Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturing Mexicaanse auto kapot, Hertz boekt zomaar geld af

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Als vervolg op Aansturing auto Mexico kapot had ik een bericht gestuurd naar Hertz Nederland en hadden ze €120 terug overgemaakt... maar nu ineens zie ik een afschrijving van € 867,25... dus het ergste is alsnog gebeurd :(

Kunnen ze die zomaar doen? Een huurauto die mij in de steek laat en ik moet €867,25 betalen?

Verwijderd

Wat zei Hertz toen je ze om uitleg vroeg?

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:05
Heb je hierover al contact opgenomen met Hertz?

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 14:15
Gezien het vorige topic en de inhoud lijkt mij het advies vrij duidelijk.
Neem contact op met Hertz.

Ze hebben een website: https://www.hertz.nl/rentacar/reservation/
Een telefoonnummer:

Klantenservice
Telefoonnummer:
+31 (0)20 201 3519
Openingstijden:
Ma-vrij 08.30 - 18.00, za-zo gesloten

En er staat zelfs een onderdeel opvragen van factuur, bekeuringen en enz. enz.
https://www.hertz.nl/rentacar/receipts/request-receipts.do

De tip dus: Bel ze, of stuur ze een mail, maar neem met ze contact op.

Overigens lijkt het me verstandig om een specificatie te krijgen van de kosten (bijv als dit een reparatie betreft, wat er dan precies gerepareerd is, waar en door wie, enz) en de voorwaarden van je verzekering eens goed na te lezen over wat je nu verzekerd hebt en wat je moet betalen.

Dit alles moet denk ik wel de duidelijkheid geven waar om gevraagd wordt.

• Desmoos
En als direct antwoord of ze dit "zomaar" kunnen doen.
Dat ligt aan de voorwaarden die jij afgesloten hebt.
Als ze jou 20% van de kosten in rekening brengen dan kan dat ja.

Waarvoor kreeg je trouwens die 120,-?
Was dat voor daar ter plaatse ander vervoer? Of de reparatie laten uitvoeren? Of als een soort compensatie nadat je terug was in NL?

Meer info is trouwens gewenst maar het advies lijkt me om eerst eens met Hertz te bellen en vragen waarom ze dit dus afgeschreven hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Desmoos op 10-06-2015 12:18 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dus, wat we weten;

Je staat met een kapotte auto in Mexico

Poof, je bent terug in Nederland en Hertz schrijft een bedrag af.

Mogen ze dit doen? Weten we niet, met nauwelijks iets van informatie kunnen we niet zeggen wat wel/niet mag. je laatste bericht in het vorige topic was ook al zeer kaal qua informatie, en hier kunnen we nog minder uithalen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Desmoos
Mocht je daar trouwens nog zijn:

Lokaal adres en tel:
Mexico City International AirportAv Capitan Carlos Leon s/n. Col Penon de los Banos
Mexico City, Mexico, 15520
Telefoonnummer: 01-800-709-5000
Openingstijden: Mo-Su 24 hours
Locatie type: Franchise

• chronoz
Net als de vorige keer. Hertz Nederland krijgt heel moeilijk contact met Hertz Mexico. Volgens mij heeft Hertz Mexico de vorige keer helemaal niet gereageerd. Uiteindelijk boekte Hertz Nederland €120 als compensatie terug.

Deze keer zegt Hertz Nederland... jah, we heropenen het dossier en nemen contact met Hertz Mexico op, we kunnen zelf niet doen.

Wel erg frustrerend zeg :(
Crazy-G schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:17:
Waarvoor kreeg je trouwens die 120,-?
Was dat voor daar ter plaatse ander vervoer? Of de reparatie laten uitvoeren? Of als een soort compensatie nadat je terug was in NL?
Ik was 2 dagen van mijn vakantie kwijt. Ik had kosten gemaakt, geplande boottrip, moeten annuleren omdat ze er binnen 2 uur al zouden zijn om 11:00 's ochtends. Ze waren er uiteindelijk om 01:00 's nachts, wij wakker gemaakt. Hertz Nederland kreeg volgens mij geen contact met Hertz Mexico en uiteindelijk kreeg ik een compensatie van 2 dagen + kosten boottrip.

• Desmoos
chronoz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:30:
Net als de vorige keer. Hertz Nederland krijgt heel moeilijk contact met Hertz Mexico. Volgens mij heeft Hertz Mexico de vorige keer helemaal niet gereageerd. Uiteindelijk boekte Hertz Nederland €120 als compensatie terug.

Deze keer zegt Hertz Nederland... jah, we heropenen het dossier en nemen contact met Hertz Mexico op, we kunnen zelf niet doen.

