Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Lang geleden kocht ik eens een Zotac Fusion met AMD APU en installeerde daar Debian Sid op.

Met xbmc werden hd-video's heel traag afgespeeld, want software rendering. Speciale xbmc-xvba compile geinstalleerd, en daarmee kon ik hd video vloeiend afspelen.

Op een gegeven moment was een truukje gemerged met xbmc-mainline, en kon ik de gewone repo van team-xbmc weer gebruiken. Nog steeds vloeiend hd films.

Vervolgens heb ik dat ding jaren gebruikt voor alleen SD-series. Vele xbmc updates, een upgrade naar kodi, en kodi updates later, kom ik er achter dat ik geen hd films meer vloeiend kan afspelen!

Dus ik google me in de ronte, maar ik kom alleen artikels tegen uit 2012'ish over speciale xbmc versies.

Heeft iemand een kodi installatie draaiend op zijn Radeon/AMD APU met Ubuntu of Debian? Ik zou graag willen uitvinden hoe ik mijn Kodi weer kan gebruiken voor hd video!

edit:

OpenELEC wil ik niet installeren, want ik gebruik 'm ook als gewoon desktop computer met Debian.
Maar OpenELEC bevat wel Kodi en die draait wel vloeiend op deze Zotac Fusion. :?

Verder draait fglrx wel gewoon nog steeds:

code:
1
2
3
4
display: :0  screen: 0
OpenGL vendor string: Advanced Micro Devices, Inc.
OpenGL renderer string: AMD Radeon HD 6310 Graphics
OpenGL version string: 4.2.11762 Compatibility Profile Context

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 14-06-2015 15:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
hmm. ik zou geen xbmc-xvba meer gebruiken, die wordt niet meer ontwikkeld.

een goede setup voor amd vind je hier, deze gebruik ik al weer even.
voorheen was dit de xbva lijn.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=174854
volg de setup stap voor stap, moet 100% werken, als je een probleem ervaart, de support is erg goed gezien de ontwikkelaar zelf vaak antwoord.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bedankt voor de link. Ik heb het gevoel dat ik de relevante zaken wel overneem, maar toch kan ik Avatar niet meer vloeiend afspelen en vroeger wel.

Voor de meeste settings moet je de settings-level wel even op expert zetten trouwens. Was vroeger nog niet zo.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Oh jee. Ik was net van plan om Ubuntu te gaan installeren op mijn Foxconn NT-A3500 welke een Radeon HD6310 aan boord heeft.

Reden om dit te willen doen was om meer vrijheid te hebben om in KODI via een Webbrowser live streams te kunnen bekijken.
Iets wat ik via Openelec niet kan.

Maar als dit zo lees weet ik niet of het een goede set wordt om Ubuntu te gaan gebruiken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Installeer Mplayer (of een wrapper zoals Smplayer) en speel het bestand daar eens mee af, uiteraard wel de video output selecteren voor hardware acceleratie. Werkt dat wel? Wat zegt mplayer bij het afspelen? Misschien wordt je daar nog wat wijzer van, de logs van Kodi zijn niet altijd even leesbaar om een issue te achterhalen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
Sando schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:49:
Bedankt voor de link. Ik heb het gevoel dat ik de relevante zaken wel overneem, maar toch kan ik Avatar niet meer vloeiend afspelen en vroeger wel.

Voor de meeste settings moet je de settings-level wel even op expert zetten trouwens. Was vroeger nog niet zo.
nee dat klopt, er zijn wel een bak updates geweest, en dat komt straks kodi 15 er aan.
En ter info, ik draai op een amd E350 mainboardje, meestal 800Mhz. Planet Earth bird scene en ook even voor je getest, avatar in 1080P, draait vlekkeloos bij mij.
en ik gebruik hem niet alleen voor kodi....

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Raar dat het mij niet lukt. En zonde (van mijn Zotac Fusion). ;(

edit:

@Hero of Time, ik zal het binnenkort eens proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sando op 23-06-2015 01:46 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Maak je gebruik van de radeon module (open source) of van de fglrx ?

