PSU voor 4690K OC en GTX 970

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othellods
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2021
Dag iedereen

Ik zoek een?
Een power supply. Hij zou een i5 4690K CPU die overklokt is tot 4.3Ghz aankunnen samen met een Gigabyte GTX 970, 8gb ram en een Gigabyte GA-Z97X mobo.

Wat is je budget?
Max 100 euro en liefst minder dan 85.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Alles mag, als het maar degelijk materiaal is dat een jaar of 5 moeiteloos meekan.[/b]

De case die ik zal gebruiken zal de NZXT S340 zijn en de koeler een Hyper 212 van Cooler Master.

Alvast bedankt
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Wat heb je zelf al ondervonden? Een simpele 500watt voeding is al genoeg, maar je wilt natuurlijk een beetje kwaliteit dit of een modulaire om de kabels wat makkelijker en beter af te werken. Allebei van goede kwaliteit met 80+ brons certificaat en de juiste aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Als je een wat luxere voeding wilt is deze ook prima.
pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othellods
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik vond al een Corsair CX600M maar die is naar het schijnt niet zo geschikt voor eventuele overclocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Niet specifiek overclocking, eerder dat het gewoon een kwalitatief minder product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Voedingen hebben niks te maken met eventueel overclocken, enkel met het stroom leveren ik zou voor die Antec VPF 550watt gaan. jou systeem gebruikt ongeveer 300watt dan zit je met een 550watt brons gecertificeerde voeding wel goed. Wil je echt een luxere voeding neem dan de Seasonic G-series 550watt je gaat geen verschil merken tussen beide voedingen behalve dat ze hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Persoonlijke aanrader: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W ? :)
520 watt 80 Plus Bronze modulaire voeding voor een prima prijs. Ik ben er uiterst tevreden mee. _/-\o_

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:53
Eens met mijn bovenbuurman.
Dat die modulair is maakt in jouw geval niks uit (is toch niet zichtbaar in de NZXT S340), maar heeft wel mooie zwarte kabels, levert meer dan voldoende vermogen (480W op 12V), is van fatsoenlijke kwaliteit en is ook niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
TheTinusNL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:06:
Persoonlijke aanrader: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W ? :)
520 watt 80 Plus Bronze modulaire voeding voor een prima prijs. Ik ben er uiterst tevreden mee. _/-\o_
Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met het aanraden van die (veel) te dure voeding?

Voor de TS is overigens 450W al meer dan genoeg: http://tweakers.net/price...;349130;349131/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
mitsumark schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 01:48:
[...]

Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met het aanraden van die (veel) te dure voeding?

Voor de TS is overigens 450W al meer dan genoeg: http://tweakers.net/price...;349130;349131/categorie/
Uhmmm? Ik snap je niet? De voedingen die jij aanraad zijn duurder als die hij aanraad?
450W zal wel voldoen, 500/550 zit je altijd save als je nog verder wil overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De voedingen die ik aanraad zijn kwalitatief (veel) beter en dus hun geld waard, het ontwerp van de M12II evo is al pakweg 10 jaar oud.
Met zijn PC incl overklokken ga je niet boven de 350-400W uitkomen met een stresstest, tijdens gewoon gamen zul je vaker rond de 250-300W zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Een S12G is inderdaad van wat betere kwaliteit (betaal je ook wat meer voor), maar dat betekent niet meteen dat een M12II een slechte bouwkwaliteit heeft.

De Coolermaster VSM serie is van vergelijkbare kwaliteit als de S12G, maar heeft dacht ik iets minder mooie kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Naja, de S12G 450W kost maar 3 euro meer dan de M12II 520W (evo), die eerste is niet modulair maar met goede kabelmanagement is dat eerder een voordeel dan een nadeel.
Het verschil in sterkte is ook minder dan je zou denken, 37A vs 40A is slechts 36W verschil op de 12V rail(s).

De CM 450W heeft een iets slechtere fan, de 550W versie is wel wat beter, de CM voedingen hebben daarnaast iets mooiere sleeving dan de Seasonics (handig met jouw kast met window).

Wil je nog wat mooiere kabels kun je denken aan de Antec True Power Classic of zelfs de Antec Edge (die laatste is dan wel alleen in 550W beschikbaar en kost gelijk tegen de 100 euro).

Zie ook het advies in het voedingen topic: Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
mitsumark schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:45:
Naja, de S12G 450W kost maar 3 euro meer dan de M12II 520W (evo), die eerste is niet modulair maar met goede kabelmanagement is dat eerder een voordeel dan een nadeel.
€3,- maar? ik dacht dat de S12G een stuk duurder was. Dan is het inderdaad een no-brainer.
In zijn kast maakt wel of niet modulair helemaal niks uit. De voeding is in de pricewatch: NZXT S340 Zwart niet zichtbaar van buitenaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een PC als deze zal nog geen eens 300W maximaal verbruiken tijdens games, ook niet met zo'n CPU overklok. Een 500W voeding is dan ook pas nodig bij twee GTX 970's en is totaal nutteloos bij één, 600W of nog meer is gewoon simpel gezegd dom.

De gekozen NZXT behuizing heeft een venster/window, dus waar je op moet letten is dat de voeding mooie zwarte kabels heeft. Gekleurde kabels ziet er niet echt uit. Hoe de voeding er zelf uitziet of de kabels er aan de kant van de voeding bijzitten maakt niks uit, die zitten toch achter een PSU cover.

Door die PSU cover en de ook de ruimte achter het moederbord voegt een modulaire voeding niks toe. Of het moet een volledig modulaire voeding zijn, als je de mogelijkheid wil de voeding in en uit de PC te kunnen halen, zonder alle tientallen tie-wraps los te knippen, mocht je die gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1