Exact bete uitvinding die uitstekende accu. Ideaal om hem beet te houden. Heeft deze ook nog een ingebouwde 3cell bridge accu zodat je de accu ham hotswappen?
Verwijderd
Nee
Bij de voorgangers (W530, W520) was er een optionele "slice" accu die je onderaan via de dockingconnector kon bevestigen; ook 9 cells. Die kon je hotswappen. Bij de W541 hebben zo te zien verzuimd een mogelijkheid voor 2e accu te maken.
Past wel goed in het rijtje van aftakeling van de Thinkpad, die hiaat.
Bij de voorgangers (W530, W520) was er een optionele "slice" accu die je onderaan via de dockingconnector kon bevestigen; ook 9 cells. Die kon je hotswappen. Bij de W541 hebben zo te zien verzuimd een mogelijkheid voor 2e accu te maken.
Past wel goed in het rijtje van aftakeling van de Thinkpad, die hiaat.
Oh, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, da's wel handig. Ik dacht dat het alleen maar lastig zou zijnVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:58:
Ja, zeer handig om de laptop met een arm vast te houden en met de andere te typen;
[afbeelding]

Dit ziet er een beetje uit als exact dezelfde laptop als vorig jaar, de W540. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is een i7 4710MQ i.p.v. i7 4700MQ.
't is nog steeds een mooie laptop, maar enige voor van vooruitgang was toch wel mooi geweest
.
't is nog steeds een mooie laptop, maar enige voor van vooruitgang was toch wel mooi geweest
Dat heeft vooral met de dollar euro koers te maken. De laptops worden verkocht in dollars en vorig jaar was de koers ongeveer 1.2/1.3. Dit jaar is dit ongeveer 1.05/1.1. Dat tikt dan toch wel aan op 1000 euro en kan bijv. die 16 GB werkgeheugen net niet uit.Balance schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:01:
Dit ziet er een beetje uit als exact dezelfde laptop als vorig jaar, de W540. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is een i7 4710MQ i.p.v. i7 4700MQ.
't is nog steeds een mooie laptop, maar enige voor van vooruitgang was toch wel mooi geweest.
en nog een voordeel is dat de laptop compleet vlak staat ipv schuin zoals bij sommige laptop waar de grotere accu's aan de onderkant uitsteken.beukenootjes schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:14:
[...]
Oh, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, da's wel handig. Ik dacht dat het alleen maar lastig zou zijn
Verwijderd
Ik gebruik al acht jaar Thinkpads met een uitstekende (fysiek, niet kwalitatief) accu en serieus; ik heb er nog nooit last van gehad. Je moet alleen even opletten met tassen en hoezen dat er ruimte genoeg is voor de accu. Als je een tas hebt waar een "normale" 15.6" laptop strak in past, past de W541 met uitstekende accu dus niet. En sleeves waar de opening aan de korte kant zit zijn vaak problematisch. Maar er is een aardig actieve online Thinkpad community, dus er zijn genoeg reviews te vinden van tassen etc. die wel passen.beukenootjes schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:14:
[...]
Oh, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, da's wel handig. Ik dacht dat het alleen maar lastig zou zijn
Verder zorgt de uitstekende accu voor het stabieler staan van de laptop; het steunvlak wordt vergroot.
Het scherm kan nog steeds 180+ graden open en als bonus kun je dus bijvoorbeeld de laptop op je linkerarm zetten, met je vingers om de accu heen en dan met de rechts de laptop bedienen. Zonder die uitstekende accu gaat je dat niet zo stabiel lukken.
Waarom in godsnaam nog steeds die DVD speler erin? Had wel graag gezien dat die vervangen was door een 2e harde schijf voor wat meer opslag.
Je kan er zelf gewoon een caddy inzetten, heb ik in mijn W530 ook gedaansandr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:47:
Waarom in godsnaam nog steeds die DVD speler erin? Had wel graag gezien dat die vervangen was door een 2e harde schijf voor wat meer opslag.
Verwijderd
Omdat het gewoon handig is en bijna niks kost?sandr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:47:
Zoals gezegd kun je 'm altijd zelf vervangen door een caddy. Bij Thinkpads zijn die dingen hot-swappable. En als je het vergrendelingsschroefje er niet hebt in gedaan, kan dat gewoon zonder gereedschap
Er zit geen DVD-speler in, deze wordt nagenoeg nooit meer gebruikt en deze kun je beter gebruiken om zelf een extra harde schijf in te plaatsen. Qua budget is het niet mogelijk om deze mee te configureren, bij dergelijke scherpe aanbiedingen zijn extra opties relatief duur.
Daarnaast zijn er bij het Notebook Service Centrum USB-DVD spelers te gebruiken indien je het echt nodig zou hebben.
Andere upgrades naast het ram zijn niet echt mogelijk, gezien er op CPU gebied weinig is veranderd. Intel komt te laat met vernieuwde architectuur waardoor de fabrikanten geen systemen beschikbaar hebben met de laatste chipsets. Daarnaast speelt de dollar koers inderdaad mee, terwijl de prijs van het systeem niet is verhoogd tov vorig jaar.
Daarnaast zijn er bij het Notebook Service Centrum USB-DVD spelers te gebruiken indien je het echt nodig zou hebben.
Andere upgrades naast het ram zijn niet echt mogelijk, gezien er op CPU gebied weinig is veranderd. Intel komt te laat met vernieuwde architectuur waardoor de fabrikanten geen systemen beschikbaar hebben met de laatste chipsets. Daarnaast speelt de dollar koers inderdaad mee, terwijl de prijs van het systeem niet is verhoogd tov vorig jaar.
