Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ongeveer 5 jaar geleden toen ik voor het eerst mijn foto's op internet plaatsten, dat was hier op tweakers. Inmiddels is er voor mij veel veranderd. Zo geef ik inmiddels verschillende workshops over de hele wereld en heb ik dus van mijn grootste hobby mijn werk kunnen maken.

Tijd voor wat nieuwe platen:

1 De Himalaya, Nepal. Uitzicht richting Everest en nog vele andere 8k + bergen. Temperatuur rond -32, overdag in de zon, wanneer er geen wind staat, was het lekker warm trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/399/18833527339_e678f29c7c_c.jpg
2 Tenerife, deze foto is trouwens in de nacht genomen waarbij ik gebruik maakte van het intense licht afkomstig van de steden aan de kust. De regenbui zorgt voor een surrealistisch effect.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/462/19022749141_0d22cc94c9_c.jpg
3 IJsland. Deze foto kan je in de toekomst terugvinden op billboards voor Marlboro reclames, wereldwijd.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5610/15784294351_96020ec7ca_c.jpg
4 IJsland
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3900/14385409643_22a846735e_c.jpg
5 Schotland
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/421/18832294470_f02a7959b7_c.jpg
6 IJsland
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7432/9666561244_9f093d3122_c.jpg
7 De Himalaya, Nepal
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3747/18399047293_99dcd047ac_c.jpg
8 IJsland, geen zelfportret. Best verkopende foto op 500px in 2014 (hebben zij zelf publiekelijk gemaakt overigens in een jaar top 10)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2843/10139051684_d37fd1977c_c.jpg
9 IJsland, de foto waar het voor mij als fotograaf allemaal mee begon (samen met n6). Een zelfportret tijdens een 24h solo hike naar Landmannalaugar. Waarom 24h? omdat het weer EINDELIJK goed was en ik zowel de zonsondergang als de zonsopkomst wilde meepakken... Tijdens de nacht wordt het niet donker en was het totaal niet koud.. Genomen in july 2013 met de d800e (mijn eerste dslr die ik nog steeds heb)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3682/9699439823_57375d51f6_c.jpg
10 De Himalaya, Nepal
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/388/18881692352_b39183ded0_c.jpg

De foto's zijn behoorlijk bewerkt, dat zal ongetwijfeld duidelijk zijn. Dat ze daarom niet iedereen aanspreken vind ik geen enkel probleem. Ik krijg nog bijna dagelijks van iemand een mail die mij dat dan ook duidelijk wil maken 8)7

De afbeeldingen zijn hier wat klein en zoals Nordlys terecht opmerkt wat te scherp. Op mijn website: maxrivephotography.com, zijn ze in het groot te bewonderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prachtige platen en terecht een showcase. Lekker consistente stijl ook, met hele fijne kleuren en uitzichten. #3 is mijn favoriet :)

Als ik je dan toch nog van feedback mag voorzien: bij sommige platen is de persoon (jij of een ander) duidelijker in beeld gebracht dan andere platen, met name door het contrastverschil en standpunt. Dat doe je in #3, #6 en #9 heel goed, bij #7 is het wat meer zoeken (ook iets teveel sharpening naar mijn smaak, maar kan door de verkleining komen).

[ Voor 67% gewijzigd door Nordlys op 21-06-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Verschrikkelijk goeie platen kan niet anders zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Deze foto's heb ik al (heel) vaak online gespot!

Schitterende platen... En onvoorstelbaar goed.
Top met hoofdletters..!

Organiseer maar eens een tweakers workshop dan zit ik vooraan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Lasteraar op 21-06-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
prachtig!

Heb een aantal van je platen ook vaker online gezien, wist niet dat ze van een Nederlander afkomstig waren. Erg mooi!

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dude, dit is gaaf.

Simpel.

Maak je die platen met de zelfontspanner of laat je iemand anders je camera afdrukken? Ik kan me voorstellen dat je niet altijd binnen 10-30s op je plek voor de lens bent bij dit soort platen.

