Vakantie naar Griekenland gedurende de crisis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 15:50
Hallo iedereen,

Onlangs heb ik voor eind juli een vakantie geboekt naar mijn geliefde Griekenland, waarbij ik in de euforie stomweg compleet voorbij ging aan de totale crisis in dat land (Euro, vluchtelingen).

Ik heb mijn vakantie geboekt naar het eiland Skopelos (losse tickets, niet verzekerd in het garantfonds van SGR) en heb nog enkele dagen de mogelijkheid deze gratis te annuleren. Dit is wel een optie die ik nadrukkelijk overweeg, met het oog op het risico op het uitvallen van enkele primaire voorzieningen (geldopname, brandstof, stakingen, etc.).

Mijn vraag is: wat zouden jullie doen?

Alvast dank voor de tips!

Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Lekker gaan en voldoende cash meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lekker genieten van je vakantie. Hooguit wat extra contanten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:44
Ik zou wel extra cash meenemen en zorg dat je contactgegevens van de ambassade o.i.d. hebt voor het geval je echt vast komt te zitten. Die kans lijkt mij erg klein, maar als 't gebeurd is hulp wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Ik ga ook lekker naar Griekenland, voldoende cash meenemen en lekker genieten.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Je denkt toch niet dat ze het precies in het hoogseizoen tot een climax laten komen? We horen dezelfde verhalen nu al een aantal jaar. Zeker de laatste maanden is het continu 5 voor 12 en is het echt de allerallerallerlaatste kans om de boel te redden.

Het is zometeen in alle europese landen reces en dan gebeurt er echt niets met griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De kans dat het daar nu om gaat vallen is erg hoog. Ik zou alles lekker annuleren en een ander land uitkiezen voor je vakantie.

Eurocrisis - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 19:19

Barbas

Gallego!

dvanpol schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:14:
Lekker gaan en voldoende cash meenemen..
Dit inderdaad!

Een collega van me is net terug uit Zakynthos en die gaf al aan dat ze nergens konden pinnen of geld konden opnemen. Gelukkig had hij voldoende cash bij zich.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:34
Ik zou het niet wagen, voor je het week blijkt je hotel ineens opgedoekt te zijn als je aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Avalaxy schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:18:
Ik zou het niet wagen, voor je het week blijkt je hotel ineens opgedoekt te zijn als je aankomt.
Ja want als de Grieken terug gaan naar de drachme sluiten ze ook per direct alle hotels :z

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Euros dollars meenemen. Allebei. Euros voor je eten en de vrouwen, dollars voor wapens en kogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:54

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Goede reisverzekering, en geef aan dat je geld mee neemt en zorg dat je een pinbon meeneemt.
2. Niet annuleren, gewoon gaan, voldoende geld meenemen, maar nooit meer dan €100/200 uit het hotel/appartement meenemen, de rest in de kluis laten liggen.
3. Geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Ik was er vier jaar geleden (Corfu) en toen al waren pinautomaten vaak leeg en was het lastig om elektronisch te betalen in winkels of restaurants (men wilde liever cash hebben). Toen al opvallend veel verlaten hotels en auto's langs de weg. Uiteindelijk een topvakantie gehad, daar niet van, maar het zal er niet beter op geworden zijn intussen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
Collega van mij gaat ook (dit weekend dacht ik). Die had er redelijk wat naar gekeken en kwam tot de conclusie dat cash, creditcard en een degelijke reisverzekering genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad ook wat onderzoek gedaan en vooral een reactie van Sunweb gaf mij te denken (als reisorganisatie zullen zij uit eigen belang toch wat optimistischer gestemd zijn):
]Hoi Thea, begrijpelijk dat je dit wilt weten. Op dit moment is het erg onzeker wat de precieze effecten zijn wanneer Griekenland niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Belangrijk om te weten is dat wij in nauw contact staan met onze reisleiders en agentschappen op de verschillende bestemmingen. Zij zijn onze ogen en oren in deze situatie en zo zijn wij in staat om snel te reageren wanneer dat nodig is.

Daarnaast is het goed om te weten dat je jouw reis hebt ondergebracht bij een grote touroperator, die is aangesloten op het ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Wanneer er een eventueel negatief reisadvies zou komen, zijn het deze organisaties welke ons helpen de situatie op te lossen. Dit valt niet onder de dekking van een afgesloten annulerings- of reisverzekering.

Wanneer de situatie daar om vraagt, zullen wij alles in het werk stellen om een passende oplossing te bieden. Wanneer dat nodig is, informeren wij jou direct over de situatie. Op dit moment is er geen aanleiding om niet naar Griekenland te gaan. Wel raden wij aan om extra cash geld mee te nemen.
In mijn geval zit ik dus niet bij een touroperator, waardoor ik geen aanspraak kan doen op een garant-fonds.

[ Voor 4% gewijzigd door Joeridev op 19-06-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJvA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 16:47
Joeridev schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:59:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad ook wat onderzoek gedaan en vooral een reactie van Sunweb gaf mij te denken (als reisorganisatie zullen zij uit eigen belang toch wat optimistischer gestemd zijn):

[...]

