Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturing auto Mexico kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 2.633 views

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
We zijn net aangekomen bij het hotel in Valle de Bravo, maar de Hertz-huurauto net kapot gegaan bij de bocht. Het stuur stuurt alleen nog het rechterwiel aan. Auto staat nu geparkeerd en het is 0:16 dus nu slapen, maar weet niet precies wat het beste is te doen. Hertz zei dat we voor 90% verzekerd waren, maar voor wat weet ik niet precies. Voor dit soort gevallen of alleen bij ongelukken bijvoorbeeld. Alternatief is hier garage bellen of ze de auto wegslepen en iemand in Mexico betalen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

weet niet precies wat het beste is te doen
Eh... Hertz bellen, wellicht?

Virussen? Scan ze hier!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:23
Niets anders doen dan Hertz bellen!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Mensen maken tegenwoordig om de meest voor de hand liggende zaken al een topic op tweakers...

Strava

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:19
vhal schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:09:
Mensen maken tegenwoordig om de meest voor de hand liggende zaken al een topic op tweakers...
Er zijn wel eens verhalen dat dit soort dingen fout gaan en dat je zomaar zelf de schuld krijgt....

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Jochemd13 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:11:
[...]

Er zijn wel eens verhalen dat dit soort dingen fout gaan en dat je zomaar zelf de schuld krijgt....
Daarom Hertz bellen en niet de lokale "chorera" :)

Strava

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jochemd13 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:11:
[...]

Er gaan zoveel verhalen rond. Heel veel van die verhalen hebben weinig connectie met de realiteit en werkelijkheid (in ieder geval in het ruimte-tijd continuum waar wij in leven).

Lijkt me toch vrij duidelijk dat je bij problemen met een huurauto eerst contact opneemt met de verhurende partij. We hebben het hier over Hertz, wat een wereldwijd bekende maatschappij is, niet over Beun de Haas Goedkope Autohuur ;)

Nog ff en we krijgen een topic wat mensen moeten doen als hun huis in de fik staat ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:19
wildhagen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:14:
[...]

Er gaan zoveel verhalen rond. Heel veel van die verhalen hebben weinig connectie met de realiteit en werkelijkheid (in ieder geval in dit universum).

Lijkt me toch vrij duidelijk dat je bij problemen met een huurauto eerst contact opneemt met de verhurende partij. We hebben het hier over Hertz, wat een wereldwijd bekende maatschappij is, niet over Beun de Haas Goedkope Autohuur ;)

Nog ff en we krijgen een topic wat mensen moeten doen als hun huis in de fik staat ;)
Of een topic of het patat of friet is >:)

Ontopic:
Tja, dan is contact met Hertz opnemen wel het beste.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Wat een topic 8)7
'Help, ik sta bij de Appie en de aardappelen zijn op, wat nu?'

What about Hertz bellen? Verder klinkt het als een afgebroken/losgekomen stuurstang o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
-tom-562 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:01:
Wat een topic 8)7
'Help, ik sta bij de Appie en de aardappelen zijn op, wat nu?'
Volgens mij kun je in zo'n geval het beste naar een andere super gaan hoor ... kweenie ... /3

Volgens mij zocht TS een reden om lekker te snoeven dat ie in Mexico zit ... ;w

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

chronoz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:38:
Het stuur stuurt alleen nog het rechterwiel aan. Auto staat nu geparkeerd en het is 0:16 dus nu slapen, maar weet niet precies wat het beste is te doen. Hertz zei dat we voor 90% verzekerd waren, maar voor wat weet ik niet precies. Voor dit soort gevallen of alleen bij ongelukken bijvoorbeeld.
Lijkt mij dat dit alleen voor ongelukken geldt, niet voor (gebrekkig?) onderhoud aan de auto zelf. What's next, dat jij de motorrevisie betaalt als toevallig in jouw huurperiode de distributieriem knapt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Schitterend topic. Gewoon je Hertz bellen, die slepen 'm weg en brengen je een nieuwe. Ook gehad in Costa Rica maar dan met Thrifty. Kerel kwam aan in een nieuwe auto en nam de oude - met rokende koppeling - gewoon zo mee :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Gewoon Hertz bellen, als je zelf naar een garage gaat betalen ze niets vanuit Hertz zelf
Je verzekering die je hebt afgesloten moet ook dit soort reparaties dekken, zoniet, begin ik ook morgen maar een auto verhuur bedrijf met afgetrapte oude hokken, laat de klant ze maar opknappen zeker 8)7