De K1100 is nu ondertussen ook bijna net zo snel als mijn videochip, wat inhoudt dat je er prima een spelletje nog mee kan spelen ook. De TU laptops met een K1000 was dat echt niet mogelijk.flutsjah schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:
Er zit geen DVD-speler in, deze wordt nagenoeg nooit meer gebruikt en deze kun je beter gebruiken om zelf een extra harde schijf in te plaatsen. Qua budget is het niet mogelijk om deze mee te configureren, bij dergelijke scherpe aanbiedingen zijn extra opties relatief duur.
Ik heb de uitnodiging voor een tweede deelname ook ontvangen. Zit nu te twijfelen om mijn, inmiddels redelijk bejaarde, bijna 5 jaar oude, HP EliteBook 8540w te gaan vervangen voor de nieuwe Lenovo. Ik vind het wel jammer dat ze niet bij HP zijn gebleven, want die van mij is me heel goed bevallen, verreweg de beste Windows laptop die ik ooit gehad heb. Terwijl de Lenovo's van mijn studiegenoten aardig wat problemen hadden. Maargoed, dat is wel inmiddels alweer een paar jaar geleden.
Iemand een idee wat de winkelprijs van deze laptop ongeveer zou zijn? Ik zou namelijk €1100 moeten betalen, en als de TU/e prijs niet ver onder de winkelprijs ligt kan ik net zo goed wachten tot mijn HP er evt mee ophoudt.
Iemand een idee wat de winkelprijs van deze laptop ongeveer zou zijn? Ik zou namelijk €1100 moeten betalen, en als de TU/e prijs niet ver onder de winkelprijs ligt kan ik net zo goed wachten tot mijn HP er evt mee ophoudt.
Op de Nederlandse website van Lenovo zie ik een W541 voor €1571:EeePC schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:23:
Ik heb de uitnodiging voor een tweede deelname ook ontvangen. Zit nu te twijfelen om mijn, inmiddels redelijk bejaarde, bijna 5 jaar oude, HP EliteBook 8540w te gaan vervangen voor de nieuwe Lenovo. Ik vind het wel jammer dat ze niet bij HP zijn gebleven, want die van mij is me heel goed bevallen, verreweg de beste Windows laptop die ik ooit gehad heb. Terwijl de Lenovo's van mijn studiegenoten aardig wat problemen hadden. Maargoed, dat is wel inmiddels alweer een paar jaar geleden.
- i7 4710MQ (gelijk)
- K1100M GPU (gelijk)
- 4GB RAM (4GB minder)
- 500GB HDD (geen SSD, wel meer opslagruimte)
En dan krijg je alle extra accesoires er niet bij, en heb je dus minder RAM ter beschikking en een tragere schijf. Alles bij elkaar denk ik dan dat de notebook zo'n €1700-€1800 in de winkel zou kosten? Da's nogal een verschil t.o.v. de €1100 die je zou betalen.
Als ik je goed begrijp is dit dus een 'relatief ongunstig' jaar om aan het laptopproject mee te doen. Een slechte dollarkoers, en volgend jaar bevat de laptop waarschijnlijk een processor die relatief grote snelheidtoename zal brengen.flutsjah schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:
@beukenootjes, idd, zoiets dacht ik zelf ook al ja. Dat is ook zo'n beetje de prijs waar ze altijd rond zitten, bij eerste deelname betaal je dus ongeveer de helft van de winkelwaarde.
Let wel op, als je je eerste jaar van inschrijving aan de TU niet meedoet aan het laptopproject, heb je nooit meer kans om mee te doen. Dus een jaar wachten kan niet als je dit jaar begint. (Als ik het goed heb).demosselman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:16:
[...]
Als ik je goed begrijp is dit dus een 'relatief ongunstig' jaar om aan het laptopproject mee te doen. Een slechte dollarkoers, en volgend jaar bevat de laptop waarschijnlijk een processor die relatief grote snelheidtoename zal brengen.
Verwijderd
Je kunt altijd nog proberen de laptop 1:1 op marktplaats oid te verkopen om je deelname optie open te houden. Wel raar hoor, al die voorwaarden.
Daarnaast is het zo dat je alleen in je eerste jaar subsidie krijgt, door die subsidie hoef je niet alleen maar €830 te betalen (ipv €1100) maar krijg je ook nog eens een gratis tas, standaard, slot, muis en toetsenbord erbij.EeePC schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:36:
Let wel op, als je je eerste jaar van inschrijving aan de TU niet meedoet aan het laptopproject, heb je nooit meer kans om mee te doen. Dus een jaar wachten kan niet als je dit jaar begint. (Als ik het goed heb).
Ik ga volgend jaar de MSc Innovation Management volgen aan de TU/e en heb natuurlijk daarbij ook de notebook optie gekregen en daarbij met aandringen dat ik hem echt nodig heb.
Ik zelf ben echter een fervent desktop gebruiker en heb bij mijn vorige studies, Biologie en Management & Economics, nooit echt het niet hebben van een laptop gemist, op simpelweg wat praktische momenten na.
Nu vind ik het investeren in een laptop niet zo'n probleem, maar ik heb het idee dat de specs van deze laptop helemaal niet aansluiten op wat ik er van zou vragen. Ik denk ook niet dat Innovation Management veel werkt met cpu kracht vragende programma's.
Iemand die me misschien er wat meer over weet? Ik zelf zou namelijk persoonlijk een hele andere laptop uitkiezen, maar deze deal rechtvaardigt het misschien alsnog...
Ik zelf ben echter een fervent desktop gebruiker en heb bij mijn vorige studies, Biologie en Management & Economics, nooit echt het niet hebben van een laptop gemist, op simpelweg wat praktische momenten na.
Nu vind ik het investeren in een laptop niet zo'n probleem, maar ik heb het idee dat de specs van deze laptop helemaal niet aansluiten op wat ik er van zou vragen. Ik denk ook niet dat Innovation Management veel werkt met cpu kracht vragende programma's.
