Toon posts:

de diepere betekenis achter de 60/150 regeling

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de verhuizing is er hier natuurlijk het een en ander veranderd. Ik kwam daar achter toen ik op een avond weer eens gathering.tweakers.net intypte. Standaard kijk ik dan ff naar de SG om ff te participeren in een paar lekkere kroegonderwerpen. Normaal gesproken stond de SG helemaal bovenaan, maar daar kon ik hem niet meer vinden. Ff naar beneden scrollen (heb maar een 17" dus ik moet scrollen :) ) en daar vond ik hem.

Toen ik het forum opende viel mij gelijk op dat er veel minder postings waren dan anders. Ik dacht in mijn onschuld >:) eerst nog dat dit kwam doordat de SG verplaatst was, maar toen las ik hier en daar wat over de HK. Ff zoeken resulteerde in de waarneming van de 60/150 regeling.

Nou is mijn stelling de volgende. Aangezien ik pas ca 60 posts heb geplaatst (in het tech gedeelte, ik plaats alles in de SG, tenzij de discussie bij de hardware voor mij echt interessant is) kan ik de HK niet in. Ik voldoe echter wel aan het 60 dagen criterium (feitelijk al veel langer, maar door allerlei gekloot ben ik mijn vorige alias kwijtgeraakt en zit ik nu met deze klotenaam 8-) ). Is de regeling van de 150 posts nu correct of niet? Ik heb namelijk aangetoond dat ik al langere tijd lid ben, maar omdat ik niet voldoende reageer in hardware discussies mag ik de HK niet in (waar ik voornamelijk voor kom).

De simpelste oplossing is natuurlijk om de hardware forums te overstelpen met loze reacties, waar niemand wat aan heeft en alleen de database vergroot ---> snelheid verlaagt en dus een vervuilende uitwerking heeft. Vraag is dus: Is de 60/150 regeling terecht? :?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
/ -> la

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 18 juni 2001 00:59 schreef zware_jongen het volgende:
Vraag is dus: Is de 60/150 regeling terecht? :?
Ja :)

Lees ff de andere 25 topics over dit onderwerp door... Daar vind je de argumenten wel...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus duidelijk een positieve bijdrage aan de discussie :) , bedankt. Maar ben je het dan niet eens met de mogelijkheid dat ik de forums ga lopen vervuilen met bullshit om aan de 150 postings te komen?? En wie schiet hier dan mee op...

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 18 juni 2001 01:04 schreef zware_jongen het volgende:
dat is dus duidelijk een positieve bijdrage aan de discussie :) , bedankt. Maar ben je het dan niet eens met de mogelijkheid dat ik de forums ga lopen vervuilen met bullshit om aan de 150 postings te komen?? En wie schiet hier dan mee op...
Als je dat doet: BAN! Heel simpel...

Verwijderd

Topicstarter
OK klassiek gevalletje van UTFS dus :'(

Sorry |:(

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 01:04 schreef zware_jongen het volgende:
Levert je zo een waarschuwing op. Na meerdere waarschuwingen een ban of eventuele voorlopige ontzegging tot SG/HK lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Is toch redelijk eenvoudig te omzeilen. Ik bedoel geen negatieve bullshit reply's, maar on topic met weinig informatie waarde

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Over die 60/150 regeling is heel goed nagedacht....overstelpen van forums met loze reacties resulteert in een permanente HK ban (kom je dus helemaal nooit HK in)....de bedoeling van die 60/150 regel is dat HK meer een plaatst wordt voor de regular GoT bezoekers om een beetje offtopic te praten....iets wat je dus kan 'verdienen' door je te mengen in discussies in techfora.....we zijn tenslotte een computerforum....met een paar related forums...het uiteindelijke doel is kwaliteitsverbetering op heel GoT....of we hierin slagen zal de tijd ons leren. Invoering van HK en andere veranderingen worden trouwens constant geavalueerd door de Crew.

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op maandag 18 juni 2001 01:06 schreef zware_jongen het volgende:
Is toch redelijk eenvoudig te omzeilen. Ik bedoel geen negatieve bullshit reply's, maar on topic met weinig informatie waarde
Ook hier zullen we opletten.....alles is goed overdacht....ook dit soort akties.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel het dus niet negatief dmv spam en dergelijke, maar een reply op een topic waar wel een gedachte achter zit, maar niet een die echt vernieuwend is, dus maar een beetje meelullen om die 150 te halen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 01:06 schreef McVirusS het volgende:
Over die 60/150 regeling is heel goed nagedacht....overstelpen van forums met loze reacties resulteert in een permanente HK ban (kom je dus helemaal nooit HK in)....de bedoeling van die 60/150 regel is dat HK meer een plaatst wordt voor de regular GoT bezoekers om een beetje offtopic te praten....iets wat je dus kan 'verdienen' door je te mengen in discussies in techfora.....we zijn tenslotte een computerforum....met een paar related forums...het uiteindelijke doel is kwaliteitsverbetering op heel GoT....of we hierin slagen zal de tijd ons leren. Invoering van HK en andere veranderingen worden trouwens constant geavalueerd door de Crew.
Kijk dit vind ik nou een goeie reply 8-)

Blijf ik allen nog zitten met een klote gevoel van de gezellige discussies die ik ff moet missen. BTW telt dit forum ook mee in het aantal posts ? :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 18 juni 2001 01:10 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Blijf ik allen nog zitten met een klote gevoel van de gezellige discussies die ik ff moet missen.
Discussies? In de Huiskamer? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 01:11 schreef Moartn het volgende:

[..]

LOL :) :) :)

Dit soort dingen dus.

8-) Ga nu maar ff :Z

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Mag ik je even wijzen op dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163924/1 Het begin is zwak, maar hoe verder je leest hoe serieuzer het wordt.

(we moesten er een uitkiezen om door te gaan op dit onderwerp. 10 topics over 't zelfde is pas echt irritant, vandaar)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 01:10 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Kijk dit vind ik nou een goeie reply 8-)

Blijf ik allen nog zitten met een klote gevoel van de gezellige discussies die ik ff moet missen. BTW telt dit forum ook mee in het aantal posts ? :)
Nope, alleen de tech-fora tellen mee in de telling (zoals al velen malen gezegd is vandaag in LA)
Op maandag 18 juni 2001 01:11 schreef Moartn het volgende:

[..]

Hehe... momenteel is het inderdaad net een slagveld :P zal wel komen door de nieuwigheid. Op den duur zal het niveau zeker wel omhoog gaan gok ik zo. Mede door het relatief hoge criterium om erin te mogen komen.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 18 juni 2001 01:29 schreef nelske het volgende:

Hehe... momenteel is het inderdaad net een slagveld :P zal wel komen door de nieuwigheid. Op den duur zal het niveau zeker wel omhoog gaan gok ik zo. Mede door het relatief hoge criterium om erin te mogen komen.
Dat lijkt mij ook. Het is nu nog wat opgekropte onzinnigheid. Als dat er eenmaal uit is, gaat het nivo ook omhoog.

Maar zeg nu zelf: de sfeer is perfect! Iedereen weet precies wat mag en niet mag, dus niemand gaat te ver. Het is wel onzinnig, maar wel binnen de perken...

Verwijderd

Jep, daar ben ik het helemaal mee eens.
Nu proberen mensen nog een klein beetje af te tasten wat kan en wat niet kan. Hoewel ze vaak donders goed dat zelf weten. Gevolg is ook het lage aantal slotjes daar en de sfeer is er indedaad geweldig.
Mede geholpen door het feit, dat daar de "echte tweakers" rondlopen over het algemeen. Met "echte tweakers" bedoel ik dus de doelgroep van GOT.

Hoewel ik voorheen nooit in SG poste, staan er in HK toch al aardig wat posts van me. Ik zie de HuisKamer echter als extraatje en niet als vanzelfsprekendheid. De techfora, zullen dus ook voorop blijven staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 01:39 schreef nelske het volgende:
Jep, daar ben ik het helemaal mee eens.
Nu proberen mensen nog een klein beetje af te tasten wat kan en wat niet kan. Hoewel ze vaak donders goed dat zelf weten. Gevolg is ook het lage aantal slotjes daar en de sfeer is er indedaad geweldig.
Mede geholpen door het feit, dat daar de "echte tweakers" rondlopen over het algemeen. Met "echte tweakers" bedoel ik dus de doelgroep van GOT.

