Gamepc +/- 1200 gamen via TV

Pagina: 1
Acties:

• jaapie88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-07-2022
Het is weer zover: Een nieuwe gamepc! Graag wil ik jullie mening over de selectie en advies over de onderdelen. Ik heb zelf geen uitgebreide hardware kennis en selecteer onderdelen op basis van reviews en advies.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor:
- Gamen via een samsung UE40D6200TS 40 inch Smarttv
- Games: Alle nieuwste games op hoge resolutie
- Films kijken, muziek luisteren, streamen, internetten

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 3d kaart: Sapphire Radeon HD6950,2GB over van de vorige pc maar ik ben bang dat deze niet meer mee kan komen met de huidige games.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 224,90€ 224,90
1MSI H97 GAMING 3€ 107,50€ 107,50
1MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME€ 383,95€ 383,95
1Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB€ 97,70€ 97,70
1Fractal Design Define R4 Pearl Titanium Grijs - Window€ 109,-€ 109,-
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 54,95€ 109,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,20€ 12,20
1Seasonic G-series 550 watt€ 89,50€ 89,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 185,05€ 185,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,65

Wensen:
Behuizing: Functioneel, beste cooling, niet te groot, mooi
Moederboard: Goed geluid, veel functionaliteit/usb/aansluitingen
Processor moet in lijn staan met kwaliteit andere onderdelen
Processorkoeling: Beste cooling, minste geluid
Geheugen intern: 8GB of 16GB. Thats the question
3d kaart: Beste prijs kwaliteit, 2x HDMI, wordt aangesloten op TV
Solid state Drive: Liefst 500gb merk staat niet vast
Voeding: Meest betrouwbaar

De selectie is gebaseerd op de Best buy guide van Mei en de SiComputers Highend GamePC Configurator Level 3.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa merken blijf ik het liefst bij de meest betrouwbare fabrikanten. Het gaat mij meer om kwaliteit dan hoe hip de fabrikant is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik dacht aan een mid-tower formaat zodat alles past en er evt. nog een schijf bij kan.
PC moet redelijk geruisloos zijn.
PC moet lang mee gaan.
Ik wil een pc die snel opstart en niet vast loopt door simpele dingen als programma's draaien of browsers
snel kunnen switchen tussen film kijken en een game opstarten.

Ga je overklokken?
Nope.

Misschien is de post nog niet helemaal netjes en compleet. Net zoals de pc is het een work in progress. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door jaapie88 op 20-06-2015 18:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
/tip: Handleiding Pricewatch, scheelt je heel veel code en het ziet er ook nog strak uit :).

• jaapie88
Aanpast. Thanks

Verwijderd

Het eerste dat opvalt is dat je geen K processor neemt en je geeft aan dat je niet wil overklokken, dus een Z97 moederbord lijkt me wat overkill. Ga voor een H97 en je zal veelal dezelfde features hebben voor een wat lagere prijs.

Voorts wordt er ook vaak aangeraden om voor een I5 4460 te gaan in plaats van de hogere processor. De bottleneck in hedendaagse gamebakken bevindt zich veelal bij de GPU niet zozeer bij de CPU.

Over de R9 290 DC2OC hoor je wat tegenstrijdige berichten, blijkbaar zou het niet de beste prestaties leveren voor een 290, geen idee wat daarvan aan is...

De 750 watt PSU lijkt me ook wat overkill te zijn, een lagere variant zal wel volstaan. Pas dat al eventjes aan als je het ermee eens bent? En post dan misschien je lijstje eens opnieuw?

• jaapie88
Allright aangepast op punten hierboven. Nog wel wat vraagjes if you dont mind.

In welke situatie zal een krachtigere CPU wel beter presteren dan?

Welke 290 raad je dan wel aan?

Is 500 wat wel genoeg?

• jaapie88
Need some more advice guys :-(

Past deze configuraie wel bij elkaar?
Kan de kast kleiner? Of moet ie juist groter?
Dit is toch één van de betere videokaarten?

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:46
Ik heb ook de Asus videokaart maar dan wel het OC model en prima kaart stil en je kan makkelijk alle games op ultra runnen met hoge fps

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Volgende keer even je vorige post wijzigen ipv kicken als je nog wat wil toevoegen.

Een snellere cpu is handig als je bijvoorbeeld vaak foto's en video's bewerkt of uitsluitend games speelt die heel erg op de cpu hangen. Je kunt zelf voor je favoriete games uitvogelen of dat het geval is.

Qua 290 is de Asus een tricky keus. De VRM zijn vrij karig gekoeld, waardoor die throttelt. Een beter gekoelde optie is dan bijv. de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, New Edition of een RoyalQueen/Ace.