Hertz is buiten je verhuurder, ook je tussenpersoon voor reparaties, het is tenslotte hun auto

Ik hoop overigens niet hetzelfde te krijgen, over 4 weken naar Amerika en daar een Ford Mustang gehuurd om een roadtrip te maken :+

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

Daniel36

vernieuwde formule

Ik zit op de wc en het toiletpapier is op, wat nu?

OT, Hertz bellen dus.
Succes ermee.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Op zich lijkt me dat ook geen verzekeringsgevalletje te zijn - maar gewoon slijtage en dus kosten 100% voor de verhuurder.

Maar natuurlijk gewoon contact opnemen met het verhuurbedrijf

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
Daniel36 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:58:
Ik zit op de wc en het toiletpapier is op, wat nu?
De fanshop van Feyenooit bellen, die hebben vast genoeg shirtjes. :+
Ohw wacht afdeling vervoer... De fanshop van VAG bellen.

Verwijderd

Deze gaat in de favorieten _O-

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Bookmarked. :)

Deed me meteen hieraan denken:

Afbeeldingslocatie: http://media.boingboing.net/wp-content/uploads/2014/06/tumblr_n5ujgam3zH1rlpicfo1_5001.jpg

Verwijderd

CynicRelief schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:11:
[...]
Volgens mij zocht TS een reden om lekker te snoeven dat ie in Mexico zit ... ;w
"Ik sta hier nu met mijn kapotte huur-Lamborghini voor de deur van het Four Seasons hotel in New York. Er brandt een lampje op het dashboard 'Check Engine', wat moet ik doen? Hertz bellen of gewoon een stickertje over het lampje plakken?" :+

OT: zoals de rest ook al aangeeft gewoon naar Hertz bellen, vooral niet zelf gaan klooien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 11:38 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb ook wel eens een defect gehad aan een huurauto in een Spaanstalig land 's avonds vlak bij het hotel en je kunt het beste de verhuurder bellen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

FabianGTI schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:53:

Ik hoop overigens niet hetzelfde te krijgen, over 4 weken naar Amerika en daar een Ford Mustang gehuurd om een roadtrip te maken :+
over 10 dagen naar Amerika, ik hoop ook dat ik zonder problemen aan de huurauto de vakantie doorkom :+

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou, gezien de urgentie, toch zeker niet wachten op die gasten van Herz.
Gewoon zelf openschroeven en het probleem oplossen; je bent een Tweaker of niet!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Barrycade
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Heb je je ouders al gebeld of ze je niet wat zelfstandigheid hadden kunnen bijbrengen? :p

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
Maar we missen het belangrijkste gegeven; Om wat voor auto gaat het? Anders kunnen we natuurlijk nooit advies geven. Anders even Hertz bellen om te vragen om welk merk, type, motor en uitvoering het gaat.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
@barrycade, jolke, tranen over de wangen van het lachen :+

Ik zou persoonlijk gewoon wachten tot een handige tweaker uit Nederland de tip geeft om dit op te lossen.
Loop al wel vast even naar de receptie dat je nog een paar weekjes blijft zitten! En tegen je reisverzekering zeg je dat het de schuld van tweakers.net was en niemand je serieus even opweg hielp. Gratis vakantie!!!! :)F :)F :)F :)F (bij gebrek aan een mexicaans vlaggetje)

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 07-05-2015 15:22 ]

• chronoz
Lekker makkelijk kinderachtige grappen maken. Eerste keer voor mij auto huren in buitenland en zit wel beetje in aflegen dorp en heb vaker gemerkt dat bedrijven heel moeilijk kunnen doen.

Maar blijf vooral grappen maken over iemand die zich onzeker voelt over de situatie waar hij tijdens vakantie in is beland. Ik zie jullie posts in het salarissentopic, allemaal 3x niets met 90% onder de €3000 bruto, dus ik zou toch maar eens in de spiegel kijken i.p.v. grappen maken vanachter de computer.

