Budget game toetsenbord voor linux onder 35-40 euro

Pagina: 1
Acties:

• MegaPickle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-06-2025
Hallo mede-tweakers,
Ik heb onlangs een game-pc samengestellt en draai daar op het moment linux op; ik zit nu alleen vast aan een standaard hp keyboard. Het kan ook zijn dat door mijn budget, het niet waard is om een nieuw toetsenboard te kopen. Wat is jullie mening?

Ik zoek een?
gaming keyboard, ik heb al een gaming muis.

Wat is je budget?
onder 40,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik nu linux en game er op.

alvast bedankt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is de voornaamste reden dat je een nieuw keyboard wilt?
Wil je een game keyboard, dan zit je vaak wel naar wat duurders te kijken dan 4 tientjes. Maar dan is het wel handig om je eisen te weten natuurlijk.

• MegaPickle
Ten eerste, heb ik na een vrij lange sessie last van mijn pink door het alsmaar hard indrukken van lshift en wasd. Twee tweede moet ik een cadeautje verzinnen voor mijn verjaardag ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zou ik sparen voor een mechanisch keyboard, dat titk imho toch het lekkerst en met de minste belasting op je vingers. Maar die heb je niet voor 40 euro.

• MegaPickle
Oke, dankjewel begrijp ik :)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Neem de Sharkoon Skiller Pro van een euro of 30. Uitstekend membraan toetsenbord met blauwe verlichting , macro- en media toetsen. Daarnaast heb ik nu toevallig een mechanisch toetsenbord , een CM Storm Trigger Z. Hoewel die heel duidelijk en nauwkeurig typed zijn de nadelen van zo'n mechanische mij te groot.

- Herrie, en niet zo'n beetje ook
- De toetsen liggen een stuk hoger dan bij een membraan bordje
- Geen separate media toetsen
- Prijzig voor wat je krijgt (Dit was een aanbieding hier maar normaal rond de 110)
- Ik vind het type gevoel niet prettig, hard, meer druk en die berg herrie

Kortom neem die Skiller Pro en je bent happy voor weinig.

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
een net voorbeeld: pricewatch: CM Storm QuickFire Ultimate (Brown switch/Red backlight)

en let op dat er een duidelijk verschil zit tussen de verschillende switches: Het grote mechanische toetsenborden topic zo zijn er ook juist extreem lichte borden, en kun je er eventueel ringen onderzetten zodat ze minder herrie maken.

Maar wellicht is een een Scissor switch toetsenbord wat voor jou? (dat is vergelijkbaar met de meeste laptop toetsenborden. kon niet echt een goed voorbeeld vinden zo snel, maar hier is misschien iets: pricewatch: Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard
Pagina: 1