Nieuwe laptop i7 5500U, vergeleken met i7 2630QM

Pagina: 1
Acties:

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Virtualisatie (zo-nu-en-dan), programmeren, surfen, netwerkbeheer etc etc etc.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€1300 - 1400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja! Nagenoeg altijd onderweg.. :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Op dit moment kijk ik naar de Lenovo ThinkPad Yoga 15, een zakelijke laptop (ook voor zakelijk gebruik).
Ben veel onderweg en daarom is een degelijke laptop zeer interessant. De features van deze laptop (touch, dubbelvouwen e.d.) spreekt mij erg aan. Veelzijdig, modern, degelijk en (hopelijk) snel.

Ik kijk nu naar de laptop samengesteld met een Intel Core i7 5500U, 16GB RAM en een 256GB SSD.
Echter kwam ik er zojuist achter dat de i7 processoren van die range slechts dual cores zijn (ik meende dat i7 altijd quad was, maar heb al een tijdje niet meer met de neus in de harde waren gezeten :F)

Op dit moment heb ik een Asus N73SV, die mij jaren goed gediend heeft, maar af begint te raken.
Hierin zit op dit moment 12GB RAM, Intel i7 2630QM, en een Samsung 840 pro 256GB.

Zal ik merkbaar verschil gaan zien tussen de twee laptops qua performance? Waar moet ik op letten, en wat mag ik wel, en vooral wat mag ik niet verwachten?

Qua performance op CPUboss lijken ze vrijwel gelijkwaardig op sommige punten. Maar anderen niet, waarmee ga ik dit verschil vooral merken?

http://cpuboss.com/cpus/I...U-vs-Intel-Core-i7-2630QM

Alvast erg bedankt!

_/-\o_

Gestoord word je toch...

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:58

Major_ton

Shoot!

Wat de CPU performance betreft zal je er niks op vooruit gaan. Software die goed leunt op meerdere cores kunnen zelfs minder goed draaien op de Ci7 5500U. Zie ook dit topic waar je ook in het hebt gereageerd: Verschil intel i7 4e en 5e generatie?
Met het gestelde budget zou ik zoeken naar een laptop met een Ci7 4720HQ of nog even wachten tot de laptops verschijnen met de nieuwe Ci7 5700HQ.

Some infinities are bigger than others.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:20
Je oude i7 is om precies te zijn 40,65% sneller dan de I7 5500u :) --> http://www.cpubenchmark.n...Core+i7-5500U+%40+2.40GHz

Met je oude laptop is qua hardware dan ook niet zoveel mis. Alleen het grote formaat en de waarschijnlijk brakke batterijduur zijn niet bepaald handig.

Je kunt, zoals Major_ton ook al zegt, beter voor een quad core i7 gaan zoals de 4720HQ of een model van de nieuwe generatie.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28
ga je de laptop vaak gebruiken zonder stroom? Of altijd wel on-the-go aan te sluiten?