Hoi,
Ik ben na een tijdje mijn laptop wel beu geworden en zoek nu een fatsoenlijke desktop om games te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag met mijn nieuwe desktop veel steam games kunnen spelen, waaronder The Witcher 3: Wild Hunt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale prijs is €800,-. Mocht de prijs er iets boven liggen, dan kan daarover natuurlijk worden nagedacht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag een Intel Core i5/i7 processor, het liefst eentje die minstens 3,2 GHz heeft.
Verder is een goede videokaart ook van belang, gelieve van NVIDIA. Ik had zelf de GTX 750 Ti op het oog.
Het RAM-geheugen moet 8 GB zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik werkelijk geen idee over. Één van de redenen dat ik hulp vraag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelfs krijg ik vaak te horen dat de merken Acer, Asus en Dell gewoon fatsoenlijke merken zijn. Medion daarentegen blijkt altijd wel iets slechts te hebben. Beide argumenten heb ik alleen gehoord en niet meegemaakt. De enige ervaring die ik heb qua merk is mijn Acer laptop, die overigens tot nu toe nog geen problemen of nadelen heeft getoond.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het enige wat me zo te binnen schiet is dat ik het handig vind dat er aan de voorkant van de desktop een audio- en microfooningang naast elkaar zitten met een USB-poort erbij. Voor de rest zoek ik gewoon een desktop die games op hoge graphics, hoge FPS en zonder lag aankan.
Ik heb zelf nog nooit een desktop in elkaar gezet. Hoogstwaarschijnlijk worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht, deze tellen dan in de prijs mee. Als ik het zelf in elkaar kan zetten dan zou dat natuurlijk ook handig zijn.
Ga je overklokken?
Als ik ga overklokken dan zou dit zijn als ik The Witcher 3 ga spelen, voor de rest zie ik mezelf dit niet zo gauw doen. Maar ook hier heb ik niet veel verstand van.
De lijst die ik voor mezelf had opgesteld is de volgende:
Processor: Intel Core i5-4590 Boxed
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Videokaart: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
Interne harde schijf: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Behuizing: Cooler Master K380
Besturingssysteem: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit
Processorkoeling: Noctua NH-U14S
Geheugen intern: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Voeding: Corsair CX600M
Alvast heel erg bedankt voor toekomstige reacties en hulp!
Ik ben na een tijdje mijn laptop wel beu geworden en zoek nu een fatsoenlijke desktop om games te spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag met mijn nieuwe desktop veel steam games kunnen spelen, waaronder The Witcher 3: Wild Hunt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale prijs is €800,-. Mocht de prijs er iets boven liggen, dan kan daarover natuurlijk worden nagedacht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag een Intel Core i5/i7 processor, het liefst eentje die minstens 3,2 GHz heeft.
Verder is een goede videokaart ook van belang, gelieve van NVIDIA. Ik had zelf de GTX 750 Ti op het oog.
Het RAM-geheugen moet 8 GB zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik werkelijk geen idee over. Één van de redenen dat ik hulp vraag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelfs krijg ik vaak te horen dat de merken Acer, Asus en Dell gewoon fatsoenlijke merken zijn. Medion daarentegen blijkt altijd wel iets slechts te hebben. Beide argumenten heb ik alleen gehoord en niet meegemaakt. De enige ervaring die ik heb qua merk is mijn Acer laptop, die overigens tot nu toe nog geen problemen of nadelen heeft getoond.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het enige wat me zo te binnen schiet is dat ik het handig vind dat er aan de voorkant van de desktop een audio- en microfooningang naast elkaar zitten met een USB-poort erbij. Voor de rest zoek ik gewoon een desktop die games op hoge graphics, hoge FPS en zonder lag aankan.
Ik heb zelf nog nooit een desktop in elkaar gezet. Hoogstwaarschijnlijk worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht, deze tellen dan in de prijs mee. Als ik het zelf in elkaar kan zetten dan zou dat natuurlijk ook handig zijn.
Ga je overklokken?
Als ik ga overklokken dan zou dit zijn als ik The Witcher 3 ga spelen, voor de rest zie ik mezelf dit niet zo gauw doen. Maar ook hier heb ik niet veel verstand van.
De lijst die ik voor mezelf had opgesteld is de volgende:
Processor: Intel Core i5-4590 Boxed
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Videokaart: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
Interne harde schijf: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Behuizing: Cooler Master K380
Besturingssysteem: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit
Processorkoeling: Noctua NH-U14S
Geheugen intern: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Voeding: Corsair CX600M
Alvast heel erg bedankt voor toekomstige reacties en hulp!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 21:39 . Reden: Extra informatie ]