Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een paar jaar geleden heb ik een Acer Aspire M5811 gekocht. Toen ik het een halfjaar geleden tijd vond voor vernieuwing heb ik er een Sapphire R9 290 en een Corsair RM850 in gezet.

Mijn probleem is dus dat ik met gamen bijzonder veel lagg heb. Zo heb ik met GTA V (zelfs op Low settings) een fps van 30 en heel veel lagg. Zelf denk ik dat het komt omdat de pci sloten verouderd zijn, en de processor zeker niet de snelste meer is.

! Na aanschaf van een 4K monitor ondervind ik nog meer cpu problemen. Bij het kijken van een 4K video via Windows Media Player, schiet de processor load naar 100%. Het gevolg hiervan zijn haperingen en onscherp beeld. !

Daarom ben ik op zoek naar een nieuw moederbord, processor en een kast met airflow. Zelf heb ik weinig/geen verstand van hardware, en wil jullie dus om hulp vragen bij het zoeken naar deze componenten.

Ze hoeven zeker niet het duurste/beste te zijn, want ik gebruik mijn pc maar zelden om te gamen. (De keren dat ik game, moet dit natuurlijk wel zonder 'lagg' kunnen.)

Update 14-06-2015

Na het lezen van de [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen, heb ik dit toegevoegd.

Processor
Ik denk dat ik de Intel i5 4690 als processor zou kiezen. Hij is goed genoeg voor gamen, wat ik af en toe doe. Ook ben ik niet van plan te overklokken. Tevens zou deze cpu het probleem met mijn 4K op moeten lossen.

Moederbord
Als moederbord heb ik de ASROCK Z97 PRO4 gevonden, welke me wel geschikt genoeg leek.

Budget
Mijn budget is rond de 340 euro.

Alvast bedankt.

[ Voor 26% gewijzigd door Knorretje- op 18-11-2019 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lees even de volgende 2 topics door en pas je topic aan, dan kunnen we je ook beter helpen :)

CAA beleid
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

[ Voor 18% gewijzigd door Fietsbel op 12-06-2015 23:04 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Topicstarter
Fietsbel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:04:
Lees even de volgende 2 topics door en pas je topic aan, dan kunnen we je ook beter helpen :)

CAA beleid
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Bedankt! Deze had ik nog niet gezien.

Ik ga deze even doorkijken en aan de hand hiervan het topic aanpassen! O-)