Ik heb sinds een jaar of 5 een Sitecom Wl-309 router. De eerste jaren zijn goed bevallen. Het bereik en de snelheden zijn redelijk, maar het laatste half jaar heb ik steeds meer last van wegvallende verbindingen. Na een reset is het weer even goed, maar ik moet elke week een paar keer resetten.
Nu is het zo dat we met z’n vijven thuis zijn en het aantal devices is behoorlijk toegenomen:
Wifi:
1 iPhone 5
2 iPhone 4S
1 iPhone 3GS
3 iPad mini 2
1 iPad 3
1 Nexus 7
1 Chomecast
1 Dell XPS M1530
Tevens zijn er regelmatig bezoekers die Wifi toegang hebben.
Bedraad (via 2 extra switches):
2 Pc’s
Samsung TV
Humax STB
Mede8ter mediaspeler
Synology DS415
Bedraad heb ik geen enkel probleem, wegvallende wifi is uiteraard irritant en daar wil ik vanaf.
De router kan natuurlijk defect aan het raken zijn, ik heb het vermoeden dat de Sitecom gewoonweg niet goed overweg kan met dit aantal verbonden devices. Is dit wellicht een Sitecom dingetje? Ik hoor graag of hier meer klachten over zijn zodat ik rekening mee kan houden met aanschaf nieuwe Router.
Nu is het zo dat we met z’n vijven thuis zijn en het aantal devices is behoorlijk toegenomen:
Wifi:
1 iPhone 5
2 iPhone 4S
1 iPhone 3GS
3 iPad mini 2
1 iPad 3
1 Nexus 7
1 Chomecast
1 Dell XPS M1530
Tevens zijn er regelmatig bezoekers die Wifi toegang hebben.
Bedraad (via 2 extra switches):
2 Pc’s
Samsung TV
Humax STB
Mede8ter mediaspeler
Synology DS415
Bedraad heb ik geen enkel probleem, wegvallende wifi is uiteraard irritant en daar wil ik vanaf.
De router kan natuurlijk defect aan het raken zijn, ik heb het vermoeden dat de Sitecom gewoonweg niet goed overweg kan met dit aantal verbonden devices. Is dit wellicht een Sitecom dingetje? Ik hoor graag of hier meer klachten over zijn zodat ik rekening mee kan houden met aanschaf nieuwe Router.