Voor de mensen die behulpzame reacties hebben gepost, bedankt. Het lijkt achteraf wel logisch ja, zeker aangezien Hertz een groot wereldwijd concern is, al vind ik het gewoon wat eng in een auto zitten van xx.xxx en schade voor misschien x.xxx, maar het zijn natuurlijk hun auto's en anders zouden ze inderdaad afgetrapte autos kunnen verhuren.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

KrazyJay

chronoz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Ik zie jullie posts in het salarissentopic, allemaal 3x niets met 90% onder de €3000 bruto, dus ik zou toch maar eens in de spiegel kijken i.p.v. grappen maken vanachter de computer.

[...]
Oh snap!

Ik wist niet dat inkomen een reden was om aan zelfreflectie te doen. Bedankt voor de opheldering. Over spiegels gesproken, dat low income-gespuis heeft wel kennelijk betere ideeën dan iemand die zich op dat moment in Mexico onzeker loopt te voelen, want Hertz bellen was echt zo een slecht idee nog niet!

• chronoz
De meeste mensen hadden inderdaad een beter idee wat te doen dan ik, maar je leest ook veel verhalen... vind sommige reacties wat denigrerend, denigrerend doen is niet zo moeilijk zoals je ziet.
ALTIJD, maar dan ook altijd 100% verzekering nemen!!!!! Ooit een Jeep Wrangler gehuurd bij Hertz, die kun je als enige auto niet 100% verzekeren. Waarom niet? Omdat ze het verdienen op de schade. Originele stevige Jeep bumpers worden vervangen door troep van blik, zodat je zomaar een deukje hebt. En dat is kassa voor Hertz. Ooit kwam ik terug van een boottocht en bleek dat iemand het plastic kapje van het achterlicht had afgereden. Licht deed het het gewoon nog. Kosten $6000. Bij Jeep kostte het kapje $250. Hertz: oplichters. Wees op je hoede en doe niks zelf, al helemaal geen grua laten komen, gaat je duizenden pesos kosten. Succes!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je afgelegen zit is de kans groot dat ze een lokale garagist op je afsturen die geen letter Engels spreekt. Als je dan niet weet wat te doen* kun je gewoon Hertz weer bellen, die kunnen telefonisch tolken.

* ik verdien meer dan 3k :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 02:36
TheBrut3 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:39:
Maar we missen het belangrijkste gegeven; Om wat voor auto gaat het? Anders kunnen we natuurlijk nooit advies geven. Anders even Hertz bellen om te vragen om welk merk, type, motor en uitvoering het gaat.
Bovenstaande is het enige wat ik nog wil weten, zal wel weer van die Franse rommel zijn geweest. Zo revolutionair en vernieuwend altijd bla bla bla, maar kwalitatief betrouwbaar? Nope. :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

chronoz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:24:
De meeste mensen hadden inderdaad een beter idee wat te doen dan ik, maar je leest ook veel verhalen...
Hint: minstens 90 procent van dat soort verhalen komen uit een compleet ander tijd-ruimte continuum of uit Fabeltjesland. Of zijn op minst zodanig dik aangedikt dat er van de werkelijkheid meestal maar weinig meer te bespeuren is.

Niet alles geloven wat op Internet staat ;)
KleineJoop schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:52:
[...]

Bovenstaande is het enige wat ik nog wil weten, zal wel weer van die Franse rommel zijn geweest. Zo revolutionair en vernieuwend altijd bla bla bla, maar kwalitatief betrouwbaar? Nope. :)
Volgens mij rijden ze in Mexico vooral met Amerikaanse en Japanse auto's? Toen ik er een paar jaar terug was heb ik er bijzonder weinig Europese auto's gezien eigenlijk (en dat waren ook nog eens bijna allemaal Volkswagens of Mercedessen).

Virussen? Scan ze hier!

• chronoz
Amerikaanse kleine Chevrolet inderdaad gehuurd, lekker goedkoop en als het mis gaat kosten beperkt.