De case is prima, maar de Silencio-serie is voornamelijk op stilte gericht en wat minder op koeling. De 290 kan behoorlijk warm worden. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar sommige mensen zijn heel temp-gevoelig en willen per se zo laag mogelijk zitten. Overigen heb je voor een tientje meer ook al de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black, welliswaar het oudere broertje van de R5, maar nog steeds een fantastisch ding natuurlijk.

Je voeding is trouwens een no-go. Deze CX...M serie bevat CapXon condensatoren die zomaar kunnen klappen. In de topicopening van Voeding advies en informatie topic - Deel 30 vind je de beste selectie die er op het moment is. 450-500W is voor deze build de sweetspot.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 18-06-2015 11:29 ]

• jaapie88
Bedankt voor de tips!

Na wat onderzoek blijken Crysis, GTA, Skyrim en strategie-games best zwaar op de CPU kunnen zijn.
In de aanbevolen hardware staan wel oudere CPU's aangegeven dan de 4460. (bijv. Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs))

Tja, al zijn er op dit moment geen games die zwaar op de CPU draaien maar misschien in de toekomst wel...

Ik ben ook best wel panisch wat temp. betreft. Waarom warm laten worden als koud beter is, toch? Die pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, New Edition doet niet onder aan prestaties? En zou die nog steeds passen?

Ik dacht juist te lezen dat deze kast goed koelt maar als een andere het beter doet dan wil ik zeker overstappen.

Check, voeding veranderd naar Seasonic G-series 550 watt

[ Voor 4% gewijzigd door jaapie88 op 18-06-2015 13:52 ]

• jaapie88
Allright, last call. Iemand nog wat laatste advies voor ik dit gamemonster bestel?

- Ben toch teruggestapt op de i5-4690 omdat sommige games als GTA V toch wel erg processorgevoelig zijn. En met het oog op toekomstige nieuwe games.

- De MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME levert toch betere prestaties op 1080P en ik ben voorlopig niet van plan om op ultra HD te gamen.

- Koeling veranderd naar de be quiet! Dark Rock Advanced C1. Deze koelt net iets beter tegen 10 db's meer geluid.

- 16GB ram omdat ook GTAV in sommige situaties 8GB volledig kan benutten. Dit houdt geen ruimte over voor browsers die open staan en evt. andere programma's. En weer met het oog op toekomstige games/toepassingen.

- Fractal Design Define R4 Pearl Titanium Grijs is inderdaad waarschijnlijk de beste kast ivm. Koeling, geluid en uiterlijk.

- Over de DVD-Brander lees ik dat hij luidruchtig kan zijn. Ik weet alleen niet zo snel een beter model te vinden. Misschien dat iemand hier nog een idee heeft?

- Ik heb gelezen dat de Samsung SSD-kaarten net iets sneller zijn dan die van Crucial.

- Ik hoop alleen dat de 550W die videokaart kan trekken.

Alle laatste tips zijn zeer op prijs gesteld! Maandag waarschijnlijk bestellen met assemblage door leverancier. 8)7

Verwijderd

- Verschil tussen beide processoren lijkt me marginaal, maar als jij je daar beter bij voelt dan moet je ervoor gaan.

- de 970 is alweer een eindje duurder dan de 290 zonder echt veel beter te zijn imo.

- 8 gb ram gebruiken met standaard GTA V lijkt me veel, misschien heb je het over een gemodificeerde versie ervan? Dat verbruikt namelijk een stuk meer ram. Overigens kan je later makkelijk wat ram bijsteken moest het niet voldoende zijn.

- DVD-branders zijn altijd luidruchtig, toch?

- Dat zijn ze, of je dat merkt is een andere vraag.

- als je voor de 970 gaat zal je daar zeker mee toekomen. Die zijn namelijk wat minder zwaar voor de PSU dan de GPU's van AMD.

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02

Nip

Waarom neem je geen Fractal Define R5? De nieuwste?

• jaapie88
Thanks voor de reacties!

- marginaal verschil tussen de processoren maar de prijs scheelt ook weer niet zo heel veel.

- 970 is idd een stuk duurder. Ik heb wel de indruk gekregen dat hij op 1920x1080 veel beter presteert

- GTAV kan 6,2GB ram gebruiken en als daar nog windows en openstaande browser en programma's bijkomen...

- True

- True

@Nip: zoals br00ky al zei is de koeling van deze kast beter. Maar de R5 produceert minder geluid

[ Voor 5% gewijzigd door jaapie88 op 20-06-2015 19:23 ]

Pagina: 1