Indien van de opensource .. heb je de mesa-vdpau packages geinstalerd en heb je de linux-non-free firmware draaien zodat de radeon module z'n firmware ook netjes laad (zie output dmesg of de firmware geladen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
TS noemt fglrx, dus ik vermoed proprietary

Ik zou sowieso de opensource drivers gebruiken, zeker op Debian lijkt me dat een stuk meer geintegreerd. Hoe het met Kodi zit weet ik niet, maar ik neem aan dat daar gewoon een vdpau backend inzit.

Draai ook even vdpauinfo om je setup te sanity checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah daar had ik wel naar gezocht maar ernstig overheen gelezen :)

Opensource drivers werken voor mij eigenlijk voor alles prima, behalve openCL, maar goed dat heb je voor Kodi niet nodig. Alleen niet de non-free firmware vergeten te installeren in dat geval.

En ja kodi werkt prima met vdpau (hier ook draaiende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Serieus, met de open source drivers?

Toen ik 2? 3? jaar geleden de boel installeerde las ik dat je voor moeilijke HD films juist perse de proprietary drivers moest gebruiken omdat de open source drivers niet in de buurt van de mate van hardware versnelling komen.

Veel topics over Debian/Ubuntu met Kodi beginnen ook met dat AMD catalyst gedoe.

Is dat tegenwoordig anders?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Vooral rond de linux in kernel opensource radeon drivers is er sinds die 2 a 3 jaar geleden aardig wat ontwikkeling geweest, (AMD ontwikkelt tegenwoordig actief aan de linux opensource driver in tegenstelling tot nvidia).

Kortom ja dat is tegenwoordig anders, als je een recente kernel + de non-free firmware + vdpau packages gebruikt heb je met de opensource drivers gewoon powermanagement, vdpau hardware versnelling voor video etc.

Groot voordeel is dat je gewoon vrij je kernel kunt updaten zonder het gedoe van het proberen te hercompileren van die fglrx driver .. die nooit wil builden tegen een recente kernel en hopeloos achterloopt,
al zijn daar via de wiki / packages van archlinux vaak wel patches voor te vinden voor de die-hards.

Dus ik weet niet wanneer je je Debian SId installatie voor het laatst geupdate hebt :+ ..

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 24-06-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

>knip< irrelevant

[ Voor 96% gewijzigd door himlims_ op 25-06-2015 10:10 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
gekkie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 01:07:
Dus ik weet niet wanneer je je Debian SId installatie voor het laatst geupdate hebt :+ ..
Wel regelmatig upgrade maar niet dist-upgrade. Vanaf welke kernel kunnen we het als recent beschouwen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sando schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:39:

Toen ik 2? 3? jaar geleden de boel installeerde las ik dat je voor moeilijke HD films juist perse de proprietary drivers moest gebruiken omdat de open source drivers niet in de buurt van de mate van hardware versnelling komen.

Veel topics over Debian/Ubuntu met Kodi beginnen ook met dat AMD catalyst gedoe.

OpenELEC draait als sinds 4.x (dus XBMC 13.x) standaard op de OSS Radeon-drivers. En dat werkt perfect. Tenzij het over games gaat is de OSS-driver de beste keuze vziw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Sando schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:20:
[...]
Wel regelmatig upgrade maar niet dist-upgrade. Vanaf welke kernel kunnen we het als recent beschouwen?
Lastige, ik zit zelf altijd op de laatste dan wel een RC kernel :+, gok dat het vanaf 3.16 (en derhalve standaard Debian kernel) toch wel zou mogen werken. En zoals al eerder aangegeven .. zorg dat je de firmware geinstalleerd hebt .. en vervolgens checken met vdpauinfo of het zou moeten kunnen werken.
Vervolgens in kodi aanvinken dat hij er gebruik van moet maken .. et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Domme vraag; hoe installeer je de firmware dan? Bij catalyst gaat alles vanzelf. Heb ik dan niet al de goede firmware en kan ik gewoon van driver switchen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat dacht je van apt-get install linux-firmware-nonfree? Kom op Redsandro, dit had je zelf ook wel kunnen vinden. Er is genoeg informatie te vinden over hardware ondersteuning bij de radeon driver voor video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Van een karmakeizert "ubuntu dekstop" wel ja :p .. so much for the badges ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Soms kan je alle moederborden repareren behalve die van Shuttle. Misschien ken je dat merk niet eens. Kan toch? Of als je ergens veel van weet, dan weet je alles? Je kennis omtrend elk onderwerp springt naar een ronde 100% zodra je de 51% bereikt? 8)7