Hoewel ik voorheen nooit in SG poste, staan er in HK toch al aardig wat posts van me. Ik zie de HuisKamer echter als extraatje en niet als vanzelfsprekendheid. De techfora, zullen dus ook voorop blijven staan :)
Dank je wel, ik voel me gelijk stukken beter :) . Das nou juist mijn punt, ik wilde die ouwe sfeer weer proeven.

Geldt er eigenlijk een maximum aan het aantal posts in een topic. Kan mij herinneren dat er de laatste tijd enorm veel posts per topic waren in de SG, daar kun je niet meer doorheen komen voordat je een reactie plaatst. Heeft het dan zin om zo'n topic open te houden als er al 800 reacties zijn, of is het slimmer om een nieuwe te laten starten (het welbekende deel x)?

Verwijderd

Is dit met terugwerkende kr8 gedaan of geldt dit voor de nieuwe users.

Verwijderd

en dan te bedenken dat ze mijn superserieuze topic daarnaartoe verplaatst hebben, zodat ik em ook nie meer dan lezen GODDAMN!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56

Kirpeknots

Wazzup!

Volgens mij worden de mods niet populair met deze censuur akties. Lijkt wel WO2.

Ze verkopen het als een gunst die je kan winnen. (HK)

De werkelijk is dat ze de dienst die ze leverden (SG) uitkleden. En de dienstverlening die ze de users ontnemen weer terug laten verdienen.

Lijkt de belastingdienst wel! Omgekeerde bewijsvoering en zo.

Pfffff.

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens dat ze dit doen. Het niveau was zwaar gedaald de laatste tijd. Maar dit blijft natuurlijk een tech-forum en geen onzin. Daarvoor kan je bij andere fora techt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 juni 2001 00:59 schreef zware_jongen het volgende:
Ik heb namelijk aangetoond dat ik al langere tijd lid ben, maar omdat ik niet voldoende reageer in hardware discussies mag ik de HK niet in (waar ik voornamelijk voor kom).
Nee, dit is een forum voor tweakers, niet voor onzinners. Dat is het verschil! Als je onzin wil gaan doen, kan je het op www.fokforum.nl proberen, daar hebben ze er ook een.
De simpelste oplossing is natuurlijk om de hardware forums te overstelpen met loze reacties, waar niemand wat aan heeft en alleen de database vergroot ---> snelheid verlaagt en dus een vervuilende uitwerking heeft. Vraag is dus: Is de 60/150 regeling terecht? :?
Leuk, daar hebben ze dus de "preventieve HK-ban" voor bedacht, waarvan ik me kan voorstellen dat er nu een note aan je naam hangt met daarop "opletten heeft gedreigd nutteloos te posten voor de HK!"

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 09:02 schreef Kirpeknots het volgende:
Volgens mij worden de mods niet populair met deze censuur akties. Lijkt wel WO2.

De werkelijk is dat ze de dienst die ze leverden (SG) uitkleden. En de dienstverlening die ze de users ontnemen weer terug laten verdienen.

Pfffff.
GoT is een tech fora, niet een onzin ding, het is een EXTRA voor de gotters die ook de mede mensen helpen in de Tech fora.

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op maandag 18 juni 2001 09:02 schreef Kirpeknots nogal een berg onzin:
WO2? Met wie wil je ons vergelijken dan? (Het kunnen maar beter niet de Duitsers zijn, dan krijg je van mij hier en nu een waarschuwing en een preventieve HK ban.)
Het is een extra die je kunt verdienen inderdaad, je moet jezelf eerst bewijzen door 150 posts in de techforums te hebben, als je die hebt, heb je redelijk bewezen hier een positieve bijdrage te hebben. En als je een positieve bijdrage bent hier, kan je dus een extra privilege krijgen.
De werkelijkheid is dat ze de dienst die ze leverden (SG) uitkleden. En de dienstverlening die ze de users ontnemen weer terug laten verdienen.
Nee helemaal niet, de werkelijkheid is dat we de nadruk leggen op de techforums, elke vorm van niet techforum is een extra. SG nemen we niet af, als je al geregistreerd was voor dit werd ingevoerd, kan je er gewoon in. HK is een extra privilege, met als bijkomend voordeel dat SG een stuk serieuzer wordt.

Pfffff.
Dat is een leuke vergelijking, maar die gaat gewoon niet op.

Bericht hierboven

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is al de tweede keer dat je er WW2 bijhaalt. Wat heeft die oorlog hier mee te maken |:( Als jij je benadeeld voelt, dan ga jij jezelf meteen met miljoenen slachtoffers in een oorlogsterreur vergelijken? Damn, denk ff na voordat je wat schrijft zeg :r

edit:
shit, Floris was me net voor ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SaURoN
  • Niet online

Pfffff.
en dan ga je GoT nog zwart maken op
http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum27/HTML/005184.html

|:(

Hoop dat ze je sowieso niet meer toelaten in HK

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Even in alle redelijkheid meneer Kirpeknots... we hebben je nu een paar keer uitgelegd hoe het zit en waarom we bepaalde besluiten hebben genomen, met argumenten er ook nog bij. Het lijkt me nu wel duidelijk. Ik begin eerlijk gezegd van dit algehele HK gezanik dik tabak te krijgen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Op maandag 18 juni 2001 09:35 schreef JvS het volgende:

[..]

Leuk, daar hebben ze dus de "preventieve HK-ban" voor bedacht, waarvan ik me kan voorstellen dat er nu een note aan je naam hangt met daarop "opletten heeft gedreigd nutteloos te posten voor de HK!"
Welk percentage van de posts hier is echt nuttig dan denken jullie? Ik denk dat 10% misschien al veel is (no offence).

Ook op dit moment staan er in bijvoorbeeld [HA] een aantal topics waarin niks nieuws wordt verteld en/of gevraagd, elk topic dat vragen behandeld die ook door urenlang door de search heen ploegen hadden kunnen worden opgelost is imo niet "nuttig" te noemen. Posts daarin zouden dus misschien niet mee moeten tellen, dat is toch niet te controleren?

Great minds think alike!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 11:51 schreef 456GT het volgende:
Welk percentage van de posts hier is echt nuttig dan denken jullie? Ik denk dat 10% misschien al veel is (no offence).

Ook op dit moment staan er in bijvoorbeeld [HA] een aantal topics waarin niks nieuws wordt verteld en/of gevraagd, elk topic dat vragen behandeld die ook door urenlang door de search heen ploegen hadden kunnen worden opgelost is imo niet "nuttig" te noemen. Posts daarin zouden dus misschien niet mee moeten tellen, dat is toch niet te controleren?
Ik vind dit echt een typisch voorbeeld van dingen uit hun context rukken omdat je het gewoon niet _wilt_ begrijpen. Zuivere richtlijnen zijn moeilijk te stellen, maar 1 ding hebben de meeste mensen gelukkig wel: gezond verstand.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 11:59 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een typisch voorbeeld van dingen uit hun context rukken omdat je het gewoon niet _wilt_ begrijpen. Zuivere richtlijnen zijn moeilijk te stellen, maar 1 ding hebben de meeste mensen gelukkig wel: gezond verstand.
Ben het niet eens met je stelling. 456GT heeft wel degelijk een goed punt te pakken. Als je het er niet mee eens bent niet meteen beginnen te flamen :r :)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Klopt. Vind ik ook.

Ik heb ergens anders het idee gepost om bij de userinfo 2 indicatoren bij te plaatsen.

A> Of je een bepaalde BAN hebt
B> Hoeveel Techpostings je hebt gedaan.

Is dat geen goed plan? Het voorkomt ook veel onduidelijkheid en vragen. Lijkt me.

Exirion is een beetje boos op mij dus ik zal wel weer gebashed worden. (Wordt bijna persoonlijk. ;) )

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 12:57 schreef zware_jongen het volgende:
Ben het niet eens met je stelling. 456GT heeft wel degelijk een goed punt te pakken. Als je het er niet mee eens bent niet meteen beginnen te flamen :r :)
Ik flame niet. Ik geef gewoon m'n mening.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja okee, geweldig, laten we nu niet weer beginnen ;)
En zoals ik in die andere thread al zei: dat is idd een goed idee.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

[..]

