"The item is now at customs"

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 11:15
Ik heb een mobiel op Banggood besteld en nu zie ik in de Track en Trace dat de douane hem nu heeft.
Toen heb ik maar een live-chat gestart met Banggood, en die zeiden dat ik gewoon moest wachten en dat mijn mobiel wel gaat verschijnen. Daar heb ik echter niet zoveel vertrouwen in, dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben gehad en wat ik nu het beste kan doen. De mobiel was 65 euro, dus vraag ik me af hoeveel de belasting bedraagt, en hoe kan ik de douane een bericht sturen?

Hier het track en trace bericht:

NETHERLANDS, The item has arrived at the international terminal in the destination country for sorting 2015-06-14 10:07

The shipment item has been stopped during transport, The item is now at customs abroad for determination of any customs duty payable.
2015-06-17 08:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59
Heb je bij de bestelling een mobiel nummer opgegeven?
Mocht je nog inklaringskosten moeten betalen, wat ze nu dus aan het onderzoeken zijn, dan krijg je daar waarschijnlijk een sms van. Dan krijg je een link met een pincode, waarmee je eventuele kosten kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RofLolPImp1997 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:52:
De mobiel was 65 euro, dus vraag ik me af hoeveel de belasting bedraagt, en hoe kan ik de douane een bericht sturen?
Wat de belasting zal worden, daar zijn wel calculators voor. De transportmaatschappij zet daar dan nog administratiekosten over heen. Houd daar rekening mee.

Je kan de douane geen bericht sturen, dit proces kan enkele dagen tot enkele weken duren ongeveer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Hoewel je de antwoorden hierop eenvoudig zelf kunt zoeken: Dit is de normale gang van zaken dus ja er zijn zat mensen die dit "overkomt". De hoogte van de heffing kun je zelf berekenen. Zoek bijvoorbeeld op de site van de belastingdienst. Verder kun je zelf niet zoveel doen. Het pakje komt vanzelf maar het kan even duren.Mijn ervaring is dat ik het bedrag bij de pakketbezorger moet voldoen.

[ Voor 6% gewijzigd door bszz op 18-06-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a, dit is al vaker besproken. Het is geen apart topic waard.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.