Dat negatieve afzijkerige uitlachende houdaine altijd van medetweakers. Chapeau jongens! Samen laten we elkaar in hun waarde en houden we het gezellig. d:)b

Serieus, ik wist dat echt niet. Sue me. Firmware, echt een vaag begrip voor mij. Ik doe daar niet zo veel mee. Linux-firmware? Wat betekent dat? Er zit firmware in alles. Over welke firmware hebben ze het dan? Videokaart? Wifi? Ethernet? DVD speler? Mijn gaming muis? Is linux-firmware een pakketje van alle firmware van alle hardware die maar bestaat? En het zit toch in de hardware? Haalt Debian dan alle firmware overal uit om alles te vervangen door non-proprietary varianten? Vast niet, want dat zou onbegonnen onzin zijn.

Meest vage ambigue pakketje ooit.
This package provides non-free firmware used by Linux kernel drivers.

Most of the firmware in this package is for television tuner cards. However,
non-free firmware for other classes of devices are provided as well.
Tja.. Ik heb nog nooit een tv-tuner gehad, en ik linux al lang en gelukkig zonder bewust ooit met firmware bezig te zijn geweest. Behalve met deze AMD APU. :P

Ik kom dit topic weer tegen vanuit google, want ik probeer naar aanleiding van het nieuws over Kodi 16 beta voor de 10e keer of ik nog iets met mijn AMD APU kan als mediacenter zonder mijn huidige installatie te nuken. 8)

Is nog steeds niet gelukt.

[ Voor 45% gewijzigd door Sando op 23-11-2015 16:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Psst, als Ubuntu keizer moet je toch ook wel google snappen (bijv. een searchstring als opensource ati ubuntu ;) ), dan krijg je een hele mooie how to over hoe je de proprietary fglrx driver weg moet halen en moet vervangen door de opensource. Gezien de moeite die je in 2012 al had gedaan met recompilen, had je dit ook wel moeten kunnen uitvinden ;)

Firmware blobs zijn niet nieuw in Linux, ze worden al veel langer gebruikt (bijv. ook voor wifi-kaarten).

Maar als het goed is, heb je een RV710 core in je APU, en die wordt volledig ondersteund door de opensource driver.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Als je zo goed weet wat je moet weten en snappen om Ubuntu Keizer te zijn, waarom ben jij dan geen Ubuntu Keizer? ;)

Tuurlijk weet ik hoe ik de open source driver aan de praat moet krijgen. Maar dat is dus niet de bedoeling. Mischien ben ik daarom keizer. ;)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Je vraag al bij AMD/Ubuntu support neergelegd dan ? (als je toch persé de prop. driver wil gebruiken).
Klant is koning keizer :+

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Nee, dan moet ik eerst mijn computer aan en uit doen, en mijn router resetten. Keizers doen daar niet aan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sando schreef op donderdag 26 november 2015 @ 01:50:
Nee, dan moet ik eerst mijn computer aan en uit doen, en mijn router resetten.
Nou, dat is je probleem. Het doet 't niet want je computer staat uit! :+

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sando schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:40:
Als je zo goed weet wat je moet weten en snappen om Ubuntu Keizer te zijn, waarom ben jij dan geen Ubuntu Keizer? ;)