In mijn geval zit ik dus niet bij een touroperator, waardoor ik geen aanspraak kan doen op een garant-fonds.
Ik lees vooral dat Sunweb aanraadt om vooral bij Sunweb te boeken. Niet erg verrassend.

Ik ga zelf ook naar Griekenland (midden juli, geen touroperator) en ik hou er uiteraard ook rekening mee dat er iets kan gebeuren. Het blijft natuurlijk wel gewoon een Europees/westers en ontwikkeld land, dus ik verwacht er niet veel van. Ja, de banken zullen wellicht de deuren sluiten (gebeurt nu al praktisch) en daarom moet je wel zelfvoorzienend zijn qua cash.

En als het écht, écht, écht niet meer te harden is in Griekenland kun je altijd nog de boot naar Italië of Turkije pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 19:48
WJvA schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:16:
[...]

En als het écht, écht, écht niet meer te harden is in Griekenland kun je altijd nog de boot naar Italië of Turkije pakken ;)
idd, mocht je echt twijfelen, zorg er dan iig voor dat je genoeg geld hebt om de boot naar Italië of Turkije te betalen ;) (of vliegtuig ergens anders heen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik kom er net vandaan (kos). Heb er helemaal niks van gemerkt en ze zijn juist extra blij met de toeristen. Kon overal gewoon pinnen en had ook geen extra cash mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:18
Hier nog eentje. Paar weken geleden teruggekomen van Kreta. Niets aan de hand. Zowel in het toeristische noorden als in het rustige zuiden niets gemerkt van die hele crisis. Ik had inderdaad wel wat cash geld meegenomen, maar ik kon nog gewoon pinnen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
Als je uit zou gaan van het allerergste, dan crasht de economie daar dat je geen geld meer kunt opnemen. Zorg dat je genoeg hebt om thuis te komen; dat je op het vliegveld kunt komen. En zorg dat je altijd mensen kunt bereiken wat met mobieltjes wel te doen is.
Mocht het zo erg zijn dat er ook geen vliegtuigen meer opstijgen of dat je ticket niets meer waard moet je op een of andere manier naar het vaste land en dan kun je altijd de bus/trein (bus zal wel 25 euro zijn) pakken naar Bulgarije. Dat is zeker weten de goedkoopste manier.

Die zit in de EU dus je kunt er gewoon naar binnen en dan kan je daar gewoon geld opnemen/vliegtuigpakken en eventueel goedkoop je vakantie afmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 19-06-2015 11:28 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic pas beter in AZ dan in ASP dus verplaats ik 'm

offtopic:
Oeps.. verkeerd forum.. :X Even wachten op iemand met rechten

[ Voor 36% gewijzigd door Standeman op 19-06-2015 11:37 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Ik zit momenteel in Griekenland green probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Het zou dan ook meer gaan over het moment waarop de boel echt escaleert, zoals een paar jaar geleden in Cyprus. Dat geld meenemen kan ik wel goed mee leven, maar gezien het feit dat ik onder meer van openbaar vervoer afhankelijk ben (een ferry van het ene eiland naar het andere) zou een staking betekenen dat ik vast zit. Stuiten op gedoe is natuurlijk wel het laatste waar je op zit te wachten tijdens een vakantie.

Maar als ik het goed begrijp zijn die risico's wel behoorlijk klein. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat ze de toeristische sector willen treffen, aangezien dat de voornaamste inkomstenbron is. Dus mensen, bedankt, ik ben gerustgesteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 15:48

Shunt

Boe

Joeridev schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:37:
Het zou dan ook meer gaan over het moment waarop de boel echt escaleert, zoals een paar jaar geleden in Cyprus. Dat geld meenemen kan ik wel goed mee leven, maar gezien het feit dat ik onder meer van openbaar vervoer afhankelijk ben (een ferry van het ene eiland naar het andere) zou een staking betekenen dat ik vast zit. Stuiten op gedoe is natuurlijk wel het laatste waar je op zit te wachten tijdens een vakantie.

Maar als ik het goed begrijp zijn die risico's wel behoorlijk klein. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat ze de toeristische sector willen treffen, aangezien dat de voornaamste inkomstenbron is. Dus mensen, bedankt, ik ben gerustgesteld! :)
In het ergste geval zit je inderdaad vast totdat alles weer in beweging komt. Echter de pond (de meeste) zijn van bedrijven en blijven dus gewoon draaien / varen want die moeten centejs verdienen.

Het enige waar je echt problemen mee kunt hebben is het vliegtuig aangezien daar een hoop regering werk tussen zit. Maar daar kunnen de eerder gemelde tips je helpen. Zoek uit hoe je aan het vaste land komt en vanuit daar in Italië / Turkije komt zodat je daar een vliegtuig kunt pakken.

