Wat voor voeding voor een NAS doosje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 09:03
Ik zoek een?
Ik ben bezig met het samenstellen van een FreeNas (of Windows) doosje dat gebruikt gaat worden voor download, opslag en max 1 1080p stream. Om er voor te zorgen dat dit doosje zo stil mogelijk is ben ik op zoek naar een goede voeding.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 34,-€ 34,-
1ASRock B85M Pro4€ 64,95€ 64,95
1Fractal Design Node 804€ 96,34€ 96,34
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
2Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 101,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 336,19

Ik ben van plan om de casefans niet te gebruiken. de airflow die opgewekt wordt door de CPU-koeler moet voldoende zijn om de warme lucht de kast uit te blazen.
Wat ik mij vooral afvraag, Is een PicuPSU http://tweakers.net/price...i-box-picopsu-150-xt.html krachtig genoeg om 4 of 5 schijven aan de praat te krijgen? (met voldoende kabeltjes natuurlijk)
Als alternatief denk ik aan een http://tweakers.net/price...wer-7-300w/specificaties/

Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke setup? en is het Uberhaupt mogelijk om deze setup met een PicoPSU te laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02

Thomg

Aww yiss

Ik heb iets redelijk vergelijkbaars.

inventaris: Nasi

Zou het gewoon houden bij de 300W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
Thx.
Hoe heb jij het geregeld met de koeling? En welke temperaturen haal je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:20
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt

Schijnt betere elco's te hebben dan die BeQuiet! heb ik eens ergens gelezen --> -The_Mask- in "Zuinige ESXi Server"
Als je hem 24/7 laat draaien dan is dat wel interessant, voeding heeft een betere levensduur met betere elco's.

Is overigens wel flink in prijs gestegen zeg :X Toen ik die Seasonic kocht was hij 45 euro ofzo...

Anders misschien hier: Voeding advies en informatie topic - Deel 30 even vragen en kijken wat -The_Mask- te zeggen heeft. Als er iemand verstand van voedingen heeft is hij het wel :9

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik had hetzelfde idee tot ik de prijs zag :+

Temperaturen? Iets onder de 40.

Temp kan ik niet uitlezen van de HDD, smartctl verdomd het om de nieuwe schijf uit te lezen en returnt iedere keer de smart van een erg oude HDD.
36°C

Lijkt allemaal +/- 35°C te zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door Thomg op 10-06-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:13:

Schijnt betere elco's te hebben dan die BeQuiet! heb ik eens ergens gelezen --> -The_Mask- in "Zuinige ESXi Server"
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, of te wel daar zijn ze (gelukkig) van af gestapt.

pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
pricewatch: Antec VPF Series 350W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

Op volgorder van efficiëntie, de meest efficiënte is de laatste, gelijk ook de duurste. Een PicoPSU wordt hem niet, dat is te krap, sowieso zijn die dingen niet echt heel geweldig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
-The_Mask- schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:32:
[...]
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
pricewatch: Antec VPF Series 350W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

Op volgorder van efficiëntie, de meest efficiënte is de laatste, gelijk ook de duurste. Een PicoPSU wordt hem niet, dat is te krap, sowieso zijn die dingen niet echt heel geweldig.
Over hoeveel verschil in efficiëntie hebben we het dan? Met andere woorden, na hoeveel tijd heb je de hogere aanschafprijs terugverdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heel eerlijk? Waarschijnlijk over enkele tientallen jaren, het verschil is enkele watts.

Je koopt het echter voor de langere garantie en betere kwaliteit ( en in zeker zin noise, maar dat is irrelevant met een NAS load ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee tientallen jaren is onzin, maar je kunt het wel uitrekenen.

Maar de pricewatch: Antec VPF Series 350W lijkt mij prijstechnisch de meest interessante keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanvandijk
Thomg schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:11:
Heel eerlijk? Waarschijnlijk over enkele tientallen jaren, het verschil is enkele watts.

Je koopt het echter voor de langere garantie en betere kwaliteit ( en in zeker zin noise, maar dat is irrelevant met een NAS load ).
Het gaat natuurlijk om procenten... Had ik zelf kunnen bedenken :P

Denk dat ik dan toch voor de Cooler Master ga. Dan komt de totaalprijs ook op ~400 euri uit, precies op budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Alhoewel de cooler master wel een erg leuke voeding is, is het wel erg duur relatief.

Het is geen slechte keuze, maar ik zou nu net als the mask zegt ook de VPF 350 halen ( die was er nog niet toen ik de BQ haalde ).
Pagina: 1