Tuurlijk weet ik hoe ik de open source driver aan de praat moet krijgen. Maar dat is dus niet de bedoeling. Mischien ben ik daarom keizer. ;)
Omdat echte keizers op hun troon zitten en slechts zelden de wereld verblijden met hun wijsheid ;)

ps, jij bent ook geen keizer meer :F

Maar waarom wil je per sé vasthouden aan de close source drivers? De opensource overtreffen die op vrijwel elk vlak namelijk, en niet geheel onbelangrijk, vooral qua stabiliteit en support. Ik draai zelf inmiddels al meer dan 2 jaar met de opensource Ati drivers op m'n HTPC en die voldoen uitstekend.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het feit dat OpenELEC al een hele tijd op de FOSS driver zit zegt op zich al genoeg.

Maar blauw bloed heeft vaak geen voeling met de realiteit :+.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Wat heb ik gemist, waarom zijn die drivers opeens zo goed?

In 2013 zeiden we nog:

Knock knock

Who's there?

... pause ...

FOSS driver

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

• gekkie
Hoorde ik mijn naam ? O-)

Het was een lange adem .. vanuit 2007 .. maar heeft uiteindelijk wel duidelijk z'n vruchten af geworpen.

Ik zit nu persoonlijk meer met gedoe met hardware acceleratie met intel hardware (op sandybridge) .. en owh wat zijn die intel-lui traag met reageren :X. (en daarvan schijnt de ondersteuning dan zo geweldig te zijn .. het kan verkeren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Sando schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:39:

Ja dat is anders, sinds mei van dit jaar overgestapt van de proprietary driver naar de FOSS driver op mijn media center, met Kodi 15.2 geen issues.

Ik gebruik echter Fedora en die loopt volgens mij nogal voorop wat betreft applicatie en kernel versies vergeleken met Debian ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ELD schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:13:
Ik gebruik echter Fedora en die loopt volgens mij nogal voorop wat betreft applicatie en kernel versies vergeleken met Debian ;)
Alleen als je Debian Stable draait. Ik gebruik Debian Unstable en loop gelijk en soms zelfs voor op Fedora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
jahoor.

ubuntu 14.04 gebruiken en deze handleiding volgen.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=174854

ik ben zelf erg debian fan, maar voor kodi heb ik 1 ubuntu machine.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kodi doet het ook prima op Debian, er is echt geen enkele reden om Ubuntu te moeten gebruiken. Debian is er juist om niet elke 6 maanden een nieuwe installatie te moeten doen, omdat de updater weer eens op z'n bek gaat en je een half bijgewerkt systeem hebt dat 't niet meer doet hij een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik zou dus gewoon naar unstable kunnen gaan en alles updaten. Dan gaat de fglrx-driver er sowieso af.

Zit nu met een aantal pins vanwege getweak, waardoor ik nooit alles kon updaten. Maar de enige reden dat ik het zo liet is eigenlijk omdat anders de fglrx-driver eraf ging.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stable is eerder dit jaar uitgekomen en zou ook prima moeten werken. Als je van release gaat veranderen, kan je het beste Testing nemen, dan zit je iets veiliger qua potentiele problemen dan met Unstable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb nu alles gepurged, pins weggehaald, dist-upgrade naar stable, en een hoop packages kwijt die niet in de Debian repo's zitten. Maar dat laatste zoek ik later wel uit.

Maar nog steeds gaat Kodi voor geen meter.

Bijkomend nadeel is dat sinds dit alles mijn UHD monitor niet meer goed wordt aangestuurd. Hij stuurt er de juiste resolutie heen, maar het wordt weergegeven als 1920x1080 (nearest-neighbor achtige resizing) waardoor niks meer leesbaar is.

