Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hp Spectre x360 of Dell XPS 13

Pagina: 1
Acties:

• Hansenmol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een ultrabook voor de studie voor volgend jaar en na een aantal weken zoeken is de keuze gevallen op twee laptops: de Hp Spectre x360 en de Dell XPS 13. Beide hebben hun sterke en zwakke punten, maar ik kom er maar niet uit.

Voordelen van de Dell:
- Kleiner, compacter en lichter
- Mooi bezelloos scherm
- 256GB SSD ipv 128GB
- Wordt minder snel warm (heb ik uit reviews)

Voordelen van de HP:
- Touchscreen + convertible
- Beter toetsenbord (meer travel)
- Mooier design (vind ik persoonlijk)
- €80 goedkoper dan de Dell

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop vooral gebruiken voor mijn studie (dus veel typwerk) maar wil er ook meer mee kunnen. Hieronder valt o.a. onder browsen, youtube kijken, films/series kijken en wat games spelen.

Wat is je budget?
Mijn oorpronkelijke budget was €1000, maar ik wil hier wel maximaal €100 overheen gaan

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral naar de studie volgend jaar. Accuduur en gewicht zijn dus belangrijk

Kunnen jullie mij hierin adviseren? D.m.v. ervaringen met een of beide laptops bijvoorbeeld? Ook lijkt een touchscreen bij de HP mij erg handig voor Windows, is dit echt zo? Of gebruik je het in de praktijk niet echt? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Hansenmol

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 09:08
Zelf ook een tijdje met de XPS 13 in gedachten rond gelopen. Want wat een beauty is dat met die dunne bezels... Maar een van de minpunten vind ik dan wel weer dat hij niet 360 graden draaibaar is, wat ik persoonlijk toch wel een must vind bij een dergelijke kleine laptop.

De XPS 13 schijnt (heb ik ook maar gelezen in reviews) ook nogal last te hebben van een fan die op de meest gekke momenten luidruchtig begint te spinnen.

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
misschien helpt dit forum je ook? HP Spectre x360
He b zelf een dell in bestelling staan.

• Hansenmol
Heeft er iemand toevallig ervaring met het vies/vet worden van het touchpad en het gebied daaromheen bij de XPS 13? Ik las hier in een aantal reviews iets over, en ook op de foto's van de Tweakers review meen ik vlekken te zien.. Dit is wel een nadeel imo.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb zelf een Lenovo Yoga 2 13 met ongeveer dezelfde specs en prijs. De xps 13 was nog niet leverbaar toen ik mijn laptop ging uitzoeken, maar de HP vond ik duidelijk minder stevig aanvoelen.

Ik had ook nog de Asus UX305 en MS Surface Pro 3 als alternatieven. Uiteindelijk heb ik voor de Yoga gekozen vanwege het omklapbare touchscreen (heeft de Asus niet) en het fijne toetsenbord (heeft de Surface niet)

Nu ik hem een tijdje heb merk ik dat ik de tent mode (scherm 270 graden omdraaien) wel eens gebruik maar dit meer als gimmick dan als nuttig zie. Als tablet vind ik hem te groot en zwaar. Het touchscreen is af en toe wel handig, maar enigszins vingerafdruk gevoelig.

Ik zou van jouw opties eerder voor de Dell gaan, maar zou je aan willen raden om de Asus en Lenovo ook eens te bekijken

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Je kan ook heel goed de Lenovo Ideapad Yoga 3 overwegen met gelijke specs, behalve:
- Ruim E100,- goedkoper
- Snellere CPU
- 256 SSD

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 21:36
gwystyl schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:28:
Ik heb zelf een Lenovo Yoga 2 13 met ongeveer dezelfde specs en prijs. De xps 13 was nog niet leverbaar toen ik mijn laptop ging uitzoeken, maar de HP vond ik duidelijk minder stevig aanvoelen.

Ik had ook nog de Asus UX305 en MS Surface Pro 3 als alternatieven. Uiteindelijk heb ik voor de Yoga gekozen vanwege het omklapbare touchscreen (heeft de Asus niet) en het fijne toetsenbord (heeft de Surface niet)

Nu ik hem een tijdje heb merk ik dat ik de tent mode (scherm 270 graden omdraaien) wel eens gebruik maar dit meer als gimmick dan als nuttig zie. Als tablet vind ik hem te groot en zwaar. Het touchscreen is af en toe wel handig, maar enigszins vingerafdruk gevoelig.

Ik zou van jouw opties eerder voor de Dell gaan, maar zou je aan willen raden om de Asus en Lenovo ook eens te bekijken
Welke x360 heb je bekeken? De Spectre x360 is vrij slecht leverbaar en is later verschenen dan de XPS 13 2015.

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

falconxp schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:46:
[...]

Welke x360 heb je bekeken? De Spectre x360 is vrij slecht leverbaar en is later verschenen dan de XPS 13 2015.
Ik begon me dat zelf ook af te vragen omdat ik niet meer zeker wist of het een Spectre was 8)7 . Volgens mij is het de HP Pavilion-a221n x360 geweest. Die ziet er echt een paar stappen minder uit dan de Spectre. Skip mijn opmerking over de bouwkwaliteit dus maar voor de Spectre, maar hou de Surface 3 Pro en Asus UX305 in het achterhoofd als alternatief....

• Hansenmol
gwystyl schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:28:

Ik heb de Asus UX305 ook nog een tijd overwogen maar door de tragere Core-M processor is die afgevallen. Deze zomer komen er wel versies van deze laptop met i5 en i7 processors dus misschien dat ik die nog wel even afwacht dan.

Zal nog even wat reviews van de Yoga opzoeken!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik had hetzelfde met de Lenovo. De yoga 3 pro heeft ook een Core M, dus heb ik het snellere en goedkopere oude model genomen.

Van de Asus UX serie zijn nog verschillende versies beschikbaar, maar de meeste zijn duurder dan de 305 of hebben mindere specs.
Eén ergonomische misser van Asus: de power knop zit rechts boven de backspace. Een collega van me heeft zo'n ding en die zet hem regelmatig ongewenst in slaapstand. Verder is hij er wel erg tevreden over.

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 07:20

oscarwashere

"Very nice"

Hansenmol schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:27:

< ... >
Ja, vooral naar de studie volgend jaar.
< ... >
Check de "HP Student Store" <3 ! Je moet alleen even een account aanmaken met het e-mail adres dat je van school hebt gekregen en dan kun je profiteren van hele, hele mooie kortingen.

Zo heb je het beste Spectre x360 model voor €1330.00, in plaats van €1499,00! (ik zal je even helpen: €169 goedkoper oOo )

Registreren is dus best de moeite waard. In de pricewatch is de laagste prijs op dit moment net als in de gewone HP Store €1.499,00.

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
oscarwashere schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:19:
[...]

Check de "HP Student Store" <3 ! Je moet alleen even een account aanmaken met het e-mail adres dat je van school hebt gekregen en dan kun je profiteren van hele, hele mooie kortingen.

Zo heb je het beste Spectre x360 model voor €1330.00, in plaats van €1499,00! (ik zal je even helpen: €169 goedkoper oOo )

Registreren is dus best de moeite waard. In de pricewatch is de laagste prijs op dit moment net als in de gewone HP Store €1.499,00.
Noem dan ook de goede uitvoering :P

Op de i5-versie krijg je volgens mij €60 of €70 korting. Alsnog de moeite waard dus.
Pagina: 1