Mijn vader en ik zijn beide opzoek naar een nieuwe pc. Mijn eigen topic staat al onder http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639021.
Voor deze pc is de bedoeling dat deze snel is in alles behalve games deze worden namelijk niet gespeeld.
Mocht het nou zo zijn dat er een mooi systeem bestaat dat niet per onderdeel moet worden gekocht dan is dit natuurlijk helemaal top.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat deze pc lang mee gaat en dat hierop videobewerking(Vakantiefilmpjes en hier en daar wat voor de sportclub) en gestreamt kan worden. Daarnaast moet de overdracht van bestanden snel kunnen gaan. Deze pc gaat in ieder geval niet gebruikt worden voor games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze pc is de max prijs 1000 euro maar als het kan natuurlijk minder. Vandaar ook de schatting ~700 is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er staat al een beeldscherm/Toetsenbord/muis. We zijn echt opzoek naar de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat er zeker in moet is een goeie SSD + een grote HDD. Daarnaast verwacht ik een kast waarop aan de voorkant genoeg usb porten zitten. De kast gaat namelijk uiteindelijk in een bureau dus deze moet ook een goeie ventilatie hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het antwoord hierop is eigenlijk heel simpel. Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau mag niet te hoog worden omdat deze in de woonkamer komt en zoals hierboven beschreven in een bureau waarvan alleen de voorkant toegankelijk is. Dit betekend dus ook dat deze al snel veel warmte produceert.
Ga je overklokken?
is dat nodig voor dit soort pc's?
Voor een ieder die mij helpt bij deze alvast HULDE
Voor deze pc is de bedoeling dat deze snel is in alles behalve games deze worden namelijk niet gespeeld.
Mocht het nou zo zijn dat er een mooi systeem bestaat dat niet per onderdeel moet worden gekocht dan is dit natuurlijk helemaal top.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat deze pc lang mee gaat en dat hierop videobewerking(Vakantiefilmpjes en hier en daar wat voor de sportclub) en gestreamt kan worden. Daarnaast moet de overdracht van bestanden snel kunnen gaan. Deze pc gaat in ieder geval niet gebruikt worden voor games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze pc is de max prijs 1000 euro maar als het kan natuurlijk minder. Vandaar ook de schatting ~700 is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er staat al een beeldscherm/Toetsenbord/muis. We zijn echt opzoek naar de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat er zeker in moet is een goeie SSD + een grote HDD. Daarnaast verwacht ik een kast waarop aan de voorkant genoeg usb porten zitten. De kast gaat namelijk uiteindelijk in een bureau dus deze moet ook een goeie ventilatie hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het antwoord hierop is eigenlijk heel simpel. Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau mag niet te hoog worden omdat deze in de woonkamer komt en zoals hierboven beschreven in een bureau waarvan alleen de voorkant toegankelijk is. Dit betekend dus ook dat deze al snel veel warmte produceert.
Ga je overklokken?
is dat nodig voor dit soort pc's?
Voor een ieder die mij helpt bij deze alvast HULDE
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | MSI B85M-G43 | € 67,41 | € 67,41 |
| 1 | MSI GeForce GT 740 2GB GDDR5 | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | WD Green WD30EZRX | € 101,49 | € 101,49 |
| 1 | Zalman Z9 U3 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Cooler Master B500 ver.2 | € 41,70 | € 41,70 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 107,50 | € 107,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,82 | |
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 22:24 . Reden: Nieuwe build ]