Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 09:46
Ik heb sinds een jaar of 5 een Sitecom Wl-309 router. De eerste jaren zijn goed bevallen. Het bereik en de snelheden zijn redelijk, maar het laatste half jaar heb ik steeds meer last van wegvallende verbindingen. Na een reset is het weer even goed, maar ik moet elke week een paar keer resetten.

Nu is het zo dat we met z’n vijven thuis zijn en het aantal devices is behoorlijk toegenomen:

Wifi:
1 iPhone 5
2 iPhone 4S
1 iPhone 3GS
3 iPad mini 2
1 iPad 3
1 Nexus 7
1 Chomecast
1 Dell XPS M1530

Tevens zijn er regelmatig bezoekers die Wifi toegang hebben.

Bedraad (via 2 extra switches):
2 Pc’s
Samsung TV
Humax STB
Mede8ter mediaspeler
Synology DS415

Bedraad heb ik geen enkel probleem, wegvallende wifi is uiteraard irritant en daar wil ik vanaf.

De router kan natuurlijk defect aan het raken zijn, ik heb het vermoeden dat de Sitecom gewoonweg niet goed overweg kan met dit aantal verbonden devices. Is dit wellicht een Sitecom dingetje? Ik hoor graag of hier meer klachten over zijn zodat ik rekening mee kan houden met aanschaf nieuwe Router.

Beste antwoord (via rens-br op 07-02-2018 09:21)

• bert74
@Allen

Ik dacht dat ik de nieuwste firmware had, maar heb toch nog een nieuwere firmware kunnen krijgen van Sitecom. Deze heb ik geïnstalleerd. Nu dus even afwachten. Als dat niet helpt, dan terug naar de fabrieksinstellingen en weer opnieuw testen. Firmware upgraden ging probleemloos.

Verder:
- de kanalen scan ik regelmatig met wifi-analyser op mijn Nexus 7. Het signaal van mijn router komt letterlijk boven alle signalen uit mijn omgeving uit. NB: ik heb ook geen dekkingsprobleem maar vermoedelijk een stabiliteitsprobleem.
- probleem doet zich in ieder geval voor met de iPhone 4S-en en de iPad mini's.
- Er staat wel een DECT basisstation (Siemens) maar die staat er al net zo lang als de router er staat. Zoals vermeld doen zich de problemen de het afgelopen jaar/half jaar voor sindsdien het aantal devices steeds groter is geworden.

Tot zover

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

Kan geen kwaad om de router te vervangen (die is allang afgeschreven). Kijk eens in de pricewatch naar een goede vervanging (welk budget heb je ervoor over?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Inderdaad, die Sitecom router werkt ook alleen nog maar in de 2.4GHz band. Neem een goede router met 5GHz ondersteuning: http://tweakers.net/categ...jExswDRZYk5SlZKXolKtbW1AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Anoniem: 646678 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:05:
Inderdaad, die Sitecom router werkt ook alleen nog maar in de 2.4GHz band. Neem een goede router met 5GHz ondersteuning: http://tweakers.net/categ...jExswDRZYk5SlZKXolKtbW1AA
Deze router was redelijk high-end in 2010 en ondersteunt ook 5Ghz. Helaas is het bereik niet bijster goed.
Als de router het doet, is snelheid en bereik in 2.4Ghz acceptabel. Echte probleem is dat je de router steeds moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Deze router was redelijk high-end in 2010 en ondersteunt ook 5Ghz. Helaas is het bereik niet bijster goed.
Als de router het doet, is snelheid en bereik in 2.4Ghz acceptabel. Echte probleem is dat je de router steeds moet resetten.
Op het moment dat Wi-Fi niet meer werkt, heb je dan ook geen Wi-Fi meer op 5GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
lier schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:03:
Kan geen kwaad om de router te vervangen (die is allang afgeschreven). Kijk eens in de pricewatch naar een goede vervanging (welk budget heb je ervoor over?).
Ik heb al een aantal vervangers op het oog. TP-linkC7, D-link 868L, Asus AC68U. Budget is niet echt een issue, ik wil er gewoon weer een jaar of 4 mee kunnen doen. Probleem van veel routers tegenwoordig is dat ze veel stroom verbruiken en dat je ze niet mee op kunt hangen. Ik wil de router gewoon in de meterkast kunnen ophangen.

