paQ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:21:
meteen bij de credit card maatschappij de afboeking betwisten, dat zet veel mee druk erachter als Amex het met je eens is. (Gaat dat ook via ICS cards?)
Heb op die manier ook al eens met een autoverhuurder aan de stok gehad.
Ik heb dat via American Express al gedaan.
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:23:
Staat er in je huurovereenkomst iets over het melden van klachten? Zo ja dan zou ik die instructie (hoe nutteloos misschien dan ook) wel opvolgen, kan misschien later nog van belang zijn. Het zou kunnen dat Hertz MX achteraf zegt dat je klacht niet gegrond is aangezien je het bij Hertz NL hebt gemeld.
De huurovereenkomst is helemaal in het Spaans. Ik heb hem ook zo niet bij de hand. Zou dan even binnenkort thuis op zoek moeten gaan.
Hertz Mexico was sowieso afschuwelijk toen ik bij hun aan de balie kwam. Hertz Nederland heeft het vervolgens netjes opgelost. Hertz Mexico extra kosten na 2 weken in rekening gebracht. Contact met hun opnemen werkt ook niet echt, dure buitenlandse nummers en eigenlijk alleen maar incompetente mensen om me gehad. Ze hadden een nieuwe huurauto gestuurd en mensen 7 uur laten rijden van een Hertz-bevestiging, terwijl er op minder dan een uur rijden een Hertz-filiaal zat. Bij klacht via Hertz Nederland leek de communicatie ook niet goed te gaan, maar zij nemen dat in ieder geval voor mij over. Het is ten slotte gewoon hetzelfde bedrijf.
fsfikke schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:36:
[...]
Je vindt schijnbaar een hoop dingen frustrerend, maar zaken kosten nou eenmaal tijd. Vooral als je met twee bedrijven communiceert over een probleem met een heel ander bedrijf.
Je geeft nog steeds bar weinig nuttige informatie. Kijk eens in je huurcontract wat je eigenlijk hebt afgesproken met Hertz Mexico. Je zegt alleen dat je 90% verzekerd bent tegen 'iets'. De kosten van een afgebroken stuurstang zijn geen €8700, aan de huurprijs voor een week te zien is dat eerder de totale waarde van die auto. Als jij ervoor tekent dat zelf toegebrachte schade bijv. een bepaald eigen risico heeft dan kan dat eerder zijn waar die €870 vandaan komt.
Jammer van de agressieve houding. Ik zal eens op zoek gaan naar het huurcontract, die overigens ook helemaal Spaans is. Ik heb aan het einde op het vliegveld bij inleveren auto geweigerd te tekenen, alleen getekend bij afsluiten contract en bij levering nieuwe auto 's nachts.
Ik begrijp dat mijn houding ook niet echt perfect is en ik weet dat ik dit ook niet helemaal perfect aanpak steeds, maar ik doe mijn best. Het zou inderdaad kunnen zijn dat het van 10% van totale kosten van €8700 zijn, maar ik ging vrij langzaam door de bocht en het linkerwiel beweeft het.
[
Voor 29% gewijzigd door
chronoz op 10-06-2015 14:48
]