Iemand die me misschien er wat meer over weet? Ik zelf zou namelijk persoonlijk een hele andere laptop uitkiezen, maar deze deal rechtvaardigt het misschien alsnog...
Ik heb me ingeschreven bij de TU/e (Electrical Engineering) alleen hoe kan ik meedoen aan de notebookregeling? Ik hoor er namelijk weinig van (zoals mailtjes waarin iets staat o.i.d.) en ik ben bang dat ik niet aan de notebookregeling kan meedoen. Ik zou namelijk wel heel graag een notebook aan willen schaffen van de TU/e. Weten jullie hier meer over?
De ervaring die ik kreeg van de meeloopdag is dat mailtjes niet altijd aankomen. Je kunt ze daar mss even over bellen of mailen. Je zou ook in je spambox kunnen kijken, waar ook een mailtje te vinden is over je wiskunde-toets van de eerste week. (Bij mij kwam ie daar iig).MichaDutch schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:37:
Ik heb me ingeschreven bij de TU/e (Electrical Engineering) alleen hoe kan ik meedoen aan de notebookregeling? Ik hoor er namelijk weinig van (zoals mailtjes waarin iets staat o.i.d.) en ik ben bang dat ik niet aan de notebookregeling kan meedoen. Ik zou namelijk wel heel graag een notebook aan willen schaffen van de TU/e. Weten jullie hier meer over?
Edit: is de brief over het laptopproject ook al verstuurd?
PS Ik ga ook EE studeren op de TU/e!
[ Voor 3% gewijzigd door WouterT13 op 28-06-2015 21:55 ]
Ik ga Technische Natuurkunde / Technische Wiskunde studeren. Volgens mij kun je je inschrijven met deze link. In het bestand zit een overkomst oid?
Ik heb trouwens positieve ervaringen met Lenovo, heb mijn Y580 3 jaar lang met veel plezier gebruikt. Dus ik vind het geen probleem om een Lenovo laptop te krijgen!
Heeft deze laptop eigenlijk de mogelijk tot aansluiting met een Dockingstation?
Ik heb trouwens positieve ervaringen met Lenovo, heb mijn Y580 3 jaar lang met veel plezier gebruikt. Dus ik vind het geen probleem om een Lenovo laptop te krijgen!
[ Voor 34% gewijzigd door Gijs op 29-06-2015 15:13 ]
Als het goed is heb je bij je aanmelding al een flyer van de notebookregeling gekregen, deze zat samen bij de welkomsbrief vanuit de rector.
Het aanmelden voor een notebook kan via het inschrijfformulier, welke medio deze week verstuurd zal gaan worden. Daarin wordt ook aanvullende uitleg gegeven over de notebook, de regelgeving en betaling.
De overeenkomst op de site is een voorbeeld, zodat je jezelf alvast kan inlezen in de voorwaarden. Op de dag zelf zul je een persoonlijk overeenkomst tekenen.
Het aanmelden voor een notebook kan via het inschrijfformulier, welke medio deze week verstuurd zal gaan worden. Daarin wordt ook aanvullende uitleg gegeven over de notebook, de regelgeving en betaling.
De overeenkomst op de site is een voorbeeld, zodat je jezelf alvast kan inlezen in de voorwaarden. Op de dag zelf zul je een persoonlijk overeenkomst tekenen.
Geen mailtje gehad over de wiskunde-toets, nooit iets van gehoord.... Toch maar eeen mailtje sturen binnenkort.WouterT13 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:52:
[...]
De ervaring die ik kreeg van de meeloopdag is dat mailtjes niet altijd aankomen. Je kunt ze daar mss even over bellen of mailen. Je zou ook in je spambox kunnen kijken, waar ook een mailtje te vinden is over je wiskunde-toets van de eerste week. (Bij mij kwam ie daar iig).
Edit: is de brief over het laptopproject ook al verstuurd?
PS Ik ga ook EE studeren op de TU/e!
En jeej voor EE!
Dan zal ik het mailtje nog even afwachten, ik ben zeer benieuwd naar de laptop.flutsjah schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:55:
Als het goed is heb je bij je aanmelding al een flyer van de notebookregeling gekregen, deze zat samen bij de welkomsbrief vanuit de rector.
Jup zie ook de Lenovo site, de docks zijn wel erg duur helaas.Gijs schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:42:
Dockingstations kun je ook 2e hands voor kijken. Heb zelf een tijdje terug een als nieuwe Lenovo Mini Dock Plus Series 3, 4338 van marktplaats gehaald voor 50 euro.
Ik vraag me nu alleen af, moet je per se een 170W uitvoering hebben? De compatibility list zegt dat je voor de W541 per se een 170W nodig zou hebben. Helaas kan ik alleen deze vinden:
pricewatch: Lenovo Mini Dock Plus Series 3 with USB 3.0 - 170W (EU1)
Moet allemaal goedkoper kunnen denkik
Hij laadt ander niet op, mijn Thinkpad was de eerste serie waarbij ze fastcharging implementeerde. Vlak voordat hij gaat laden communiceert de oplader met de accu, is dat niet compatible dan laadt hij niet.Gijs schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:51:
Ik vraag me nu alleen af, moet je per se een 170W uitvoering hebben? De compatibility list zegt dat je voor de W541 per se een 170W nodig zou hebben. Helaas kan ik alleen deze vinden:
Hmm ze hebben tegenwoordig zo'n vierkante plug .. geen idee of dat nog gaat werken ..
de standaard 4338 heeft een ronde plug afaik.
de standaard 4338 heeft een ronde plug afaik.
[ Voor 90% gewijzigd door gekkie op 30-06-2015 11:45 ]
Hier nog een toekomstig EE-student. Heb toevallig vandaag een mailtje binnengekregen om mijn inschrijving af te ronden, waarbij je meteen je kan inschrijven voor het notebookproject en de introductieweek. Als je het nu dus nog niet hebt denk ik dat je even moet gaan bellen/mailen.MichaDutch schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:17:
[...]