Ik was 2 dagen van mijn vakantie kwijt. Ik had kosten gemaakt, geplande boottrip, moeten annuleren omdat ze er binnen 2 uur al zouden zijn om 11:00 's ochtends. Ze waren er uiteindelijk om 01:00 's nachts, wij wakker gemaakt. Hertz Nederland kreeg volgens mij geen contact met Hertz Mexico en uiteindelijk kreeg ik een compensatie van 2 dagen + kosten boottrip.
Dat is in ieder geval zeer netjes van Hertz. Wisten ze niet wat de kosten waren die waren afgeschreven?

Heb jij trouwens de auto gehuurd bij Hertz NL of Mechico?

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:05
chronoz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:30:

Wat zouden wij dan kunnen doen? Hertz is het dus nog aan het onderzoeken, dus daar moet je denk ik de conclusie maar even van afwachten. Afhankelijk van de manier waarop het geld is geïnd zou je de boeking ook kunnen terugdraaien.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:51
Als ze het met een automatische incasso geincasseerd hebben kan je er trouwens nog altijd voor kiezen om het bedrag te storneren. Daarna een berichtje sturen dat je eerst afwacht wat de uitkomst wordt van de woordenwisselling tussen Hertz NL en Hertz Mexico. Als Mexico niet reageert is dat dan wel een beetje hun probleem.

• chronoz
Crazy-G schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:31:
[...]
Dat is in ieder geval zeer netjes van Hertz. Wisten ze niet wat de kosten waren die waren afgeschreven?

Heb jij trouwens de auto gehuurd bij Hertz NL of Mechico?
Ik heb de auto gehuurd bij Hertz Mexico. Hertz Nederland kan niet in het systeem van Hertz Mexico kijken en ze waren ook vrij verbaasd te horen dat er 870 euro was afgeschreven.

Afschrijvingen:
- Hertz Mexico - 10 mei - 210 euro - Kosten huur weekje huurauto
- Hertz Nederland ​- 5 juni - 120 euro - Compensatie 2 dagen + boottrip
- ​Hertz Mexico ​ - 28 mei - 870 euro - Ik zag het vandaag pas.
phpn3rd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Wat zouden wij dan kunnen doen? Hertz is het dus nog aan het onderzoeken, dus daar moet je denk ik de conclusie maar even van afwachten. Afhankelijk van de manier waarop het geld is geïnd zou je de boeking ook kunnen terugdraaien.
Genoeg slimme mensen hier. Soms is het fijn je eigen frustraties te kunnen delen. Ik snap dat jullie het probleem niet voor mij kunnen oplossen, maar meeste zitten er altijd een paar reacties tussen die erg behulpzaam zijn.
Powergrim schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:33:
Als ze het met een automatische incasso geincasseerd hebben kan je er trouwens nog altijd voor kiezen om het bedrag te storneren. Daarna een berichtje sturen dat je eerst afwacht wat de uitkomst wordt van de woordenwisselling tussen Hertz NL en Hertz Mexico. Als Mexico niet reageert is dat dan wel een beetje hun probleem.
American Express is vrij behulpzaam, maar de vorige keer met Hertz Nederland duurde het ook best lang, omdat Hertz Mexico niet of nauwelijks communiceert. Er wordt waarschijnlijk wel onderzoek gestart door zowel American Express en Hertz Nederland, maar gaat helaas 4-6 weken overheen, vind ik wel frustrerend.

[ Voor 27% gewijzigd door chronoz op 10-06-2015 12:37 ]

• Desmoos
Ik zou idd ook aanraden het bedrag te storneren en dit aan te geven bij Hertz NL.
Wel zou ik daar eventjes mee wachten gezien zij idd aan onderzoeken zijn hoe of wat.
Staat er iets bij de afboeking van wat het zou kunnen zijn? Kenmerk of iets dergelijks?
Het is me niet duidelijk of je Hertz had gevraagd voor een specificatie van de kosten. Dit is namelijk wel belangrijk.
Anders kunnen ze bijv. de gemaakte koffie kosten hebben doorgeboekt of zo.

• chronoz
Er staat helaas niets bij wat betreffende specificaties op de American Express pagina:

HERTZ 0330CCxxx CIUDAD DE MEXIC -€ 867,25
14,070.00 Mexicaanse peso
Datum transactie verwerkt 28 mei
Wisselkoers 16.5968
Wisselkoers commissie bedrag € 19,50

HERTZ NETHERLANDS 31 (0)20 201 35 +€ 120,00
Datum transactie verwerkt 05 jun
Verhuur: Plaats: GENRAL HEADQU Datum: 04/05/15
Retour: GENRAL HEADQU Datum: 05/06/15
Kilometers:

HERTZ 0330MFxxx CIUDAD DE MEXIC -€ 203,90
3,438.60 Mexicaanse peso
Datum transactie verwerkt 10 mei
Wisselkoers 17.2516
Wisselkoers commissie bedrag € 4,58

