Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik zoek een nieuwe monitor.
Ik speel vooral fps games (bf4,csgo).
Daarom zoek ik een 120/144hz monitor die niet al te duur zijn, 250 euro ongeveer.
Nu krijg je voor dit geld natuurlijk alleen een tn paneel.
Alleen mijn vraag is zit er tussen deze drie monitoren een groot kleurenkwaliteitsverschil?
Welke monitor zouden jullie mij aanraden?

Ik kwam bij de volgende monitoren uit:
Asus VG248QE
Iiyama ProLite GB2488HSU-B1
LG 24GM77-B

Ik hoop snel van jullie te horen!

groeten Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Heb je zelf al eens een 120/144hz scherm geprobeerd? En wat is de rest van je systeem? Want 120/144 hz is leuk. Maar als je maar 60/70fps haalt heb je er vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:17
Niet zuinig aan gaan doen, ik heb ook twee TN panelen, degene die recht voor me staat heeft enorme last van edge-bleeding en de kleuren zijn kut (pleonasme) en m'n tweede monitor staat dwars en daar zitten dan enorme kleur verschillen in.

Advies: Koop een goed IPS scherm, of MVA, A-MVA, of alles behalve TN eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Toevallig zit ik met dezelfde vraag. Ik speel ook voornamelijk CS:GO, dus snelheid heeft meer prioriteit dan kleurechtheid en der. Mijn Bravia is ook aangesloten op de computer dus er is altijd een uitwijkmogelijkheid voor andere doeleinden.

Zit een beetje te twijfelen tussen 3 modellen met een budget van +/- 300e:

- BenQ XL2411Z
- Iiyama ProLite GB2488HSU
- ASUS VG248QE

Alle 3 modellen zijn 144hz en amper delay + in hoogte verstelbaar. De Asus haalt nog wat hogere snelheden (dan de Iiyama) zonder zichtbare overshoot, maar ook wel wat duurder is. De Iiyama heeft een goede kleurweergave en prima kijkhoeken, alleen is het contrast een zwak punt. Van wat ik heb gelezen zijn de kleuren bij de BenQ out-of-the-box dramatisch, hoewel je het zelf enigzins kunt instellen naar voorkeur.

De Iiyama heeft als enige van de 3 een geintegreerde USB HUB. Verder beschikt alleen de BenQ niet over geintegreerde luidsprekers, maar dat is voor mij geen probleem eigenlijk. Alleen bij de Iiyama zit standaard een displayport kabel bij. Bij geen van de 3 zit overigens een HDMI kabel bij. Overigens gaat 144hz alleen over de DP of DVI-D kabel. Tevens heeft de BenQ geen DP ingang.

Alleen de BenQ en Asus hebben 3D ondersteuning, wederom geen pre voor. De Iiyama is mooi uitgerust met alle benodigde kabels, USB HUB en 2 HDMI ingangen. Qua specs ontloopt het elkaar amper lijkt het. De BenQ heeft motion blur technology die ook werkt op 144hz, terwijl dezelfde soort techniek bij de Asus tot 120hz werkt.

Vergelijkingstabel tussen de monitoren:
http://nl.hardware.info/v...oren-vergelijkingstabel-1

Review met een aantal game monitoren waaronder de Asus en Iiyama:
http://nl.hardware.info/r...over-overdreven-overdrive

Review van de BenQ:
http://www.digitalversus..../xl2411z-p17975/test.html

Nog meer leesvoer als je nog niet moe bent geworden:
http://www.144hzmonitors....s-buyers-guide-june-2015/

Ik ga nog even verder piekeren in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@loki504 Ik heb nog nooit eerder op een 120/144hz monitor gespeeld.
Ik heb nu een 3.4 ghz proccesor i5(2380p).
Ik ben van plan om samen met deze monitor een gigabyte 970 te kopen.
Dus ik neem aan dat ik bij bf4 op low/medium settings dan wel 120 fps moet kunnen krijgen? Ik speel bewust op low/medium om de afleiding tijdens een clanwar zo klein mogelijk te maken.
Ik hoop dat je nu het beter begrijpt

Groeten Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ramoonster
Hoi,
Dit heeft vaak ook te maken met het calibreren maar ik weet niet hoe dat bij jou zit.
Verder is een ips met 120/144hz mij te duur.
Ik wil wel graag een monitor met hogere refreshrate. Voor clanwars etc..

Groeten Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik zal zeker een kijkje nemen naar de linkjes!
Grappig dat jij in dezelfde situatie zit.
Als je er binnenkort een koopt laat dan zeker weten of die je bevalt!

Groeten Lars

laucas schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:57:[/b]
Toevallig zit ik met dezelfde vraag. Ik speel ook voornamelijk CS:GO, dus snelheid heeft meer prioriteit dan kleurechtheid en der. Mijn Bravia is ook aangesloten op de computer dus er is altijd een uitwijkmogelijkheid voor andere doeleinden.