Verder als je ergens vast komt te zitten is Griekenland een van de betere plekken! Heerlijk eten gezellige mensen en prachtige natuur, als ik mocht kiezen zou ik de dag voor een grexit daar zitten zodat ik een maandje niet meer naar huis kan!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
Tomm13 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:19:
Euros dollars meenemen. Allebei. Euros voor je eten en de vrouwen, dollars voor wapens en kogels.
Vergeet niet een goede lading Roebels mee te nemen. Eens kijken hoe snel de Russen erbij zijn zodra de Grexit compleet is ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Standeman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:25:
Dit topic pas beter in AZ dan in ASP dus verplaats ik 'm

offtopic:
Oeps.. verkeerd forum.. :X Even wachten op iemand met rechten
:P

Bij deze alsnog naar AZ

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 19:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Kom net terug van Santorini (kleine maand geleden), en had nergens last geldtekorten. Daarbij moet wel aangetekend worden dat dat eiland ongeveer leeft van alleen tomatenplantages én toerisme. Genoeg flappentappen te vinden.

Wat wel zo is, is dat je in veel winkels en etablissementen niet direct kon pinnen (omdat er geen pinapparatuur is) en daarvoor toch eerst wat geld uit de muur moest trekken. Dus het maakt uiteindelijk niet zoveel uit of je nou zelf geld meeneemt vanuit Nederland of dat je aldaar telkens geld uit de muur moet halen alvorens iets te kunnen afrekenen.

Zorg wel voor een goede bescherming van je contanten (moneywallet onder je kleren, niet al het geld in dezelfde koffer/kleren, scheiding in deel in hotelkamer deel meenemen, etc).

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 19-06-2015 11:57 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Ja, precies. Maar dat is misschien ook wel het punt. Het uitgangspunt van een weekje Griekenland is toch wel een onbezorgde vakantie. Dit euvel druist hier wel een beetje tegen in (althans, bij mij), waardoor een beetje positieve feedback voor de gemoedsrust wel fijn is.

En ach, als je het in perspectief plaatst is dit natuurlijk allemaal wel een schrijnend voorbeeld van een 1e wereld probleem in een land waar men nu veel grotere zorgen heeft. Dus ik zal het hierbij laten, haha. Nogmaals dank voor jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
Vertrek 1 Juli naar Zakynthos... Ben wel benieuwd naar jullie recente ervaringen..

http://www.telegraaf.nl/d...s_naar_Griekenland__.html

[ Voor 40% gewijzigd door dvanpol op 19-06-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Skopelos zal niet het eerste eiland zijn waar vluchtelingen terecht komen, dus daar zal je denk ik niet snel last van hebben.
Wat anderen zeggen: voldoende cash mee al zou ik dat wel reserve zolang je ergens geld kan pinnen.
dvanpol schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:57:
Vertrek 1 Juli naar Zakynthos... Ben wel benieuwd naar jullie recente ervaringen..

http://www.telegraaf.nl/d...s_naar_Griekenland__.html
In ieder geval meer kans op bootjes dan bij Skopelos.

[ Voor 44% gewijzigd door MrSleeves op 19-06-2015 13:03 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ken je de film The Terminal? :+

[ Voor 43% gewijzigd door indexample op 19-06-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:26:
Ik was er vier jaar geleden (Corfu) en toen al waren pinautomaten vaak leeg en was het lastig om elektronisch te betalen in winkels of restaurants (men wilde liever cash hebben). Toen al opvallend veel verlaten hotels en auto's langs de weg. Uiteindelijk een topvakantie gehad, daar niet van, maar het zal er niet beter op geworden zijn intussen.
Integendeel, vergeleken met vier jaar geleden is het toerisme juist behoorlijk aangetrokken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Denk niet dat het zo vrolijk vertoeven is in Griekenland voor het moment, beetje als half beschonken binnenvallen op een begrafenis op zoek naar een wild feestje. Andere bestemmingen zat.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn schoonfamilie is een aantal jaren geleden ook naar Griekenland op vakantie geweest toen het niet heel goed ging. Het probleem was dat er niets meer werd verkocht. Supermarkten waren leeg, brandstof was op en er werd nergens meer wat geleverd.

Voldoende cash is niet altijd genoeg... Je moet het wel uit kunnen geven.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

demichel schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:18:
Denk niet dat het zo vrolijk vertoeven is in Griekenland voor het moment, beetje als half beschonken binnenvallen op een begrafenis op zoek naar een wild feestje. Andere bestemmingen zat.
Ik denk dat je je niet zo door het nieuws moet laten leiden (of lijden ;) ).
Zoals Guido Wijers zegt: als je het nieuws kijkt, weet je hoe de wereld niet in elkaar zit.

Als je nu Griek bent, wil je dan dat er toeristen komen of niet? Lijkt mij het eerste, dus ze de mensen daar gaan echt geen begrafenisstemming uithangen als jij met je euro's aan komt zetten.naar de pinautomaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsja, ik zou het ook een beetje zien als avontuur eigenlijk... Uiteindelijk kom je wel een keer weer thuis - hopelijk met mooie verhalen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet in paniek raken door alle paniekvoetbal en hysterische berichten etc. Het is niet alsof het land opeens *poef* van de aardbodem zal verdwijnen ofzo.

Gewoon gaan, en iets meer cash meenemen dan je normaal gesproken zou doen, als backup. En natuurlijk de contactgegevens van ambassade en evt hulpdiensten, plus je reisverzekeraar etc, noteren. Maar dat is iets wat je als het goed is bij een vakantie sowieso al doet lijkt me.