Dan zal ik het mailtje nog even afwachten, ik ben zeer benieuwd naar de laptop.
Wat betreft de laptop, ik vind de keuze voor Windows 8.1 Enterprise maar vreemd. Wat biedt dit ten opzichte van de andere Windows 8.1-versies (wat voor ons al student van belang is)? Het zorgt er in ieder geval wel voor dat we de gratis upgrade naar Windows 10 mislopen, aangezien die niet geldt voor de Enterprise-editie.
[ Voor 25% gewijzigd door Jewyk op 01-07-2015 20:41 ]
De TU/e zal waarschijnlijk binnen het jaar met een Windows 10 uitrol komen, gok ik zo
Als ik me niet vergis dan is Enterprise meestal een gunstigere licentie voor grotere bedrijven en is pro meer voor mkb? Kan inderdaad goed dat ze hem centraal gaan uitrollen zoals hjkv zegt. Hoop wel dat ze een beetje opschieten ivm continuumJewyk schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:38:
[...]
Hier nog een toekomstig EE-student. Heb toevallig vandaag een mailtje binnengekregen om mijn inschrijving af te ronden, waarbij je meteen je kan inschrijven voor het notebookproject en de introductieweek. Als je het nu dus nog niet hebt denk ik dat je even moet gaan bellen/mailen.
Wat betreft de laptop, ik vind de keuze voor Windows 8.1 Enterprise maar vreemd. Wat biedt dit ten opzichte van de andere Windows 8.1-versies (wat voor ons al student van belang is)? Het zorgt er in ieder geval wel voor dat we de gratis upgrade naar Windows 10 mislopen, aangezien die niet geldt voor de Enterprise-editie.
Ik heb aangegeven dat ik mee doe aan het project, ook al is het scherm heel teleurstellend. Jammer dat lenovo geen optie voor 1080p IPS geeft.
Ik ga ook sowieso meedoen, heb de notebook toch wel nodig en ik heb geen zin om tegen problemen aan te lopen bij het installeren van software en het regelen van licenties. Verder is het ook gewoon een goede deal, dat mag niet vergeten worden.
Heb ook al wat negatieve opmerkingen over het scherm gelezen. Is deze echt zo slecht? Is natuurlijk maar een simpel tn paneel. Maar mijn huidige laptop heeft nog een 1600x900 scherm, waar ik overigens best tevreden over ben, dus voor mij sowieso vooruitgang. Jammer dat er geen budget was voor het 3K Lenovo scherm.WouterT13 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:38:
Ik heb aangegeven dat ik mee doe aan het project, ook al is het scherm heel teleurstellend. Jammer dat lenovo geen optie voor 1080p IPS geeft.
Ik heb er geen idee van hoe slecht het scherm nou daadwerkelijk is. Ik gebruik op het moment ook tn-panelen (ik heb twee schermen van 3 en 10 jaar) en de nieuwste ziet er goed uit vind ik. Ik ben dus ook niet zo heel veel gewend, dus ik ben benieuwd!EeePC schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:07:
[...]
Heb ook al wat negatieve opmerkingen over het scherm gelezen. Is deze echt zo slecht? Is natuurlijk maar een simpel tn paneel. Maar mijn huidige laptop heeft nog een 1600x900 scherm, waar ik overigens best tevreden over ben, dus voor mij sowieso vooruitgang. Jammer dat er geen budget was voor het 3K Lenovo scherm.
PS: wanneer krijgen we de laptop? De eerste schooldag?
Is ook bekend of het backlit keyboard in de tu/e versie zit? Ik kan het niet vinden in de folder.
Op 27 augustus 2015 worden de notebooks voor het collegejaar 2015-2016 uitgedeeld. Hierover ontvangen we ook nog informatie als ik me niet vergis.WouterT13 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:17:
[...]
Ik heb er geen idee van hoe slecht het scherm nou daadwerkelijk is. Ik gebruik op het moment ook tn-panelen (ik heb twee schermen van 3 en 10 jaar) en de nieuwste ziet er goed uit vind ik. Ik ben dus ook niet zo heel veel gewend, dus ik ben benieuwd!
PS: wanneer krijgen we de laptop? De eerste schooldag?
Oké, bedankt voor je reactie! Jammer dat we m niet iets eerder krijgenbeukenootjes schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:23:
[...]
Op 27 augustus 2015 worden de notebooks voor het collegejaar 2015-2016 uitgedeeld. Hierover ontvangen we ook nog informatie als ik me niet vergis.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, maar denk 't niet. Staat bij Lenovo ook als optie genoemd. De fingerprint reader zit er ook niet in, staat ook niet op de foto, terwijl je 'm volgens Lenovo niet eens zonder kan krijgen. Denk dus dat ze een soort extra kale versie hebben geregeld voor de TU/e.harmv96 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:10:
Is ook bekend of het backlit keyboard in de tu/e versie zit? Ik kan het niet vinden in de folder.
Ik ben eigenlijk wel blij dat er geen fingerprintscanner in zit. Ik heb er nu een maar gebruik hem eigenlijk nooit omdat het wat mij betreft redelijk buggy is. Daarnaast vind ik dat de scanner op de W541 op een onhandige plek zit. Doe mij maar gewoon een wachtwoordEeePC schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:52:
[...]
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, maar denk 't niet. Staat bij Lenovo ook als optie genoemd. De fingerprint reader zit er ook niet in, staat ook niet op de foto, terwijl je 'm volgens Lenovo niet eens zonder kan krijgen. Denk dus dat ze een soort extra kale versie hebben geregeld voor de TU/e.
Me daarnet maar ook even ingeschreven. Heb de 3K schermen voor 80 euro rond zien zwerven op het internet, misschien een leuke Tweaker-upgrade
Heey,
Hier ook een EE student.
