Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
In dit geval zou ik het modem zeker niet in bridge modus zetten omdat het niets toevoegd. Mensen zetten hun modem/router in bridge mode omdat de router die ze willen gebruiken niet over de juiste poort beschikt.
In het geval van glasvezel heb je een RJ45 aansluiting die je direct in je router kunt steken mits die router de juiste functionaliteit heeft. Ik vrees echter dat je D-Link niet over die functionalitiet beschikt.

Nu kun je met een VLAN capable switch het TV signaal naar je Zyxel sturen en het internet signaal naar je D-Link. Hier loop je echter wel tegen het probleem aan dat je dan geen telefoon hebt aangezien dat via de internet verbinding loopt en je D-Link geen telefonie functionaliteit heeft. Kijk eens op dit topic. Daar kun je in ieder geval wat inspiratie opdoen.

Mocht dit allemaal erg complex lijken, kun je er ook voor kiezen om je D-Link in te zetten als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

Als je geen idee hebt hoe zaken in te stellen, waarom wil je dan in hemelsnaam alles overhoop gaan gooien? Wat denk je ermee te bereiken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:20:
Het is duidelijk dan zit ik zonder telefonie dus. Internetverbinding maak ik via D-link 5GHz Band en de rest is goed.
Wilde alleen weten wat de mogelijkheden van bridge modus is. Ik dacht zo een publiek IP adres te krijgen. Zoals vroeger kon bij Vodafone met de DMZ functie 'True Active IP'

Bedankt voor de adviezen.

Dus met een dualband router met telefoon en TV aansluiting kan het dus wel ?
Dat is een begin, maar dan nog rest de vraag waarom je het overhoop zou gooien.
Je hebt je D-Link router, die doet 5ghz begrijp ik?

Als je wilt dat die op een 'normale'' manier in je netwerk komt hangen, dan stel je deze in als Access Point.

Ik zou van de hele WAN structuur van je glasboer afblijven, want het gaat je meer pijn dan vreugde opleveren als je niet weet wat je doet ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:20:
Het is duidelijk dan zit ik zonder telefonie dus. Internetverbinding maak ik via D-link 5GHz Band en de rest is goed.
Wilde alleen weten wat de mogelijkheden van bridge modus is. Ik dacht zo een publiek IP adres te krijgen. Zoals vroeger kon bij Vodafone met de DMZ functie 'True Active IP'
Je hebt sowieso een publiek IP, die zit aan WAN-zijde van de Zyxel.

Wat wil je met je publiek IP dat je niet kunt met dat IP waar het nu zit :?
Bedankt voor de adviezen.

Dus met een dualband router met telefoon en TV aansluiting kan het dus wel ?
Er kan bijzonder veel. De vraag is of jij het kan en of het zin heeft gezien wat je probeert te doen...

Gaat het je nu om de WiFi of iets anders? Als je alleen meer WiFi dekking wilt moet je vooral van de IP-config afblijven (geen routers dus!) en een extra AP hangen. Je kunt veel routers als AP gebruiken, zie hier hoe: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:34
Er zit in de Zyxel een mogelijkheid voor zowel bridge als route op de WAN interface.

Dit heb ik aangegeven in:
hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Dit kan alleen met recente firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Mode moet op routing blijven staan. Bij con-current WAN geef je de bridgeport aan waar je je eigen router op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je dan 2 IP adressen hebt en je wilt internetten, moet je dan de Wifi van de modem/router uitzetten of zitten die adressen elkaar niet in de weg ? Vraag het maar voor de zekerheid alvorens aan de slag te gaan.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 14:34
Beste J.Veen,

Wil je graag info over het inrichten van je thuisnetwerk of heb je problemen die je graag wilt verhelpen? Dan kunnen we je gerichter helpen met een oplossing. Nu is alles nogal vaag.

Een kleine samenvatting:
- Iedereen die een internet abonnement heeft krijgt een IP adres toegewezen van zijn/haar provider. Dit adres gebruikt je modem om met het internet te communiceren. Je krijgt maar 1 IP van je provider. Deze kan af en toe wijzigen.
- Omdat elk apparaat wat wilt internetten een IP adres nodig heeft deelt je modem op zijn beurt IP adressen uit aan alle verbonden apparaten. Dit zijn interne of privé IP adressen. Meestal te herkennen aan 192.168.x.x. Zo weet je modem naar welk apparaat hij bijv een download of website (in pakketjes) moet doorsturen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:47:
Ok nogmaals hartstikke bedankt ! Als je dan 2 IP adressen hebt en je wilt internetten, moet je dan de Wifi van de modem/router uitzetten of zitten die adressen elkaar niet in de weg ?
Je krijgt 2 WAN IP adressen, 1 op de Zyxel en 1 op de router. Achter de Zyxel en achter je eigen router zitten dan twee gescheiden netwerken.

Het kan echter wel handig zijn om de wireless uit te schakelen op de Zyxel als je deze toch niet gaat gebruiken. De 2.4Ghz band zit al zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:56:
Inderdaad.

Als je geen idee hebt hoe zaken in te stellen, waarom wil je dan in hemelsnaam alles overhoop gaan gooien? Wat denk je ermee te bereiken?
Soittakaa Paranoid!

Ik denk eerder dat je nog minderwaardiger bent dan.....vul zelf maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hovemt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:42:
[...]

Je krijgt 2 WAN IP adressen, 1 op de Zyxel en 1 op de router. Achter de Zyxel en achter je eigen router zitten dan twee gescheiden netwerken.

Het kan echter wel handig zijn om de wireless uit te schakelen op de Zyxel als je deze toch niet gaat gebruiken. De 2.4Ghz band zit al zo vol.
Zelfs een medewerker heeft mij geholpen en het is gelukt. Zulke mensen die een ander helpen bestaan dus ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 01:17:
[...]

Soittakaa Paranoid!

Ik denk eerder dat je nog minderwaardiger bent dan.....vul zelf maar in.
Kom op - ik probeer gewoon informatie los te krijgen om te snappen exact wat je waarom wilt bereiken om je te kunnen helpen. Mooi dat je blijkbaar al door "een medewerker" geholpen bent, maar als je op een forum hulp wilt moet je toch echt ingaan op vragen van andere. Doe je dat niet, dan is het frustrerend voor alle betrokkenen, niet in de laatste plaats jezelf (zoals blijkt uit deze post van je...).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als jij alles weet dan had je me geholpen ik ben 70 en vraag om hulp daar is dit forum toch voor. Ik heb bereikt wat ik wilde ga lekker verder met afzeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hovemt schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:18:
Er zit in de Zyxel een mogelijkheid voor zowel bridge als route op de WAN interface.

Dit heb ik aangegeven in:
hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"

Dit kan alleen met recente firmware.
Kijk zo kan het ook iemand met brains die weet hoe het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 20:49
Als je je eigen posts weghaalt heeft dit topic natuurlijk geen zin! Bovendien bevalt de toon me niet erg. We willen allemaal graag helpen, maar eigen inzet is wel een vereiste. Ik zie geen nut in het openhouden van dit topic.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.