[V&A] Hagenees doet rare praktijken

Pagina: 1
Acties:
  • 6.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
Gezien de vele positieve reacties van deze Tweaker heb ik besloten een SSD (SAMSUNG EVO 500GB) over te nemen.

Op 02 juni 2015 heb ik contact gehad met deze tweaker. Binnen een paar minuten kreeg ik reacties terug, waarna ik het geld meteen heb overgemaakt met de voorwaarde inclusief Track & Trace.

En dan begon alle problemen van dien..
- 04 juni geeft Hagenees (Chris) aan: dat hij problemen ondervindt met mijn huisadres (terwijl dit bekend is in de DM's);

- 04 juni een paar minuten later geef ik aan Chris door: als dit een probleem blijft, weet je wat om problemen te vermijden met mijn huisadres (dat ik helemaal niet snapt wat het probleem is tot de dag van vandaag) moeten wij de deal maar afzeggen. Ondertussen in een vervolg mail heb ik ook een lullige opmerking gemaakt, waardoor ik de situatie nog helemaal verslechterde.(Hier heb ik ook mijn excuses aangeboden en mijn opmerking was helemaal niet bedoeld tegen Chris)

- 05 juni geeft Hagenees (Chris) dit aan: Gaat een beetje moeilijk het geld terugstorten aangezien het pakje als het goed is vandaag naar je wordt verzonden, dit wordt door een goede vriend gedaan die het pakje gisteren heeft meegenomen, kan ivm ziekenhuis toestanden dit de eerst komende dagen zelf niet doen, gewoon geduld hebben helaas. voer hier zelf je adresgegevens maar in https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details zul je zien dat die extra 4 problemen geeft 8)7.

- 06 juni geeft Chris aan: de SSD is naar je verzonden als briefpost in een bubbel enveloppe! (terwijl dit niet de afspraak was)

Het is dik een week na betaling en nog geen Track & Trace en geen SSD.

Nu zie ik ook dat de advertentie vervallen is????
http://tweakers.net/aanbod/808206/samsung-850-evo-500gb.html

Maar ondertussen is hij wel actief op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl...c5b7a618&previousPage=VIP (hier is de SSD nog niet weggehaald, heel apart allemaal)

Dit heeft hij gisteren 14 juni 2015 geplaatst:
http://www.marktplaats.nl...c5b7a618&previousPage=VIP.
Hiermee bedoel ik, dat hij daar wel actief is en reageert niet op mijn DM's

Wat heel apart allemaal.

[ Voor 28% gewijzigd door DoeYourThing op 18-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Weet je wát pas apart is...? Jouw post!

Ik snap er werkelijk waar geen h*l van. Probeer eens in duidelijke zinnen aan te geven wie wat gedaan heeft, en dit in een logische volgorde graag.

Oh, en een vraag of probleemstelling o.i.d. zou ook handig zijn denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik vind 'm nog wel redelijk duidelijk:
2 juni: DoeYourThing besteld een SSD bij hagenees (Chris, blijkbaar).

4 juni: hagenees meldt problemen met het huisadres van DoeYourThing: hij wil blijkbaar via de website van PostNL het pakketje aanmelden, maar blijkbaar lukt dat niet door iets vaags met het adres van DoeYourThing. Zonder adres van hem kunnen wij dat verder niet controleren.

4 juni: DoeYourThing stelt voor om de deal af te blazen en geld terug te storten.

5 juni: Hagenees geeft aan dat dat niet kan: het pakketje heeft hij aan een vriend meegegegeven die het gaat verzenden.

6 juni: Hagenees meldt dat de SSD als brievenbuspost in een envelop is verstuurd.

Daarna is het pakketje blijkbaar kwijt geraakt, of wellicht nooit verzonden: TS stelt dat de marktplaatsadvertentie van de SSD van hagenees af komt.

Ik weet alleen niet wat de defekte laptop advertentie er mee te maken heeft.

En vraag of probleemstelling: waarschijnlijk de V&A medewerkers van Tweakers op de hoogte brengen en wellicht ook wat tips krijgen hoe hiermee verder te gaan:
hagenees vragen waar de SSD blijft lijkt mij een eerste stap.

Verder, gezien de V&A feedback lijkt hagenees een kleine groothandel in SSDs te hebben, hij verkoopt ze behoorlijk vaak - ofwel, kan best zijn dat die marktplaats-advertentie van een andere SSD is dan aan DoeYourThing verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
@Icephase: Volgens mij zo onduidelijk is mijn post ook niet.

@vanaalten: Bedankt voor je uitleg! Waarom zet hij op tweakers.net dat de SSD is vervallen als hij nog een SSD te koop heeft. Dan probeer je hier ook je kansen te pakken op tweakers of overall dat hij die SSD te koop hebt staan.

[ Voor 7% gewijzigd door DoeYourThing op 15-06-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen idee waar je naar toe wilt met dit topic, maar als je het niet vertrouwt: How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Voor mij is het heel duidelijk dat ik bedonderd ben door hagenees. Maar goed d:)b .

[ Voor 25% gewijzigd door DoeYourThing op 16-06-2015 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nogal een beschuldiging die je hier uit. Ik heb niemand opgelicht, de ssd is naar jouw toe verzonden
en mijn bewering dat ik deze heb verzonden is net zo waardevol als dat jij beweert de je ssd niet hebt ontvangen. Ik ga mijn zaak hier verder niet verdedigen, ik weet dat de ssd is verzonden naar het opgegeven adres. Tot slot bagatelliseer je wel de gemaakte lullige opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Nog een keer alles op een rijtje:
  • 1e feit is, ik heb je betaald met de voorwaarde track&trace;
    Nadat mijn adres niet te vinden of een probleem was, heb ik jouw gevraagd geeft mijn geld terug. Want die smoesje/sh*t geloof ik niet;
  • 2e feit is, tot de dag van vandaag GEEN SSD, anders had ik ook netjes aangegeven dat de SSD binnen is gekomen en zeker dat ik met de schrik vrij kwam;
  • 3e feit is, Denk je dat ik zomaar een tweede SSD koopt (zie bijlage), nadat jij mij bedonderd hebt.
Ik heb je sorry gezegd nadat mijn opmerking helemaal niet bedoeld was voor jouw. En je doet alsof je boos bent, omdat ik de waarheid heb gezet (op jouw profiel) met ons beide persoonsgegevens en dit doe je om makkelijk vanaf te komen.