Als je ram bijplaatst moet je dan eigenlijk ook zorgen dat de CL timings overeenkomen of alleen de 1600mhz aanhouden.
Heb in het verleden nooit echt gelet op de CL timings aangezien ik het toen als set verving.
Ben er niet helemaal over uit, zit er nu wel of geen DVD speler in? De één zegt van wel de ander van niet:P
hoe dan ook, die gaat er bij mij uit. Gaat toch mooi mijn de samsung 840 pro 512gb heen.
Heb op het moment een leen laptop van iemand, mijn laptop heeft het een maand geleden begeven
dus kan niet wachten tot ik deze kan ophalen.
EE heeft wel de overhand hier he
Hier ook een EE student.
Als je ram bijplaatst moet je dan eigenlijk ook zorgen dat de CL timings overeenkomen of alleen de 1600mhz aanhouden.
Heb in het verleden nooit echt gelet op de CL timings aangezien ik het toen als set verving.
Ben er niet helemaal over uit, zit er nu wel of geen DVD speler in? De één zegt van wel de ander van niet:P
hoe dan ook, die gaat er bij mij uit. Gaat toch mooi mijn de samsung 840 pro 512gb heen.
Heb op het moment een leen laptop van iemand, mijn laptop heeft het een maand geleden begeven
EE heeft wel de overhand hier he
[ Voor 39% gewijzigd door nielskool op 15-07-2015 02:08 ]
Verwijderd
WB'ers zijn naar mijn weten nu eenmaal gemiddeld genomen wat minder handig met computers
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 02:45 ]
Ey, niks tegen WB'ers he

De 2013 en 2014 modellen hadden backlit keyboards. Van de 2012 generatie vervangen steeds meer mensen zelf het keyboard (inclusief mezelf) omdat backlight gewoon tof is. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat het 2015 model geen backlight zou hebben.
De 2013 laptop had geen DVD drive maar gewoon een dummy. De 2014 laptop weet ik niet zo zeker. Ik zou niet op een drive rekenen. Als de TU/e slim is, bouwen ze alvast een lege HDD caddy in.
De 2013 en 2014 modellen hadden backlit keyboards. Van de 2012 generatie vervangen steeds meer mensen zelf het keyboard (inclusief mezelf) omdat backlight gewoon tof is. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat het 2015 model geen backlight zou hebben.
De 2013 laptop had geen DVD drive maar gewoon een dummy. De 2014 laptop weet ik niet zo zeker. Ik zou niet op een drive rekenen. Als de TU/e slim is, bouwen ze alvast een lege HDD caddy in.
Dat klinkt goed idd! Ik heb alleen geen idee hoe lastig dat zou zijn. Eerst maar eens met het tn-paneel proberen.Gijs schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:19:
Me daarnet maar ook even ingeschreven. Heb de 3K schermen voor 80 euro rond zien zwerven op het internet, misschien een leuke Tweaker-upgrade
Verwijderd
Feiten zijn neutraal
Je hebt serieus iets van 30 euro betaald om licht onder je toetsenbord te krijgenhjkv schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:18:

Ik heb dat er ook wel voor over hoor, ziet er gewoon vet uitVerwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:45:
[...]
Feiten zijn neutraal![]()
[...]
Je hebt serieus iets van 30 euro betaald om licht onder je toetsenbord te krijgen?
En je moet toch wel iets doen om jezelf te onderscheiden van die eindeloze zee aan W541's!

Jah, 25 ofzo. Gewoon 8560w/8570w toetsenbordje van ebay vissen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:45:
Je hebt serieus iets van 30 euro betaald om licht onder je toetsenbord te krijgen?
Maar aan mijn laptop is sowieso weinig meer origineel. Zit nu i7-2760QM, Full HD scherm, 24GB RAM, 512GB Samsung 840 Pro en dus een verlicht toetsenbord in.
En natuurlijk een plaatje van een machtig mooie jet engine achterop
Zijn niet te vervangen, zoek maar rond op de Lenovo Forums!Gijs schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:19:
Ik ga denk ik toch ook maar meedoen met de 2e deelname. Moet natuurlijk nog wel 'ff een reepje van 8 gb ram bij. En een HDD cady, zodat ik de 500gb 840 EVO uit m'n oude laptop erbij kan zetten.
Ik zal er vast een hele sprong mee vooruit gaan, van een i5 M 540 en maar 4 gb ram
. Hoewel 'ie het eigenlijk nog verbazingwekkend goed doet voor een 5 jaar oud ding.
Ik zal er vast een hele sprong mee vooruit gaan, van een i5 M 540 en maar 4 gb ram
Ik vind Windows 8.1 eigenlijk wel een heel groot nadeel, zeker nu vandaag Windows 10 is gelanceerd. 8 is echt een draak, en de TU/e kennende zou het nog wel eens lang kunnen duren voordat ze upgraden...
Is die 8.1 enterprise zelf ook gemakkelijk (en gratis) te upgraden naar 10?
Is die 8.1 enterprise zelf ook gemakkelijk (en gratis) te upgraden naar 10?
Ik vraag me vooral af of van alle applicaties die de TU/e bij de laptop levert al bekend is dat ze goed werken met Windows 10? Ik zou natuurlijk ook graag W10 hebben maar als de programma's die je nodig hebt simpelweg nog niet goed werken op W10 neem ik nog wel even genoegen met 8(.1).
De TU/e laptop wordt geleverd zonder DVD drive, en in de plaats hiervan een dummy. Dus helaas nog geen HDD caddy; die zul je zelf moeten aanschaffen.hjkv schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:18:
...