Net even gebeld, lijkt allemaal vrij eenvoudig, eerlijk opgelost te gaan worden door Hertz en waarschijnlijk geen torenhoge kosten voor mij. Ik zal uiterlijk na einde vakantie deze week een update sturen van hoe het is verlopen.

Thanks. :)

Verwijderd

Lekker makkelijk kinderachtige grappen maken. Eerste keer voor mij auto huren in buitenland en zit wel beetje in aflegen dorp en heb vaker gemerkt dat bedrijven heel moeilijk kunnen doen.

Maar blijf vooral grappen maken over iemand die zich onzeker voelt over de situatie waar hij tijdens vakantie in is beland. Ik zie jullie posts in het salarissentopic, allemaal 3x niets met 90% onder de €3000 bruto, dus ik zou toch maar eens in de spiegel kijken i.p.v. grappen maken vanachter de computer.

Voor de mensen die behulpzame reacties hebben gepost, bedankt. Het lijkt achteraf wel logisch ja, zeker aangezien Hertz een groot wereldwijd concern is, al vind ik het gewoon wat eng in een auto zitten van xx.xxx en schade voor misschien x.xxx, maar het zijn natuurlijk hun auto's en anders zouden ze inderdaad afgetrapte autos kunnen verhuren.
Hahah 'men' hier kinderachtig vinden en zelf een beetje met pochen met je salaris.
En ook nog even mee lachen: op een 'computerforum' dit plaatsen 8)7 :D

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:29

CeesKees

I rest my Kees

Ik pak even bier en chips.... Dit kan een leuke worden!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
chronoz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:05:
Amerikaanse kleine Chevrolet inderdaad gehuurd, lekker goedkoop en als het mis gaat kosten beperkt.

Net even gebeld, lijkt allemaal vrij eenvoudig, eerlijk opgelost te gaan worden door Hertz en waarschijnlijk geen torenhoge kosten voor mij. Ik zal uiterlijk na einde vakantie deze week een update sturen van hoe het is verlopen.

Thanks. :)
Als het ding uit zichzelf stuk is gegaan, mag ik toch hopen dat het je helemaal niets kost. En als je nu een dag zonder auto zit, lijkt korting op de huurprijs mij ook niet meer dan normaal.

iRacing Profiel

• Barrycade
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Uh, toch is het fokking knap dat je uberhaupt in Mexico bent aangekomen.

Je woont/werkt in een Engelstalig land en volgens je post verdien je 14k per maand als gevierd zzp-er.

Maar je schiet in paniek als je huurauto van een wereldwijd verhuurbedrijf stuk raakt om de hoek van je hotel?

En bovenop dit alles kom je met zo'n post?

Wow.

Ik blijf bij mijn eerdere post. Maar dan zónder smiley.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Doei, je hebt je bij deze gediskwalificeerd ;w |:(

Vaak bu'j te bang!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Bewijst maar weer dat enige zelfredzaamheid en inkomen op geen enkele manier in relatie staan tot elkaar.

oftwel blijkbaar kan ieder kind een hoop geld verdienen, bij deze gaat geld als statussymbool ook out of the window dus. |:(

Maar nog veel plezier nog in Mexico, we zien het topic nog wel verschijnen dat er een spin op je hotelkamer zit. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou een burrito nemen :Y)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, dit topic was al redelijk jammer, maar nu er ook nog eens over en weer op elkaar gebasht wordt ga ik toch maar voor GM spelen.

chronoz: de gebruikers hierboven zijn misschien niet allemaal even netjes maar de boodschap dat je toch écht even zelfredzaam moet kunnen zijn en eerst eens moet kijken wat de verhuurder zegt voordat je een topic opent is geen slechte. Je zit al te fantaseren dat ze fout op je gaan reageren nog voordat je gebeld hebt en daar is niemand mee gebaat, jij nog allerminst. Als je vervolgens vindt dat je niet netjes genoeg behandeld wordt, maak dan gewoon een topicreport en ga niet collectief iedereen tegelijk beledigen of salarissen gelijkstellen aan intelligentie.

@de rest: gedraag jullie een beetje. Zowel de lullige reacties vooraf als het gebash achteraf had niet gehoeven. Als je vindt dat een topic slecht is dan maak je een topicreport. Als je vindt dat een user onbeschoft is ook. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.