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

paQ

meteen bij de credit card maatschappij de afboeking betwisten, dat zet veel mee druk erachter als Amex het met je eens is. (Gaat dat ook via ICS cards?)
Heb op die manier ook al eens met een autoverhuurder aan de stok gehad.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Staat er in je huurovereenkomst iets over het melden van klachten? Zo ja dan zou ik die instructie (hoe nutteloos misschien dan ook) wel opvolgen, kan misschien later nog van belang zijn. Het zou kunnen dat Hertz MX achteraf zegt dat je klacht niet gegrond is aangezien je het bij Hertz NL hebt gemeld.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

chronoz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:34:
[...]

Ik heb de auto gehuurd bij Hertz Mexico. Hertz Nederland kan niet in het systeem van Hertz Mexico kijken en ze waren ook vrij verbaasd te horen dat er 870 euro was afgeschreven.

Afschrijvingen:
- Hertz Mexico - 10 mei - 210 euro - Kosten huur weekje huurauto
- Hertz Nederland ​- 5 juni - 120 euro - Compensatie 2 dagen + boottrip
- ​Hertz Mexico ​ - 28 mei - 870 euro - Ik zag het vandaag pas.

[...]
Genoeg slimme mensen hier. Soms is het fijn je eigen frustraties te kunnen delen. Ik snap dat jullie het probleem niet voor mij kunnen oplossen, maar meeste zitten er altijd een paar reacties tussen die erg behulpzaam zijn.

[...]
American Express is vrij behulpzaam, maar de vorige keer met Hertz Nederland duurde het ook best lang, omdat Hertz Mexico niet of nauwelijks communiceert. Er wordt waarschijnlijk wel onderzoek gestart door zowel American Express en Hertz Nederland, maar gaat helaas 4-6 weken overheen, vind ik wel frustrerend.
Je vindt schijnbaar een hoop dingen frustrerend, maar zaken kosten nou eenmaal tijd. Vooral als je met twee bedrijven communiceert over een probleem met een heel ander bedrijf.

Je geeft nog steeds bar weinig nuttige informatie. Kijk eens in je huurcontract wat je eigenlijk hebt afgesproken met Hertz Mexico. Je zegt alleen dat je 90% verzekerd bent tegen 'iets'. De kosten van een afgebroken stuurstang zijn geen €8700, aan de huurprijs voor een week te zien is dat eerder de totale waarde van die auto. Als jij ervoor tekent dat zelf toegebrachte schade bijv. een bepaald eigen risico heeft dan kan dat eerder zijn waar die €870 vandaan komt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• chronoz
paQ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:21:
meteen bij de credit card maatschappij de afboeking betwisten, dat zet veel mee druk erachter als Amex het met je eens is. (Gaat dat ook via ICS cards?)
Heb op die manier ook al eens met een autoverhuurder aan de stok gehad.
Ik heb dat via American Express al gedaan.
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:23:
Staat er in je huurovereenkomst iets over het melden van klachten? Zo ja dan zou ik die instructie (hoe nutteloos misschien dan ook) wel opvolgen, kan misschien later nog van belang zijn. Het zou kunnen dat Hertz MX achteraf zegt dat je klacht niet gegrond is aangezien je het bij Hertz NL hebt gemeld.
De huurovereenkomst is helemaal in het Spaans. Ik heb hem ook zo niet bij de hand. Zou dan even binnenkort thuis op zoek moeten gaan.

Hertz Mexico was sowieso afschuwelijk toen ik bij hun aan de balie kwam. Hertz Nederland heeft het vervolgens netjes opgelost. Hertz Mexico extra kosten na 2 weken in rekening gebracht. Contact met hun opnemen werkt ook niet echt, dure buitenlandse nummers en eigenlijk alleen maar incompetente mensen om me gehad. Ze hadden een nieuwe huurauto gestuurd en mensen 7 uur laten rijden van een Hertz-bevestiging, terwijl er op minder dan een uur rijden een Hertz-filiaal zat. Bij klacht via Hertz Nederland leek de communicatie ook niet goed te gaan, maar zij nemen dat in ieder geval voor mij over. Het is ten slotte gewoon hetzelfde bedrijf.
fsfikke schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:36:
[...]
Je vindt schijnbaar een hoop dingen frustrerend, maar zaken kosten nou eenmaal tijd. Vooral als je met twee bedrijven communiceert over een probleem met een heel ander bedrijf.