De TU/e software is inderdaad nog niet getest met Windows 10. Ik meen me te herinneren dat dat met voorgaande Windows updates best wel wat tijd in beslag nam.beukenootjes schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:58:
Ik vraag me vooral af of van alle applicaties die de TU/e bij de laptop levert al bekend is dat ze goed werken met Windows 10? Ik zou natuurlijk ook graag W10 hebben maar als de programma's die je nodig hebt simpelweg nog niet goed werken op W10 neem ik nog wel even genoegen met 8(.1).
Zelf ga ik komend jaar beginnen aan PT.EeePC schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:50:
Ik ga denk ik toch ook maar meedoen met de 2e deelname. Moet natuurlijk nog wel 'ff een reepje van 8 gb ram bij. En een HDD cady, zodat ik de 500gb 840 EVO uit m'n oude laptop erbij kan zetten.
Ik zal er vast een hele sprong mee vooruit gaan, van een i5 M 540 en maar 4 gb ram. Hoewel 'ie het eigenlijk nog verbazingwekkend goed doet voor een 5 jaar oud ding.
Mag je zomaar zelf RAM bijprikken in de laptop, zonder gedoe met garantie enzo?
Mijn eerste gedachten was ook meteen 8GB erbij stoppen.
Je kan het ook altijd door het Notebook Service Centre laten installeren als je zeker wilt zijn. In principe mag je idd zelf niks veranderen ivm garantie. Maarja, ik heb zelf mn hdd en ram geupgrade, alleen nooit de garantie nodig gehad, dus weet niet hoe moeilijk ze werkelijk zijn.Grovert11 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 03:18:
[...]
Zelf ga ik komend jaar beginnen aan PT.
Mag je zomaar zelf RAM bijprikken in de laptop, zonder gedoe met garantie enzo?
Mijn eerste gedachten was ook meteen 8GB erbij stoppen.
Zoals je in de grote geheugentest kunt zien, is er wel iets van performance boost, maar in de meeste gevallen niet merkbaar verschil.Tuttel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:08:
Zou het verschil in snelheid van het ram-geheugen enigzins significant zijn tov dual channel?
Weet iemand of het mogelijk is een Windows 7 licentie voor mijn notebook te verkrijgen via de TU/e?
(Ik ben ook aankomend EE student!
)
(Ik ben ook aankomend EE student!
Helaas, dat heeft hij niet.hjkv schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:18:
Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat het 2015 model geen backlight zou hebben.
[ Voor 61% gewijzigd door suikerberg op 22-08-2015 13:20 ]
Heeft iemand de laptop al ontvangen, of zijn ze nog niet uitgeleverd?
Voor mijn tweede deelname wordt het sowieso pas begin oktober...
Edit: ah morgen mogen jullie hem blijkbaar ophalen
[ Voor 16% gewijzigd door EeePC op 26-08-2015 11:39 ]
Heb hem vandaag opgehaald ja!EeePC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:36:
Baal een beetje van alle voor geïnstalleerde dingen die er op staan (Adobe Reader en dat soort troep), maar heb na 20 minuten gebruik nog niet veel meer te vertellen
Ik heb hem gister ook opgehaald en ben er zeer tevreden over, enige minpuntje is natuurlijk de kijkhoek van het scherm. Het feit dat het scherm mat is en een redelijk goed contrast heeft maakt echter veel goed.EeePC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:36:
Deze troep staat erop omdat anders bepaalde Tu/e applicaties niet meer functioneren. ctrlWork stopt bijvoorbeeld met werken zonder Adobe ReaderGrovert11 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:01:
[...]
Heb hem vandaag opgehaald ja!
Baal een beetje van alle voor geïnstalleerde dingen die er op staan (Adobe Reader en dat soort troep), maar heb na 20 minuten gebruik nog niet veel meer te vertellen
Heeft iemand anders ook last van traag aanmelden?
Ik merk met mijn laptop alleen dat het ophalen van TUe-mail via outlook enorm lang duurt (en Outlook reageert ook niet gedurende het verbinden) maar ben verder wel erg tevreden over de laptop.
Ik heb dat CtrlWork-programma wel verwijderd, heb geen zin in al die onzin
Ik heb dat CtrlWork-programma wel verwijderd, heb geen zin in al die onzin
Dit viel mij ook op ja. Ben benieuwd of het ligt aan alle vorgeïnstalleerde programma's of dat de SSD gewoon niet erg snel is...suikerberg schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:41:
Heeft iemand anders ook last van traag aanmelden?
Of hij probeert eerst zich aan te melden bij het domein en daarna pas op de locale machine, dat is ook mogelijk..Grovert11 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:51:
[...]
Dit viel mij ook op ja. Ben benieuwd of het ligt aan alle vorgeïnstalleerde programma's of dat de SSD gewoon niet erg snel is...
Je logt in via het Domein van de Tu/e als ik me niet vergis, dus dat vertraagt de boel aardig. Maandag eens even kijken of het inloggen op de Campus zelf wat vlotter gaat 
Hebben jullie er eigenlijk een mdp>hdmi kabel bij geleverd, of hebben mensen interesse om deze gezamenlijk in te kopen uit china (of een verloopstukje)?
Hebben jullie er eigenlijk een mdp>hdmi kabel bij geleverd, of hebben mensen interesse om deze gezamenlijk in te kopen uit china (of een verloopstukje)?
Ik moet er nog zeker eentje hebben!Gijs schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:50:
Je logt in via het Domein van de Tu/e als ik me niet vergis, dus dat vertraagt de boel aardig. Maandag eens even kijken of het inloggen op de Campus zelf wat vlotter gaat
Mocht het nog wat worden om het met meerdere mensen in te kopen dan wil ik wel meedoen, mijn voorkeur gaat wel uit naar een echte mdp>hdmi kabel (dus bij voorkeur geen verloopstukje, heb je alsnog een hdmi kabel nodig).
