Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord voor programmeurs.

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Vandaag is mijn logitech k750 kapot gegaan, daarom moet ik nu een nieuw toetsenbord uitzoeken. Tijdens het zoeken vroeg ik me af welke goed is voor een programmeur. Hierbij vond ik vooral het oude model m (1988),code keyboard en windows 2000/4000 toetsenbord. Echter ben ik benieuwd welk toetsenbord de programmerende tweaker mij aanraad en met welke onderbouwing. Ik gebruik momenteel qwerty met enkele macro toetsen.

[ Voor 13% gewijzigd door SBTweaker op 24-06-2015 23:00 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het grote mechanische toetsenborden topic alleen verwachten ze in het topic ook eigen inzet ipv je vraag te dumpen.

39

• SBTweaker
Fietsbel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:58:
Het grote mechanische toetsenborden topic alleen verwachten ze in het topic ook eigen inzet ipv je vraag te dumpen.
Ik heb niet aangegeven dat ik een mechanisch toetsenbord zoek..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zelf niet echt een voorkeur, thuis gebruik ik (mede om te gamen) de Corsair K70. Op mijn werk heb ik een voor mij onbekend merk en dito type, ding is wel zwaar, van aluminium en met van die vreselijke laptop toetsen.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
CM Storm Quickfire XT Blue

Kan je gewoon in NL bestellen voor relatief weinig geld (<100 eur IIRC), volledig mechanisch. Prima ramplank zonder poespas.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 24-06-2015 23:00 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SBTweaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:59:
[...]

Ik heb niet aangegeven dat ik een mechanisch toetsenbord zoek..
Dat klopt, je geeft namelijk zulke summiere informatie dat er volgens Pricewatch 930 modellen aan je wensen voldoen. Een toetsenbord voor programmeurs hebben vaak de voorkeur voor een mechanisch keyboard. Maar als je niet gedient bent van een antwoord moet je geen topic openen en alles echt zelf uitzoeken.

39

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Fietsbel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:01:
[...]

Dat klopt, je geeft namelijk zulke summiere informatie dat er volgens Pricewatch 930 modellen aan je wensen voldoen. Een toetsenbord voor programmeurs hebben vaak de voorkeur voor een mechanisch keyboard. Maar als je niet gedient bent van een antwoord moet je geen topic openen en alles echt zelf uitzoeken.
Tel tot 10... :P Rustig

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• SBTweaker
Fietsbel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:01:
[...]

Een beetje vreemde reactie imho. Ik geef duidelijk aan dat de vraag is welke toetsenbord de programmerende tweaker mij aanraad en met welke reden. Hoe zou ik hier volgens jou dan achter moeten komen. Jij raad schijnbaar mechanisch aan maar geeft helaas geen reden (behalve dat andere hem ook hebben).

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is juist vreemd dat je zonder enige inspanning (google of ander zoekwerk) verwacht dat je hier alle antwoorden op een presentatieblaadje krijgt. Als je het topic leest, op z;n minst de openingspost, kom je daar ook onderbouwing tegen waarom mensen voor een mechanisch keyboard kiezen en welke bijbehorende switches de voorkeur hebben. Het betekend uiteraard niet dat je perse een mechanisch keyboard moet kopen, maar geeft je in elk geval wel kennis waar je op kunt letten met een keuze te maken. Maargoed, moeite doen om ergens achter te komen... stel je voor.

39

• SBTweaker
Fietsbel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:11:
Het is juist vreemd dat je zonder enige inspanning (google of ander zoekwerk) verwacht dat je hier alle antwoorden op een presentatieblaadje krijgt. Als je het topic leest, op z;n minst de openingspost, kom je daar ook onderbouwing tegen waarom mensen voor een mechanisch keyboard kiezen en welke bijbehorende switches de voorkeur hebben. Het betekend uiteraard niet dat je perse een mechanisch keyboard moet kopen, maar geeft je in elk geval wel kennis waar je op kunt letten met een keuze te maken. Maargoed, moeite doen om ergens achter te komen... stel je voor.
heb je mijn post wel gelezen of was dat te veel werk?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SBTweaker schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:18:
[...]
heb je mijn post wel gelezen of was dat te veel werk?
Prima, als je met al je inspanning dat enige artikel kon vinden dan begrijp ik dat je dit soort simpele vragen op een forum moet stellen. Succes, dat is wel nodig.

39

• SBTweaker
Fietsbel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:22:
[...]

Prima, als je met al je inspanning dat enige artikel kon vinden dan begrijp ik dat je dit soort simpele vragen op een forum moet stellen. Succes, dat is wel nodig.
Vat ik op als een nee.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe dan ook, aankoopadvies hoort niet hier thuis, zoals in Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) staat beschreven. Daarbij begint aankoopadvies áltijd met een selectie van wat je zelf hebt gevonden. Er zijn genoeg bronnen te vinden.

Derhalve gaat dit topic dan ook op slot. Zoek eerst wat interessante modellen bij elkaar en waarom je erover twijfelt. Daarmee kan je dan een goed onderbouwd topic openen in Componenten Aankoopadvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.