Maar ik ben dus huiverig met Sitecom gezien mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Anoniem: 646678 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:22:
[...]

Op het moment dat Wi-Fi niet meer werkt, heb je dan ook geen Wi-Fi meer op 5GHz?
5Ghz band werkt wel, maar bereik daarvan is niet goed en niet alle devices zijn daarvoor geschikt. Het is niet zo dat de 2.4 band wat "trager" wordt of iets dergelijks, de verbinding valt helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
De software van Sitecom is over het algemeen gewoon slecht. Dat, in combinatie met budget hardware levert altijd problemen op zodra je daadwerkelijk een beetje gaat internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:28:
[...]

5Ghz band werkt wel, maar bereik daarvan is niet goed en niet alle devices zijn daarvoor geschikt. Het is niet zo dat de 2.4 band wat "trager" wordt of iets dergelijks, de verbinding valt helemaal weg.
Dan zit er gewoon veel storing op de 2.4GHz band, en zodra je de router herstart wordt er gezocht naar een nieuw kanaal voor de 2.4GHz band, dus dat kan het verklaren.

Ik raad je aan om een nieuwe en fatsoenlijke 5GHz router te kopen: Asus, Linksys, Netgear, etc (Geen Sitecom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:30

donny007

Try the Nether!

bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Ik heb al een aantal vervangers op het oog. TP-linkC7, D-link 868L, Asus AC68U. Budget is niet echt een issue, ik wil er gewoon weer een jaar of 4 mee kunnen doen. Probleem van veel routers tegenwoordig is dat ze veel stroom verbruiken en dat je ze niet mee op kunt hangen. Ik wil de router gewoon in de meterkast kunnen ophangen.

In de meeste gevallen is de meterkast de minst ideale plek voor een router, plaats je router ergens centraal voor het beste resultaat.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 646678 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Dan zit er gewoon veel storing op de 2.4GHz band, en zodra je de router herstart wordt er gezocht naar een nieuw kanaal voor de 2.4GHz band, dus dat kan het verklaren.
Eens.
Ik raad je aan om een nieuwe en fatsoenlijke 5GHz router te kopen: Asus, Linksys, Netgear, etc (Geen Sitecom).
Oneens.

Hoezeer een nieuwe router betere 5GHz performance zal hebben is het probleem niet dat hij op de juiste plek een brak apparaat heeft staan, maar dat een acceptabel apparaat (muv ontbreken DFS is er weinig mis met dit ding) simpelweg van waar hij staat niet hele huis kan dekken.

Als 2.4GHz onbruikbaar is door interferentie en 5GHz niet vanaf een apparaat hele huis kan dekken moet je gaan naar meerdere 5GHz AP's. Wat hij niet nodig heeft is "een andere", hij heeft "nog een" nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Anoniem: 646678 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Interferentie is niet het probleem (het is relatief rustig in de straat) bovendien heb ik een vast kanaal gekozen die het meest "rustig" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:56
bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met de Netgear R7000. Deze kun je gewoon ophangen in de meterkast ( Heb ik zelf ook gedaan).

Het lijkt me alleen niet dat je dit probleem gaat oplossen met een nieuwe router. Dat is vaak een overhaaste beslissing. Je maakt veelal gebruik van het 2.4ghz netwerk. Dit is gewoon een druk spectrum. heeft de Sitecom een dualband optie? Sluit dan zo veel mogelijk aan op het 5ghz netwerk en de 'oudere' devices op 2.4ghz.

Je kunt ervoor kiezen om een extra AP te plaatsen bijv op de eerste verdieping. Dan kun je een betere dekking verzorgen. Dan kun je ervoor kiezen op een deze sitecom te behouden en een AP aan te schaffen.
bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:43:
[...]
Interferentie is niet het probleem (het is relatief rustig in de straat) bovendien heb ik een vast kanaal gekozen die het meest "rustig" is.
Het is bijna onmogelijk om zonder externe apparatuur de interferentie op 2,4ghz te meten. Naast wifi netwerken maakt bluetooth bijv ook gebruik van dit spectrum.

[ Voor 15% gewijzigd door Bo0bz op 16-06-2015 13:45 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:43:
[...]