Ik weet niet precies waarom je zo heftig reageerd, ik ben helemaal met je eens dat het inderdaad moeilijk is om zuivere richtlijnen op te stellen. Maar is het daarom verboden om over de huidige richtlijn te discussieeren, om alles op die manier wellicht nog "zuiverder" te krijgen?

Misschien kan de huidige richtlijn worden uitgebreid; bijvoorbeeld:
- alleen leesrechten voor de [HK] aan nog-niet-nuttige posters
- users die een x-tijd zijn geregistreerd sowieso toelaten

combinaties kan natuurlijk ook.

Great minds think alike!

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 11:32 schreef Floris Diemel het volgende:

Het is een extra die je kunt verdienen inderdaad, je moet jezelf eerst bewijzen door 150 posts in de techforums te hebben, als je die hebt, heb je redelijk bewezen hier een positieve bijdrage te hebben. En als je een positieve bijdrage bent hier, kan je dus een extra privilege krijgen.
Okee, dus hier is dus eindelijk gezegd dat alle non tech postings niet als positieve bijdrage tellen. Of trek ik een conclusie te ver ?

En dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Beste Floris, wij hebben al vaker contact gehad, en imho heb ik altijd het beste voor geahd met GoT, door positieve bijdragen te leveren waar dat kon. Dus ook in SG, dus ook in LA.

• zeef

[..]

Zuivere richtlijnen zijn helemaal niet moeilijk te stellen. Kijk hier maar http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?Action=Voorwaarden. Door gebruikers van GoT in LA forum opgesteld, helaas verdwenen door BC3. Duidelijk en helder.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 18 juni 2001 13:36 schreef zeef het volgende:

[..]

Okee, dus hier is dus eindelijk gezegd dat alle non tech postings niet als positieve bijdrage tellen. Of trek ik een conclusie te ver ?

En dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Beste Floris, wij hebben al vaker contact gehad, en imho heb ik altijd het beste voor geahd met GoT, door positieve bijdragen te leveren waar dat kon. Dus ook in SG, dus ook in LA.
Ben ik het helemaal mee eens. Kwaliteit verbeteren door positieve posts, dat klinkt oke, maar je kan ook positieve bijdrages leveren in SG of LA. In LA moet dit imho zeker meetellen, aangezien hier veel suggesties voor verbeteringen van het forum worden aagedragen. Maarja dat is maar mijn mening natuurlijk.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 13:21 schreef 456GT het volgende:
Ik weet niet precies waarom je zo heftig reageerd, ik ben helemaal met je eens dat het inderdaad moeilijk is om zuivere richtlijnen op te stellen.
De reactie die ik gaf was eigenlijk niet specifiek tegen jou gericht, maar meer in het algemeen tegen al het gedoe rondom HK. M'n reactie was ook niet als flame bedoeld, maar had misschien een wat heftige lading ;)
Maar is het daarom verboden om over de huidige richtlijn te discussieeren, om alles op die manier wellicht nog "zuiverder" te krijgen?

Misschien kan de huidige richtlijn worden uitgebreid; bijvoorbeeld:
- alleen leesrechten voor de [HK] aan nog-niet-nuttige posters
- users die een x-tijd zijn geregistreerd sowieso toelaten

combinaties kan natuurlijk ook.
Ja, maar hoe ik hierover denk kun je misschien even hier lezen:

betreft moves van SG >> HK; terecht of niet!?

Het komt er daar op neer dat ik het persoonlijk nog te vroeg vind om nu al kritisch te oordelen over HK en het bijbehorende beleid.

• zeef
uit andere thread van Floris D :
Nee maar serieus, er is een grens gesteld, hier hebben we als crew bijna 3 weken over gesproken en uiteindelijk hebben we hem op 150/60 gezet. Dit lijkt veel, maar dat valt IMO nog best wel mee, in 60 dagen moet je zonder al te veel problemen 150 posts in techforums kunnen halen en als je al langer lid bent/was dan heb je enkel nog een grotere voorsprong.

Als je actief meediscussieerd en meedenkt in de techforums, zou het in principe geen probleem moeten zijn.

En als je buiten de boot valt, dan kan je dus 2 dingen doen:
1. Moeilijk doen hierover en flink je gelijk proberen te halen in LA.
2. Kijken hoeveel je nog moet posten en rustig, op je gemak, nuttige posts neerzetten in de techforums, tot je gewoon toegang hebt.

Omdat optie nummertje 1 niet gaat werken, raad ik jullie met klem aan om toch vooral maar voor optie 2 te kiezen.
Grrmbl, ik ben en blijf het niet eens met de inhoud van de policy an sich. Dat er een policy moet zijn, dat begrijp ik (en de anderen ook wel).

* zeef doet een voorstel :

Alle serieus betrokkenen uit deze en andere draad HK toegang (ergo erkenning) en zand erover.

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op maandag 18 juni 2001 13:36 schreef zeef het volgende:

[..]

Nee dat is er niet mee gezegd, wat er wel mee gezegd wordt is dat de posts op/in techforums tellen voor toegang tot een privilege, een extra. Jouw conclusie klopt dus niet helemaal :)
Het komt er dus gewoon op neer dat je op een extra privilege krijgt als je meer dan 60 dagen geregistreerd bent én 150 posts in techforums hebt. Een extra die wij doen om de gebruikers die veel posten in techforums en derhalve een positieve aanwinst zijn (boven een bepaalde grens) een privilege te geven boven mensen die niet zoveel posten.
Ik heb jouw bijdrage dan ook zeer op prijs gesteld en zowel beloond met een aantal zeer positieve opmerkingen als een positieve usernote.
SG en LA tellen we niet mee, simpelweg omdat het grootste (of iig een heel groot deel) van de posts aldaar niet technisch van aard zijn en derhalve eenvoudigweg niet (altijd) in het technische karakter van dit forum passen. (Dat komt vast weer verkeerd over, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen...)

Bericht hierboven

• zeef
Ok daar kan ik best inkomen, alleen zou ik jullie erop willen wijzen om iets te ontwikkelen om postief gedrag daar toch te belonen.

[hint mode]
Op maandag 18 juni 2001 13:46 schreef zeef het volgende:

Alle serieus betrokkenen uit deze en andere draad HK toegang (ergo erkenning) en xxxx xxxxxx we zijn (weer) vriendjes.
[/hint mode]

edit:
761-617 zo beter ??

Verwijderd

Topicstarter
[..]

Grrmbl, ik ben en blijf het niet eens met de inhoud van de policy an sich. Dat er een policy moet zijn, dat begrijp ik (en de anderen ook wel).

Alle serieus betrokkenen uit deze en andere draad HK toegang (ergo erkenning) en zand erover.
Ben ik het natuurlijk mee eens :) , maar dat zand erover klinkt nog wel een beetje negatief ;) en we hebben toch geen ruzie?

Vind het wel geinig dat dit een serieuze topic is geworden met veel goede argumenten. Ben het echter niet eens met het idee dat de HK een beloning is voor goed geleverde postings in techforums. Het mag niet zo zijn dat dit een hardwareforum is waar men alleen toegang krijgt tot de HK als men voldoende gepost heeft... Vaak zijn de onderwerpen in de HK (nou ja goed, in het vroegere SG in ieder geval) ook wel relevant op hardware gebied (nou ja sommige dan >:) )

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 13:54 schreef zware_jongen het volgende:
Vaak zijn de onderwerpen in de HK (nou ja goed, in het vroegere SG in ieder geval) ook wel relevant op hardware gebied (nou ja sommige dan >:) )
Mwjah... de orale sex topic komt in de buurt ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SG en LA tellen we niet mee, simpelweg omdat het grootste (of iig een heel groot deel) van de posts aldaar niet technisch van aard zijn en derhalve eenvoudigweg niet (altijd) in het technische karakter van dit forum passen. (Dat komt vast weer verkeerd over, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen...)
Hmmja, dat kan ik nog volgen. Maar als je deze redenatie consequent wil volgen moet je ook Softe Goederen (SA, WOS, NOS, SP, DPC) niet meer meetellen, want die zijn ook niet technisch van aard.