Wat voor workshops heb je gedaan trouwens?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Man man man, wat een supervette platen weer! Ik was al onder de indruk van je werk enkele jaren geleden onder de naam Apojapo1 toen je nog met de s95 aan het fotograferen was.

De foto's zijn inderdaad heftig bewerkt, maar wil je foto's verkopen, gaat het erom dat het direct aanspreekt, en ik vind de bewerkingen mooi, stuk voor stuk. De foto's zijn gewoon geweldig, einde dicussie :)

Idd, als jij een cursus geeft, zit ik er ook! Ik ken nog niks van photoshop (assuming it is photoshop?) ;)

Absoluut showcasewaardig en verdienen wat mij betreft stuk voor stuk een hotshot award!

#3, #8 en #9 zijn mijn favorieten!

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2015 14:39 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Top platen inderdaad. Een aantal kende ik al, maar degene die ik niet ken zijn ook super! :)

En naar de vraag van Boudewijn ben ik ook wel benieuwd:
Boudewijn schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:16:
Maak je die platen met de zelfontspanner of laat je iemand anders je camera afdrukken? Ik kan me voorstellen dat je niet altijd binnen 10-30s op je plek voor de lens bent bij dit soort platen.
Nu komt er natuurlijk ook geen hond op dit soort plaatsen, dus kan je de camera best "even achterlaten". Maar kan me voorstellen dat er toch iemand bij blijft.

Alleen is het dan nog een zelf portret? Als iemand hem van jou maakt, ook al is het met jou camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@allemaal, bedankt voor jullie reacties!
@Nordlys, dat de persoon er bij sommige platen beter uitkomen komt door het tegenlicht. Bij minder tegenlicht komt er daardoor wel meer aandacht op het landschap. N7 komt trouwnens niet tot zijn recht in 800px breed.
@Boudewijn, Dit is met een intervalometer gedaan. Je stelt de tijd in, het aantal foto's en de interval.. super handig dus. De workshops, die ik overgiens sinds een paar maanden geef heb ik al gehouden in de Himalaya, Schotland en IJsland..Komende maand ga ik naar Sarek, daarna naar Noorwegen en IJsland en daarna een verkenning in Groenland met bootje. Het is wel wat moeilijker om kandidaten te vinden voor deze 'avontuurlijke' workshops dan bij een 'normale' workshop aangezien iedereen wel over een redelijke conditie moet beschikken. Zo had ik laatst voor mijn Sarek workshop voor komende maand 2 afzeggingen op het laatste moment omdat zij toch niet zo goed in vorm waren als zij hadden gehoopt.
@Deathchant, de reden dat ik de foto's bewerk heeft niets met de verkoop te maken. Ik had geen idee dat mijn foto's zouden verkopen. Mijn foto's vallen onder landschap fine art zoals er zo veel van zijn. Ik geef geen photoshop workshops maar in the field workshops: bergen op, rivieren oversteken, het weer weerstaan, niet zeuren ;) en zelf composities herkennen en vooral het gebruik maken van panoramas. Wanneer iemand zijn laptop meeheeft laat ik ook meteen zien hoe ik mijn foto's bewerk. Met behoorlijk bewerken bedoel ik overigens niet dat ik het landschap verander of de kleuren helemaal omgooi. Wel maak ik vooral het licht mooier dan hoe het uit mijn camera komt. Je moet de kennis hebben van de techniek maar je moet er ook gevoel voor hebben.
@PdeBie, stel jij gaat mee met mijn sarek tour volgende maand, dan leer ik jou hoe je zelf makkelijk een zelfportret kan maken zonder dat iemand anders aan jouw camera komt :) De meeste cameras hebben een intervalometer.. je stelt de tijd in, het aantal foto's en de interval. In ALLE foto's die je hier ziet is inderdaad geen hond te bekennen, er zijn dan ook geen wandelpaden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:48:

