Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hanneswasco
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01-2023
Mijn huidige smartphone, de Huawei G615 heeft al een tijdje kuren. Nu krijg ik mijn mobiele data connectie niet meer aan de praat. Heb er al veel nieuwe updates/custom roms/oudere versies opgezet, maar het probleem blijft zich voordoen. Garantie is geen optie meer.

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
200 - 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsappen, facebooken, camera, muziek, running apps (Strava), etc.

Vereisten
(Zeer) goede batterij
Mooie hardware, bij voorkeur iets beter dan mijn huidige Huawei Ascend G615
Snel leverbaar (niet uit China)
Mooi design
Kan tegen een stootje
Degelijke camera
Bij voorkeur uitbreidbaar microSD-slot
Bij voorkeur niet te groot (max 5"), tenzij je me kan overtuigen
Geen Windows Phone, en bij voorkeur Android

Wat heb je zelf al gevonden?
OnePlus One
+ Bang for buck
+ Mooi design
- 5,5"
- Lange levertijd
- Bij defect naar China?

Huawei P8 Lite
+ Hardware
+ Camera
+ Design
- Batterij?

Huawei Ascend P7
+ Hardware
+ Camera
- Breekbaar
- Batterij? Of is dit net een pluspunt?

http://tweakers.net/pricewatch/346181/lg-g2-16gb-zwart.html
- Geen geheugenslot

LG G3 s
+ Goedkoop
- Geen bijzondere hardware

Motorola Moto G 4G (2e gen)
- Lelijk design
- Geen bijzondere hardware

Samsung Galaxy S5 mini
- Lijkt me sterk overpriced

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-11 09:45
Ik gebruik nu al een tijdje een one plus one en ben er zeer tevreden mee.
En die levertijd vind ik wel te doen(met een invite).
Maar ken ook mensen met een moto G en dat is ook een goede smartphone, alleen is de opslag echt te klein en je zult er dus ook wel een sd kaartje bij moeten kopen.

Verwijderd

Invites zijn niet meer nodig. Levertijd is zo'n 3 tot 5 werkdagen wat mij goed te doen lijkt. Daarnaast gaat bij een defect de telefoon uiteindelijk wel naar China toe, maar jij als klant kunt hem naar de UK sturen waar die ook weg komt op het moment dat je hem koopt.

Ik zou persoonlijk de Oneplus one aanraden, heb een paar weken geleden binnen exact hetzelfde budget een keuze moeten maken en ben voor de Oneplus one gegaan. Met name vanwege de battery life (6+ hours screen on time op een volle batterij) en het feit dat je de beste specs krijgt in dit budget.

Verwijderd

De OnePlusOne heeft nog altijd niet op alle netwerken werkend 4G. Als je buiten de stad woont kun je daar rekening mee houden.

Voor info over de RMA zou ik hier even kijken:
[OnePlus One] RMA & Support
Maar die is ondanks het formaat, als je percé android wilt wel de logische keuze.

De G2 32GB heeft wel 4G.
pricewatch: LG G2 32GB Zwart
is 8 euro boven je budget.

Verder is mijn ervaring: Goede software is belangrijker dan zware hardware. Net als bouwkwaliteit belangrijker is dan prijs. Dus ik zou persoonlijk zelf met tussen de 200/300 euro kiezen voor de leap.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2000610822.jpeg
+goedkoop
+soepele en stabiele software met langdurige updates
+goed in mulittasken, messaging.
+Batterijtijd
+SD, camera, stootbestendig, gemaakt buiten china,
-oude soc (dualcore kraitcore)
-720P scherm
-Draait maar 98% van alle android apps.
-geen costum roms

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 11:23 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
LG G2

• Hanneswasco
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Een OnePlusOne overweeg ik nu toch echt wel. Deze nacht was die uitverkocht, vandaar dat ik dat linkte met lange levertijd. Maar ik zie dat die vandaag terug beschikbaar is, dus misschien doe ik het wel..

Daarnaast woon ik in Belgie, in een grote stad. Is er een probleem voor 3G (wat voor mij voldoende is) met de OnePlus One?

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:15
Hanneswasco schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:48:
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Een OnePlusOne overweeg ik nu toch echt wel. Deze nacht was die uitverkocht, vandaar dat ik dat linkte met lange levertijd. Maar ik zie dat die vandaag terug beschikbaar is, dus misschien doe ik het wel..