Dus ik doe alles via ssh.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$ lspci -nn | grep VGA
00:01.0 VGA compatible controller [0300]: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Wrestler [Radeon HD 6310] [1002:9802]

$ dmesg | grep -E 'drm|radeon' | grep -iE 'firmware|microcode'
[    7.222337] [drm] Loading PALM Microcode
[    7.224664] radeon 0000:00:01.0: firmware: direct-loading firmware radeon/PALM_pfp.bin
[    7.225044] radeon 0000:00:01.0: firmware: direct-loading firmware radeon/PALM_me.bin
[    7.225383] radeon 0000:00:01.0: firmware: direct-loading firmware radeon/SUMO_rlc.bin
[    7.227383] radeon 0000:00:01.0: firmware: direct-loading firmware radeon/SUMO_uvd.bin

Deze firmware:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$ apt-cache showpkg firmware-linux-nonfree
Package: firmware-linux-nonfree
Versions: 
20151207-1 (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_testing_non-free_binary-amd64_Packages) (/var/lib/dpkg/status)
 Description Language: 
                 File: /var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_testing_non-free_binary-amd64_Packages
                  MD5: 254bd7a6ccfa2fd6d9f0cf38d4f94aa7
 Description Language: en
                 File: /var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_testing_non-free_i18n_Translation-en
                  MD5: 254bd7a6ccfa2fd6d9f0cf38d4f94aa7

Reverse Depends: 
  firmware-ivtv,firmware-linux-nonfree 0.38~
  x2gothinclient-chroot,firmware-linux-nonfree
  firmware-misc-nonfree,firmware-linux-nonfree 20151018-1~
  firmware-misc-nonfree,firmware-linux-nonfree 20151018-1~
  firmware-linux,firmware-linux-nonfree 20151207-1
  firmware-amd-graphics,firmware-linux-nonfree 20151018-1~
  firmware-amd-graphics,firmware-linux-nonfree 20151018-1~
Dependencies: 
20151207-1 - firmware-misc-nonfree (5 20151207-1) firmware-amd-graphics (5 20151207-1) intel-microcode (0 (null)) amd64-microcode (0 (null)) 
Provides: 
20151207-1 -

HDTV lijkt het wel goed te doen, dus daarop probeer ik Kodi enzo. Het lijkt wel afentoe alsof sommige frames van de desktop manager verkeerdom staan. Als ik een optie in een menu wissel dan zie ik soms nog een flits van de vorige optie:

[x] [ ] -> klik -> [ ] [x] -> [x] [ ] -> [ ] [x]

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 19-12-2015 19:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718885

beste mensen hoe kan ik en vraag plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
update

Als ik reboot met alleen de UHD monitor aan dan is alles micro, maar geresized naar 1920x1080 waardoor alles onleesbaar is.

Als ik reboot met alleen de TV aan, dan is Kodi vet traag.

Als ik reboot met zowel de UHD monitor als de HD TV aan, dan gaat alles goed!

Even los van het feit dat dit onpraktisch en vervelend is, ben ik wel positief verrast dat dit zo vloeiend gaat met de open source driver. Wie had dat durven dromen?

En: Waarom moet dat allemaal zo moeilijk in the first place? En dan bedoel ik dat bij nVidia de open source driver gewoon een no-go is. Deze HTPC is de enige AMD in da house. Ben nVidia gewend. Daarom was ik zo huiverig. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 10:19
Sando schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:40:
update

En: Waarom moet dat allemaal zo moeilijk in the first place? En dan bedoel ik dat bij nVidia de open source driver gewoon een no-go is. Deze HTPC is de enige AMD in da house. Ben nVidia gewend. Daarom was ik zo huiverig. :P
Omdat de meeste fabrikanten niet open zijn.

Dan heb je dus een aantal opties:

Apple: Beperkt de diversiteit in hardware en het blijft overzichtelijk
Microsoft: 90% van de wereld gebruikt het dus de fabrikanten onwikkelen er graag voor
Linux: Afhankelijk van brakke fabrieksdrivers of half werkende "ge-reverse-engeneerde" cummunity drivers.

De eerste 2 werken natuurlijk het beste maar je moet er wat voor over hebben om met "gratis" open software te werken
Pagina: 1