Nieuwe koptelefoon, nog wat vragen...

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi, ik ben van plan een nieuwe koptelefoon aan te schaffen. Nou had ik nog wat vragen:

-Is de ruis bij infrarode koptelefoons echt zo erg?
-Is de geluidskwaliteit van radiografische koptelefoons erg veel slechter?
-Zijn draadloze koptelefoons zwaar, en gaan de batterijen lang mee?

Kortom, zal ik er een nemen met of zonder kabel? Zonder kabel is wel relaxed, maar als ie zo zwaar is, of als de geluidskwaliteit belabberd is, hoef ik hem natuurlijk ook niet.

Verwijderd

IR sucks, RF beter, is wat zwaarder afh. v model, ga testen in een winkel.

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Zoals eigenlijk met alle geluidsdingen geldt: ga zelf luisteren. Jij moet er uiteindelijk ook gebruik van maken dus jij bent de enige die kan bepalen of het goed produkt is (voor jou).

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Gewoon met kabel, dan weet je zeker dat je goed zit.
Die draadloze dingen hebben altijd wel een beetje ruis volgens mij.

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 10:53 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Gewoon met kabel, dan weet je zeker dat je goed zit.
Die draadloze dingen hebben altijd wel een beetje ruis volgens mij.
Mjah ok, dat is zeker waar. Maar draadloos is wel handig :)

Verwijderd

Ik zou zeker geen draadloos nemen, echt zwaar irritant, infrarood ruist best erg en die met die radiosignalen ofso is (vaak) ook niet erg beste kwaliteit.

Onze draadloze is wel lichter dan degene met snoer.. maarja.. das ook het enigste voordeel :)

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Als je draadloos neemt heeft sehnheiser een hele goeie heb ik zelf ook
HDR 80!!! met basis station T80
echte aanrader...
werkt met radio signalen...
geluid kwaliteit is super! :7
en bereik is ook goed..
en werkt met lithium-ion accu's ofzo...
hij is super licht(voor een draadloze koptelefoon) en IR zuigt.... :r heb ik zelf ook gehad... benduh :r

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Radio is wel te doen, IR is heel erg :r

Als je altijd in de buurt van je installatie zit --> Snoer!!

Beter/mooier geluid, en nooit batterijen die leeg kunnen. Verder natuurlijk ook geen storing.. Alleen lastig als je ermee wilt lopen..

Verwijderd

nders kijk je even hier: [topic=160308]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Mijn vader heefd een sennheiser, fm met een digitale ruisonderdrukker. Is alweer een paar jaar oud, de opvolger is alweer te koop. De geluidskwailteit is prima. Een draadloze hoofdtelefoon is ideaal als je veel beweegt, of wat verder van je geluidsbron afzit. Je kan lekker werken terwijl je goed muziek kan luisteren. De geluidskwaliteit haalt het inderdaad niet niet bij een hoofdtelefoon met draadje voor hetzelfde geld. Maar de bewegingsvrijheid maakt een hoop geod. Bij de koptelefoon van m'n vader zit een zender met ingebouwd laadstation. Er kunnen twee batterijen tegelijk worden opgeladen. Hij laadt sneller dan dat je batterijen leeg kan luisteren (afhankelijk van de geluidsterkte). En een batterij gaat uren mee.
Ikzelf heb geen draadloze hoofdtelefoon nodig, maar ik zou me niet gehandicapt voelen als ik naar zo'n koptelefoon zou luisteren.
Ik heb nog wel een tip: De hoofdband moet wel redelijk strak zitten. Een draadloze hoofdtelefoon is ideaal om mee rond te lopen en mee te bukken ed. Als hij te gemakkelijk van je hoofd dondert, is dat een reden om dat model niet te kopen. Dat zal de bruikbaarheid flink hinderen.

Succes.