Geef jij mij een feit.
Jij praat niet eens over compensatie, helemaal niks. Want de afspraak was heel duidelijk SSD met track en trace of stoppen met de DEAL.

EN HET GRAPPEST IS ZONDER OVERLEG STUUR JE ZOMAAR HET PAKKET WEG MET JE EIGEN AANPASSINGEN ALS BRIEFPOST
<< Dus het is jouw FOUT >>

Het is mij eerlijk gezegd een hele dure SSD geworden. Ik hoop dat je heel blij bent met die € 153,- die je hebt ontvangen. Het geld mag je DIEP DIEP IN JE ....... STOPPEN :( .

Die SSD heb je gestuurd phffff COWARD.

SSD
SSD 850 EVO 500GB

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 05-07-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Door deze opmerking doe je alsof de situatie al slecht was :
'Ondertussen in een vervolg mail heb ik ook een lullige opmerking gemaakt, waardoor ik de situatie nog helemaal verslechterde.'

Hoezo was de situatie al slecht? Omdat Hagenees jouw adres niet in een systeem kon invoeren... wat zomaar kan en dan geen fout of onwil van Hagenees betekent!

Maar ook gezien je laatste post ben ik het volledig eens met Icephase. Veel blabla, weinig ...
Probeer constructief tot een oplossing te komen, suc6!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Hoezo veel bla bla. Voor het hem is toch duidelijk dat de SSD is verstuurd. waar is de feit.

Als iemand mij een adres geeft heb ik niks te zoeken op postnl label aanmaken. Ik kopieer /plakt, printen en versturen.
Denkt je als je in China een product besteld dat ze op "postnl label aanmaken" gaan zoeken waar je woont.

Voor hem is duidelijk zogenaamd is het als briefpost verstuurd, dus mijn probleem. Dat was niet het afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:18
Lijkt mij of:

1 Een typisch gevalletje postnl bekwaamheid(ssd gestolen/vertraagd).

2 Doeyourthing heeft de ssd ontvangen maar wil een extra zak centje erbij.

3 hagenees bedonderd de boel en heeft de ssd niet verzonden.

Als ik jullie feedback bekijk dan zou ik zeggrn nummertje 1. En in dit geval vind ik het eerlijk verdelen van het verlies 50/50 eerlijk.

Just my two cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Common foei foei Wowgman, geval 2 is niet van toepassing. Ik heb niks ontvangen. Anders loop ik niet afgelopen zondag naar mediamarkt.

Iedere dag kijk ik naar de brievenbus, maar dan houdt het ook op.

Als het met een track & trace was verzonden was zeker sprake van, hoe kunnen we dit oplossen. Want dan kan je zien waar het pakket ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door DoeYourThing op 23-06-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Laatst online: 11-09 23:18
Er worden vanuit beiden kampen geen feiten gepresenteerd dus alle opties staan gewoon open tot anders bewezen. Helaas...
Marja nu lijkt het alsof ik er vanuit ga dat de een de ander oplicht, maar dat zal wel niet het geval zijn(i hope).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik ga hier toch partij kiezen: de afspraak was duidelijk: "met Track&Trace". Hagenees heeft dit nagelaten door de SSD als brievenpost te (laten) versturen. Blijkbaar is de ssd niet aangekomen. Reclameren bij PostNL wordt dan lastig want er is niets te traceren. Hagenees is verantwoordelijk voor het versturen van het pakketje. Zoals ik het nu zie is hij hier nalatig geweest. Het zou hem dus sieren om het geld terug te betalen en zelf een onderzoek bij PostNL aan te vragen. Mocht de SSD ooit nog boven water komen, dan kan hij deze gewoon verkopen. Mocht de SSD zoek blijven, dan is dat een goede les geweest.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Ik vind het heel heel jammer. Want zo ga je niet om met iemand spullen, nadat men betaald heeft. Ik had zeker gehoopt dat de SSD binnen kwam, dan was dit hele gedoe/review voorbij voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:57:
Het is nogal een beschuldiging die je hier uit. Ik heb niemand opgelicht, de ssd is naar jouw toe verzonden
en mijn bewering dat ik deze heb verzonden is net zo waardevol als dat jij beweert de je ssd niet hebt ontvangen. Ik ga mijn zaak hier verder niet verdedigen, ik weet dat de ssd is verzonden naar het opgegeven adres. Tot slot bagatelliseer je wel de gemaakte lullige opmerkingen.
Ik zou graag willen weten bij welke postkantoor (adres) heb jij of je zogenaamde vriend mijn post afgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Wij zijn bijna een maand verder, geen SSD en geen GELD terug. Wel is haganees verder bezig op MP met het verkopen van SSD Phffff

[ Voor 3% gewijzigd door DoeYourThing op 30-06-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Dude, hier in dit topic schreeuwen in bold en met hoofdletters gaat niet helpen.
Kalmeer en probeer normaal te reageren svp.
Verder lijkt mij dit vrij duidelijk allemaal, jullie lijken er niet uit te komen samen. Dus ik denk dat je volgens dit topic aan stap 4 toe bent gekomen als je het zover wilt laten komen. Trouwens je kunt dat soort vragen aan hagenees beter via DM sturen, want niet iedereen krijgt notificaties van posts waarin hij/zij gequote wordt.
Tevens tip voor de volgende keer, vraag niet om verzending met Track & Trace. Track & Trace wil namelijk niet zeggen dat het gelijk verzekerd is en heb je als verzendende/ontvangende partij alsnog geen poot om op te staan bij PostNL. Je wilt Aangetekend ontvangen ;) dan ben je verzekerd tot 500 in het geval dat PostNL je pakketje kwijt raakt.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Ik snap de frustratie eigenlijk wel. Betaald voor traceerbare verzending en vervolgens afgescheept worden met een niet controleerbaar briefpost verhaal. Ik sla hagenees wel even over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 15:28