@Deathchant, de reden dat ik de foto's bewerk heeft niets met de verkoop te maken. Ik had geen idee dat mijn foto's zouden verkopen. Mijn foto's vallen onder landschap fine art zoals er zo veel van zijn. Ik geef geen photoshop workshops maar in the field workshops: bergen op, rivieren oversteken, het weer weerstaan, niet zeuren ;) en zelf composities herkennen en vooral het gebruik maken van panoramas. Wanneer iemand zijn laptop meeheeft laat ik ook meteen zien hoe ik mijn foto's bewerk. Met behoorlijk bewerken bedoel ik overigens niet dat ik het landschap verander of de kleuren helemaal omgooi. Wel maak ik vooral het licht mooier dan hoe het uit mijn camera komt. Je moet de kennis hebben van de techniek maar je moet er ook gevoel voor hebben.
Excuses, ik wilde niet overkomen alsof je het deed om de verkoop. Ik doelde meer op dat een foto aanspreekt of niet; de bewerking daarvan zal worst zijn, dat proces krijgt de kijker niet echt mee. Fine art is je werk absoluut! Bewonderenswaardig!
En idd, ik worstel ook vaak met hoe het licht vast gelegd wordt door mijn camera. Krijg jij niet ook enorm vaak de vraag: "ziet het er wel echt zo uit daar?" ;)

Ik heb even ook je website bekeken, echter zijn veel grote foto's niet overal scherp. Komt dat door jpg compressie?

Complimenten man, zulke cases mag je vaker posten d:)b

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh geen probleem hoor, ik vatte het ook niet op als een belediging.

Die vraag krijg ik uiteraard en dan zeg ik gewoon nee, maar dat geldt voor een 'normale' foto evenmin. Daarnaast vergeten veel dat ik enkel die platen laat zien waarbij het licht heel goed was... Niet iedereen kruipt in het donker uit zijn tent om bij -30 een berg te beklimmen omdat er een kansje bestaat dat het licht goed is :)

Ja je hebt gelijk, de brede panos zijn niet scherp. Dat komt doordat alles niet groter dan 1440px breed wordt weergegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

qless

...vraag maar...

Gewoon top... kan geen kritiek bedenken... Zou graag meegaan, maar mijn conditie gaat dat nog niet toelaten...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-s
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 14:28
Ontzettend mooie foto's. Mooi consistent. Prachtige serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 20:12
wat een ontzettend gave platen zeg! echt super mooi

Laten we eens een lekker brutale vraag stellen. Hoeveel levert de verkoop van die foto's nou ongeveer op ? :P
Mocht het wat te persoonlijke vraag zijn negeer hem dan maar.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's hoor!

Zou je wellicht ook eens wat originelen ervan kunnen plaatsen? Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre ze allemaal bewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:48:
Mooie foto's hoor!

Zou je wellicht ook eens wat originelen ervan kunnen plaatsen? Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre ze allemaal bewerkt zijn.
Ik weet niet hoeveel zin dat heeft....Welke camera je ook hebt, die kan nooit vastleggen hoe het echt in de werklijkheid uitzag. Dus zelfs als hij de originele foto's zou plaatsen, je kent het originele referentiekader niet. Neemt niet weg dat ik niet ook nieuwsgierig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Gatver wat staan sommigen op nare plekken. Ik zou echt alle kleuren in mijn broek poepen en het echt niet aandurven voor een foto. Waar ik vaak geen mensen op mijn natuurfoto's heb laat jij weer zien hoe het iets toe kan voegen aan perceptie.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genieten dit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe serie, niks aan toe te voegen.

O ja, toch wel. Mag er een entertje tussen de foto en de titel van de volgende foto O-)

(of ben ik de enige die zich eraan stoort :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48

polthemol

Moderator General Chat
damn, erg lekkere reeks foto's. Enige kritiekpuntje wat ik kan verzinnen is dat ik na een paar foto's het vervelend vind dat een persoon steeds op dezelfde manier in beeld staat (maar dat is echt zeuren over hele kleine details en komt waarschijnlijk ook omdat ik een serie die over jaren heen gaat in 1 keer bekijk :) ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ze zijn allemaal heerlijk om naar te kijken, ontzettend fijne kleuren ook.
Alleen heb ik het idee dat bij nummer 6 iets teveel helderheid/clairety is gebruikt,voor de rest zijn het allemaal topfoto's d:)b

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Super beelden, kan niet anders zeggen.
Ze geven mij het gevoel dat je de wereld aan het veroveren bent (of inmiddels hebt 8) ) !