Have fun. Mooi land, aardige mensen, veel cultuur. Hoewel ik Skopelos dan niet ken, ben zelf meer in Kreta en Corfu geweest :)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 19-06-2015 16:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Relativeer even: ook na een Grexit is GR nog stukken welvarender (en financieel/sociaal gezonder) dan pakweg Moldova of Crna Gora. Toch kun je prima naar landen als dat op vakantie. Sterker nog, regel is dat hoe brakker het financieel met een land gaat, des te meer je kunt kopen met je mooie, harde Euro.

Gewoon zorgen voor contant geld (Euro is prima, juist als ze weer op Drachme overgaan zal EUR geliefder dan ooit zijn ;) ), rest komt vanzelf wel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben vorige week nog naar Athene geweest en heb zonder problemen kunnen pinnen overal. Mensen hebben deze week wel weer massaal hun bankrekening geplunderd. Maar inderdaad wat meer mensen zeggen, zorg dat je genoeg cash op zak hebt. Ik heb eigenlijk ook overal (restaurants etc) telkens met cash betaald.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 13:25

Falastine

Think about my signature...

3 weken geleden Rhodos niks gemerkt elke dag buiten pinnen zonder problemen. Zuid rhodos nabij kiotari prachtig gebied. Helaas terugreis uit de rij met Nederlanders gepikt en half uur overhoort.... Dachten waarschijnlijk vluchtelingen heb een arabisch uiterlijk namelijk.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alsof het land van de ene op de andere dag een derdewereldland wordt. Zolang je zorgt dat je beschikt over middelen zul je de noodzakelijke zaken kunnen regelen en krijgen.
Falastine schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 05:53:
3 weken geleden Rhodos niks gemerkt elke dag buiten pinnen zonder problemen. Zuid rhodos nabij kiotari prachtig gebied. Helaas terugreis uit de rij met Nederlanders gepikt en half uur overhoort.... Dachten waarschijnlijk vluchtelingen heb een arabisch uiterlijk namelijk.
Vervelend. Je hoort dat vaker, dat lijkt niet aan Griekenland voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben 2 jaar geleden voor 2 weken op het eiland Poros geweest, de reis gaat via Athene en dit was mijn 4de keer, ondanks de crisis en zichtbare bezuinigingen was de vakantie niet veel anders dan anders. Gewoon heerlijk. 8)

Wat zichtbaar was qua bezuinigingen was de ferry van Piraeus naar Poros die veel minder vaak voer en enkele restaurants die het niet gered hebben.

Aan de Grieken zelf zal het niet liggen, hooguit aan de economie/regering.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Los van of de sfeer er nu al dan niet vrolijk is, ben ik van mening dat we hier met z'n allen al voldoende miljarden naar Griekenland versluisd hebben dat ik er geen enkele behoefte zou voor voelen om er dan ook nog eens mijn vakantiebudget naar toe te brengen ook.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

HaTe

haat niet

Ik ga ook naar Griekenland eind augustus. Is het verstandig om nu nog een kortlopende annuleringsverzekering af te sluiten? Nog dingen waar ik dan op moet letten?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 13:25

Falastine

Think about my signature...

demichel schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:10:
Los van of de sfeer er nu al dan niet vrolijk is, ben ik van mening dat we hier met z'n allen al voldoende miljarden naar Griekenland versluisd hebben dat ik er geen enkele behoefte zou voor voelen om er dan ook nog eens mijn vakantiebudget naar toe te brengen ook.
Ja en wat hebben de locals die hard werken hier mee te maken? De meeste Grieken die ik sprak hebben hier ook niet voor gekozen. Zijn trouwens hele harde werkers.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
demichel schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:10:
We zouden juist wel ons vakantiebudget daarheen moeten brengen. Allemaal. Hoe beter het met de Griekse economie gaat, hoe meer we terug kunnen krijgen ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1000 euro cash mee voor twee personen, en op je accomodatie de kluis in. Verder nergens moeilijk over doen en alles cash afrekenen, ook je huurauto.

Net twee weken geleden op Corfu geweest en daar was vrij weinig aan de hand :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

The Eagle schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:08:
1000 euro cash mee voor twee personen, en op je accomodatie de kluis in. Verder nergens moeilijk over doen en alles cash afrekenen, ook je huurauto.

Net twee weken geleden op Corfu geweest en daar was vrij weinig aan de hand :)
Laat ik ff mijn onderbuik spreken hoor: brengt die wetenschap bepaalde lokale boeven niet op snode plannen mogelijk?

Het advies flink cash mee e.d. vraagt imho om problemen op straat.
Ik voel me meestal niet erg op mijn gemak met 1000 euro in den pantalon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:31
Ik zit er juist aan te denken om nog even snel een extra weekje Griekenland te boeken vanwege de crisis. Het is al geen dure bestemming, maar als het straks mis gaat zijn mijn harde Euro's daar helemaal goud waard.
Daniel36 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:18:
Laat ik ff mijn onderbuik spreken hoor: brengt die wetenschap bepaalde lokale boeven niet op snode plannen mogelijk?

Ze zien heus niet aan je neus of je geld bij je hebt of niet. Dat er bij toeristen over het algemeen wat te halen is is van alle tijden. Ik zie geen reden om aan te nemen dat die kans nu groter is.

