Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 09:17
Zoals de titel beschrijft zoek ik een smartphone van rond de 250 euro (met uitloop tot hooguit 300 mits goede reden). Daarbinnen gewoon het best haalbare.

Mijn huidige Xiami mi is na een jaar gewoon een miskoop gebleken. Softwarematig is er altijd wel iets dat niet lekker loopt, welke mod er ook op draaide. Zodoende zoek ik weer gewoon bij de bekende merken.

Tot nu toe heb ik de volgende toestellen gevonden:
- LG G4c
- LG G3s
- Samsung Galaxy s5 mini
- Sony Xperia M4 Aqua

Ik merk echter dat ik door de bomen aan opties het bos niet meer zie. Aangezien hier veel ervaring op het forum zit, hoopte ik hier goed advies te krijgen :)

Mijn voornaamste activiteiten zijn bellen en whatsappen. Games speel ik eigenlijk niet, behalve mahjong :P Verder is het belangrijk dat de kwaliteit van het geluid goed is, liefst zo dicht mogelijk tegen de kwaliteit van mijn ipod aan. Verder lijkt een toestel met 4G mij gezien de toekomst handig.

Een laatste ding dat ik belangrijk vind is dat ik uitgebreid kan instellen welk programma wel en welk programma geen gebruik mag maken van mobiel internet en hoeveel mb dan eventueel.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Rebuilding knowledge database

Verwijderd

Waarom niet even door sparen voor een LG G3 of desnoods een G2? Die blazen al die andere echt uit het water. Of anders een Sony Z Ultra, ook waterdicht en veel betere specs dan de M4 aqua, en ongeveer even duur als de M4. Alleen zijn de Sonys over het algemeen niet val bestendig, zelfs niet met een hoesje, door het gebruik van glas en zonder intern frame.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 17:42 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou verder kijken bij Sony gezien hun achtergrond als MP3 speler en de Sony Z1 en Z1 compact er naast willen zetten, met lollipop nu uitrollend:
http://tweakers.net/price...;364379;347940/categorie/
http://www.androidplanet....z1-z1-compact-en-z-ultra/

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Vind de M4 aqua ook een reële optie als opvolger van mijn iNew gezien de voor mij 2 essentiële assets: goede camera, goede accu (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1637215)

Wat ik wel matig vind is dat ie erg groot is (5' scherm maar even groot qua buitenmaten als een Z3) en slechts 8 GB ROM, mede gezien dit: http://www.androidplanet....ny-xperia-m4-aqua-opslag/

Had nu bij m'n iNew ook CONTINU last van geen apps kunnen installeren omdat het geheugen vol was (softwarematig stom ingericht door China met slechts 1Gb vrij voor applicaties), en dat was een grote bron van ergernis...

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:18
Zou voor de LG G2 in die prijsklasse gaan. Is een hele grote stap voorwaarts in vergelijking met de genoemde toestellen, en is naar mijn ervaring een heel fijn toestel voor die prijs. Snel, mooi/groot scherm (maar toch redelijk compact), goede accu, goede camera, degelijke bouw kwaliteit, 4g en recent ook geupdate naar android 5. Geluidkwaliteit is voor zover ik het kan inschatten goed, alleen ben ik geen kenner op dat gebied.

LG G3 zou ik persoonlijk minder snel voor gaan(al is het absoluut geen slechte telefoon), maar ook omdat die toch weer iets duurder is. En daarnaast is de accu duur minder, nog iets groter (is persoonlijk), in de praktijk bij dagelijks gebruik niet sneller dan G2 en hoge resolutie scherm blijkt weinig toegevoegde waarde te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Matedeor op 14-06-2015 11:08 ]

Verwijderd

Wat denk je van een 16GB Oneplus one? Die kost ook €250. :)

Verwijderd

Welke Xiaomi heb je nu dan? Ikzelf heb de Mi2s en er is nog geen andere telefoon geweest waar ik zo tevreden over was. Ik zou je eerst eens aanraden om gewoon de standaard MIUI op te draaien, die dingen zijn heel stabiel. Dus zeg maar de ROM die je hier vandaan haalt. Andere ROMs dan de standaard ROM zijn eigenlijk nooit echt stabiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 11:10 ]

Pagina: 1