2.4GHz wordt niet alleen door Wi-Fi gebruikt maar ook door DECT telefoons, babyfoons, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
@Bo0BZ dank voor de input dat de netgear R7000 op te hangen is. Gaat op de shortlist.

Ik weet dat de meterkast qua bereik niet de meest optimale optie is, maar qua infrastructuur komt daar wel alles bij elkaar. Bovendien wil vrouwlief geen Router ergens in het zicht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk en wel, maar daar hebben die signalen geen boodschap aan :o

Kijk voor de grap eens hier:
Netgear R7000 bereik

Die R7000 is op zich een prima router, maar als je nu vanaf de WL-309 niet je hele huis betrouwbaar gedekt krijgt ga je het daar ook niet mee kunnen. Enige is dat je dan de WL-309 elders in huis (oh ja, bedraad, vindt je vrouw vast ook niet leuk) als AP in kunt zetten. Kijk bijv hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:49:
Ik weet dat de meterkast qua bereik niet de meest optimale optie is, maar qua infrastructuur komt daar wel alles bij elkaar. Bovendien wil vrouwlief geen Router ergens in het zicht ;-)
Het blijft altijd kiezen tussen twee kwaden. of geen bereik of een AP plaatsen. Je kunt natuurlijk enorm veel wegwerken. Vrouwlief wil vast ook een goede verbinding.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:15:
Leuk en wel, maar daar hebben die signalen geen boodschap aan :o

Kijk voor de grap eens hier:
Netgear R7000 bereik

Die R7000 is op zich een prima router, maar als je nu vanaf de WL-309 niet je hele huis betrouwbaar gedekt krijgt ga je het daar ook niet mee kunnen. Enige is dat je dan de WL-309 elders in huis (oh ja, bedraad, vindt je vrouw vast ook niet leuk) als AP in kunt zetten. Kijk bijv hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
@dion_b dank voor alle waardevolle adviezen, maar ik heb geen dekkingsprobleem op de 2.4Ghz band. Zo nu en dan valt de verbinding gewoon helemaal weg en die komt ook niet weer terug. Enige oplossing is resetten en dan is het weer klaar. (op het zelfde kanaal als voorheen).

Mijn Router is of defect aan het raken, of kan gewoon weg niet goed overweg met veel clients. Gezien de adviezen die ik hier heb gezien en ander fora op tweakers, is Sitecom niet echt de beste keus. Mijn conclusie: nieuwe router aanschaffen, waarbij de Netgear R7000 prima aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Wanneer de 2.4Ghz band volledig wegvalt voor alle apparaten, dan duidt dat meestal op sterke verstoring of een probleem bij de hardware of firmware. Het kan in dit geval lonen om de router van andere firmware te voorzien. De firmware (de laatste versie is 1.2.08) is te verkrijgen via chat/e-mail met onze helpdesk). Als je de firmware aanvraagt, stuur dan ook even het volledige log van de router mee zoals te vinden onder Home > Logs.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Dag Maarten,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik had gisteren de firmware al gecontroleerd die is 99% zeker al 1.2.08. Wat is de volgende stap om het probleem te verhelpen?

mvg. Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

bert74 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:22:
Wat is de volgende stap om het probleem te verhelpen?
Als je de firmware aanvraagt, stuur dan ook even het volledige log van de router mee zoals te vinden onder Home > Logs.
Als Sitecom een analyse van je probleem wil doen dan hebben ze in ieder geval relevante info nodig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
@allen Ben met Sitecom in gesprek. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679545

Hi, even iets heel simpels?

1. heb je al eens gescand op de 2,4 Ghz kanalen in de omgeving van je router?
mogelijk wordt hij weggedrukt door andere wifi AP's in de buurt. kijk eens met inSSIDer of een App op je telefoon naar de kanalen die gebruikt worden en zet de Sitecom fixed op een ander kanaal.

