Toon posts:

(draadloze) koptelefoon: welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goeie (draadloze) koptelefoon.
Heb er fl. 300,- voor over.
Wil het beste geluid voor dat geld.
Is draadloos handig/goede optie?

Experts helpt u mij! >:)

Verwijderd

Kijk eens naar een mooie Sehnheizer. Draadloos = verlies en klinkt dus niet

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Draadloos is vooral goed als je vrijheid wil. Hier zitten ook wel goede tussen maar de kwaliteit zal niet denderend zijn.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Heb zelf een Sony van zo'n 3 jaar oud,
kwaliteit is niet slecht,
zal het alleen nooit halen bij een snoerig
modelletje... :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
kijk hier ff

Staat denk ik wel wat nuttige info voor je in

Verwijderd

Sennheiser HD580, 299 piek

draadloos zuigt, deze is dus niet draadloos, wel 3 meter kabel

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je er eentje wil die ook superneutraal klinkt maar niet zo superkil als de HF580 moet je zeker eens naar de HD250 LiniearII kijken, buiten een warmere bass ook nog een bruut frequentiebereik (10-25000Hz @ -10dB, voor mij hoorbaar kwam hij tot precies 20Hz)
De HD265 is bijna hetzelfde als bovenstaande, alleen heeft de helft van zijn impendantie, maar is steviger en heeft een beter design, zelfde prijs. Design is niets aan gedaan bij de HD250, maar de schelpen zijn elk 4", dus elk oor past er wel in :) En ze zitten gewoon heel lekker, tenminste ik kan ze zonder moeite 5 uur achter elkaar aanhouden. Maar ik ben nogal een koptelefoon freak (luister meer met de koptelefoon dan mijn speakers, voor zover je die zo mag noemen).

Deze is misschien net iets te duur (F349,-), maar moet je echt eens proberen. Ik heb de HD580, de dure HD590 (klinkt meesterlijk, alleen superhelder en stereobeeld is maximaal, ook intrumentenonderscheiding als geen enkele) en de HD250 gehoord, laatste meer een monitoring versie, met weinig klankkleur maar toch een hele "nette" bass die zo diep gaat als je ongeveer kunt horen.

Uiteraard met draad, je wilt natuurlijk geen storingen en ruis in je signaal. En 3 meter kabel lijkt mij ruim voldoende.

Neutraalste klankkleur beste frequentiebereik: HD250+HD265 (F349,-)
Natuurlijkste treble: HD580 (F299,-)
Meest kil: HD580 (F299,-)
Beste allrounder met superieure akoestiek en design: HD590 (F399,-)

Uiteraard hier nog een stel linkjes:
HD250 LinearII (eigendom)
HD265
HD580
HD590 Prestige

Bovenste 2 hebben absoluut de diepste en meest gecontroleerde bass. Klinken niet zo warm, de HD580 mist dat compleet, de HD590 is daar meesterlijk in, en had ik bijna genomen. Totdat ik de HD250 had gehoord, maargoed, mijn prioriteit zit in de bass.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:45 schreef SiCnEsSs het volgende:
Sennheiser HD580, 299 piek
Heeft dat ding ook een beetje een lekkere bass? Want natuurgetrouw geluid enzo is wel heel leuk, maar ik zou toch wel graag wat onnatuurlijk harde bass willen hebben :)

Ik wil zelf namelijk binnekort ook een nieuwe koptelefoon kopen, dus ik stel mijn vraag ook gelijk maar ff in dit draadje: Iemand nog aanraders voor een koptelefoon met snoer, die er mooi uitziet, goed zit en natuurlijk een lekker geluidje met stevige bass heeft. En het liefst moet hij ook nog laagohmig zijn zodat ik 'm evt op m'n rio500 aan kan sluiten, maar dat hoeft niet per se (vaak hebben goede koptelefoons toch wel een hoge weerstand)...
Ik wil tot ongeveer 500 piek gaan.

Verwijderd

one word = ''Sehnheizer'' is echt het beste merk voor dit soort dingen :9~

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:00 schreef doevepik het volgende:
one word = ''Sehnheizer'' is echt het beste merk voor dit soort dingen :9~
Maar die dingen zijn zo oerlelijk...
Met die HD 590 Prestige bijvoorbeeld ga ik echt niet door de stad mee lopen |:(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
sry fout! Die ene die voor F500,- een nieuwe wilt moet ff een nieuwe topic maken, moeten niet de boel in de war sturen, dan post ik meteen wat ervaringen.

Alsof je een koptelefoon koopt van F400,- om in de stad te lopen! En je pikt net degene met het beste design, voor de straat neem je gewoon de HD470 Headmax, die ziet er zeer flashy uit, komt helemaal niet laag, maar heeft een heel netjes onderscheiden stereobeeld (mijn eerste Sennheiser koop, ik wilde nooit meer een ander merk).

Bovendien is design een kwestie van smaak en als je slim bent valt dat zeker niet in je prioriteit.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:06 schreef Yokozuna het volgende:
sry fout! Die ene die voor F500,- een nieuwe wilt moet ff een nieuwe topic maken, moeten niet de boel in de war sturen, dan post ik meteen wat ervaringen.
Okay, maar ik is een beetje bang dat Jag dan niet zo blij is met 2 topics over koptelefoons... nouja, ik doe het toch maar :)

Verwijderd

neem iig geen Philips headphone SBC HC555 ( weet ik veel wat voor 1 het is, maar t staat erop)

In het begin werkte die prima, nu is het grotendeels geruis.
Pagina: 1