Je geeft nog steeds bar weinig nuttige informatie. Kijk eens in je huurcontract wat je eigenlijk hebt afgesproken met Hertz Mexico. Je zegt alleen dat je 90% verzekerd bent tegen 'iets'. De kosten van een afgebroken stuurstang zijn geen €8700, aan de huurprijs voor een week te zien is dat eerder de totale waarde van die auto. Als jij ervoor tekent dat zelf toegebrachte schade bijv. een bepaald eigen risico heeft dan kan dat eerder zijn waar die €870 vandaan komt.
Jammer van de agressieve houding. Ik zal eens op zoek gaan naar het huurcontract, die overigens ook helemaal Spaans is. Ik heb aan het einde op het vliegveld bij inleveren auto geweigerd te tekenen, alleen getekend bij afsluiten contract en bij levering nieuwe auto 's nachts.

Ik begrijp dat mijn houding ook niet echt perfect is en ik weet dat ik dit ook niet helemaal perfect aanpak steeds, maar ik doe mijn best. Het zou inderdaad kunnen zijn dat het van 10% van totale kosten van €8700 zijn, maar ik ging vrij langzaam door de bocht en het linkerwiel beweeft het.

[ Voor 29% gewijzigd door chronoz op 10-06-2015 14:48 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik heb een corporate Hertz membership (Gold #1) en ook al eens mogen ervaren dat ik zelf iets recht mocht zetten door naar Spanje te bellen terwijl ik de boeking in NL had gedaan. Ondanks dat we elkaar maar zeer matig begrepen (in het Engels) kwam het in 1x goed.

In dit geval is het een kwestie van reclameren. Uiteindelijk sta je toch heel sterk gezien het voorval.
Door te reclameren forceer je dat men uit moet zoeken waar de kosten toe behoren.

In mijn geval was het overigens iets triviaals als de km eindstand die voor de beginstand lag wat een forse factuur veroorzaakte 8)7 Met een vervangende auto zijn dat soort (debiele) fouten natuurlijk erg voor de hand liggend.

Het meest irritant is nog wel dat de dienstverlening van Hertz per E-mail of online ticketsysteem bizar slecht is. Per telefoon is leuk, maar laat geen documentatie achter. Dat laatste heb je weer nodig omdat al die vestigingen weer afzonderlijke eilandjes zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 10-06-2015 14:57 ]

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-11 09:30
Heb zelf twee keer problemen gehad met Hertz. Eenmaal toen de auto was ingeleverd zonder schade, maar er na het inleveren van de auto schade is onstaan (leerpuntje: voor het inleveren foto's maken en eisen dat een Hertz medewerker met jou de laatste ronde rond de auto doet. Dit doen ze bij veel vliegvelden standaard).

Tweede keer een boeking gedaan in Nederland voor een locatie in Amerika. Bij de boeking is door Hertz Nederland iets niet helemaal goed gegaan en kon ik niet verder met mijn reis. Ik moest bellen naar Nederland (het was midden in de nacht Nederlandse tijd). Uiteindelijk aan de telefoon gehangen met Hertz Engeland, Hertz Nederland en Hertz USA. Alledrie konden ze niet in elkaars systemen om mijn problemen op te lossen.

Om een lang verhaal kort te maken. Het gaat nog lastig voor je worden denk ik. Je huurt bij Hertz omdat dit lekker internationaal is, maar uiteindelijk zit dit toch heel anders in elkaar.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29

JB

Cédric roelt!

Voor mij geen Hertz meer als ik dat zo lees hier :X

Mijn boefje is liev!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Altijd National :) Die gasten zijn te vertrouwen :p

Plus, je eigen auto kiezen en als je lid bent van de Emerald Club kun je altijd een klasse hoger pakken dan je boeking :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• chronoz
Hertz Nederland heeft het in orde gemaakt. :)
Zoals u ons heeft verzocht hebben wij bovengenoemde rekening opnieuw
beoordeeld. Opnieuw hebben wij contact opgenomen met Hertz Mexico, opnieuw
mochten wij geen antwoord ontvangen.

Wij betreuren het dat u een bedrag werd aangerekend zonder dat hiervoor
uitleg gegeven werd.

Wij hebben uw creditcardrekening voor het bedrag van 867.25Euro
gecrediteerd. Dit bedrag zal op het volgende overzicht vermeld zijn.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u echter nog
vragen, aarzelt u niet contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Hertz Customer Services

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 13:21
Daarom, altijd na dit soort reizen je creditcard doormidden knippen en een nieuwe aanvragen. Liefs op de naam van de partner i.p.v. jezelf.

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 11:09
Netjes hoe Hertz NL het uiteindelijk oplost. Wel absurd dat zelfs zij geen degelijk contact krijgen met Hertz Mexico.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Maar... Mexico heeft €867 afgeschreven?
En Nederland boekt dit zomaar terug, zonder info/kennis van het voorval?
Apart, maar wel netjes inderdaad.
Pagina: 1