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
Meekoh schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:42:
Dude, hier in dit topic schreeuwen in bold en met hoofdletters gaat niet helpen.
Kalmeer en probeer normaal te reageren svp.
Verder lijkt mij dit vrij duidelijk allemaal, jullie lijken er niet uit te komen samen. Dus ik denk dat je volgens dit topic aan stap 4 toe bent gekomen als je het zover wilt laten komen. Trouwens je kunt dat soort vragen aan hagenees beter via DM sturen, want niet iedereen krijgt notificaties van posts waarin hij/zij gequote wordt.
Tevens tip voor de volgende keer, vraag niet om verzending met Track & Trace. Track & Trace wil namelijk niet zeggen dat het gelijk verzekerd is en heb je als verzendende/ontvangende partij alsnog geen poot om op te staan bij PostNL. Je wilt Aangetekend ontvangen ;) dan ben je verzekerd tot 500 in het geval dat PostNL je pakketje kwijt raakt.
Ik heb hagenees via DM al netjes gevraagd (en nog steeds ben ik niet brutaal geweest) om dit als twee volwassen op te lossen. Ik krijg geen gehoor. Hagenees is compleet fout geweest en wilt dat niet toegeven.
Vervolgens zet hij gewoon zijn verkopen door op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het lijkt me vrij duidelijk. Je bent opgelicht.

Gewoon even aangifte doen.

Daarnaast zou ik proberen de SSD te kopen via marktplaats en een woonadres te krijgen. Uiteraard niet om het product een tweede keer te betalen.

Op die manier heb je meer gegevens om je aangifte te ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door dennisk. op 30-06-2015 18:35 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb ooit prima zaken gedaan met DoeYourThing, dus ik maak graag van de gelegenheid gebruik om te stellen dat DoeYourThing echt een prima tweaker is wat V&A betreft (gezien de posts hierboven en de suggestie die door enkelen werd gewekt). Sterker nog, het was een van de meest transparante tweaker waar ik tot nu toe zaken mee heb gedaan. Kudo's voor jou DoeYourThing, sterkte, en dank voor het waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik het nog maar een keer vertellen, de SSD is per briefpost naar de koper verzonden, dit heb ik gedaan aangezien ik het cijfer 4 moest toevoegen aan het adres, waarop ik de boodschap kreeg dat dit niet overeenkwam met de postcode, ik print het verzend label zelf, Ik ben toen naar het postagentschap gegaan omdat ik in de veronderstelling was dat ik het van daaruit wel kon verzenden, helaas. En het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wat een ieder hiervan vind of denkt!
ik heb het pakje toen verzonden zoals beschreven. Men gaat er nu maar gelijk vanuit dat ik de boel heb opgelicht, ik ga mijzelf verder niet verdedigen omdat het een welles nietes verhaal gaat worden!
De beste oplossing zal volgens jullie zijn dat ik de koper schadeloos stel, wat voor mij een verliespost zou betekenen van, mijn inkoop, en daar heb ik geen zin in!
misschien had ik in een andere situatie anders besloten, maar de kwetsende en een intimiderende toon van de koper zijn hierin doorslaggevend. Wat mij betreft heeft hij de SSD ontvangen, aangezien deze is verzonden naar!
Verder ben ik niet gediend van insinuaties welke i.v.m. mijn advertenties op marktplaats worden gedaan.
@dennisk. hij hoeft niet via MP middels een sluwe manier te proberen mijn adres te achterhalen, dat is bekend bij hem.
Tot slot, mijn beoordelingen in vraag en aanbod schetsen een ander beeld dan dat ik een oplichter zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:15:
Dan zal ik het nog maar een keer vertellen, de SSD is per briefpost naar de koper verzonden, dit heb ik gedaan aangezien ik het cijfer 4 moest toevoegen aan het adres, waarop ik de boodschap kreeg dat dit niet overeenkwam met de postcode, ik print het verzend label zelf, Ik ben toen naar het postagentschap gegaan omdat ik in de veronderstelling was dat ik het van daaruit wel kon verzenden, helaas. En het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wat een ieder hiervan vind of denkt!
ik heb het pakje toen verzonden zoals beschreven. Men gaat er nu maar gelijk vanuit dat ik de boel heb opgelicht, ik ga mijzelf verder niet verdedigen omdat het een welles nietes verhaal gaat worden!
De beste oplossing zal volgens jullie zijn dat ik de koper schadeloos stel, wat voor mij een verliespost zou betekenen van, mijn inkoop, en daar heb ik geen zin in!
misschien had ik in een andere situatie anders besloten, maar de kwetsende en een intimiderende toon van de koper zijn hierin doorslaggevend. Wat mij betreft heeft hij de SSD ontvangen, aangezien deze is verzonden naar!
Verder ben ik niet gediend van insinuaties welke i.v.m. mijn advertenties op marktplaats worden gedaan.
@dennisk. hij hoeft niet via MP middels een sluwe manier te proberen mijn adres te achterhalen, dat is bekend bij hem.
Tot slot, mijn beoordelingen in vraag en aanbod schetsen een ander beeld dan dat ik een oplichter zou zijn!
Jij bent verantwoordelijk voor de SSD totdat hij op de mat valt bij de koper. Jij bent immers de verkoper en wilt jouw producten op de mat laten vallen. De koper gaat er van uit dat jij alles in je macht doet om de SSD netjes af te leveren. Jij dacht misschien even makkelijk 6 euro te besparen, maar dat is jouw verantwoordelijkheid.
Je had afgesproken hem te verzekeren via Track & Trace.