Virussen? Scan ze hier!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

[..]

Daar hoor ik toch ook wel bij hoop ik ;) :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• zeef
[..]

Daar hoor ik toch ook wel bij hoop ik
Het is niet aan mij..... Maar we zien wel.

Ander vraagje, is en serieuze SG geen bedreiging voor W&L ?? Niet dat ik me daar heel veel mee bezig houd, 't is meer lezen dan posten, maar toch.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 14:03 schreef zeef het volgende:
Het is niet aan mij..... Maar we zien wel.

Ander vraagje, is en sereiuze SG geen bedreiging voor W&L ?? Niet dat ik me daar heel veel mee bezig houd, 't is meer lezen dan posten, maar toch.
Allerdaagse serieuze onderwerpen zijn natuurlijk wat anders dan wetenschappelijk en filosofische discussies. Ik denk dat SG heel goed naast W&L kan bestaan :) Veel SG'ers vinden W&L maar saai en stoffig, en veel W&L'ers vinden SG maar plat en oppervlakkig. Beide kampen hebben het recht om dat te vinden ;)

Verwijderd

Is het nu druk in die huiskamer :?

ik mag er ook niet in . Ik heb nu 43 serieuze posts ,maar volgens mij had ik er veel meer ik snap er niets meer van :?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
IK mag er ook niet in. Mijn GoT account is getrashed met de crash. 1 of 2 dagen voor dat ik mij hier had aangemeld, heb ik me geregistreerd op t.net; die dus WEL is overgebleven.
Het is dus te zien dat ik hier al langer dan 2 maanden kom, maar ze willen de datum niet veranderen :'(

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 14:11 schreef Stellarc het volgende:

ik mag er ook niet in . Ik heb nu 43 serieuze posts ,maar volgens mij had ik er veel meer ik snap er niets meer van :?
Gaat er een belletje rinkelen als ik 'cheetah' roep ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 18 juni 2001 14:04 schreef Exirion het volgende:

[..]

Allerdaagse serieuze onderwerpen zijn natuurlijk wat anders dan wetenschappelijk en filosofische discussies. Ik denk dat SG heel goed naast W&L kan bestaan :) Veel SG'ers vinden W&L maar saai en stoffig, en veel W&L'ers vinden SG maar plat en oppervlakkig. Beide kampen hebben het recht om dat te vinden ;)
Klopt. De een voelt zich prettiger op de ene plek dan de andere. Het is wel fijn als je zelf kan kiezen waar je het prettigst vindt.

Ik zit op zich nooit in W&L, zal zo ff kijken. Ga nu eerst ff verder met techtopics. ;)

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 18 juni 2001 13:56 schreef wildhagen het volgende:

Hmmja, dat kan ik nog volgen. Maar als je deze redenatie consequent wil volgen moet je ook Softe Goederen (SA, WOS, NOS, SP, DPC) niet meer meetellen, want die zijn ook niet technisch van aard.
Huh ? Kan Software niet technisch zijn dan ?

Even niet "technisch" als in Hardware beschouwen.

Misschien anders "Computer-related" een betere term ?

Aannames zijn fataal.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien anders "Computer-related" een betere term ?
Vind ik wel ja. Bij technisch denk ik meer aan hard- dan aan software.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Is daar wel redelijk druk ja, maar dat komt door de nieuwigheid.

/me kijkt even naar het aantal posts en ziet dat dat inmiddels al op ruim 5500 staat in een paar dagen :D )

Maar je mist er echt niet zoveel aan hoor. Het is leuk om erbij te hebben meer niet.
Op maandag 18 juni 2001 14:17 schreef Nielsz het volgende:
IK mag er ook niet in. Mijn GoT account is getrashed met de crash. 1 of 2 dagen voor dat ik mij hier had aangemeld, heb ik me geregistreerd op t.net; die dus WEL is overgebleven.

Het is dus te zien dat ik hier al langer dan 2 maanden kom, maar ze willen de datum niet veranderen :'(
Tja...Het is heel vervelend voor je, maar zo zijn er met jouw vele notgeloten. Ik neem aan dat je wel snapt dat de crew voor jouw geen uitzondering zou kunnen maken, want dan is het hek van de dam.

Gewoon rustig afwachten dus en zinnige posts in de tech-fora plaatsen.
[edit]
bagger bug in opera :(

Verwijderd

Ik heb veel respect voor de T.net/GoT creq die veel tijd en energie besteden aan de site en het forum. Volgens mij zijn ze nu toch een heel klein beetje aan het doorslaan. Ik heb nu volgens mij alle draadjes over de nieuwe regeltjes wel zo'n beetje gelezen en lees hieruit de volgende conclusies:

1. Het is nogal opmerkelijk dat in een technisch forum als GoT puntjes gehaald moeten worden om aan het NIET technische gedeelte van het forum mee te mogen doen :?:?. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld.

2. Men had geen ongunstiger tijdstip kunnen kiezen voor de invoering ervan; na BC3 zijn er massa's serieuze users die eigenlijk aan alle criteria voldoen om gebruik te kunnen maken van respectievelijk SG en HK, maar nu toch ineens wat harder moeten lopen om de juiste rapportcijfers te halen. Zet veel kwaad bloed natuurlijk, kijk maar naar de reakties.

3. SG ving tot op heden een hele grote groep minder serieuze gebruikers af (werden hier niet de meest bans uitgedeeld?). Vele eendagsvliegen zaten hier ook bij die het niet zoveel konden schelen of ze n waarschuwing of ban kregen na een paar keertjes 'kloten'. Waar blijft die groep nu ? Juist ja, in de tech forums...:( Volgens mij is het gevolg dat het niveau van de techforums hierdoor naar beneden gaat. Wellicht een reden voor de adjes om (nog) sneller bans uit te gaan delen. Of de gemiddelde twiekert hier blij van wordt is maar de vraag.

4. Hoe moet het met gebruikers die weinig technische kennis paraat hebben maar wel serieus aan het forum deelnemen (dit zijn er vele natuurlijk). Erg veel zinnige reakties zullen ze niet geven. Als ze daarom dus maar helemaal niet posten krijgen ze nooit alle 'privileges', de andere kant is dat ze wellicht vaker onzinnige posts gaan doen om maar in de punten te komen.....

5. Okee, de verderer indeling is op zich wel handig: mededelingen bovenaan, en het zo gewraakte general chat gedeelte is naar beneden verschoven.

6. Tja, natuurlijk klagen alleen de users die te weinig puntjes hebben.....

Hebben de Adjes deze conclusies zelf ook al getrokken ? Verder no offence hoor, ik hoef niet zonodig puntjes (ook al had ik er eerder misschien wel genoeg). Ik vraag mijn technische vraagjes gewoon waar nodig op een of ander forum en help waar ik een ander van dienst kan zijn. Die andere forums mogen van mij gewoon opr... euh, wegblijven...

Ik denk echter wel dat de crew zich goed moet realiseren dat ze met deze nieuwe regels alle kansen voorbij hebben laten gaan om de zoveel besproken 'gezelligheid' of 'stemming' binnen het forum weer naar een vroeger niveau te brengen (immmers, hoe vaak wordt er niet over deze zogenaamde stemming gerept in diverse draadjes). De techniek staat duidelijk bovenaan en alles er omheen is bij deze systematisch de nek omgedraaid. Da's natuurlijk een keuze...

Nog een tipje voor de crew: maak in de preferences een keuze om de SG en HK (etc) ook uit te kunnen zetten indien je WEL genoeg puntjes hebt. Als je dan toch de techniek bevordert, wees er dan consequent in...

[off-topic]hee waar zijn mn smilies gebleven, hi[/off-topic]

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:36 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Vind ik wel ja. Bij technisch denk ik meer aan hard- dan aan software.
Hmmm....Ik studeer Technische Informatica...
Hoe verklaar je dat eerste woordje dan :?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 18 juni 2001 14:52 schreef nelske het volgende:

[..]

