Als je er eentje wil die ook superneutraal klinkt maar niet zo superkil als de HF580 moet je zeker eens naar de HD250 LiniearII kijken, buiten een warmere bass ook nog een bruut frequentiebereik (10-25000Hz @ -10dB, voor mij hoorbaar kwam hij tot precies 20Hz)
De HD265 is bijna hetzelfde als bovenstaande, alleen heeft de helft van zijn impendantie, maar is steviger en heeft een beter design, zelfde prijs. Design is niets aan gedaan bij de HD250, maar de schelpen zijn elk 4", dus elk oor past er wel in

En ze zitten gewoon heel lekker, tenminste ik kan ze zonder moeite 5 uur achter elkaar aanhouden. Maar ik ben nogal een koptelefoon freak (luister meer met de koptelefoon dan mijn speakers, voor zover je die zo mag noemen).
Deze is misschien net iets te duur (F349,-), maar moet je echt eens proberen. Ik heb de HD580, de dure HD590 (klinkt meesterlijk, alleen superhelder en stereobeeld is maximaal, ook intrumentenonderscheiding als geen enkele) en de HD250 gehoord, laatste meer een monitoring versie, met weinig klankkleur maar toch een hele "nette" bass die zo diep gaat als je ongeveer kunt horen.
Uiteraard met draad, je wilt natuurlijk geen storingen en ruis in je signaal. En 3 meter kabel lijkt mij ruim voldoende.
Neutraalste klankkleur beste frequentiebereik: HD250+HD265 (F349,-)
Natuurlijkste treble: HD580 (F299,-)
Meest kil: HD580 (F299,-)
Beste allrounder met superieure akoestiek en design: HD590 (F399,-)
Uiteraard hier nog een stel linkjes:
HD250 LinearII (eigendom)
HD265
HD580
HD590 Prestige
Bovenste 2 hebben absoluut de diepste en meest gecontroleerde bass. Klinken niet zo warm, de HD580 mist dat compleet, de HD590 is daar meesterlijk in, en had ik bijna genomen. Totdat ik de HD250 had gehoord, maargoed, mijn prioriteit zit in de bass.