Ik heb ook eens een SSD ontvangen, niet gekregen doordat de post hem kwijtraakte. Daarom heeft de persoon die mij de ssd had gestuurd ook vriendelijk het geld terug gestort, hij was immers verantwoordelijk voor het pakketje totdat hij bij mij op de mat zou belanden. (linkje naar beoordeling V&A, bovenste beoordeling)

Geld terug storten lijkt mij het minste wat je kunt doen. Het is namelijk jouw verantwoordelijkheid en daarom vind ik ook dat je het geld terug moet storten naar de koper. Hij heeft namelijk voor iets betaald (een afgesproken via Track & Trace verzekerde SSD) en niets is aangekomen.

Je kunt natuurlijk roepen "Bla bla het is PostNL zijn schuld", in zekere zin hebben zij het pakketje ook kwijt gemaakt, als het al zo is, maar jij hebt het nagelaten het pakketje te verzekeren. Daarom ben jij in dit geval verantwoordelijk voor je eigen nalatigheid en daden.

[ Voor 11% gewijzigd door Koninkje op 30-06-2015 20:27 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Helemaal mee eens. Jij als verkoper bent verantwoordelijk. Je hebt nu besloten op een andere manier te versturen dan afgesproken, dus moet je zelf op de blaren zitten.
Ik denk ook niet dat DoeYourThing blij is dat hij zijn geld kwijt is en alsnog geen SSD heeft. Op deze manier zou jij eigenlijk helemaal geen particuliere zaken moeten doen op het internet.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
En dat doen we dus niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Microkid op 30-06-2015 21:25 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
Hoezo inkoop? Je bent dus bedrijfsmatig bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

Ruzor schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:38:
Helemaal mee eens. Jij als verkoper bent verantwoordelijk. Je hebt nu besloten op een andere manier te versturen dan afgesproken, dus moet je zelf op de blaren zitten.

[...]

Ik denk ook niet dat DoeYourThing blij is dat hij zijn geld kwijt is en alsnog geen SSD heeft. Op deze manier zou jij eigenlijk helemaal geen particuliere zaken moeten doen op het internet.
6 Vraag & Aanbod

6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:
  • minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten;
  • producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Inderdaad lijkt me ook een apart verhaal, inkoop?
@t hagenees neem je verlies je hebt verkeerd gehandeld.
Dat TS niet zo heel netjes is doet daar niets aan af :) (ik zou ook niet netjes worden als jij me 150 euro afhandig maakt en zegt ja het ligt aan postnl, doei.. :P )

[ Voor 12% gewijzigd door 3DDude op 30-06-2015 22:59 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als een adres niet geaccepteerd wordt bij de pakketpost moet je het niet doodleuk als briefpost versturen zonder track&trace. Dan moet je als verkoper dit aangeven bij de koper en vragen wat hij/zij wil wat je doet. Je maakt jezelf er wel erg makkelijk vanaf Hagenees. Het lijkt mij eerlijk als je tenminste 50% terugbetaald, want nu zit DoeYourThing met de volledige verliespost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10
Wat mij betreft heeft hij de SSD ontvangen, aangezien deze is verzonden naar!
Ongelooflijk, ik heb eenzelfde situatie meegemaakt via een Marktplaats. De koper had toen via briefpost een ram module verzonden naar mij terwijl ik afgesproken had hem via een pakket met track and trace te krijgen (en daarvoor ook betaald). Uiteindelijk heb ik nooit de module gekregen en de verkoper zij precies hetzelfde als jij nu.

Wie is dan de schuldige? de koper die niet krijgt wat hij belooft en die moet dan maar 'bloeden' voor het niet nakomen van een afspraak door de verkoper?.

Nu ben je wellicht geen oplichter maar wel een verkoper die zijn handen van een probleem aftrekt die hij zelf heeft veroorzaakt!.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:53
De koper heeft betaald en jij hebt niet geleverd. Dat dit bij de bezorgdiensten fout is gegaan doet daar niet aan af. Dat is jouw verantwoordelijkheid en het bedrag dien je dus terug te betalen aan de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31

KrazyJay

Hagenees, als je de schijn wilt vermijden een oplichter te zijn, los je het correct op, en dat is nu nog niet zo. Als de claim van DoeYourThing correct is met betrekking tot het aangetekend versturen, en je hebt dit verzuimd te doen, en sterker nog, als jij aanbiedt te verzenden bij verkoop, zonder expliciet overeen te komen dat dit op risico van de ontvanger plaats vindt, dan ben jij gewoon aansprakelijk voor de verzending en dus ook het verlies tijdens de verzending. En dat hangt niet af van hoe iemand jou aanspreekt.

Dat daar een kostenpost of afschrijving van jouw investering/inkoop aan vast hangt, heet leergeld en mag je niet afschuiven op de koper.

Bij mij kom je op een blacklist, ongeacht hoe je dit nu nog denkt op te lossen, en als ik DoeYourThing has geheten, was ik aangifte gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
@ Hagenees,
Ik heb de SSD niet ontvangen, anders geef ik het ook heel netjes door. Dan hoef ik ook niet in deze thread te blijven zeuren, dan was het klaar voor ons allebei. Ik ben niet als jouw met je slechte geweten. Je probeert op allerlei manier je zaak hoe dan ook te verdedigen. Natuurlijk zit je me te straffen over mijn uitspraak die indirect was bedoeld voor je.