Hmmm....Ik studeer Technische Informatica...
Hoe verklaar je dat eerste woordje dan :?
Mjah, heb ik ook gestuurd (vroeger ;) ), was op het niveau 'hoe formateer ik een floppy in dos 5.0' of 'hoe selecteer ik een reeks cellen in Lotus 1-2-3 2.2'. Niet echt technisch dus.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:53 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Mjah, heb ik ook gestuurd (vroeger ;) ), was op het niveau 'hoe formateer ik een floppy in dos 5.0' of 'hoe selecteer ik een reeks cellen in Lotus 1-2-3 2.2'. Niet echt technisch dus.
Mwaahhh... Ik zou zeggen kom een keer op de Technische Universiteit Eindhoven kijken...Is wel een ander verhaaltje :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 18 juni 2001 14:58 schreef nelske het volgende:

[..]

Mwaahhh... Ik zou zeggen kom een keer op de Technische Universiteit Eindhoven kijken...Is wel een ander verhaaltje :)
Daar zit ik momenteel. Wel niet als student, maar toch :P

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Goede reply Okzel. Wat kunnen we daar nou nog aan toevoegen :?

BTW is de discussie over TU eindhoven relevant in dit topic??

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee. Net zomin als jouw laatste reply, overigens...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:59 schreef wildhagen het volgende:
[..]

Daar zit ik momenteel. Wel niet als student, maar toch :P
Hehe LOL :)
Dat wist ik trouwens wel |:(
Maar dan zou je ook weten dat dat meer technisch in de zin van wiskundig technisch is ;)

Maar goed, we gaan wel een beetje erg off-topic nou :P

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 15:11 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee. Net zomin als jouw laatste reply, overigens...
Ik kan er weinig slechts aan ontdekken, jij wel ?
Geplaatst door zware_jongen - maandag 18 juni 2001 13:54

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]

Ben ik het natuurlijk mee eens , maar dat zand erover klinkt nog wel een beetje negatief en we hebben toch geen ruzie?
Vind het wel geinig dat dit een serieuze topic is geworden met veel goede argumenten. Ben het echter niet eens met het idee dat de HK een beloning is voor goed geleverde postings in techforums. Het mag niet zo zijn dat dit een hardwareforum is waar men alleen toegang krijgt tot de HK als men voldoende gepost heeft... Vaak zijn de onderwerpen in de HK (nou ja goed, in het vroegere SG in ieder geval) ook wel relevant op hardware gebied (nou ja sommige dan )
Ik ben het er wel mee eens, en jullie OT bijdragen of TUE heeft niets te makaen met dit onderwerp. Die discussie hoort thuis in de HK, en als je even verder leest, dan zie je het hoe en waarom ik daar graag op die plek met je over wil discussiëren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan er weinig slechts aan ontdekken, jij wel ?
Als ik zeg 'laaste', dan bedoel ik ook 'laatste', dus die van 15:10. Niet feiten verdraaien.

Anyways, er was afgesproken weer ontopic te gaan, en nu wil jij weer offtopic gaan :? :?

Virussen? Scan ze hier!

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 15:18 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Als ik zeg 'laaste', dan bedoel ik ook 'laatste', dus die van 15:10. Niet feiten verdraaien.

Anyways, er was afgesproken weer ontopic te gaan, en nu wil jij weer offtopic gaan :? :?
ow sorrie die heb ik even over 't hoofd gezien :+ mea culpa, mea maxima culpa.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 juni 2001 15:20 schreef zeef het volgende:
mea culpa, mea maxima culpa.
Het kwaad is reeds geschied >:)
En 't is natuurlijk geen IRC channel hiero.. Lekker ontopic allemaal :+

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 15:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Het kwaad is reeds geschied >:)
En 't is natuurlijk geen IRC channel hiero.. Lekker ontopic allemaal :+
Geef ons toegang tot een niet nader te noemen desbetreffend forum waar dit soort berichten bijzonder op hunne plaats zijn, en U zult van ons geen OT ki(c)k meer horen. *D

Verwijderd

Kijk kijk, het eerste gemis van SG (tegenwoordig moet ik hier HK zeggen) als publiek forum wordt hier al aangetoond. Heerlijk toch, dat off-topic gewauwel ?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:47 schreef okzel het volgende:

1. Het is nogal opmerkelijk dat in een technisch forum als GoT puntjes gehaald moeten worden om aan het NIET technische gedeelte van het forum mee te mogen doen :?:?. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld.
Lijkt me grote onzin! GC en voorheen de kroeg trekt juist verkeerd publiek aan; Mensen die alleen maar voor SG komen naar GOT en die de ballen verstand van ICT-gerelateerde zaken hebben.

Dit is (nogmaals) niet de doelgroep van GOT!!

Dat mensen die wel tot de doelgroep ook wel eens over wat andere dingen willen praten is niet zo vreemd daarentegen.

Jij draait de dingen nu dus om en niet de crew.
2. Men had geen ongunstiger tijdstip kunnen kiezen voor de invoering ervan; na BC3 zijn er massa's serieuze users die eigenlijk aan alle criteria voldoen om gebruik te kunnen maken van respectievelijk SG en HK, maar nu toch ineens wat harder moeten lopen om de juiste rapportcijfers te halen. Zet veel kwaad bloed natuurlijk, kijk maar naar de reakties.
BC3 is niet geregiseerd, daarbij komt nog eens het feit, dat de regeling voor SG al van kracht was voordat BC3 plaats vond. Dat argument valt dus af. De HK is helemaal nieuw, dus daar is sowieso geen argument voor te vinden.
3. SG ving tot op heden een hele grote groep minder serieuze gebruikers af (werden hier niet de meest bans uitgedeeld?). Vele eendagsvliegen zaten hier ook bij die het niet zoveel konden schelen of ze n waarschuwing of ban kregen na een paar keertjes 'kloten'. Waar blijft die groep nu ? Juist ja, in de tech forums...:( Volgens mij is het gevolg dat het niveau van de techforums hierdoor naar beneden gaat. Wellicht een reden voor de adjes om (nog) sneller bans uit te gaan delen. Of de gemiddelde twiekert hier blij van wordt is maar de vraag.
Dit soort gebruikers vallen in de tech-fora zo door de mand. Gevolg is een waarschuwing, daarna eventueel een preventieve SG-ban /HK-ban of zelfs een volledige ban.

Lijkt me dus ook niks van waar!
4. Okee, de verderer indeling is op zich wel handig: mededelingen bovenaan, en het zo gewraakte general chat gedeelte is naar beneden verschoven.
Helemaal mee eens :)
5. Tja, natuurlijk klagen alleen de users die te weinig puntjes hebben.....
Tja lijkt me ook logisch. De groep die klaagt is namelijk ook de groep die nou niet echt in ICT-gerelateerde zaken geinteresseerd is!!!

Anders zou je er niet zo'n ophef over maken.

Mijn aantal posts in SG is echt op 1 hand te tellen.
Hebben de Adjes deze conclusies zelf ook al getrokken ? Verder no offence hoor, ik hoef niet zonodig puntjes (ook al had ik er eerder misschien wel genoeg). Ik vraag mijn technische vraagjes gewoon waar nodig op een of ander forum en help waar ik een ander van dienst kan zijn. Die andere forums mogen van mij gewoon opr... euh, wegblijven...
Tja zo zou het ook moeten zijn. SG en HK zijn een extraatje en geen doel op zich!

Het gaat om elkaar helpen in de tech-fora.

Verder denk ik dat de Adjes deze conclussie niet zullen trekken simpelweg omdat het in mijn ogen (maar dat zijn niet de ogen van adjes/modjes ;) ) niet klopt!
Ik denk echter wel dat de crew zich goed moet realiseren dat ze met deze nieuwe regels alle kansen voorbij hebben laten gaan om de zoveel besproken 'gezelligheid' of 'stemming' binnen het forum weer naar een vroeger niveau te brengen (immmers, hoe vaak wordt er niet over deze zogenaamde stemming gerept in diverse draadjes). De techniek staat duidelijk bovenaan en alles er omheen is bij deze systematisch de nek omgedraaid. Da's natuurlijk een keuze...
Geloof me nou maar, dat deze maatregelen op den duur juist beter zullen zijn voor de gezelligheid op GOT. Immers zullen er alleen nog maar mensen in de niet tech-fora komen die wel tot de doelgroep behoren.
Nog een tipje voor de crew: maak in de preferences een keuze om de SG en HK (etc) ook uit te kunnen zetten indien je WEL genoeg puntjes hebt. Als je dan toch de techniek bevordert, wees er dan consequent in...
:? snap ik helemaal niks van :?
Op maandag 18 juni 2001 15:10 schreef zware_jongen het volgende:
Goede reply Okzel. Wat kunnen we daar nou nog aan toevoegen :?

