (HDMI / DVI / DP) veel geschikter voor!

Wat eventueel ook een optie zou zijn is om aan elke monitor bijv. een Android TV Stick / Rasberry PI te hangen die dan bijv dmv fullscreen webbrowser zo de monitor van info voorziet.
(Vroeger wel eens iets soortgelijks opgezet maar toen waren het niet meer gebruikte PC's dmv converter aan TV's. Deze draaide dan een PowerPoint presentatie die centraal op het netwerk opgeslagen was)

Zo heb je dus geen repeater nodig en kun je in principe 'onbeperkt' qua afstand gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door o0SmOkE0o op 25-06-2015 22:56 ]

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Dit zou eventueel ook een optie zijn!

Ik kan ook DVI doen hoor, echter zijn de VGA opties stukken goedkoper. Ik heb i.i.g. jou opties betreft DVI en die androidsstick zou ook een idee zijn!

Ik zie daar nu ook verschillende software voor... http://www.solixds.com/

Welke android stick zou je aanraden ? (stabiliteit, snelheid etc.)

Ik zit zelf te denken aan: pricewatch: Minix NEO G4 Android Dual-Core TV Player 8GB

heb de fabrikant gemaild of ik een bepaalde app ook kan starten als de stick boot

[ Voor 55% gewijzigd door Multispeed op 26-06-2015 11:54 ]

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Multispeed schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:05:
Welke android stick zou je aanraden ? (stabiliteit, snelheid etc.)
Om eerlijk te zeggen heb verder geen ervaring met android sticks e.d. Wist wel dat ze bestonden en klein waren.

Reden voor die suggestie was dat ik toen (2001 :X) iets soortgelijks heb moeten opzetten en ik het toen met grote logge (overbodige) PC's gedaan heb en dat dat best goed werkte.
(Via task scheduler de pc eens in de zoveel tijd een reboot geven, batch scriptje dat een powerpoint installatie fullscreen opent etc.)

En met de huidige stand van de techniek moet dit veel makkelijker kunnen met iets ter grote van een pakje sigaretten aansteker :)
Ik zit zelf te denken aan: pricewatch: Minix NEO G4 Android Dual-Core TV Player 8GB

heb de fabrikant gemaild of ik een bepaalde app ook kan starten als de stick boot
Hoewel ik goede verhalen lees over de Minix, misschien dat dit een goedkoper alternatief is :
pricewatch: Google Chromecast En de iets goedkopere "kloon" pricewatch: EZTech EZCast M2
"Wat is een Chromecast?" en andere vragen over de Chromecast
En het Google Chromecast - Deel 1 topic hier op GOT :)

Weet voor de rest niet wat de mogelijkheden zijn wat betreft aansluitingen op de monitoren die je wilt gebruiken, maar denk dat je met iets als dit :
DVI - HDMI adapter DVI mannelijk - HDMI vrouwelijk zwart
En een USB kabeltje vanuit de (ingebouwde USB hub?) voor de Chromecast je al een heel eind kunt komen !

[ Voor 4% gewijzigd door o0SmOkE0o op 26-06-2015 16:55 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Multispeed schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:27:
Nu zat ik er aan te denken om een VGA signaal te repeaten naar 8 afzondelijke signalen, en deze naar de monitoren te brengen over netwerk.
Kijk eens naar een Narrowcasting optie in combinatie met een ChromeCast/Raspberry Pi of met smart-TV's (misschien zelfs wel smart-monitoren)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Tnx beide!

Ik heb iig al zo een minix stick besteld om daar een aantal tests mee te doen. Een chromecast heb ik hier zelf nog liggen en daar ga ik ook mee testen.

Pagina: 1