Zie je ook hoe je zit dingen te verdraaien, want je zegt:
dit heb ik gedaan aangezien
maar je zei tegen mij dat een vriend het pakket heeft meegenomen.
Dus met andere woorden je was helemaal niet ziek of geen ziekenhuis toestand en die vriend bestaat ook niet.
Ik vraag je a.u.b graag mijn geld terug boeken.
Satch schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:59:
Als een adres niet geaccepteerd wordt bij de pakketpost moet je het niet doodleuk als briefpost versturen zonder track&trace. Dan moet je als verkoper dit aangeven bij de koper en vragen wat hij/zij wil wat je doet. Je maakt jezelf er wel erg makkelijk vanaf Hagenees. Het lijkt mij eerlijk als je tenminste 50% terugbetaald, want nu zit DoeYourThing met de volledige verliespost.
Voordat hij kwam (1 dag later 05 juni 2015) met dat adres gedoe. Heb ik tegen hem gezegd (op 04 juni 2015) laat maar zitten, ik wil mijn geld terug.

[ Voor 42% gewijzigd door DoeYourThing op 01-07-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@Hagenees: leg nou eens uit wat er volgens jou niet mogelijk was via de PostNL site? Zoals je ziet is het geen enkel probleem om die extra 4 bij het huisadres te vermelden.

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 05-07-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Voor mij klip en klaar: de overeenkomst is 'verzenden met track trace'. Hagenees heeft dat niet gedaan en pleegt daarmee, zoals dat juridisch heet, wanprestatie.

Hagenees moet dus terugbetalen. Dat DoeYourThing met caps en bold hier schrijft werkt misschien wat vertroebelend, maar Hagenees erkent dat track trace de bedoeling was en dat hij dat niet heeft gedaan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Hagenees

Als je het pakketje daadwerkelijk op de post hebt gedaan, is het wellicht verstandig om contact op te nemen met PostNL om aan te geven dat er een zending niet is aangekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisk. op 03-07-2015 18:42 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
dennisk. schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:42:
@Hagenees

Als je het pakketje daadwerkelijk op de post hebt gedaan, is het wellicht verstandig om contact op te nemen met PostNL om aan te geven dat er een zending niet is aangekomen.
Daar gaat PostNL verder niks aan doen als het met de briefpost is gegaan ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
RGAT schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:40:
[...]

Daar gaat PostNL verder niks aan doen als het met de briefpost is gegaan ;)
Jawel zeker als blijkt dat het vaker op hetzelfde punt in het proces fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
pacificocean schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:45:
[...]

Jawel zeker als blijkt dat het vaker op hetzelfde punt in het proces fout gaat.
Dat wel, maar daar hoef je zeker niet op te rekenen dat dat het geval is, en zelfs dan is je post niet verzekerd, betwijfel dat PostNL je dan gaat geloven en je de kosten van een SSD zal uitkeren ;)

M.a.w. verkoper heeft ondanks afspraak het met T&T code te verzenden het onverzekerd als briefpost verzonden en daarmee dus besloten het risico dat het kwijtraakt te accepteren, nu het verkeerd lijkt te zijn gegaan moet verkoper op de blaren zitten...

Overigens ook @ hieronder is de verzender verantwoordelijk voor de verzending, tenzij er duidelijk is aangegeven dat verzenden risico koper is (geen idee of dat hier gedaan is) en dan nog heeft verkoper ook de afspraak genegeerd, lijkt mij niet meer dan normaal dat verkoper, zeker omdat die nog meer SSD's lijkt te verkopen als een kleine handel er nog een stuurt...

[ Voor 44% gewijzigd door RGAT op 03-07-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Even voor jullie beider gemoedstoestand: een SSD in een envelop (ookal zitten er bubbels omheen) is wel een prooi voor de boefjes bij PostNL. Is redelijk zwaar en voelt robust (en is daarma gevoelig voor diefstal).

Ik denk, gezien jullie beider beoordelingen en correspondenie hierboven, dat de envelop dus indd 'zoek' is geraakt. Dus om jullie gerust te stellen: er is iig niemand bewust bedonderd!

Wat verder een eerlijke oplossing is weet ik niet. Ik vind dat de koper verantwoordelijk is voor de verzending (mits er ook opgehaald kan worden). In dit geval is de verzending echter niet exact volgend afspraak gegaan, en is het adres ook noet helemaal correct doorgegeven (als ik die missende '4' goed interpreteer).
Ik zou zelf in dit geval 50/50 doen.

Doe ermee wat je wilt, maar slaap iig iets rustiger over het feit dat je zeer waarschijnlijk niet bewust bent bedonderd (maar ongelukkige samenloop omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

WWAS schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:56:
Is redelijk zwaar en voelt robust (en is daarma gevoelig voor diefstal).
offtopic:
Redelijk zwaar? Een SSD weegt geen drol, een paar eurostukken wegen nog meer..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
WWAS schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:56:
Even voor jullie beider gemoedstoestand: een SSD in een envelop (ookal zitten er bubbels omheen) is wel een prooi voor de boefjes bij PostNL. Is redelijk zwaar en voelt robust (en is daarma gevoelig voor diefstal).

Ik denk, gezien jullie beider beoordelingen en correspondenie hierboven, dat de envelop dus indd 'zoek' is geraakt. Dus om jullie gerust te stellen: er is iig niemand bewust bedonderd!

Wat verder een eerlijke oplossing is weet ik niet. Ik vind dat de koper verantwoordelijk is voor de verzending (mits er ook opgehaald kan worden). In dit geval is de verzending echter niet exact volgend afspraak gegaan, en is het adres ook noet helemaal correct doorgegeven (als ik die missende '4' goed interpreteer).
Ik zou zelf in dit geval 50/50 doen.

Doe ermee wat je wilt, maar slaap iig iets rustiger over het feit dat je zeer waarschijnlijk niet bewust bent bedonderd (maar ongelukkige samenloop omstandigheden).
Ik bedoel dat met een melding de post wat aan de rotte appels kan doen. Het adres was juist door gegeven. Goed lezen. Zoals Stevenk meldt is dit een wanprestatie van de verkoper en dus 100% verantwoordelijk voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Gaat Tweakers hier iets mee doen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat zou Tweakers.net hier kunnen doen dan? Zij zijn hier geen partij in.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Tweakers biedt (gelukkig maar) toch een handelsplatform aan? En daarnaast, kan Tweakers toch een bepaalde druk uitoefenen als het voor hen duidelijk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor mij is het (net als iedereen in dit topic volgens mij) ook duidelijk: afspraak was met track&trace.