2. test de stabiliteit eens met een ander type encryptie (test gebruik zonder leestekens in de key)

3. staat de router naast een DECT basisstation? (ook 2,4 Ghz)

? gebeurt het op alle devices ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Anoniem: 679545 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 06:15:
2. test de stabiliteit eens met een ander type encryptie (test gebruik zonder leestekens in de key)
Test met een ander type encryptie zou kunnen helpen als de apparaten vanaf dag 1 problemen hebben gehad. Zo heb ik vroeger wel een problemen gehad met apparaten wel TKIP maar geen AES ondersteunden (of was het nou anders om :P ) Maar deze apparaten hadden vanaf dag 1 issue's. Dat lijkt hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TKIP ipv AES wil je echt niet, los van de beveiliging, die bij TKIP vrij eenvoudig te kraken is, staat in WiFi spec dat alle WiFi-n enhancements uitgeschakeld dienen te worden als je met TKIP verbindt. Gevolg is dat je dan qua performance, bereik en stabiliteit niet beter dan een WiFi-g (of a, in geval van 5GHz) netwerk ter beschikking hebt :X

Ik gok trouwens dat je het andersom bedoelt, er zijn devices die prima AES kunnen maar waar zowel TKIP als AES mogelijk zijn toch om een of andere reden TKIP pakken en dan op z'n minst bovenstaande issues hebben maar vaak sowieso trager/minder stabiel lopen omdat AES in hardware afgehandeld wordt maar TKIP in software moet. Daarom: altijd TKIP als optie uitschakelen in je security settings. Maar goed, ik twijfel sterk of dat hier het probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bert74
@Allen

Ik dacht dat ik de nieuwste firmware had, maar heb toch nog een nieuwere firmware kunnen krijgen van Sitecom. Deze heb ik geïnstalleerd. Nu dus even afwachten. Als dat niet helpt, dan terug naar de fabrieksinstellingen en weer opnieuw testen. Firmware upgraden ging probleemloos.

Verder:
- de kanalen scan ik regelmatig met wifi-analyser op mijn Nexus 7. Het signaal van mijn router komt letterlijk boven alle signalen uit mijn omgeving uit. NB: ik heb ook geen dekkingsprobleem maar vermoedelijk een stabiliteitsprobleem.
- probleem doet zich in ieder geval voor met de iPhone 4S-en en de iPad mini's.
- Er staat wel een DECT basisstation (Siemens) maar die staat er al net zo lang als de router er staat. Zoals vermeld doen zich de problemen de het afgelopen jaar/half jaar voor sindsdien het aantal devices steeds groter is geworden.

Tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

test op je iphone en of de ipads

instellingen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen - toestel gaat rebooten en al je netwerk instellingen zijn terug naar fabrieksinstellingen. je bent dan al je opgeslagen WiFi en VPN netwerken kwijt en moet je opnieuw aanmelden.

helpt ook bij problemen met e-mail accounts die niet meer volledig werken maar wel verbinding met de (exchange) e-mail servers goedkeuren.

ben benieuwd succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:30

donny007

Try the Nether!

de kanalen scan ik regelmatig met wifi-analyser op mijn Nexus 7. Het signaal van mijn router komt letterlijk boven alle signalen uit mijn omgeving uit. NB: ik heb ook geen dekkingsprobleem maar vermoedelijk een stabiliteitsprobleem.
Welk kanaal heb je nu gekozen? Kun je een screenshot posten van WiFi Analyzer?

Dat het signaal van je router boven de rest uit komt maakt niet zo veel uit, het is natuurlijk niet zo dat wie het hardst schreeuwt ook altijd goed te verstaan is in een rumoerige menigte :/ .
Er staat wel een DECT basisstation (Siemens) maar die staat er al net zo lang als de router er staat. Zoals vermeld doen zich de problemen de het afgelopen jaar/half jaar voor sindsdien het aantal devices steeds groter is geworden
DECT opereert in Europa helemaal niet in de ISM band...

Pagina 12: http://www.etsi.org/deliv..._60/tr_101159v010201p.pdf

Daar zul je geen last van hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door donny007 op 19-06-2015 08:51 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Anoniem: 679545 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:10:

instellingen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen - toestel gaat rebooten en al je netwerk instellingen zijn terug naar fabrieksinstellingen. je bent dan al je opgeslagen WiFi en VPN netwerken kwijt en moet je opnieuw aanmelden.
Ben me er van bewust dat alle instellingen in m'n router verloren gaan bij een reset naar fabrieksinstellingen. Daarom ga ik ook eerst testen zonder deze ingreep.