Nummer 6 spreekt mij het meeste aan, maar nummer 10 vind ik ook erg gaaf. Het ongerepte landschap met een voetspoor door de sneeuw. Het spoor stopt op een gegeven moment en gaat over in de (wolken/mist?). Net of je daar neer gezet bent en een stuk bent gaan lopen.
Alleen vind ik hem wel iets te blauw voor mijn gevoel.

[ Voor 20% gewijzigd door Donderpoes op 24-06-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Wow! Deze foto's geven echt het ultime gevoel van vrijheid weer.
Ben stiekem wel erg jaloers dat je op zulke mooie plekken geweest bent.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Zoals bij foto 2 trouwens, dat is toch een gigantisch eind lopen geweest om daar te komen? Of zie ik dat verkeerd? Ik bedoel vanaf je camera zeg maar als je die klaarzet en dan naar die top moet waar je op staat? Of is dat in dit geval iemand anders?

[ Voor 37% gewijzigd door hypz op 24-06-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat dat een standbeeld is a la Rio de Janeiro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:01:
Ik heb het idee dat dat een standbeeld is a la Rio de Janeiro.
Maar Tenerife klinkt niet alsof het dichtbij Rio ligt. Misschien is het beeld op de foto een dubbelganger :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Hier bij ons zouden ze zeggen "jawadde dadde".
Vraag me wel af wat die Ijslandse plaat met Marlboro te maken heeft? :p

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Ook ik ben al fan sinds je hier als Apojajo o.a. jouw foto's van de Dolomieten plaatste. Elke keer ben ik weer onder de indruk van de standpunten, composities en nabewerking. Met nam hoe je ook op meerdere foto's in deze serie het contrast tussen rivieren en gebergte zo mooi krijgt, prachtig!

Dat je foto in de top 10 van 500px stond, heb ik destijds ook gelezen. Ik zou supergraag een keer op zo'n foto excursie meegaan. Helaas moet ik het vanwege een jong gezin dit jaar even bij de waddeneilanden houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Wat een mooie platen zeg!!
1 ding en dat is als je rookt je wel licht die top niet haalt ;) Wel licht beter nike reclame dan sigaretten reclame...
Wat ik denk nog het meest gave vind is dat je in 5 jaar van noob to pro bent gegaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Ik had ze allemaal al in mijn favorieten staan op Flickr :)

Zodra er weer een foto verschijnt is het weer een feest van consequente kwaliteit.

Grappig dat Tweakers toch een aantal fotografen in de leden heeft die zo'n hoge vlucht hebben genomen (jij maar ook bv Adros).

Inspirerend is het in ieder geval. :)

Succes met je cariere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Wat een prachtige foto's! Ontzettend mooi op zichzelf, maar waarschijnlijk helemaal geweldig als herinnering aan de avonturen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik moest natuurlijk wel even zoeken naar je eerste pica's op Tweakers.

[showcase] Franse alpen

:)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat is de wereld potverdomme mooi! Wat een platen!

Zijn alle platen panorama's? Want hoe doe je dat als je er zelf ook op wilt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Prachtig werk uiteraard, met de laatste als mooie afsluiter, want die is wat anders dan de anderen.

Meer nog dan ik benieuwd ben naar hoe je de foto's hebt gemaakt, ben ik benieuwd naar hoe je van amateur pro bent geworden. Ben je zelf steeds professioneler op pad gegaan, of heb je een netwerk gebouwd?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

erg mooi hoor, enig puntje wat ik zou kunnen noemen is dat de geposte formaat eigenlijk te klein is :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

inquestos schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:45:
Prachtig werk uiteraard, met de laatste als mooie afsluiter, want die is wat anders dan de anderen.

Meer nog dan ik benieuwd ben naar hoe je de foto's hebt gemaakt, ben ik benieuwd naar hoe je van amateur pro bent geworden. Ben je zelf steeds professioneler op pad gegaan, of heb je een netwerk gebouwd?
Hier ben ik ook wel eigenlijk benieuwd naar :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1