Had vandaag een college waarbij we tijd kregen om een programmeeropdracht te maken. Ik denk dat ik in het uur dat ik bezig ben geweest, ik minstens 10 keer een popup heb gehad van die voorgeïnstalleerde anti-RSI software. Ik snap dat het nuttig kan zijn, maar ik wordt er helemaal gek van, sommige popups blokkeren mijn halve scherm. Neem aan dat we dat programma zonder problemen mogen verwijderen?
Had vandaag een college waarbij we tijd kregen om een programmeeropdracht te maken. Ik denk dat ik in het uur dat ik bezig ben geweest, ik minstens 10 keer een popup heb gehad van die voorgeïnstalleerde anti-RSI software. Ik snap dat het nuttig kan zijn, maar ik wordt er helemaal gek van, sommige popups blokkeren mijn halve scherm. Neem aan dat we dat programma zonder problemen mogen verwijderen?
Ja, of je schroeft de frequentie omlaag. De breaks zijn best nuttig vind ik als je thuis aan het studeren bent
Dan haal je ook gelijk alle voor-geinstalleerde software weg die wel nodig is, CTRL work is inderdaad het enige die weg zou willen halen. Totale schijfformat lijkt me meer moeite opleveren dan gewoon datgene wat je niet wilt deinstalleren.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 06:41:
"mogen"? Wat? Jouw laptop toch? Ik zou beginnen met totale schijf format
Heb liever zelf in de hand wanneer ik pauzeer etc. maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook nooit echt heel bewust mee bezig ben geweest. Zal eens moeite doen om die instellingen te bekijken dan.Gijs schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:51:
Ja, of je schroeft de frequentie omlaag. De breaks zijn best nuttig vind ik als je thuis aan het studeren bent
Nja, er zijn nogal wat voorwaarden aan verbonden wil je gedurende vijf jaar garantie en service behouden. Dan kan het nog wel mijn laptop zijn, heb toch graag de service van het NSC hoor.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 06:41:
"mogen"? Wat? Jouw laptop toch? Ik zou beginnen met totale schijf format
Totale format zou ik normaal inderdaad ook wel gedaan hebben, maar er komt dus ook nog eens bij dat je laptop nu helemaal geconfigureerd is om te werken op het TU/e netwerk, denk dat het een heel gedoe is om dat allemaal weer terug te krijgen na een schone install.

Ben wel benieuwd welke handleiding je dan bedoelt? Een linkje zou fijn zijn.
Er is een handleiding om je laptop opnieuw te installeren met behulp van de (eventueel zelf te maken) bootusb, maar dan krijg je je laptop dus in dezelfde staat als dat ie afgeleverd werd. Verder is er eentje om een VPN verbinding op te zetten, maar er is meer op je laptop geconfigureerd dan alleen die VPN. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal heb uitgezocht hoe het in elkaar zit, maar volgens mij moet je ook in het TU/e domein aanmelden en een bepaalde configuratie hebben om bijv. sommige softwarelicenties te laten activeren (en dat valt voorzover ik weet buiten de beschrijvingen die het NSC bij verschillende softwarepackages geeft om het te activeren). Daar ben ik nog geen handleiding voor tegengekomen in ieder geval.
Er is een handleiding om je laptop opnieuw te installeren met behulp van de (eventueel zelf te maken) bootusb, maar dan krijg je je laptop dus in dezelfde staat als dat ie afgeleverd werd. Verder is er eentje om een VPN verbinding op te zetten, maar er is meer op je laptop geconfigureerd dan alleen die VPN. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal heb uitgezocht hoe het in elkaar zit, maar volgens mij moet je ook in het TU/e domein aanmelden en een bepaalde configuratie hebben om bijv. sommige softwarelicenties te laten activeren (en dat valt voorzover ik weet buiten de beschrijvingen die het NSC bij verschillende softwarepackages geeft om het te activeren). Daar ben ik nog geen handleiding voor tegengekomen in ieder geval.
Verwijderd
Nou, lekker dan.
Aan de UT (Enschede dus), is dat allemaal veel makkelijker. NSC heeft handleidingen voor min of meer alles wat je nodig wat vanaf een random zelf geïnstalleerde laptop.
Aan de UT (Enschede dus), is dat allemaal veel makkelijker. NSC heeft handleidingen voor min of meer alles wat je nodig wat vanaf een random zelf geïnstalleerde laptop.
Als ex-TU'er die vorig jaar Ubuntu/Windows 7 draaide op een laptop van de universiteit: je mist niet echt iets met een eigen installatie. Office moet je zelf ergens vandaan halen bij een eigen installatie, die kan je niet via de universiteit installeren met een eigen installatie. Verder kun je alles gewoon installeren, door de VPN aan te zetten (of met tue-wpa2 te verbinden op de campus) en vervolgens deze pagina te openen:
http://w3.tue.nl/nl/diens...pen/wins/campus_software/
Daar kun je MATLAB, SolidWorks (iirc, zelf nooit gebruikt), Mathematica, alles van Adobe e.d. allemaal gratis downloaden en installeren op je laptop.
http://w3.tue.nl/nl/diens...pen/wins/campus_software/
Daar kun je MATLAB, SolidWorks (iirc, zelf nooit gebruikt), Mathematica, alles van Adobe e.d. allemaal gratis downloaden en installeren op je laptop.
rsten laat men een dag of vyf in het zout leggen en men moet ze niet te groot laaten hakken, om dat ze anders te ongeschikt zyn, en ieder een doet dit naa de groote van zyn huisgezin, ook zyn die Harsten dus zeer goed om in den Oven gezet en gebraaden te worden. Het vleesch om in de Kuip in te zouten, daar neemt men toe
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:14 ]
Iemand al aan het tweaken geweest aan z'n laptop? Wil zelf erg graag een tweede schijf erin gaan zetten. Wat denken jullie van deze caddy? http://www.ebay.com/itm/2...optical-bay-/321466079634
Ik vraag me nu af of er een Displayport op zit, zoals de TU/e aangeeft of dat er een Thunderbolt op zit, zoals er staat in de lenovo shop. Zelf zie ik toch echt een bliksem logo op de zijkant van de laptop staan.