Ondertussen gaat het inmiddels 2 dagen goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
bert74 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:32:
Dit wil gewoon zeggen dat de SSID broadcast van jouw router het best wordt ontvangen. Dit zegt niets over hoe druk het wifi verkeer is. Het kan best zijn dat je buren een sterk signaal hebben maar zo weinig traffic versturen dat je zonder problemen het kanaal kan delen. Anderzijds kan een zwak signaal zoveel traffic hebben dat het toch jouw verbinding erg stoort.

Daarnaast zegt dit niets over niet-wifi signalen in de 2.4Ghz band. Zoals gezegd babyfoons in de buurt, of zelfs een microgolfoven kan het signaal sterk storen.

Maar aangezien de verbinding echt weg valt en slechts een reset het probleem oplost lijkt me dit meer een probleem met de router zelf. Wordt die niet te warm? Zolang deze niet afgedekt of in een gesloten kast zit zou dit niet mogen. Eventueel kan je proberen de voeding te wisselen.

Als je toch een nieuwe router overweegt, probeer dan 1 te kiezen die goed ondersteund wordt door OpenWRT. Ik ben zeer tevreden met mijn TP-Link Archer C7 (let wel: enkel hardware revision 2 wordt ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 19:22
Anoniem: 646678 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:46:
[...]

2.4GHz wordt niet alleen door Wi-Fi gebruikt maar ook door DECT telefoons, babyfoons, etc.
Dat dacht ik dus even niet,

Dect is rond de 1800mhz, babyfoons kunnen vanalles zijn 443, 2,4 , 1800 afhankelijk van het toestel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi, fijn dat het sinds de Firmware update stabiel lijkt..

bedoelde niet de reset van de router maar uitsluitend herstel van netwerkinstellingen van je ios device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Even een update: al een dag een 4-5 geen problemen met wegvallende verbindingen. Ik begin te geloven dat de firmware update geholpen geeft. Ik blijf uiteraard testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170109

http://www.service-downlo...itecom/wl-309-v1.2.08.zip
De link naar de laatste firmware upgrade die mogelijk is(atm) voor de wl-309-v1.
Ik denk dat niemand hem nog nodig heeft maar ik heb dit oude beestje weer van stal gehaald omdat iemand tijdelijk een router nodig had en dacht zo hoeven andere niet naar sitecom te bellen en in de wacht te staan aangezien toch iedereen zelfde link krijgt lijkt mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
Anoniem: 170109 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:01:
http://www.service-downlo...itecom/wl-309-v1.2.08.zip
De link naar de laatste firmware upgrade die mogelijk is(atm) voor de wl-309-v1.
Ik denk dat niemand hem nog nodig heeft maar ik heb dit oude beestje weer van stal gehaald omdat iemand tijdelijk een router nodig had en dacht zo hoeven andere niet naar sitecom te bellen en in de wacht te staan aangezien toch iedereen zelfde link krijgt lijkt mij :)
Vriendelijk bedankt, dit scheelt weer een telefoontje naar Sitecom. Waarom ze deze link niet gewoon op de support pagina zetten is beyond me, maar goed...

Anoniem: 170109

PhWolf schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Vriendelijk bedankt, dit scheelt weer een telefoontje naar Sitecom. Waarom ze deze link niet gewoon op de support pagina zetten is beyond me, maar goed...
klopt zo dacht ik ook, ik heb de klantenservice dit ook gevraagd maar meer dan dat er een database crash was en ze dit niet hersteld hebben kwam ik niet.

Ik dacht ik help mijn mede tweaker maar aangezien niemand de link waar dan ook op internet heeft geplaatst. Overigens lost dit mijn probleem niet op dat ik hem 2 x per dag opnieuw moet aan en uit zetten(ja kabels al vervangen enz) en soms moet mijn pc zelfs een nieuw ip krijgen en moet ik naar cmd gaan want windows oplossen helpt er niet mee. Gelukkig is het maar tijdelijk tot ik mijn goede asus n66u weer terug krijg die iemand leent om te testen of die daarmee wel goede ontvangst heeft(antwoord ja hij is super blij en zijn gezin ook haha)

Heb jij dit probleem ook of iemand anders en weet je een oplossing laat het mij weten want voor de rest heeft ie nog prima ontvangst, dan geef ik hem als dit gefixt is gewoon door aan mijn broer die bagger wifi heeft in huis.
Pagina: 1