Audio studio PC upgrade, graag advies!

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Dit is mijn eerste forum post en ik heb wat hulp nodig. 
Ik wil mijn studio PC upgraden en daarvoor moet ik wat nieuwe hardware gaan aan schaffen. Nu wil ik graag wat raad van jullie over wat voor hardware ik zou kunnen kopen.

Mijn huidige PC bestaat uit:
- standaard behuizing met wat usb poortjes en een kaartlezer
- Grafische kaart Asus 9600 GT
- Moeder board Asus P5K VM
- Intel CPU, dual core ,weet verder de specs niet, moet toch vervangen worden.
- 4 GB ddr2 geheugen 
1*2 GB 
2*1 GB
- Antex Earthwatts EA-4300 430W power supply
- 320 GB 7200 rpm 16M
- Basic Wi-Fi kaart
- 2 DVD branders

Ik wil hem gebruiken voor:
-audio bewerkingen (FL studio 12 etc.)
-normaal internet gebruik
-muziek collectie op bij houden(aparte nieuwe HDD)
-in de toekomst misschien ook video/foto bewerkingen

Ik ga er beslist niet mee gamen, het moet een snel en betrouwbaar systeem worden. Ik wil de mogelijkheid hebben om meerdere schermen aan te sluiten, 3 moet voldoende zijn. Ik maak gebruik van een externe geluidskaart (Komplete audio 6 van native instruments) dus een interne is niet nodig. graag ook voldoende usb (3) poorten voor midi apparatuur enz.

zelf denk ik dat ik de volgende onderdelen nieuw nodig heb:
-Moederboard & CPU

-16GB Werk geheugen
-flinke SSD en een HDD (voor muziek collectie)

ik heb niet echt een budget maar ik denk dat er voor 400/500 euro wel veel te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 11:32

ktf

Dan is de vraag: wat vind je belangrijk? Ik neem aan dat je al enige tijd met FL Studio werkt, wat is momenteel de bottleneck? Stottert hij bij real-time afspelen, duurt het renderen te lang etc. Misschien is je huidige PC wel prima en kun je voor die 500 euro beter goede monitorspeakers kopen (als je die niet al hebt)?

Oftewel, misschien kun je iets specifieker zijn in wat je precies wil doen en verwacht van de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel werk ik met mijn laptop, ook al vier jaar oud. De des betreffende PC is al een stuk ouder en heb ik voor dat ik mijn laptop had gebruikt voor onder andere FL. Zoals te verwachten van 4 jaar oude laptop stottert hij, duurt het lang om zware plug-ins te laden etc.

Ik hoop/wil dat na de upgrade ik gemakkelijker kan werken doordat alles sneller/beter/betrouwbaarder werkt. Tevens zie ik dit ook als kans om een PC te maken die ik door en door ken, al de instellingen precies zoals ik wil etc.

Ik heb op dit moment Tannoy monitoren (501A) deze gebruik ik via mijn komplete 6 geluidskaart, dit werkt prima.

als ik heel eerlijk ben weet ik ook niet precies wat ik Qua specs nodig heb om een goede audio PC te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
De processor zal het belangrijkst in je build zijn. Deze zorgt ervoor dat je muziek produceer programma vlot zal kunnen lopen. Daarnaast is RAM geheugen belangrijk, maar dit is afhankelijk van de plugins die je gebruikt. Gebruik je veel 3th party plugins in een project (dus niet de standaard van FL), dan kan dit aardig wat RAM geheugen gebruiken. Ik raad je aan om minimaal 8 gb te nemen, als er ruimte in je budget is: 16 gb.

Er zijn al een aantal topics over audio bewerking pc's op Tweakers, ik zou zeggen: lees deze eens door en kom aan de hand daarvan met een eigen lijstje. Dan kunnen wij je daarop weer feedback geven ;).

http://gathering.tweakers...d%5B%5D=121&keyword=audio
http://gathering.tweakers...%5B%5D=121&keyword=studio

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.