Neem je geen cash mee kunnen ze ook je pasje skimmen of op een andere manier aan je geld komen.

[ Voor 61% gewijzigd door ph4ge op 20-06-2015 16:01 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Zo'n beetje elk reisbureau in Europa raadt toeristen aan flink wat contant geld mee te nemen. In combinatie met de fikse werkloosheid en de zeer sombere vooruitzichten in Griekenland, is de opmerking van Daniel36 natuurlijk zo gek nog niet. Misschien is het risico om overvallen te worden op de meeste plaatsen nog steeds laag, maar gemiddeld genomen zal het door dit soort situaties toch stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:31
Werkloosheid en sombere verwachtingen waren er ook al toen hij zn reis boekte.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 22-09 19:05
dion_b schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:30:
Precies. Relativeer even: ook na een Grexit is GR nog stukken welvarender (en financieel/sociaal gezonder) dan pakweg Moldova of Crna Gora. Toch kun je prima naar landen als dat op vakantie. Sterker nog, regel is dat hoe brakker het financieel met een land gaat, des te meer je kunt kopen met je mooie, harde Euro.

Gewoon zorgen voor contant geld (Euro is prima, juist als ze weer op Drachme overgaan zal EUR geliefder dan ooit zijn ;) ), rest komt vanzelf wel.
Het probleem is de chaos die kan ontstaan als de banken dichtgaan. Er wordt totaal niet meer op krediet geleverd dan. Winkels zullen problemen hebben om nieuwe voorraden in te kopen. En eventueel stakingen als er geen salarissen kunnen worden uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Daniel36 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:18:
[...]

Je leest niet. 1000 euro mee naar daar, en op de accomodatie meteen de kluis in. Je hoeft echt niet met 1k over straat. Hooguit in het vliegtuig en op de transfer...maar daar zitten genoeg hollanders bij om je geen zorgen te hoeven maken :)

En sowieso, op de Griekse eilanden is nauwelijks criminaliteit. Zeker op de kleinere eilanden gebeurt heel weinig. Alleen Cherso zal wat meer in trek zijn - maar daar wil je boven de 25 sowieso niet aangetroffen worden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
anandus schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:07:
[...]
We zouden juist wel ons vakantiebudget daarheen moeten brengen. Allemaal. Hoe beter het met de Griekse economie gaat, hoe meer we terug kunnen krijgen ;)
Terug krijgen? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

The Eagle schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:22:
[...]

Je leest niet. 1000 euro mee naar daar, en op de accomodatie meteen de kluis in. Je hoeft echt niet met 1k over straat. Hooguit in het vliegtuig en op de transfer...maar daar zitten genoeg hollanders bij om je geen zorgen te hoeven maken :)

En sowieso, op de Griekse eilanden is nauwelijks criminaliteit. Zeker op de kleinere eilanden gebeurt heel weinig. Alleen Cherso zal wat meer in trek zijn - maar daar wil je boven de 25 sowieso niet aangetroffen worden ;)
I stand corrected sir ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
Zijn er nog mensen met ervaringen vanuit Griekenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee, die liggen ongetwijfeld aan het zwembad ipv te GoT'ten. En ik kan ze met het weer van vandaag geen ongelijk geven ;)

De eilanden leven van het tourisme en afgezien van een lege pinautomaat (die ben ik buiten de crisis daar ook tegengekomen) is er niet echt een risico. Vasteland zal mogelijk anders zijn, maar daar gaat haast niemand heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
The Eagle schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:28:
Nee, die liggen ongetwijfeld aan het zwembad ipv te GoT'ten. En ik kan ze met het weer van vandaag geen ongelijk geven ;)

De eilanden leven van het tourisme en afgezien van een lege pinautomaat (die ben ik buiten de crisis daar ook tegengekomen) is er niet echt een risico. Vasteland zal mogelijk anders zijn, maar daar gaat haast niemand heen.
Er is nu nog niks aan de hand, maar er is wel degelijk risico. De problemen zullen ontstaan als de banken dicht moeten blijven. En dat is vooralsnog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

Wij hebben familie in Athene wonen en zijn er eind april nog geweest. Onder de Grieken zelf leeft het hele gedoe zoals hier in het nieuws is stukken minder, ze zien het vooral als iets van de regering. Ook van de bezuinigingen e.d. krijg je waarschijnlijk niet veel mee, omdat die voornamelijk de openbare voorzieningen treft.

De eilanden leven van het toerisme en dat weten de mensen daar maar al te goed, dus loop je niet veel meer risico dan in ieder ander Europees land.

De werkeloosheid is inderdaad erg hoog momenteel en mensen die wel werk hebben krijgen vaak niet betaald. Daardoor zijn er zo nu en dan stakingen, maar steeds van korte duur, dus ook daar krijg je niet veel van mee (hooguit dat je vliegtuig bijvoorbeeld wat vertraging heeft).

Hou er ook rekening mee dat het nieuws hier in Nederland vaak erg wordt overdreven. Wij waren een aantal jaren geleden ook in Griekenland toen er volgens het nieuws hier allemaal stakingen waren en er geen benzine te krijgen zou zijn, er rellen zouden zijn e.d.. Eenmaal daar aangekomen wist de familie niet eens van de stakingen en hebben we gewoon met de auto rond kunnen rijden.

