Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 07:13
Allereerst wil ik aan alle mede Tweakers mijn excuses aanbieden voor wederom een "wat moet ik kiezen topic", maar ik kom er simpelweg niet meer alleen uit.

Binnenkort ga ik verhuizen en wil hiervoor een nieuwe TV aanschaffen. Mijn budget is 1300/1400 euro maximaal. Nu is mijn probleem dat ik werkelijk niet meer weet of ik nu voor 4k of Full HD moet gaan. Ik neig heel erg naar Full HD maar begin nu toch ook wel behoorlijke interesse te krijgen voor 4k.
Mijn dilemma is echter mijn Xbox one. Hoe gaat dit er geupscaled uitzien en kan elke 4k tv dit aan? Momenteel twijfel ik tussen drie televisies: Een Full HD en twee 4k's.

Full HD:
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart

4k:
pricewatch: Samsung UE55JU6440W Zwart

4k (mits deze iets goedkoper wordt)
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Ik hoop dat iemand mij toch kan/wil helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer. Het is een behoorlijk prijzige aankoop, vandaar dat ik ook om advies vraag.

Alvast bedankt.

Grt Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Om te beginnen een schopje naar CEA want daar horen aankoopadviestopics thuis.

De keuze tussen 4k of full-hd kun je toch echt alleen zelf maken. In talloze topics is deze discussie al voorbij gekomen, zoals laatst nog in Full-HD of 4K televisie. Het is aan jou om te bepalen of het een meerwaarde heeft.

Wat betreft het gamen is deze meerwaarde er sowieso niet in mijn ogen. De nieuwste generatie consoles kan nog maar amper een fatsoenlijke fps in full-hd neer zetten. 4k is op dat gebied nog vele jaren weg. En upscalen zal voornamelijk extra input lag opleveren en daar zit je als gamer niet op te wachten.

Mijn keuze zou uitgaan naar de Sony uit je shortlist.

Edit: en je topic titel even aangepast want die was onnodig lang en voegde weinig toe.

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 22-06-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 07:13
S1NN3D schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:54:
Wat betreft het gamen is deze meerwaarde er sowieso niet in mijn ogen. De nieuwste generatie consoles kan nog maar amper een fatsoenlijke fps in full-hd neer zetten. 4k is op dat gebied nog vele jaren weg. En upscalen zal voornamelijk extra input lag opleveren en daar zit je als gamer niet op te wachten.
Ik maak me vooral zorgen over hoe het spel eruit komt te zien na het upscalen. Maakt 't het beeld niet wat blurry?
Zelf neig ik ook steeds meer naar de bravia. Heb de 50" variant upclose gezien en het beeld is schitterend. Toch blijft ook de panasonic aantrekkelijk. Ik ga er nog eens even goed over nadenken