offtopic: Ook ik ben elektro
https://static.studiegids...tebookspecs_2015-2016.pdf
http://shop.lenovo.com/us...:00003AF8:#tab-tech_specs
offtopic: Ook ik ben elektro
https://static.studiegids...tebookspecs_2015-2016.pdf
http://shop.lenovo.com/us...:00003AF8:#tab-tech_specs

[ Voor 5% gewijzigd door erik_97 op 06-09-2015 21:50 ]
Ik ding ook graag mee voor het mdp/thunderbolt (?! Heb ook geen idee) HDMI verloop stukje. Kwam er vandaag wat pijnlijk achter dat er idd helemaal geen standard HDMI aansluiting op zit. Was er eigenlijk simpelweg gewoon vanuit gegaan.
Hoi, ik heb even een form gemaakt voor mensen die interesse hebben: https://docs.google.com/f...Io/viewform?usp=send_form
Voor iedereen die de omwisseling van de fn en ctrl key vervelend vindt: dit is in bios aan te passen!
Je kunt in de bios ook aanzetten dat de USB poorten stroom blijven geven als je laptop in slaapstand of uit staat. Handig om je telefoon tijdens college of in de teein op te laden 👍harmv96 schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:40:
Voor iedereen die de omwisseling van de fn en ctrl key vervelend vindt: dit is in bios aan te passen!
Verwijderd
Dat wil niet altijd even lekker werken...
Als ik dat deed met mijn oude laptop, deed hij er acht uur over om hem leeg te laden van 50% naar 0....
Met mijn nieuwere laptop werkt het beter, maar dan alleen op een zo'n speciale poort, en als het ding uit staat.
Als ik dat deed met mijn oude laptop, deed hij er acht uur over om hem leeg te laden van 50% naar 0....
Met mijn nieuwere laptop werkt het beter, maar dan alleen op een zo'n speciale poort, en als het ding uit staat.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 14:36 ]
Verwijderd
Zal ook wel per telefoon verschillen. Zodra mijn telefoon een PC aan de andere kant van de kabel ziet, zegt 'ie 'slowcharging due to low current of port", ook al hang je 'm aan een USB 3.0 poort.
Hoe staat het het aantal interesses?Gijs schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:50:
Hoi, ik heb even een form gemaakt voor mensen die interesse hebben: https://docs.google.com/f...Io/viewform?usp=send_form
Ik begin de connector echt te missen, hoe lang wil je wachten op inschrijvingen?
Ik heb er hier nu 2 besteld (voor mij en een huisgenoot):
http://www.ovstore.nl/nl/...layport-dp-naar-hdmi.html
Als ik ze binnen heb, zal ik mijn bevindingen laten weten.
http://www.ovstore.nl/nl/...layport-dp-naar-hdmi.html
Als ik ze binnen heb, zal ik mijn bevindingen laten weten.
Ik bestel vrijdag voor iedereen, moet even kijken hoe de reactie op mijn mail is enzo:)Grovert11 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:49:
[...]
Hoe staat het het aantal interesses?
Ik begin de connector echt te missen, hoe lang wil je wachten op inschrijvingen?
Sommige hebben helaas niks van zich laten horen maar ik zal ze deze week gaan bestellen! Als je het al overgeboekt hebt krijg je sowieso een mail van me.
Hoe staat het er voor met de bestelling?
Weet iemand hier toevallig of de door de TU geleverde Lenovo W541 een SATA-600 aansluiting heeft in de bay voor de optische drive? Ik wil graag mijn laptop uitbreiden met een tweede SSD.
Alweer goed anderhalf jaar aan de slag met het beestje, maar los van het TN paneel met de beroerde kijkhoeken werkt hij nog lekker vlot en soepel.
Nu stuitte ik bij SURFspot op de gratis Windows 10 Educatie licentie en zit eraan te denken deze er toch maar op te knallen. Ik verwacht namelijk niet meer dat er vanaf de TU/e er nog een algehele uitrol komt en de service desk kon daar ook niets over zeggen. Ze gaven aan dat het installeren waarschijnlijk geen probleem zou zijn, maar dat ze geen service konden bieden voor Windows 10, omdat ze dan altijd zullen adviseren om terug te gaan naar 8.1.
Al mensen die wel de upgrade naar Windows 10 gedaan hebben? Daarna nog tegen problemen aan gelopen?
Nu stuitte ik bij SURFspot op de gratis Windows 10 Educatie licentie en zit eraan te denken deze er toch maar op te knallen. Ik verwacht namelijk niet meer dat er vanaf de TU/e er nog een algehele uitrol komt en de service desk kon daar ook niets over zeggen. Ze gaven aan dat het installeren waarschijnlijk geen probleem zou zijn, maar dat ze geen service konden bieden voor Windows 10, omdat ze dan altijd zullen adviseren om terug te gaan naar 8.1.
Al mensen die wel de upgrade naar Windows 10 gedaan hebben? Daarna nog tegen problemen aan gelopen?
Verkeerde topic, ontzettend hard gefaald
[ Voor 91% gewijzigd door Balance op 15-04-2017 12:10 ]
Mocht je er nog iets aan hebben, je kunt prima upgraden naar W10. Maar wel even langs het NSC gaan zodat ze de programmaservers kunnen toevoegen, dan kun je makkelijker bij alle software.Tuttel schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:23:
Alweer goed anderhalf jaar aan de slag met het beestje, maar los van het TN paneel met de beroerde kijkhoeken werkt hij nog lekker vlot en soepel.