Dus ik zou zeggen, geen zorgen en gewoon gaan en genieten van de vakantie. Het zijn ook gewoon mensen die daar leven en wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Het wordt nu toch spannend als volgende week de banken dicht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Falastine schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:52:
[...]

Ja en wat hebben de locals die hard werken hier mee te maken? De meeste Grieken die ik sprak hebben hier ook niet voor gekozen. Zijn trouwens hele harde werkers.
Zij hebben hier ALLES mee te maken. Samen hebben ze bij de verkiezingen dusdanig gestemd dat deze populisten aan de macht zijn. Maar goed dat kan in NL ook gebeuren als je stemt op partijen die het landsbelang en de economie een ondergeschikt onderwerp vinden.

Inderdaad, zoals het nu lijkt vandaag de banken dicht.
Ben benieuwd of dat problemen oplevert voor banale zaken als het kopen van kerosine voor de terugvlucht, de inkopen hotels en restaurants etc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJvA
Ik ga over 2 weken ook naar Griekenland en ik moet nog vervoer regelen tussen Thessaloniki en Athene. Ik heb twee opties: trein en vliegtuig. De treinrit schijnt mooi te zijn, en in principe zou daar mijn voorkeur naar uit gaan.

Echter, ik ben niet zeker dat als Griekenland morgen 'failliet' gaat (en dat zit er met die IMF-lening wel in), dat een staatsbedrijf zoals de trein blijft draaien. Daarnaast las ik ergens dat de lijn Athene-Thessaloniki draait op een dikke EU subsidie.

Iemand tips? Ik heb weinig ervaring met failliete landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ter plekke bekijken?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat, en niet meteen in paniek raken door alle berichten in de media. Het is niet alsof die trein spontaan verdampt ofzo, er zal toch gewerkt moeten blijven worden en mensen zullen vervoerd moeten worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Ik heb een aantal reacties verplaatst naar Eurocrisis - Deel 2

Dit topic gaat over de directe gevolgen voor toeristen, de algemene discussie hoort hier niet thuis.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

WJvA schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:44:

Echter, ik ben niet zeker dat als Griekenland morgen 'failliet' gaat (en dat zit er met die IMF-lening wel in), dat een staatsbedrijf zoals de trein blijft draaien.
TrainOSE, het griekse treinbedrijf draait een fikse winst, haalt 270 miljoen euro per jaar aan pure winst binnen.
Er is weinig reden te denken dat die zomaar stoppen met draaien bij een conflict tussen de griekse regering en buitenlandse geldgevers over aflossingen op rekeningen.
Overigens was een gedwongen privatisering van trainOSE om snel geld beschikbaar te maken, wel een van de eisen van de EU, welke Syriza niet wil uitvoeren... die zijn van mening dat het treinbedrijf juist nu geld oplevert en de treinkosten voor griekse burgers laag zijn... privatisering levert slechts eenmaal een pak geld op dat dan gelijk naar schuldeisers gaat en daarna valt dat jaarlijske extra op de jaarbegroting weg en is de kans groot dat de treinkosten in griekenland zelf flink oplopen

Overigens, de griekse regering staat er financieel beter voor dan de nederlandse qua jaarbegroting als je eventjes de rente/aflossingen weglaat
De griekse regering haalt meer binnen aan belasting, fdan dat ze uitgeven aan binnenlandse uitgaven... het enige verschil zijn de buitenlands betalingsverplichtingen, over dit jaar 38 miljard euro (op een begroting van rond de 100 miljard; ter vergelijk de nederlandse staat betaald 8,2 miljard aan rentelasten, op een begroting die ruim het dubbele is).

De griekse regering zou prima zn binnenlandse rekeningen kunnen blijven voldoen en salarissen en pensioenen uitbetalen, mits ze maar afzien van afbetalingen aan hun kredietverstrekkers..
het is vermoedelijk zeker niet zo dat dit 'stilvalt' bij een grieks faillisement.

De voornaamste vraag is of er genoeg euro's beschikbaar zijn, en geldautomaten blijven functioneren en/of je met kredietkaarten kunt betalen (vermoedelijk zal daartoe best genoeg mogelijkheid zijn, de grieken hebben juist nu keihard buitenlandse euro's nodig en zullen graag je laten opnemen als ze weten dat ze daardoor 'harde' euro's van je noord-europese bankrekening mogen afboeken).

Misschien dat mensen denken dat er stakingen uitbreken, dat was vroeger zeker een griekse eigenschap, maar ik denk juist nu dat die kans eerder heel klein is... de grieken zijn niet direkt boos op hun eigen regering, of proberen die te beinvloedden... bovenal zijn de grieken die nog een betaalde baan hebben, vaak blij deze te behouden
Daarnaast las ik ergens dat de lijn Athene-Thessaloniki draait op een dikke EU subsidie.
klok-klepel... Die lijn is sterk verouderd en de Eu had een subsidie toegezegd van tientallen miljoenen euro voor het electrificeren van het traject (loopt nu nog grotendeels een oude dieseltrein) ..
een Uittreden van de EU zou mogelijk kunnen betekenen dat de EU die subsidie niet wil uitbetalen (maar zelfs dat zou vermoedelijk tot een rechtzaak kunnen leiden, de toezegging was al gedaan en staat verder ook los van eventuele 'noodkredieten').