Ik begrijp ook niet dat hagenees hier steeds omheen probeert te draaien. Ik kan me dan ook best de woede en de reactie van DoeYourThing begrijpen. En al helemaal als hagenees weer dezelfde SSD aanbied.

Maar goed, de reactie van DoeYourThing of het feit dat dezelfde SSD weer opnieuw is aangeboden is irrelevant: afspraak was met track&trace en dat is niet gebeurt. Hagenees zat hier dus fout en zal dus gewoon moeten terugbetalen. Vertikt hij dit te doen, lijkt me dat oplichting en zou ik in ieder geval aangifte bij de politie doen (en eventueel ook verder op internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Microkid schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:47:
@Hagenees: leg nou eens uit wat er volgens jou niet mogelijk was via de PostNL site? Zoals je ziet is het geen enkel probleem om die extra 4 bij het huisadres te vermelden.

[afbeelding]
Ik probeer het net zelfs met een niet bestaand adres (een straat die geen toevoegingen in de huisnummers kent) en zelfs dat wordt geaccepteerd.
Waar ik in verleden wel problemen mee had is een retourzending naar een bedrijf waarbij je het niet aan een persoon, maar aan de bedrijfsnaam richt: de tool van PostNL verwacht dat je per se iets bij voor- en achternaam invult. Heb het toen maar opgelost met 2 streepjes.

Als ik tegen foutmeldingen in het verzendproces aanloop zou ik er een screenshot van hebben gemaakt en naar de koper gemaild hebben om het vervolgens daarna samen op te lossen.
En als ik onvoldoende tijd zou hebben zou ik op zijn minst een kort berichtje berichtje met een excuses sturen. Ook al is dat misschien een aantal dagen later.

Bij online winkels geld het in in ieder geval wel dat de winkel verantwoordelijk is voor de zending totdat het bij de klant afgeleverd is. PostNL accepteert ook alleen verzoeken naar verloren pakketten vanuit de verzender. Ik weet niet in hoeverre dit soort regels gelden voor particuliere verkopers, maar mij lijkt het niet meer dan normaal dat Hagenees de kosten vergoed. Zeker omdat hij het in een bubbelenveloppe heeft besloten te verzenden ipv het gevraagde pakket met track & trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

KrazyJay schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:17:
Tweakers biedt (gelukkig maar) toch een handelsplatform aan? En daarnaast, kan Tweakers toch een bepaalde druk uitoefenen als het voor hen duidelijk genoeg is.
Tweakers is geen partij in de transactie tussen beide personen. Wij willen en kunnen dus geen druk uitoefenen. We zullen proberen beiden tot elkaar te laten komen, maar meer kunnen we helaas niet betekenen. Ze zullen er echt zelf uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afspraak was track & trace dus de verkoper Hagenees heeft nu een probleem, niet de koper.

Bovendien heeft Hagenees zich te houden aan de spelregels van Tweakers voor vraag&aanbod dus als ik hem was zou ik de koper snel zijn geld terug geven en excuses geven. Ook kan ik het niet laten om dit een bedrijfsrisico te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tsja, ondanks de toon en manier van posten van TS, lijkt het erop dat TS wel gelijk heeft.
Als de afspraak een T&T code was en de verzender doet dat dan niet, dan mag de verzender nu het geld terug geven.

Sowieso is het hele verhaal van de verzender vaag en discutabel. Uiteraard hebben we eigenlijk alleen het verhaal van TS, maar de verzender heeft wel de mogelijkheid zijn kant te geven, echter kiest ervoor om dat niet te doen.

Al met al doet dat Hagenees niet betrouwbaar overkomen en ik zou dan, na het lezen van dit topic, niet bij Hagenees kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Koper koopt een product en stelt eisen aan de levering, verkoper gaat akkoord maar levert het product niet zoals is afgesproken. Knap kut voor de koper maar de verkoper is hier de persoon die fout is en moet het product leveren of bedrag terug storten want hij heeft zijn aandeel niet kunnen waarmaken.

Dat de verkooper hierdoor in het rood zal staan onder de lijn is niet van belang. Had hij het product maar moeten verzenden zoals was afgesproken.

Het spelletje met de post dat hij wel of niet is geleverd maakt hier niks uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door al de bijval, begrip en het absolute geloof dat de koper van jullie krijgt, dit sterkt hem weer in zijn bewering dat hij ontkend dit pakje ooit te hebben ontvangen. Heb ik besloten mijn Tweakers account te beëindigen. Dit heeft niets met schuld bekennen te maken, maar door al de negatieve feedback zal ik hier in ieder geval geen aanbod advertenties meer kunnen plaatsen. Beschuldiging dat ik de bewuste ssd op marktplaats aanbied, gaan mij te ver. Misschien was er een moment dat ik in overweging nam om de schade die hij zegt te hebben gezamenlijk te delen, maar de hetze tegen mij brachten mij op andere gedachten. Het topic heb je trouwens zelf opgestart Dus doe je aangifte bij de politie, ik ben van onbesproken gedrag, en wens je daarbij veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als je het netjes opgelost had waren die (terechte?) negatieve recensies niet nodig geweest. Het zou je zelfs gesierd hebben door te laten zien hoe betrouwbaar je bent. Je kiest zelf de makkelijkste route en dat js blijkbaar het verwijderen van je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Laatst online: 24-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:38:
Door al de bijval, begrip en het absolute geloof dat de koper van jullie krijgt, dit sterkt hem weer in zijn bewering dat hij ontkend dit pakje ooit te hebben ontvangen. Heb ik besloten mijn Tweakers account te beëindigen. Dit heeft niets met schuld bekennen te maken, maar door al de negatieve feedback zal ik hier in ieder geval geen aanbod advertenties meer kunnen plaatsen. Beschuldiging dat ik de bewuste ssd op marktplaats aanbied, gaan mij te ver. Misschien was er een moment dat ik in overweging nam om de schade die hij zegt te hebben gezamenlijk te delen, maar de hetze tegen mij brachten mij op andere gedachten. Het topic heb je trouwens zelf opgestart Dus doe je aangifte bij de politie, ik ben van onbesproken gedrag, en wens je daarbij veel succes
Feit blijft dat jij faalt in het nakomen van de afspraken en daardoor zijn geld terug moet geven.