Mwahh, zo goed was ie nou ook weer niet (no offence naar Okzel). Tja mijn gedachten erover heb je nou inmiddels wel gehoord.
Verder moet een off-topic reactie kunnen, als je voor de rest in het draadje al steeds zeer serieuze reacties gegeven hebt i.m.h.o.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nelske scheef:
Verder moet een off-topic reactie kunnen, als je voor de rest in het draadje al steeds zeer serieuze reacties gegeven hebt i.m.h.o.
Hmmmm een offtopic opmerking mag best, zolang het maar niet verzaakt in een offtopic topic. Als men daarna zo wijs en slim weer is om ontopic te gaan, alla, maar of dat gebeurt? (ok, alleen in dit topic ging het goed :) )

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 18 juni 2001 15:30 schreef nelske het volgende:

Tja lijkt me ook logisch. De groep die klaagt is namelijk ook de groep die nou niet echt in ICT-gerelateerde zaken geinteresseerd is!!!
Ahummm. Ik vind dat dit een ondoordachte en niet onderbouwde stelling is. Ik je deze stelling al eerder horen roepen en als je de posts van de klagers had nagekeken dan had je waarschijnlijk met het schaamrood op je kaken je excuses aangeboden. :P ;)

Maar goed. Ik denk niet dat het posten van suggestie's en/of op- aanmerkingen nog zin heeft.

Misschien worden de moderators over een paar weken dat geschuif van topics zelf ook zat en zal er een betere oplossing komen. Tot die tijd zitten we met de situatie zoals die nu is. En ik denk niet dat de situatie na 1 dag al teruggedraait wordt. Daar gaat wat langer overheen omdat er eerst bij de beleidsmakers een beslissing genomen zal moeten worden wat wel verstandig is. Tot die tijd zal de 60/150 regeling de manier zijn om te werken.

Ondanks de kritiek van meerdere gebruikers en ondanks de verloren posts en registratietijd van BC3.

edit:

Typo

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 15:40 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

Ahummm. Ik vind dat dit een ondoordachte en niet onderbouwde stelling is. Ik je deze stelling al eerder horen roepen en als je de posts van de klagers had nagekeken dan had je waarschijnlijk met het schaamrood op je kaken je excuses aangeboden. :P ;)
Dat denk ik niet, want het is en blijft mijn persoonlijke mening. Mensen die nu het hardst klagen kunnen dus blijkbaar niet zonder SG......Euhm dan heb ik een UPDATE voor die mensen. GOT was (en gelukkig door deze maatregelen kan je daar weer "is" van maken) toch altijd een tech/ICT gerelateerde collectie van fora.

Als je echt zo'n ICT-er bent als je jezelf nu doet voorkomen, dan heb je binnen de korste keren toegang tot het zo gewilde goedje (blijkbaar).
Verder blijf ik erbij, dat je als je je echt in ICT-zaken bezig houdt, dat je meer dan genoeg plezier kan beleven in de tech-fora. Daar heb je SG en nu de Huiskamer echt niet voor nodig!!!
Verder zal je mij niet snel betrappen op ondoordachte uitspreken ;)

Zoals je ziet heb ik er geen moeite mee om hem nog een keertje extra te beargumenteren hoor :)

Waarom denk je dat het posten van verdere op/aanmerkingen geen zin meer heeft.
Het is en blijft zeker wel een interessante discussie (die helaas af en toe wat omlaag gehaald wordt door "minder" onderbouwde meningen).
Verder werd nog geen 10 posts gelden gevraagd of er nog op gereageerd zou worden.

• zeef
Ik heb toch het idee dat we verzanden in een status quo. Beroepshalve vraag ik me dan ook af of er ruimte is tot onderhandeling tussen ons de "kwaaie" gebruikers in dit topic en de crew leden.

Niemand kan ontkennen dat we een zinnige discussie hebben gehad (behalve stukje OT). Dus laten we er als volwassenen uitkomen, ok ?

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 15:35 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Hmmmm een offtopic opmerking mag best, zolang het maar niet verzaakt in een offtopic topic. Als men daarna zo wijs en slim weer is om ontopic te gaan, alla, maar of dat gebeurt? (ok, alleen in dit topic ging het goed :) )
Dit moet je per situatie bekijken als MOD zijnde..

Toch heb ik wel eens topics gezien die onwijs offtopic begonnen, en waar toch een goede discussie uit voorkwam.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Ik vrees dat we er sowieso toch niet met elkaar uitkomen, omdat iedereen toch zijn standpunt vasthoudt ;)

Gelukkig is er in dat soort momenten de crew die de beslissingen neemt (en reeds al genomen heeft).

Tja die beslissingen zijn helaas in jullie nadeel (hoewel ik het hele probleem nog steeds niet begrijp ;) (NU NIET GAAN HAPPEN ;) )) in dit geval en zullen naar alle waarschijnlijkheid ook niet terug gedraaid worden (zeker niet op de korte termijn).

Verwijderd

Topicstarter
Wilde nog even reageren op het feit dat dit een hardware forum is. Wat is dan het bestaansrecht van de SG en de HK? Goed ik snap dat iedereen een beetje ontspanning wil, maar moeten mensen met een onvoldoende aantal posts op de tech forums (ik was wel actief op andere gebieden), dan de dupe worden omdat een andere groep claimt dat dit een hardware forum is en zelf veel tijd steekt in niet-hardware gebonden onderdelen?

Daarom vind ik de motivatie dat dit hardware forum is een beetje overtrokken (hoewel het het natuurlijk in principe wel was en is!!).

Verwijderd

Wie heeft er ooit beweerd dat het een Hardware-forum is :?
Volgens mij is het toch echt een ICT-gerelateerd forum (software/hardware), waarbij de nadruk alleen voor tweakers.net zelf op hardware ligt!

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 16:02 schreef nelske het volgende:
Ik vrees dat we er soweiso toch niet met elkaar uitkomen, omdat iedereen sowieso zijn standpunt vasthoud ;)
Ik wil best een stuk meegaan, Ik snap het doel, maar de middelen staan me niet aan.
Gelukkig is er in dat soort momenten de crew die de beslissingen neemt (en reeds al genomen heeft).

Tja die beslissingen zijn helaas in jullie nadeel en zullen naar alle waarschijnlijkheid ook niet terug gedraaid worden.
Ik denk dat beslissing op termijn wordt teruggedraaid omdat deze imho in het nadeel van ons allen is. Of dat nou gebeurd omdat we bedolven worden onder overbodige postings of gezeur in LA/SG, dat laat ik in het midden.

De punten die ik in ieder geval reserveer zijn : falen kroeg, ellende met GoT status meter, verzanden SG. Ik wil een gezellig forum met voor elck wat wils. Met nadruk op dat elck. Ik wil geen oorlog tussen users en crew, slechts een positieve synergie. EN die bereik je door samen te werken, en ja dat is geven én nemen.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

[..]

Op maandag 18 juni 2001 15:53 schreef nelske het volgende:

Dat denk ik niet, want het is en blijft mijn persoonlijke mening. Mensen die nu het hardst klagen kunnen dus blijkbaar niet zonder SG.
[...]
[muggenzifter mode]

1e deel van quote wordt taalkundig niet geschreven als een mening maar als een feit.

Vandaar dat ik meldde dat ik het slecht onderbouwd vindt.

Zinnen stukken met "ik vind", "mijn mening is" e.d. daarintegen wel.

[/muggenzifter mode]

Ik vind dat de onderbouwing van die term vooral berust op jouw perceptie, ontstaan in de LA threadjes. Niet zozeer in het lezen van de andere posts van de klagers.

Je mening over het wijzigen in de rechten op topics is naar mijn mening geen graadmeter voor iemands interesse, en/of kennis, in ICT vraagstukken.