Hij 'draait' dus niet op EU subsidie.... enkel een geplande renovering en uitbouw zou dat deels worden.

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 30-06-2015 13:12 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJvA
RM-rf schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:08:
[...]

TrainOSE, het griekse treinbedrijf draait een fikse winst, haalt 270 miljoen euro per jaar aan pure winst binnen.
Er is weinig reden te denken dat die zomaar stoppen met draaien bij een conflict tussen de griekse regering en buitenlandse geldgevers over aflossingen op rekeningen.

[...]

klok-klepel... Die lijn is sterk verouderd en de Eu had een subsidie toegezegd van tientallen miljoenen euro voor het electrificeren van het traject (loopt nu nog grotendeels een oude dieseltrein) ..
een Uittreden van de EU zou mogelijk kunnen betekenen dat de EU die subsidie niet wil uitbetalen (maar zelfs dat zou vermoedelijk tot een rechtzaak kunnen leiden, de toezegging was al gedaan en staat verder ook los van eventuele 'noodkredieten').

Hij 'draait' dus niet op EU subsidie.... enkel een geplande renovering en uitbouw zou dat deels worden.
Je hebt gelijk. Het was een wilde gedachte die bij me op kwam en ik wilde hem even hier testen. Ter plekke kaartjes kopen schijnt in het hoogseizoen niet aan te raden te zijn en daarom moest ik m'n keus alvast maken. Overigens ben ik na het posten hier door gaan zoeken en ik zag geen reden om niet met de trein te gaan. De kaartjes zijn geboekt!

Onderstaande tweet is ook nog wel interessant. Volgens "Brussels bureau chief of FinancialTimes" wordt 20 juli wordt de nieuwe spannende deadline. Ik ben de 20e en 21e in Athene en het lijkt me een bijzondere ervaring om onderstaande mee te maken.

Twitter:
#Greece must repay €3.5bn bond to @ecb. If they default on that, ECB cuts ELA & banks can only reopen w/drachma.
Peter Spiegel (@SpiegelPeter)

[ Voor 11% gewijzigd door WJvA op 30-06-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik ben nu toch wel een beetje blij dat onze vakantie naar Griekenland niet door is gegaan.. http://www.nu.nl/economie...n-griekenland-dreigt.html
Door beperkingen van het kapitaalverkeer en het feit dat banken dicht blijven, dreigt er spoedig een tekort aan elementaire benodigdheden in Griekse ziekenhuizen.
Het gaat daarbij om bijvoorbeeld handschoenen, spuiten en verband. Dat schrijft de Griekse krant Kathimerini dinsdag.

[ Voor 45% gewijzigd door francoski op 01-07-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jij had een ziekenhuis-opname geplanned op je vakantie dan? Of ging je er als medisch toerist naartoe, voor een medische behandeling?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Gister hoorde mijn buren met vrienden discussieren over vakantie naar Griekenland. Buren vonden het een goed idee (vooral buurman), hun vrienden waren meer bang voor overvallen, demonstraties en andere ellende.

Het was wel grappig om aan te horen.

Persoonlijk zou ik het wel aan durven, maar het is nu niet zo dat de prijs zo ver gedaald is dat ik het risico wel zou nemen. Voornamelijk omdat je met een gezin wat beperkter ben in de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

francoski schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:01:
Ik ben nu toch wel een beetje blij dat onze vakantie naar Griekenland niet door is gegaan.. http://www.nu.nl/economie...n-griekenland-dreigt.html

[...]
vreemde bewering, dat is al ruim een jaar aan de gang... Door de bezuinigingen zijn de ziekenhuizen lang zonder enig budget gebleven en bv ook de gezondheidskassen betalen niet uit, ook niet voor noodzakelijke medische handelingen waardoor veel patienten gedwongen zijn cash te betalen.
Sowieso zijn 2,5 miljoen grieken zonder enige vorm van zorgverzekering

Daaraan veranderd de beperkte beschikbaarheid aan euro-biljetten door het niet verder verhogen van de ELA door de ECB verder weinig, dat is vooral een gevolg van de spaarmaatregelen die de EU Griekenland al veel eerder oplegde.
Zoiets zou ook net gelijk binnen een weekje gevolgen hebben voor de beschikbaarheid van medische goederen, normaal zou men daarvan wel een voorraadje hebben.

zie ok dit eerdere artikel uit Mei in de Times over de toen al bestaande tekorten in Griekse ziekenhuizen:
http://www.thetimes.co.uk...europe/article4448432.ece
WJvA schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Onderstaande tweet is ook nog wel interessant. Volgens "Brussels bureau chief of FinancialTimes" wordt 20 juli wordt de nieuwe spannende deadline. Ik ben de 20e en 21e in Athene en het lijkt me een bijzondere ervaring om onderstaande mee te maken.
Hopelijk realiseer je dat dit voor de Griekse bevolking wél een erg serieuze zaak is die direct ingrijpt op hun levensomstandigheden. Voor hen is dat geen 'spannend event'... ik hoop dat als je daar bent, je zeker ook openstaat voor wat de griekse mensen je kunnen vertellen over hoe zij in de realiteit deze crisis ervaren (en wat misschien wat anders dan de nieuwsmeldingen in nederlandse kranten, die veel abstracter zijn en over 'miljarden euro's' gaan zonder echt in te gaan op de menselijke maat erachter)

[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 01-07-2015 09:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 17:31

nlboy

Alles kitz?

