Hallo Tweakers!
Ik ga voor het eerst mijn eigen PC bouwen (voorheen altijd Aldi pc's gehad
) en ben op zoek naar wat goed advies voor de PC die ik voor ogen had. Ik wist 2 weken geleden nog niks af van pc's bouwen dus ik hoop dat het wat zinnigs is geworden, ik ben vooral op guides afgegaan. Past alles een beetje bij elkaar?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Huis- tuin en keukenbezigheden lijken me bijgeleverde functies. Dingen als modelleren, foto/videobewerken doe ik nog niet aan, maar kunnen misschien nog komen. Future-proof is in elk geval belangrijk voor deze pc, vandaar ook wat breed qua ram, een grote ssd en enigszins overkill videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet meer dan 1850 excl verzenden. De pc wordt op z'n vroegst begin juli besteld, dus de videokaart zal nog wel iets in prijs dalen aangezien hij net nieuw is uitgekomen, maar onderstaande prijs is een aardige richtlijn en ik kan eventueel tot 1900 gaan als er echt verbeteringen mogelijk zijn.
Ik lees overal dat assembleren op spelen met lego lijkt, en daar hou ik wel van dus dat ga ik zelf wel uitvogelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Asus VG248QE aangeschaft (valt buiten het budget), deze gaat mee naar de nieuwe PC. De oude PC wordt verkocht dus verder gaat alles de deur uit.
Ik heb al een windows licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle gebruikelijke componenten voor een game pc. Verder een toetsenbord+muis. Een speakersetje mag, maar ik krijg het niet echt binnen het budget zonder videokaart op te offeren en dat heb ik liever niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel cpu + nvidia videokaart zou leuk zijn, maar als iemand andere goede suggesties heeft sta ik overal voor open. Ik heb weinig ervaringen met "slechte merken" maar ik hoor graag dingen die ik echt moet vermijden.
Een andere 980ti mag trouwens ook als er een betere te vinden is voor een goede prijs. MSI is geen vereiste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk niet dat het aanvankelijk nodig is, maar ik wil me er later wel in gaan verdiepen dus de optie behoud ik graag.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ga voor het eerst mijn eigen PC bouwen (voorheen altijd Aldi pc's gehad
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Huis- tuin en keukenbezigheden lijken me bijgeleverde functies. Dingen als modelleren, foto/videobewerken doe ik nog niet aan, maar kunnen misschien nog komen. Future-proof is in elk geval belangrijk voor deze pc, vandaar ook wat breed qua ram, een grote ssd en enigszins overkill videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet meer dan 1850 excl verzenden. De pc wordt op z'n vroegst begin juli besteld, dus de videokaart zal nog wel iets in prijs dalen aangezien hij net nieuw is uitgekomen, maar onderstaande prijs is een aardige richtlijn en ik kan eventueel tot 1900 gaan als er echt verbeteringen mogelijk zijn.
Ik lees overal dat assembleren op spelen met lego lijkt, en daar hou ik wel van dus dat ga ik zelf wel uitvogelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Asus VG248QE aangeschaft (valt buiten het budget), deze gaat mee naar de nieuwe PC. De oude PC wordt verkocht dus verder gaat alles de deur uit.
Ik heb al een windows licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle gebruikelijke componenten voor een game pc. Verder een toetsenbord+muis. Een speakersetje mag, maar ik krijg het niet echt binnen het budget zonder videokaart op te offeren en dat heb ik liever niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel cpu + nvidia videokaart zou leuk zijn, maar als iemand andere goede suggesties heeft sta ik overal voor open. Ik heb weinig ervaringen met "slechte merken" maar ik hoor graag dingen die ik echt moet vermijden.
Een andere 980ti mag trouwens ook als er een betere te vinden is voor een goede prijs. MSI is geen vereiste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik heb meestal een headset op, dus geluid komt niet zo heel krap. Een beetje hitte is ook geen probleem, de kast komt op een bureau te staan en kan dus voldoende koelen.
- Ik heb graag iets moois om naar te kijken, dus ik zou graag de kast wat optutten met wat ledjes (blauw/groen), heeft iemand hier wat tips voor? Koop je dan losse LED-stripjes of van die fans met ledjes erin gebouwd zoals in onderstaande lijst icm een case met redelijk wat ruimte voor fans? Ik kom in sommige topics plaatjes tegen van erg mooi verlichte pc's en krijg altijd wel een heel apart gevoel van binnen, meer lampjes = meer beter
- Over de i7; ik wil graag star citizen gaan spelen als dit uitkomt / in beta gaat. Er wordt een i7 aangeraden voor de hogere settings, maar het schijnt voor de meeste games overkill te zijn en ik heb geen idee in hoeverre dit echt nuttig is, ik heb het verder ook nog niet gespeeld. Ik kan weinig duidelijke info vinden, is er toevallig iemand aanwezig die zich in het spel verdiept/het speelt? Ik wil liever niet volgend jaar met een bottleneck zitten.
Ik denk niet dat het aanvankelijk nodig is, maar ik wil me er later wel in gaan verdiepen dus de optie behoud ik graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 345,50 | € 345,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 819,- | € 819,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Zalman Z11 Plus | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 38,- | € 38,- |
| 3 | Enermax T.B.Apollish UCTA12N-BL, 120mm | € 9,99 | € 29,97 |
| 1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo | € 38,66 | € 38,66 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 52,95 | € 105,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,20 | € 12,20 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 76,95 | € 76,95 |