Om je vragen even een voor een te beantwoorden:
1. Uit het zicht betekend geen geluid. De draadloze koptelefoon van mijn ouders (radio, geen IR) geeft een goed geluid over meer dan 25 meter. De zender staat in de woonkamer. Ik kan ermee door het hele huis luisteren zonder ruis en ook in de schuur (staal!!)stoort het ding niet
2.Nee, is beter. Of je moet een goedkoop model nemen.
3.Niet zwaar en batterijen gaan lang genoeg mee.

Nog een tip:
Investeer in een goeie. Wanneer je er 1tje van 100 piek koopt krijg je er spijt van en zal hem na een tijdje niet meer gebruiken. Zo'n ding is onbruikbaar en zal jou in de groep plaatsen die draadloze hoofdtelefoons afraadt. Koop een goeie en je zal er lang plezier van hebben.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 10:19 schreef Artcore_Trooper het volgende:
-Is de ruis bij infrarode koptelefoons echt zo erg?
yep.. als je met de ontvanger in zonlicht komt hoor je helemaal nix meer. Zwaar klote dus als de zon in je kamer schijnt, en ook op een zonnige dag zonder direct zonlicht op de ontvanger is er al flink ruis. En zelfs 'savonds is het een ramp want zodra je een tl-buis of spaarlamp aandoet heb je ook weer ruis! Verder mag er echt nix, en dan ook nix tussen de zender en ontvanger zitten... zelfs even de verkeerde kant op met je hoofd zorgt al voor ruis :(
-Is de geluidskwaliteit van radiografische koptelefoons erg veel slechter?
Op zich is de kwaliteit van het ontvangst perfect, maar wij kunnen de headsets van medewerkers van een dichtbijzijnde McDonalds ontvangen (soms wel grappig, hoor je ook wat er achter de schermen met je hamburger gebeurt voordat ie in het doosje gaat :D ).
En een zendamateur in de buurt zit er ook nog wel es doorheen te kleppen. Bovendien: als je echt een goede koptelefoon koopt zit er altijd een draad aan. Het zijn altijd de matige koptelefoons die ze draadloos maken. De echte kwaliteits koptelefoons hebben alleen maar een draadje.
-Zijn draadloze koptelefoons zwaar, en gaan de batterijen lang mee?
Mwah, ze zijn redelijk zwaar, en je kunt geen wilde bewegingen maken/voorover buigen. Maar met een goede headband zijn ze ook weer niet zo zwaar dat het ongemakkelijk is. Verder doen ze ongeveer 4 uur op 2 AAA batterijen bij ons.
Kortom, zal ik er een nemen met of zonder kabel? Zonder kabel is wel relaxed, maar als ie zo zwaar is, of als de geluidskwaliteit belabberd is, hoef ik hem natuurlijk ook niet.
Zonder... doe gewoon lekker met een verlengsnoer van een paar metertjes (zo'n een met zo'n krul derin is ideaal). De kwaliteit is beter, ze zijn lichter, ze hebben geen ontvangstproblemen, je hebt nooit lege batterijen en voor het geld wat anders in de zender/ontvanger zit kun je nu betere kwaliteit kopen...

• Artcore
  • Niet online
Ok jongens, allen bedankt voor de tips! Ik ga denk ik maar eens shoppen voor een Sennheiser met snoer. :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 22:09 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ok jongens, allen bedankt voor de tips! Ik ga denk ik maar eens shoppen voor een Sennheiser met snoer. :)
HD580? die rules volgens mij
ik heb een HD210, diktevreden

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb een SONY MDR-RF450, das dus een RF hij heeft inderdaad ruis zodra de muziek erg "stil" is, dsu op het einde van nummers of waneer de mzuei stil valt ofzo. maar ik vindt dat niet echt een probleem want zolang er genoeg muziek is heb je er geen last van.

Verder is de geluids kwaliteti erg goed, voldoende bass ed.

en de batterijen gaan best lang mee, ik gebruik hem echt dagelijks en ik heb het nooit echt bijgehouden maar ik denk dattik ongeveer 3 weken met 1 paar batterijen kan. Maar sony levert er een paar oplaadbaare bats bij dei je kan opladen int basis station.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1