Ik was een week terug naar Zakynthos en daar geen moment gemerkt dat er problemen waren. De Grieken waren net zo vriendelijk als altijd. De pinautomaten waren gewoon vol en er stonden geen rijen bij de automaten. Ik had wel extra cash vanuit Nederland meegenomen voor het geval....

Als ik bij een winkel/restaurant kon pinnen koos ik wel voor die optie. Alhoewel sommige Grieken dat niet prettig vonden.

[ Voor 18% gewijzigd door nlboy op 01-07-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:15:
[...]

vreemde bewering, dat is al ruim een jaar aan de gang... Door de bezuinigingen zijn de ziekenhuizen lang zonder enig budget gebleven en bv ook de gezondheidskassen betalen niet uit, ook niet voor noodzakelijke medische handelingen waardoor veel patienten gedwongen zijn cash te betalen.
Ja. Maar met "smeergeld" kom je dan nog een heel eind als je op vakantie bent en onverhoopt echt hulp nodig hebt. Maar een tekort van dit soort echt basis-basis-basismaterialen levert gewoon minder veiligheid op lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

francoski schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Ja. Maar met "smeergeld" kom je dan nog een heel eind als je op vakantie bent en onverhoopt echt hulp nodig hebt. Maar een tekort van dit soort echt basis-basis-basismaterialen levert gewoon minder veiligheid op lijkt mij.
Klopt, mocht je in euro's kunnen betalen of een goede buitenlandse reisverzekering hebt, is zeker meer mogelijk en toeristen hebbenw at dat betreft een minder onzekere siuatie dan de grieken zelf (en voor hen zullen bepaalde zakenw aaraan een tekort is, opeens wél beschikbaar blijken te zijn)...

Echter, die ziekenhuis-tekorten hebben an sich niet zo heel veel samenhang met een faillisiement of de huidige politieke crisis... het is een gevolg van de spaarmaatregelen in Griekenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

francoski schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Alleen als je van plan was een ziekenhuisopname te ondergaan tijdens je vakantie. Wat volgens mij 99,9999999 procent van de toeristen niet doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wildhagen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:24:
[...]

Alleen als je van plan was een ziekenhuisopname te ondergaan tijdens je vakantie. Wat volgens mij 99,9999999 procent van de toeristen niet doen.
volgens mij is het geen slecht plan juist ook bij vakantie af te wegen of er een medische noodgeval kan zijn (of bv zijn er mensen die bepaalde medicijnen nodig hebben).
dus ook een goede reisverzekering afsluiten en eventueel navragen of die goede support bieden.

Niemand plant vooraf dat dat nodig is, maar mocht het gebeuren, is het wel belangrijk dat het geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

wildhagen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:24:
[...]

Waarom is dat alleen relevant als je een ziekenhuisbezoek gepland had, waarom zijn berichten over tekorten in ziekenhuizen niet relevant voor iemand die rekening houdt met de reële kans dat je tijdens je vakantie ziek wordt / gewond raakt? Ik denk dat je veilig kan aannemen dat meer dan 0,0000001% van de toeristen tijdens hun vakantie in het ziekenhuis belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

HaTe schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:30:
Ik ga ook naar Griekenland eind augustus. Is het verstandig om nu nog een kortlopende annuleringsverzekering af te sluiten? Nog dingen waar ik dan op moet letten?
Goede controleren onder welke omstandigheden zo'n verzekering uitkeert of niet. Dan zal je eerst moeten bepalen waar je die verzekering voor neemt. Denk je zelf te beslissen om niet te gaan of vrees je dat de boot niet meer vaart?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJvA
RM-rf schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:15:
Hopelijk realiseer je dat dit voor de Griekse bevolking wél een erg serieuze zaak is die direct ingrijpt op hun levensomstandigheden. Voor hen is dat geen 'spannend event'... ik hoop dat als je daar bent, je zeker ook openstaat voor wat de griekse mensen je kunnen vertellen over hoe zij in de realiteit deze crisis ervaren (en wat misschien wat anders dan de nieuwsmeldingen in nederlandse kranten, die veel abstracter zijn en over 'miljarden euro's' gaan zonder echt in te gaan op de menselijke maat erachter)
Je hoeft niet meteen zo'n belerend toontje aan te slaan. Voor mij (en andere vakantiegangers in Griekenland) kan zoiets een bijzondere ervaring worden. Uiteraard is dit voor de Grieken ingrijpender dan voor mij, maar daar gaat dít topic niet over. De woorden 'spannend event' zijn van jou en niet van mij. Je probeert me weg te zetten als ramptoerist terwijl ik daar m.i. geen aanleiding voor geef.
Pagina: 1

Let op:
Algemene discussie over de economische situatie rond Griekenland hoort in Eurocrisis - Deel 2