Inderdaad waarop de mail wisseling is gegaan zoals ik zie is niet correct. Doet er niet toe trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb ik besloten mijn Tweakers account te beëindigen. Dit heeft niets met schuld bekennen te maken, maar door al de negatieve feedback zal ik hier in ieder geval geen aanbod advertenties meer kunnen plaatsen.
En dat had je heel makkelijk kunnen voorkomen door of, zoals afgesproken, het pakket met de T&T code op te sturen of gewoon je verantwoordelijkheid te nemen en je fout te herstellen.

Verzenden zonder T&T code is jouw fout.

Je account opzeggen is inderdaad geen schuldbekentenis, maar laat wel zien dat je een slechte verkoper bent.
Beschuldiging dat ik de bewuste ssd op marktplaats aanbied, gaan mij te ver. Misschien was er een moment dat ik in overweging nam om de schade die hij zegt te hebben gezamenlijk te delen, maar de hetze tegen mij brachten mij op andere gedachten. Het topic heb je trouwens zelf opgestart Dus doe je aangifte bij de politie, ik ben van onbesproken gedrag, en wens je daarbij veel succes
Je hebt meerdere kansen gehad om zowel jouw kant te laten zien, als je verantwoordelijkheid te nemen, maar beide laat je bewust achterwege.
Zowel moreel als wettelijk zit er maar één ding op, geld teruggeven. Tenzij je bewijs hebt dat TS liegt, maar als je dat had, had je het al gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wauw, Calimero.

De afspraak was om het met T&T te sturen, die heb jij verzuimd. Dat het pakket niet is aangekomen is jouw probleem, niet die van de TS. Als jij je had gehouden aan de afspraak was dit probleem er niet. Je account "opzeggen" is wel erg gemakkelijk, nietwaar? Uiteraard weer alleen in jouw voordeel.

Ik mag dan ook hopen dat de TS de aangifte doorzet. Tevens vraag ik me af of je handel ook bekend is bij de Belastingdienst..... (hint voor de TS)

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 04-07-2015 11:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 21-09 17:15
Sturen als pakketje lukte niet door iets met het adress, dan waarom zou het met briefpost ineens geen probleem zijn? Komt mij over als een heel slecht excuus, meneer wilde nog een paar euro extra vangen inplaats van de 7 euro pakketverzendkosten met T&T door het nu voor 3 euro aan kosten de deur uit te doen, en dan is dit het risico

Het rinkelt nogal in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien moet Marktplaats ook maar even ingeseind worden over de praktijken van deze verkoper. Als hij dit soort dingen hier flikt is hij daar natuurlijk ook niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wow, wat maakt Hagenees zich er makkelijk van af. Weer ontwijkt hij het feit dat de afspraak een Track&Trace verzending was. In plaats van het over deze afspraak te hebben, pent hij weer een heel zielig calimero verhaal neer. Het lijkt me nu wel duidelijk dat DoeYourThing is opgelicht en dat hij zowel zijn geld als de SSD niet meer krijgt..

DoeYourThing: ga aangifte doen bij de politie. Ga daarnaast dit melden bij marktplaats en desnoods ook bij http://www.opgeletopinternet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Daar ik eerst van mening was dat TS wel heel schreeuwerig poste (bold en niet to the point), biedt ik TS mijn verontschuldiging aan.

Echt hagenees, bijval voor wie dan ook, jij hoort absoluut je verantwoordelijkheid te nemen als blijkt dat jij de afspraken had kunnen nakomen (bewijs geleverd in het verzend formulier..).

En inderdaad handel in wat dan ook zorgt voor 'derving/breuk' risico, je onderneemt wat (je verkoopt meerdere SSD's) daarbij HOORT ondernemers risico.

Héél zwak hoe jij je hier vanaf probeert te maken, maar goed hiermee is de zaak natuurlijk nog niet afgelopen... Op deze manier stinkt jou zaakje!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Mooie verkoper is die hagenees, komt afspraken niet na voor een reden die nog steeds niemand duidelijk is (pakketpost begrijpt het adres niet, briefpost magisch wel), en zodra het m te heet onder de voeten wordt zegt hij dat aangezien hij niets meer kan verkopen hij er vandoor gaat, kunnen we gelijk aanhaken op de discussie handelaars op Tweakers weren :')
Laten we dan maar blij zijn dat we deze verkoper niet meer ertussen hebben en hopen dat TS met een aangifte en mogelijk nog wat meldingen bij marktplaats en de belastingdienst nog iets terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Nu kan de verkopen een nieuw account aanmaken en met een schone lei beginnen...

Beste verkoper, je had ongeacht de tonatie van de TS het netjes kunnen oplossen zoals een echte professional. Jouw besluit om niet in te gaan op de argumenten en om het niet op te lossen en tevens jouw account op te zeggen versterkt enkel het gevoel dat er iets niet pluis is.

Jammer, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fratti schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:35:
Nu kan de verkopen een nieuw account aanmaken en met een schone lei beginnen...
Maar niet hier op Tweakers. Immers zijn kloonaccounts niet toegestaan, en hoewel Tweakers hier niet een partij is, hoop ik toch echt dat als ze een kloon ontdekken van deze persoon dat die gelijk gebanned wordt.

