Toon posts:

geadviseerd om nieuwe desktop te kopen maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
veel administratie en website building, dus tekstverwerking en erg veel grafische bewerking. Er is mij geadviseerd uit te kijken naar een nieuwe pc vanwege de komst van Win10

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een Acer Veriton M460 en heb op jullie site een Acer Veriton L4630G gevonden. Die staat nu in mijn wenslijst, maar ik weet niet of ik daarmee beter uit ben. Die nieuwe kost € 542,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja; printer all-in-one(is nieuw) en een Western Digital My Book externe HD van 1tb. Verder pas nieuw aangeschafte monitor, snoerloos toetsenbord + muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb totaal geen verstand van de desktop inhoud. Ik weet alleen dat het huidige systeem Win 7pro 32bit, processor: intel(R) Core2 Duo CPU, 4Gb geheugen, 500Gb harddisk heeft

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja ik wil erg graag weer een Acer Veriton. Mijn huidige pc is met septemer 6 jaar oud en misschien daarom rijp voor vervanging?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
kantoormachine die ook grafisch goed is. Ik zoek dus eigenlijk hetzelfde van de huidige, maar dan nieuwer zodat ik er weer een aantal jaren mee toe kan en voor een redelijke prijs (€ 5 a 600,-).

Ga je overklokken?
sorry, weet niet eens wat het is.

Heel graag wat aankoop advies bij opmerking 2.

Alvast bedankt.
Marbi

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57
Waarschijnlijk kan je huidige systeem ook Windows 10 aan, probeer dat dus eerst even voordat je nieuwe hardware gaat aanschaffen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Intel NUC iets voor je?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52
Voor windows 10 heb je echt geen nieuwe machine nodig ! Ik gebruik dagelijks minstens zo oude machines, maar ik zet er wel een SSD in. Ik raad je daarom van harte aan een SSD in je machine te (laten) installeren, en daar de windows 10 op te zetten. De oude harddisk kan gewoon blijven zitten. Met wat jij met je PC doet is het zonde van het geld om iets nieuws te kopen. En mocht dat later toch nodig zijn dan kun je die SSD natuurlijk gewoon meenemen naar een nieuwe PC.

Ik vraag mij af, diegene die jou een nieuwe PC adviseerd, heeft die daar belang bij (verkoopt die misschien PC's) ?

[ Voor 11% gewijzigd door peterpv op 24-06-2015 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor al deze info.

peterpv: inderdaad, hij repareert en verkoopt zelfgebouwde pc's. Vraagje aan jou: wat is een SSD? Ik krijg de indruk dat het een bepaald type Harddisk is.
Die zou makkelijk in te bouwen zijn, wat dat betreft maakt Acer het wel uitvoerbaar voor mij. Ik had al eens een extra HD ingebouwd voor opslag van foto's. Na een half jaar begaf die HD het en veroorzaakte kortsluiting in de voeding van de koeling.

@r!k: wat is NUC? Is het een type pc of een processor die je inbouwd?

Ramon: ik ga wel eerst Win10 hierop proberen. Volgende maand maar even formatteren om een schone installatie te maken en daar Win10 overheen zetten. Maar ik hou m'n vingers gekruist :-)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:35:
Vraagje aan jou: wat is een SSD?
[..]
@r!k: wat is NUC? Is het een type pc of een processor die je inbouwd?
Dit zijn nou typisch vragen die je zelf dient uit te zoeken. Tweakers gaat uit van eigen onderzoek en google-vaardigheid :).

Daarbij is je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Een andere optie is natuurlijk het upgraden van je systeem. Ook daarvoor vind je in de voorgaande bronnen meer dan genoeg informatie om tot een educated guess te kunnen komen.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.