Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ultrabook voor de studie voor volgend jaar en na een aantal weken zoeken is de keuze gevallen op twee laptops: de Hp Spectre x360 en de Dell XPS 13. Beide hebben hun sterke en zwakke punten, maar ik kom er maar niet uit.
Voordelen van de Dell:
- Kleiner, compacter en lichter
- Mooi bezelloos scherm
- 256GB SSD ipv 128GB
- Wordt minder snel warm (heb ik uit reviews)
Voordelen van de HP:
- Touchscreen + convertible
- Beter toetsenbord (meer travel)
- Mooier design (vind ik persoonlijk)
- €80 goedkoper dan de Dell
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop vooral gebruiken voor mijn studie (dus veel typwerk) maar wil er ook meer mee kunnen. Hieronder valt o.a. onder browsen, youtube kijken, films/series kijken en wat games spelen.
Wat is je budget?
Mijn oorpronkelijke budget was €1000, maar ik wil hier wel maximaal €100 overheen gaan
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral naar de studie volgend jaar. Accuduur en gewicht zijn dus belangrijk
Kunnen jullie mij hierin adviseren? D.m.v. ervaringen met een of beide laptops bijvoorbeeld? Ook lijkt een touchscreen bij de HP mij erg handig voor Windows, is dit echt zo? Of gebruik je het in de praktijk niet echt? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Hansenmol
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ultrabook voor de studie voor volgend jaar en na een aantal weken zoeken is de keuze gevallen op twee laptops: de Hp Spectre x360 en de Dell XPS 13. Beide hebben hun sterke en zwakke punten, maar ik kom er maar niet uit.
Voordelen van de Dell:
- Kleiner, compacter en lichter
- Mooi bezelloos scherm
- 256GB SSD ipv 128GB
- Wordt minder snel warm (heb ik uit reviews)
Voordelen van de HP:
- Touchscreen + convertible
- Beter toetsenbord (meer travel)
- Mooier design (vind ik persoonlijk)
- €80 goedkoper dan de Dell
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop vooral gebruiken voor mijn studie (dus veel typwerk) maar wil er ook meer mee kunnen. Hieronder valt o.a. onder browsen, youtube kijken, films/series kijken en wat games spelen.
Wat is je budget?
Mijn oorpronkelijke budget was €1000, maar ik wil hier wel maximaal €100 overheen gaan
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral naar de studie volgend jaar. Accuduur en gewicht zijn dus belangrijk
Kunnen jullie mij hierin adviseren? D.m.v. ervaringen met een of beide laptops bijvoorbeeld? Ook lijkt een touchscreen bij de HP mij erg handig voor Windows, is dit echt zo? Of gebruik je het in de praktijk niet echt? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Hansenmol