Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• Matthiti_13
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-08 10:56
Hallo allemaal,

Mijn tweelingbroer is zojuist geslaagd voor zijn eindexamen. Voor zijn vervolgopleiding heeft hij een laptop nodig. Op deze laptop hoeft hij geen zware taken uit te voeren, maar hoeft hij alleen maar te internetten, mailen, Office gebruiken, enz. Geen high-end laptop nodig dus. Ik ben voor hem op zoek naar een redelijke laptop, die deze taken goed aankan, en het liefst tegen een zacht prijsje (max. € 300 - € 400). Ik dacht zelf aan de volgende minimale eisen:
  • 250 GB opslag [br] 4 GB RAM [br] Snelle processor (persoonlijk prefereer ik Intel-processors) [br] Windows 7 of 8(.1) [br]
Weet iemand een goede en betrouwbare laptop, die aan deze eisen voldoet, voor een zacht prijsje?

Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, mailen, verslagen schrijven, enz.

Wat is je budget?
€ 300 - € 400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar alleen op de fiets naar school. Gewicht maakt dus niet heel veel uit. Krijgt mijn tweelingbroer een goede conditie van. :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals ik al eerder zei, prefereer ik Intel-processors, maar mag ook een andere zijn.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Hij zoekt dus een studielaptop 8)7

Moet het een Windows-laptop zijn? Heeft je tweelingbroer anders al eens naar een Chromebook gekeken? Chromebooks wat denken we ervan? Gezien de eisen zou dat prima kunnen voldoen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Matthiti_13
Vlm is het ook een eis dat het Windows moet zijn. Ben ik vergeten in de beschrijving te zetten. Wel bedankt voor de tip! (En klopt, het moet studielaptop zijn, irritante autocorrectie...)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoiets? pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-30 (80G001LLNX-SSD)

Voordeel: een SSD (wel maar 120GB!). Volgens mij moet je daar (de SSD) zwaarder aan tillen dan de snelle processor. Ik raad eigenlijk aan om sowieso een SSD te nemen. HDD's zijn echt zonde van de rest van de hardware, tegenwoordig. HDD's zijn nog leuk voor statische opslag (films, muziek, documenten, etc) maar niet voor je OS en programma's.

Maar goed, voor een veredelde internet-client kun je misschien nog wel met een HDD wegkomen. Je kunt de SSD dan altijd later nog eens als investering erbij kopen.

Speel verder wat met deze filters. En overweeg om misschien iets meer uit te geven: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/bestbuy/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58
Volgens mij kan je dell Inspiron 3500 kopen voor rond de 350 euro. Deze heeft een core i3 :).

• Matthiti_13
Oké, bedankt voor de tip, Evanescent! Ik heb zelf geen ervaring met SSD's, maar als SSD's inderdaad veel beter zijn dan HDD's, dan moet hij maar wat meer betalen :P.

Termi, ik kon die laptop niet vinden op internet. De Core i3 spreekt mij wel aan. Kun je misschien een link sturen van de laptop?

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Matthiti_13 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:09:
Oké, bedankt voor de tip, Evanescent! Ik heb zelf geen ervaring met SSD's, maar als SSD's inderdaad veel beter zijn dan HDD's, dan moet hij maar wat meer betalen :P.

Termi, ik kon die laptop niet vinden op internet. De Core i3 spreekt mij wel aan. Kun je misschien een link sturen van de laptop?
Hier is ie; http://www.dell.com/nl/be...nspiron-15-3542-laptop/pd

offtopic;
tweelingbroer, ben jij niet geslaagd dan? :o

• Matthiti_13
Bedankt voor de link. De laptop ziet er naar mijn weten goed uit qua specificaties. Ik zal met mijn tweelingbroer eens overleggen.

Offtopic:
Ik ben niet geslaagd, maar ik heb ook geen examen gedaan. Ik doe vwo en hij vmbo, dus is pas over twee jaar :).
Pagina: 1