Maar goed. We zullen zien hoe het gaat lopen. Ik zeg nooit nooit.

edit:

Wederom typo's. Laptop toetsenborden bevallen mij niet zo goed.

Verwijderd

[..]

Lijkt me grote onzin! GC en voorheen de kroeg trekt juist verkeerd publiek aan; Mensen die alleen maar voor SG komen naar GOT en die de ballen verstand van ICT-gerelateerde zaken hebben.

Dit is (nogmaals) niet de doelgroep van GOT!!

Dat mensen die wel tot de doelgroep ook wel eens over wat andere dingen willen praten is niet zo vreemd daarentegen.

Jij draait de dingen nu dus om en niet de crew.
Wees niet bang, zolang je een publiek forum hebt blijft het door jou omschreven 'verkeerde publiek' toch wel komen. Je kunt ze beter een plekkie geven waar ze zich kunnen leren gedragen dan ze meteen voor de leeuwen werpen in de technische fora zoals nu het geval geworden is. Daarnaast: wie zegt dat de general chat gebruikers (vooral SG dus) geen verstand van ICT hebben. Wanneer deze gebruikers even niet diep op de techno probs in willen gaan iks SG een prima plek, die is er nu niet meer voor velen, zoals gebleken. Het gekke is zelfs dat in de nieuwe config SG is uitgebreid met een nieuwe kroeg. Ben ik nu gek of ?
[..]

BC3 is niet geregiseerd, daarbij komt nog eens het feit, dat de regeling voor SG al van kracht was voordat BC3 plaats vond. Dat argument valt dus af. De HK is helemaal nieuw, dus daar is sowieso geen argument voor te vinden.
Tuurlijk is BC3 niet geregiseerd, maar dat veranderd aan de situatie niets. En was de regeling op voorhand al van kracht? Ik kan 't me bijna niet voorstellen.

Als men de beslissingen eerder al had genomen heeft men klaarblijkelijk niet ingezien dat de crash zeer vervelende gevolgen heeft voor veel users als gevolg van de nieuwe regels. Het zou duiden op wanbeleid en daar wil ik niemand van beschuldigen. Sorry, maar je verklaring snijdt geen hout...
[..]

Dit soort gebruikers vallen in de tech-fora zo door de mand. Gevolg is een waarschuwing, daarna eventueel een preventieve SG-ban /HK-ban of zelfs een volledige ban.

Lijkt me dus ook niks van waar!
Euh, volgens mij zei ik dat ook al. Feit is wel dat dit soort crap nu verspreid zit door het hele forum in tegenstelling tot vroeger (vrijwel alles in de kroeg of in SG). Gevolg is dus zoals ik eerder al zei dat men (NOG) strenger zal moeten optreden. Affijn, we weten allemaal dat bannen meestal (niet altijd) te omzeilen is middels nieuwe accounts. Daar hebben we in het verleden zat voorbeelden van gezien. Ik kan dus niet van een vooruitgang spreken. Maar we zullen 't wel afwachten. Wellicht is jouw inzicht beter dan die van mij (ben echter bang van niet)...
[..]

Helemaal mee eens :)
Was ik al bang voor, hihi...
[..]

Anders zou je er niet zo'n ophef over maken.

Mijn aantal posts in SG is echt op 1 hand te tellen.
Las je kijkt naar veel hardcore GoT gebruikers weet je dat dit niet waar is. Zie de reakties elders, voorzichtig zijn met je uitspraken lijkt me... Daarnaast, dat jij toevallig weinig post in SG zegt toch niets ?
[..]

Tja zo zou het ook moeten zijn. SG en HK zijn een extraatje en geen doel op zich!
Verhef het dan niet boven de andere fora door er een puntensysteem aan te knopen...
Het gaat om elkaar helpen in de tech-fora.

Verder denk ik dat de Adjes deze conclussie niet zullen trekken simpelweg omdat het in mijn ogen (maar dat zijn niet de ogen van adjes/modjes ;) ) niet klopt!
It's a free world....
[..]

Geloof me nou maar, dat deze maatregelen op den duur juist beter zullen zijn voor de gezelligheid op GOT. Immers zullen er alleen nog maar mensen in de niet tech-fora komen die wel tot de doelgroep behoren.
Geloven doe ik niet zomaar. Als ik alles had geloofd wat men ons probeert wijs te maken...
Let wel: ik respecteer je mening, ook al is het niet de mijne. En over die gezelligheid: probeer eens naar de complete groep serieuze GoT gebruikers te kijken. Daar zit een kleine groep hardcore gebruikers tussen die wellicht profijt hebben van de nieuwe regels. Is daarmee de gebruikersgroep van GoT gediend ? Persoonlijk denk ik van niet, maar dat moge duidelijk zijn.
[..]

:? snap ik helemaal niks van :?
Gniffel, was ook eerder een geintje als realiteit. Maar denk er nog maar eens goed over na. Zie het als een goedbedoelde steek onder water (bestaat dat ?)
[..]

Mwahh, zo goed was ie nou ook weer niet (no offence naar Okzel).
Volgens mij kun jij niet bepalen of mijn reaktie wel of niet goed is?! (dito no offence).....

edit:

Heb ik nu de langste reply in dit draadje, hi. Guinnes book bellen.

Verwijderd

Okee nog een post dan om het af te leren ;)

Hoe kan ik in godsnaam feiten posten als ik niet eens tot de crew behoor :?
Tuurlijk is dat mijn perceptie; neemt niet weg, dat ik jullie gedachtengang daarbij wel na ga.
Dat is iets wat ik altijd doe (zal wel te maken hebben met m'n werk) en ik probeer me dan ook zoveel mogelijk in die gedachtengang in te leven.
Ik stip alleen mijn afwijkende mening daarbij aan.

Dat dit op jouw overkomt als een feit i.p.v. een mening kan misschien enigszins aan mij liggen, maar dat had je er i.m.h.o. ook wel zelf uit kunnen filteren.

Maar nu gaan we weer off-topic ;)

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 16:22 schreef nelske het volgende:
Okee nog een post dan om het af te leren ;)

Hoe kan ik in godsnaam feiten posten als ik niet eens tot de crew behoor :?
Tuurlijk is dat mijn perceptie; neemt niet weg, dat ik jullie gedachtengang daarbij wel na ga.
Dat is iets wat ik altijd doe (zal wel te maken hebben met m'n werk) en ik probeer me dan ook zoveel mogelijk in die gedachtengang in te leven.
Ik stip alleen mijn afwijkende mening daarbij aan.
Elke mening is goed, als je maar een mening hebt (en dat is dan weer mijn beroepsdeformatie). Het enige wat ik me afvraag is of we niet naar elkaar to kunnen komen. Het mag dan 3 weken in de crew besproken zijn, maar er is met ons, gebruikertjes (en dat waren/zijn jullie ook crew) niets besproken. Imho had dat best gekund.

Inkoppertje voor de classici :"Quaedam iura non scripta sed omnibus scriptis certiora sunt".

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:15 schreef okzel het volgende:

[..]