Zit een beetje te twijfelen tussen 3 modellen met een budget van +/- 300e:

- BenQ XL2411Z
- Iiyama ProLite GB2488HSU
- ASUS VG248QE

Alle 3 modellen zijn 144hz en amper delay + in hoogte verstelbaar. De Asus haalt nog wat hogere snelheden (dan de Iiyama) zonder zichtbare overshoot, maar ook wel wat duurder is. De Iiyama heeft een goede kleurweergave en prima kijkhoeken, alleen is het contrast een zwak punt. Van wat ik heb gelezen zijn de kleuren bij de BenQ out-of-the-box dramatisch, hoewel je het zelf enigzins kunt instellen naar voorkeur.

De Iiyama heeft als enige van de 3 een geintegreerde USB HUB. Verder beschikt alleen de BenQ niet over geintegreerde luidsprekers, maar dat is voor mij geen probleem eigenlijk. Alleen bij de Iiyama zit standaard een displayport kabel bij. Bij geen van de 3 zit overigens een HDMI kabel bij. Overigens gaat 144hz alleen over de DP of DVI-D kabel. Tevens heeft de BenQ geen DP ingang.

Alleen de BenQ en Asus hebben 3D ondersteuning, wederom geen pre voor. De Iiyama is mooi uitgerust met alle benodigde kabels, USB HUB en 2 HDMI ingangen. Qua specs ontloopt het elkaar amper lijkt het. De BenQ heeft motion blur technology die ook werkt op 144hz, terwijl dezelfde soort techniek bij de Asus tot 120hz werkt.

Vergelijkingstabel tussen de monitoren:
http://nl.hardware.info/v...oren-vergelijkingstabel-1

Review met een aantal game monitoren waaronder de Asus en Iiyama:
http://nl.hardware.info/r...over-overdreven-overdrive

Review van de BenQ:
http://www.digitalversus..../xl2411z-p17975/test.html

Nog meer leesvoer als je nog niet moe bent geworden:
http://www.144hzmonitors....s-buyers-guide-june-2015/

Ik ga nog even verder piekeren in ieder geval ;)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd al behoorlijk veel adviezen gegeven in CAA en veel daar van lijken heel erg op elkaar. De 24" 144 Hz gaming monitor is dan ook al meerdere keren aan bod geweest.

Ik denk dat je dan ook wel wat hebt aan deze topics:

GTX, R9 met geschikte monitor, 144Hz, 21:9
Nieuwe (gaming) monitor
24 inch monitor

Maar eigenlijk kan ik er heel kort over zijn. De beste reviewsites voor beeldschermen zijn TFT Central en PRAD. Iets lager staan Tom's Hardware en AnandTech. De rest kan je eigenlijk maar beter negeren.

Op basis van de reviews van PRAD en Tom's Hardware van de LG 24GM77 zou ik eigenlijk altijd dat scherm aanraden als je een 24" 144 Hz gaming monitor zoekt op een budget van €270-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!
Kid Jansen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:52:
Ik heb de laatste tijd al behoorlijk veel adviezen gegeven in CAA en veel daar van lijken heel erg op elkaar. De 24" 144 Hz gaming monitor is dan ook al meerdere keren aan bod geweest.

Nieuwe (gaming) monitor
24 inch monitor

Maar eigenlijk kan ik er heel kort over zijn. De beste reviewsites voor beeldschermen zijn TFT Central en PRAD. Iets lager staan Tom's Hardware en AnandTech. De rest kan je eigenlijk maar beter negeren.

Op basis van de reviews van PRAD en Tom's Hardware van de LG 24GM77 zou ik eigenlijk altijd dat scherm aanraden als je een 24" 144 Hz gaming monitor zoekt op een budget van €270-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Kid Jansen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:52:

Nieuwe (gaming) monitor
24 inch monitor

Die LG heb ik nog nergens voorbij zien komen en komt goed uit de reviews ja. Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet is de Motion 240 technologie. Dit werkt "maar" op 100/120hz, en geen 144hz.
If you want to use Motion 240 (see inset), you'll need to set the display to 100 or 120 Hz.
[..]
We measured response time at 5 ms, which while not the best, is an excellent score. And the Motion 240 really improves the image.If you have this feature activated, though, Overdrive is automatically turned off and reverse ghosting becomes a bit more noticeable.. It's a shame, but it's not really a problem, since it's limited to the most contrasted images.
- Motion 240 moet de blur reduceren,
- Maar staat het aan, dan gaat overdrive automatisch uit waardoor response tijden weer toenemen?

Dat is natuurlijk wel een beetje mierenneuken, 120hz of 144hz, maar ik wil het snelst mogelijke. Voor andere doeleinden schakel ik naar de Bravia ( misschien is Lars het hier ook mee eens? ;) )

Wat is jouw suggestie als je puur kijkt naar reactietijden/etc op 144hz ? De Iiyama?
Pagina: 1