Zoals sommigen van jullie mogelijk gelezen hebben hier...
https://gathering.tweaker.../list_messages/1589209/29
Loop ik spontaan tegen grote problemen aan met mijn pc, deze ziet er zo uit.
Als eerste even een webm van wat er gebeurd als ik de 280X ( of 780Ti ) in de pc stop en boot.
http://webm.host/0ef4c/vid.webm
Zoals jullie kunnen zien leidt dit tot een lawine aan crashes met als resultaat een reboot of een pc die aan staat maar niks doet, als het ware idle.
Als eerste verdacht ik de videokaart, maar zoals je kon lezen hier is dit erg onwaarschijnlijk, de 280X die ik had als backup kwam werkend uit mijn pc maanden geleden, maar deze vertoont nu exact dezelfde kuren! Natuurlijk kan die 280X ook overleden zijn, dus even mijn pc naar mijn broertje gebracht, 780Ti bij hem er in gedouwt en de AX860 als PEG voeder aangesloten, geen crashes maar wel artifacting waar je u tegen zegt. Gadverdamme, 780Ti heb ik als dode verklaard en RMA gestuurd.
Dus, misschien toch de voeding... Geen zin om te wachten en maar een V550 besteld. Vandaag binnen, exact hetzelfde resultaat. AX860 moet dus wel prima zijn, blij dat ik die niet RMA gestuurd heb.
Dan blijft er eigenlijk maar één over... Het moederbord. De BSODs en crashes zijn niet echt te verklaren door kapot werkgeheugen + het heeft een uur memtest doorstaan. Dat het de processor is lijkt me niet, draait linx zonder problemen...
Paar interessante dingen die opvielen / ik heb waargenomen.
Moederbord is "half" overleden en heeft de videokaart meegenomen of visa versa.
De PC werkt prima met een 520, maar dat is absoluut geen oplossing, zelfs lol draait voor geen meter
Nu de vraag, heb ik iets over het hoofd gezien? Is er een manier om te bevestigen dat de moederbord overleden is?
Ik wacht nu het resultaat van de RMA van coolblue af, als coolblue zegt dat de videokaart overleden is koop ik wel een nieuw moederbord en stuur ik de huidige terug. De Gaming 7 van gigabyte is vrij goedkoop zo te zien, which is nice...
https://gathering.tweaker.../list_messages/1589209/29
Loop ik spontaan tegen grote problemen aan met mijn pc, deze ziet er zo uit.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 402,95 | € 402,95 |
1 | Gigabyte GA-X99-UD3 | € 209,95 | € 209,95 |
1 | Gigabyte GV-N78TGHZ-3G | € 640,09 | € 640,09 |
1 | Creative Sound Blaster Z (retail) | € 69,28 | € 69,28 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,- | € 88,- |
1 | Asus VG248QE Zwart | € 285,90 | € 285,90 |
1 | Qnix QX2710 Evolution II Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) | € 148,- | € 148,- |
1 | Thermalright SilverArrow IB-E | € 74,50 | € 74,50 |
7 | Thermalright TY-141, 140mm | € 8,95 | € 62,65 |
1 | CM Storm Quickfire Ultimate (Brown switch/Red backlight) | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse | € 68,07 | € 68,07 |
1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 136,17 | € 136,17 |
1 | Corsair AX860 | € 187,31 | € 187,31 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 149,90 | € 149,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.604,72 |
Als eerste even een webm van wat er gebeurd als ik de 280X ( of 780Ti ) in de pc stop en boot.
http://webm.host/0ef4c/vid.webm
Zoals jullie kunnen zien leidt dit tot een lawine aan crashes met als resultaat een reboot of een pc die aan staat maar niks doet, als het ware idle.
Als eerste verdacht ik de videokaart, maar zoals je kon lezen hier is dit erg onwaarschijnlijk, de 280X die ik had als backup kwam werkend uit mijn pc maanden geleden, maar deze vertoont nu exact dezelfde kuren! Natuurlijk kan die 280X ook overleden zijn, dus even mijn pc naar mijn broertje gebracht, 780Ti bij hem er in gedouwt en de AX860 als PEG voeder aangesloten, geen crashes maar wel artifacting waar je u tegen zegt. Gadverdamme, 780Ti heb ik als dode verklaard en RMA gestuurd.
Dus, misschien toch de voeding... Geen zin om te wachten en maar een V550 besteld. Vandaag binnen, exact hetzelfde resultaat. AX860 moet dus wel prima zijn, blij dat ik die niet RMA gestuurd heb.
Dan blijft er eigenlijk maar één over... Het moederbord. De BSODs en crashes zijn niet echt te verklaren door kapot werkgeheugen + het heeft een uur memtest doorstaan. Dat het de processor is lijkt me niet, draait linx zonder problemen...
Paar interessante dingen die opvielen / ik heb waargenomen.
- De computer is redelijk stabiel bij de eerste boot met 280X, zodra ik OCCT of een game opstart is het meteen uit met de pret, hetgeen in de WEBM gebeurd de hele tijd, ook als ik reboot en helemaal niks doe. Iedere keer krijg ik wat nieuws te zien.
- De Proc is 4.4Ghz linx stabiel ( die draait wel op stock nu fyi ).
- Ik had ontzettend veel problemen met het herinstalleren van Windows, mogelijk een corrupte installatie van de laptop, of misschien het moederbord die loopt te kloten met de USB?
Moederbord is "half" overleden en heeft de videokaart meegenomen of visa versa.
De PC werkt prima met een 520, maar dat is absoluut geen oplossing, zelfs lol draait voor geen meter

Nu de vraag, heb ik iets over het hoofd gezien? Is er een manier om te bevestigen dat de moederbord overleden is?
Ik wacht nu het resultaat van de RMA van coolblue af, als coolblue zegt dat de videokaart overleden is koop ik wel een nieuw moederbord en stuur ik de huidige terug. De Gaming 7 van gigabyte is vrij goedkoop zo te zien, which is nice...
offtopic:
De V550 had ik sowieso al op de planning staan als slagings- / verjaardagsgeschenk, als je je afvraagt waar die heengegaan is.
De V550 had ik sowieso al op de planning staan als slagings- / verjaardagsgeschenk, als je je afvraagt waar die heengegaan is.