Wees niet bang, zolang je een publiek forum hebt blijft het door jou omschreven 'verkeerde publiek' toch wel komen. Je kunt ze beter een plekkie geven waar ze zich kunnen leren gedragen dan ze meteen voor de leeuwen werpen in de technische fora zoals nu het geval geworden is. Daarnaast: wie zegt dat de general chat gebruikers (vooral SG dus) geen verstand van ICT hebben. Wanneer deze gebruikers even niet diep op de techno probs in willen gaan iks SG een prima plek, die is er nu niet meer voor velen, zoals gebleken. Het gekke is zelfs dat in de nieuwe config SG is uitgebreid met een nieuwe kroeg. Ben ik nu gek of ?
Dat dit publiek voorkomt is wat anders dan het zowat aantrekken. Dit is toch echt wat er voorheen gebeurde. Er lopen zelfs ronduit mensen rond te bazuinen dat ze geen verstand van ICT-gerelateerde zaken hebben. Dan heb je op GOT gewoon niks te zoeken. Dit is dus een maatregel die dit soort publiek af weert! Dit zal inderdaad betekenen dat de modjes het drukker zullen krijgen ja. Ennuh gek zal je wel niet zijn ;)
Tuurlijk is BC3 niet geregiseerd, maar dat veranderd aan de situatie niets. En was de regeling op voorhand al van kracht? Ik kan 't me bijna niet voorstellen.
Jazeker was die regeling al een goede 2 weken ofzo voor BC3 van kracht. Dit om (evenals nu het geval is) te pogen het niveau van GOT wat op te krikken en het genoemde publiek af te weren.
Als men de beslissingen eerder al had genomen heeft men klaarblijkelijk niet ingezien dat de crash zeer vervelende gevolgen heeft voor veel users als gevolg van de nieuwe regels. Het zou duiden op wanbeleid en daar wil ik niemand van beschuldigen. Sorry, maar je verklaring snijdt geen hout...
Tuurlijk ziet de crew dat wel in. Dat hebben ze ook meerdere malen vermeld. Het is en blijft gewoon heel vervelend. Maar als ze voor BC3 een bepaalde weg ingeslagen zijn, waarom zouden ze die door BC3 dan veranderen. Dat mijn verklaring wel hout snijdt blijkt denk ik uit het feit, dat die regeling dus al wel van kracht was.
Euh, volgens mij zei ik dat ook al. Feit is wel dat dit soort crap nu verspreid zit door het hele forum in tegenstelling tot vroeger (vrijwel alles in de kroeg of in SG). Gevolg is dus zoals ik eerder al zei dat men (NOG) strenger zal moeten optreden. Affijn, we weten allemaal dat bannen meestal (niet altijd) te omzeilen is middels nieuwe accounts. Daar hebben we in het verleden zat voorbeelden van gezien. Ik kan dus niet van een vooruitgang spreken. Maar we zullen 't wel afwachten. Wellicht is jouw inzicht beter dan die van mij (ben echter bang van niet)...
Tja dat zal in eerste instantie waarschijnlijk wel het geval zijn, zoals ik hierboven ook al zei. Echter dat soort mensen vallen zo door de mand in de tech-fora. Verder is een ip-ban voor een "normale" internet gebruiker niet zo makkelijk te omzeilen. Mijn inzicht is verder natuurlijk niks beter dan dat van jou (evenals het andersom ook niet op gaat). Daar kan je simpelweg geen uitspraken over doen.
Was ik al bang voor, hihi...
LOL :)
Las je kijkt naar veel hardcore GoT gebruikers weet je dat dit niet waar is. Zie de reakties elders, voorzichtig zijn met je uitspraken lijkt me... Daarnaast, dat jij toevallig weinig post in SG zegt toch niets ?
Tja maar het blijft gaan om een ICT-forum. In mijn ogen zijn mensen die bijna alleen maar in SG kwamen/komen dan ook geen echte diehard GOTter.
Dat ik er nooit kom zegt inderdaad niks.
Verhef het dan niet boven de andere fora door er een puntensysteem aan te knopen...
Tja dat is een persoonlijke mening van je.
In mijn ogen is het een goede zaak. Zo richt je je alleen op de doelgroep.
It's a free world....
Gelukkig wel ;)
Geloven doe ik niet zomaar. Als ik alles had geloofd wat men ons probeert wijs te maken...

Let wel: ik respecteer je mening, ook al is het niet de mijne. En over die gezelligheid: probeer eens naar de complete groep serieuze GoT gebruikers te kijken. Daar zit een kleine groep hardcore gebruikers tussen die wellicht profijt hebben van de nieuwe regels. Is daarmee de gebruikersgroep van GoT gediend ? Persoonlijk denk ik van niet, maar dat moge duidelijk zijn.
Tja daar hebben we het weer he... Persoonlijke meningen ;) Mijn mening is blijkbaar anders dan die van jou. It's a free world ;)
Gniffel, was ook eerder een geintje als realiteit. Maar denk er nog maar eens goed over na. Zie het als een goedbedoelde steek onder water (bestaat dat ?)
Steken onder water :? :)
Volgens mij kun jij niet bepalen of mijn reaktie wel of niet goed is?! (dito no offence).....
Touchee...heb je helemaal gelijk in...was ook niet mijn allerslimste zin :)
edit:

Heb ik nu de langste reply in dit draadje, hi. Guinnes book bellen.

Daar was ik al naar aan het mededingen :)

• zeef
Op maandag 18 juni 2001 16:45 schreef nelske het volgende:
Jazeker was die regeling al een goede 2 weken ofzo voor BC3 van kracht. Dit om (evenals nu het geval is) te pogen het niveau van GOT wat op te krikken en het genoemde publiek af te weren.
[..]
Hoho, dat was alleen de initiële scheiding tussen new users en de SG. Daar kan en kon ik prima mee leven. Niet met de 2e segregatie van SG HK 30/50 60/150.
Dat gaat mij veel te ver.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Dat voel ik het zelfde Zeef.

Die HK heb ik niet broodnodig. Ik vind alleen de manier waarop dingen gaan niet netjes en daar baal ik van.

Vind het overigens wel grappig wat voor een klachten het regent met: "Waar is mijn topic?"

Waar is men aan begonnen.

Maar goed. Ik hoop dat er een lichtje is aan het einde van de tunnel.

Verwijderd

Heu, heb hier trouwens na crash 39 topics staan inclusief LA en zo. Toch kan ik gewoon in SG ?!

Bugje of hebben ze 't nu alweer ongedaan gemaakt ?

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 18 juni 2001 19:28 schreef okzel het volgende:
Heu, heb hier trouwens na crash 39 topics staan inclusief LA en zo. Toch kan ik gewoon in SG ?!

Bugje of hebben ze 't nu alweer ongedaan gemaakt ?
LA telt volgens mij niet. En dat vonden sommige mensen onterecht. (Zeef)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 18 juni 2001 16:58 schreef zeef het volgende:
Hoho, dat was alleen de initiële scheiding tussen new users en de SG. Daar kan en kon ik prima mee leven. Niet met de 2e segregatie van SG HK 30/50 60/150.
Dat gaat mij veel te ver.
Dan ga je toch lekker ergens anders heen als het je niet bevalt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 18 juni 2001 19:38 schreef bombadil het volgende:

[..]

Dat zou wel heel erg makkelijk zijn he! |:(

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 18 juni 2001 19:39 schreef LuNaTiC het volgende:
Dat zou wel heel erg makkelijk zijn he! |:(
:) Hij zegt dat ie er niet mee kan leven; als ik er zulke problemen mee had zou ik vlug ergens anders naartoe gaan voordat GoT nog geld verdient aan mijn pageviews.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Daan
  • Nu online

Ja tis druk :)
En die posts van je zijn waarschijnlijk verloren gegaan bij de crash.

Verwijderd

Ik vindt het allemaal wel OK ,ik wordt nu gedwongen me meer te verdiepen in andermans tech-problemen . En ik moet jullie zeggen het is eigenlijk best leerzaam ;)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 18 juni 2001 19:38 schreef bombadil het volgende:

[..]

Ik vind het TOTAAL belachelijk. Ik loop hier een stuk langer rond dan de meesten, en veelal lurkend, en af en toe reagerend als ik iets interessants zie of als ik het antwoord weet. Ik zie GoT als een prima kennissysteem, waar ik al een hoop nuttige informatie uit heb kunnen halen. En ik wil best bijdragen om dat kennissysteem verder uit te breiden, maar als ook een stukje ontspanning wordt weggehaald wordt het er voor mij niet leuker op.

Ik vind het een weinig doordachte actie van de heren en past eigenlijk prima in het zwalk- en foutenbeleid dat t.net/GoT kenmerkt.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik hoef toch hopelijk niet voor de 20e keer uit te leggen dat je niks is afgenomen? SG/NST hide is niet met terugwerkende kracht ingevoerd en HK was er nog niet. Je mist dus niks wat je een week geleden nog niet had. Verder zijn we hier al genoeg offtopic gegaan en zijn hier meer dan genoeg woorden aan vuil gemaakt. Als we niet aan de behoeften van de gebruikers tegemoet kwamen, was dat hele forum er nooit gekomen. Zeur eens niet zo met z'n allen. We weten nu van beide kanten hoe we erover denken en waarom. Klaar. Ik heb nu echt dik en dik tabak van al dat gezanik over dit onderwerp.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.