Dus DoeYourThing heeft er niet zo veel aan, maar toekomstige tweakers zullen als het goed is weinig meer met hem te maken krijgen in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

hagenees = [Verwijderde gebruiker]

Wel frappant dat hij dezelfde SSD nog steeds aanbiedt op Marktplaats. Zelf ben ik ook ooit opgelicht met een SSD, ik heb toen de verkopers adres achterhaalt en ben zelf langs gegaan (deed niet open). Na genoeg druk en hij de fout maakte om zijn facebookprofiel op openbaar te zetten ben ik ook achter zijn telefoonnummer gekomen en heb ik hem er mee geconfronteerd. 2 jaar na dato heeft ie toen nog het bedrag terug overgemaakt.

Moraal van het verhaal, de politie doet er geen klap mee, maar als je zelf genoeg gegevens verzameld en iedere maand hem er mee confronteert, als is het maar een telefoontje, berichtje op FB of mailtje dan gaat ie vanzelf overstag. Zolang je zelf maar altijd redelijk blijft, niet dreigen, niet schelden. Gewoon zeggen waar het op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 17-09 19:41
Wat ik niet snap he: Als die hagenees inderdaad die SSD op de post heeft gedaan, waarom word deze dan nog steeds op marktplaats aangeboden?

In het hele argument geef ik de koper gelijk gezien de eisen die de koper stelde en de verkoper akkoord ging.

MAAR, waarom zou die hagenees (die volgens V&A vrijwel alleen maar super goede feedback heeft) dat allemaal verpesten voor 145 euro? (voor die ssd)?? Zoiets doe je niet lijkt mij.

het gaat er niet meer om wie gelijk heeft, het gaat om de plicht die je als verkoper hebt en dat is dat die zich aan de gemaakte afspraken moet houden.

Verkoper moet dit gewoon in orde maken, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

mugenmarco schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:13:
Wat ik niet snap he: Als die hagenees inderdaad die SSD op de post heeft gedaan, waarom word deze dan nog steeds op marktplaats aangeboden?
FiXeR.nl schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:09:
Wel frappant dat hij dezelfde SSD nog steeds aanbiedt op Marktplaats.
Dat is een andere SSD.

[ Voor 25% gewijzigd door Microkid op 04-07-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dan nog moet Hagenees en dus 25956 dit in orde maken vanwege het niet nakomen van afspraken omtrent de bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar is er een nieuw beleid hier, je kan terwijl er een onopgeloste zaak is je account laten verwijderen/anonimiseren en dan later zo weer overnieuw beginnen onder een andere naam....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De notes blijven gewoon bij de user staan, en clones zijn niet toegestaan. Dus opnieuw beginnen zal vast niet gebeuren, en dat is altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan nog, waarom anonimiseren terwijl er nog een probleem actief is? (Heb in LA maar een topic gemaakt met die vraag.)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:36:
Blijkbaar is er een nieuw beleid hier, je kan terwijl er een onopgeloste zaak is je account laten verwijderen/anonimiseren en dan later zo weer overnieuw beginnen onder een andere naam....
Wij staan geen Kloon accounts toe, geanonimiseerd of niet, bepaalde data bewaren we uiteraard. En met die data kunnen we prima zien wanneer mensen klones aanmaken en nemen daar gepaste maatregelen tegen.
Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:39:
Dan nog, waarom anonimiseren terwijl er nog een probleem actief is? (Heb in LA maar een topic gemaakt met die vraag.)
Omdat wij geen partij zijn in de verkoop. Wij faciliteren de mogelijkheid tot koop/verkoop, maar nemen geen deel er aan mee.

side-note: wij gaan uiteraard overduidelijke oplichters niet faciliteren, we zullen altijd waar mogelijk users beschermen.

[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 04-07-2015 15:41 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar nu kan TS niet meer communiceren met de verkoper omdat jullie de boel geanonimiseerd hebben en Hagenees nu geen(?) toegang meer heeft tot zijn account.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Laatst online: 23:55
Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:42:
Maar nu kan TS niet meer communiceren met de verkoper omdat jullie de boel geanonimiseerd hebben en Hagenees nu geen(?) toegang meer heeft tot zijn account.
omdat hij zelf zijn account heeft gesloten.. Wat kan tweakers hiertegen doen dan? Behalve de optie om zelf je account te beeindigen te verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm nee, gebruikers kunnen accounts niet verwijderen/sluiten, dat doet Tweakers ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

MisterEagle schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:43:
[...]

omdat hij zelf zijn account heeft gesloten.. Wat kan tweakers hiertegen doen dan? Behalve de optie om zelf je account te beeindigen te verwijderen..
Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:44:
Ehm nee, gebruikers kunnen accounts niet verwijderen/sluiten, dat doet Tweakers ;)
Je hebt wettelijk recht om je persoonsgegevens uit je account te laten halen. Dat is geen beleid of wat dan ook. Als je je account weg wilt hebben, dan moet Tweakers dat opvolgen. Verder zijn ze ook helemaal geen partij, alleen als Hagenees met zijn account door wilt gaan en er loopt een geschil over feedback, dan kan je niet halverwege de discussie afkappen.

Weg gaan van tweakers is voor wat betreft de website een prima eindpunt.

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 04-07-2015 15:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Laatst online: 23:55
Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:44:
my bad, ik dacht dat ik t gezien had, maar kan t inderdaad niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Raven schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:42:
Waarom zou die geen toegang meer hebben tot z'n account? In principe is het niet meer dan een nickchange, en hij kan altijd z'n wachtwoord opvragen via z'n mailadres, als hij dat zou willen.

Dat hagenees totaal niet bereidwillend is tot een oplossing te komen doet mij denken dat die kans bijzonder klein is dat hij er nog moeite in gaat steken.

Dus ik hoop voor DoeYourThing dat een aangifte iets teweeg brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Goed. Aangezien hagenees niet meer op Tweakers zit en er al voldoende gezegd is over hoe DoeYourThing dit verder aan kan pakken heeft het geen zin hier oeverloos over te blijven discussiëren. Bij deze op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.