Daarnaast woon ik in Belgie, in een grote stad. Is er een probleem voor 3G (wat voor mij voldoende is) met de OnePlus One?
Ik denk dat de 1+ inderdaad de beste optie is. Zover ik weet is er nooit een probleem met 3G geweest, en zijn de 4G problemen niet voor België.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Hanneswasco
Heb 'm gekocht. :D Ik denk al maanden over de OnePlus One, en heb nu gewoon de stap gezet. Wil niet te lang nadenken want op 1 juli vertrek ik op reis en wil dan een werkende mobile data connectie. ^_^

Bedankt voor jullie hulp!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Samsung Galaxy S4 16gb http://tweakers.net/price...galaxy-s4-16gb-zwart.html

Daar kun je mee tot 45Mb/s

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Je zou de Sony M4 Aqua kunnen overwegen:
Hanneswasco schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:26:
...

Vereisten
(Zeer) goede batterij --> heeft ie, zou ruim 2 dagen mee moeten kunnen gaan
Mooie hardware, bij voorkeur iets beter dan mijn huidige ben geen expert, maar heeft iig 2GB RAM en midrange qualcomm processor
Snel leverbaar (niet uit China) --> gewoon leverbaar bij mediamarkt of andere webshops
Mooi design --> uiteraard kwestie van smaak, maar alom wordt Sony-hardware toch goed gewaardeerd
Kan tegen een stootje misschien niet zn sterkste punt (gezien ervaringen met andere Xperia's) maar nu nog wat vroeg om te concluderen
Degelijke camera zou een van de kernpunten moeten zijn, hoewel een review van CNET de camera niet goed vond: http://www.cnet.com/products/sony-xperia-m4-aqua/
Bij voorkeur uitbreidbaar microSD-slot heeft ie
Bij voorkeur niet te groot (max 5"), tenzij je me kan overtuigen is 5 inch
Geen Windows Phone, en bij voorkeur Android is android
...
Ik twijfel tussen deze M4, een Xiaomi Redmi 2 Pro en toch een 5,5" Chinees als vervanger voor mijn kapotgevallen iNew V3.

Groot voordeel van de M4 is de garantie (telefoon van mn vrouw (HTC) via de Mediamarkt 2x een nieuw toestel en uiteindelijk volledige aankoop bedrag teruggekregen). Daar kan geen chinees tegen op. Daartegenover heeft de Xiaomi prettige afmetingen maar je betaalt uiteindelijk €170 voor een telefoon die eigenlijk maar €100 kost, en toppers (qua specs en prijs/kwaliteit verhouding) als de OPO zijn gewoon groot, naast het garantie probleem...

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-08 09:12
Mag ik vragen waarom je windows Phone bij voorbaat al (bijna) uitsluit? De Lumia 930 is alles wat je wilt. Mocht je goedkoper willen zou je voor de 830 kunnen gaan.
Voldoet aan:
Zeer betrouwbare hardware, kan tegen een stootje, goeie specs, goede batterij, snel leverbaar, max 5", veel betere camera's dan de lumia camera's zijn er niet in mobieltjes land.

• Hanneswasco
Bedankt voor de raad, maar heb ondertussen de OnePlus One al besteld, hopelijk komt die snel toe.
vluggejapienl schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:14:
Mag ik vragen waarom je windows Phone bij voorbaat al (bijna) uitsluit?
Is inderdaad een beetje een vooroordeel, mensen hebben niet graag verandering, ik ook niet. Ik ben Android nu gewoon en vind de algemene look van Windows Phone niet zo mooi.

Daarnaast zie ik de mogelijkheid nog om een Android app te maken (heb dat vorig jaar al gedaan, dus heb de ervaring al) in mijn verdere studies (master computerwetenschappen) dus dan komt een Android telefoon ook wel van pas. :)

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Alternatief kan nog de Honor 6 zijn. Was best scherp geprijst al mag er nu wel een pricedrop komen als ze hem nog willen slijten.

Onthoud wel dat Huawei echt laks is met updates uitrollen.Gelukkig is voor de Honor 6 CM11 (onofficieel) uitgebracht en komt mogelijk binnenkort CM12 (en dus Android 5).
Pagina: 1