Toon posts:

Moederbord keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van mijn plan mijn PC te gaan upgraden. Nu heb ik al de keuze gemaakt om een nieuwe videokaart aan te schaffen, namelijk de MSI GTX 960 4GB, maar nu het probleem is dus dat mijn huidige moederbord hem niet ondersteund en ik dus ook een nieuw moederbord wil gaan aanschaffen.

Hier de specs:

MSI GTX 960 4GB
i5 3550 processor
8gb DDR3

Ik ben bereid rond de 200 euro te betalen voor een goed moederbord. De bedoeling is vooral of ermee te gamen. Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven, zoniet vraag vooral dan zou ik replyen met de nodige antwoorden :)!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Welk moederbord heb je nu, en waarom zou die je nieuwe videokaart niet ondersteunen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een ASRock B75M-GL, mij is in ieder geval vertelt dat deze de GTX 960 niet maximaal zou kunnen ondersteunen om het maximale uit de videokaart te halen. En dat de betere optie daardoor was hem te vervangen met een beter moederbord.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 09:38 ]

• r3solution
  • Niet online
Het moederbord heeft geen gebreken of belemmering voor jouw videokaart als ik de spcificaties bekijk. Zorg dat je cooling & airflow in orde is, kaart erin en gaan.
Beter eerst zelf ondervinden dan zomaar doen op advies....in dit geval. ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me vreemd dat je moederbord de GPU niet ondersteund, maar mocht blijken dat er iets toch mist aan performance, zou ik pas kijken naar een ander mobo. Je hebt een 1155 socket CPU, en ik zou dan kijken naar de H77 of de Z77 chipsets. In de Pricewatch kun je vervolgens mooi filteren.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2015 10:19 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik gok dat Soldexio op de PCIe versie is gestuit. Dat maakt allemaal niet uit, of het nou 2.0 of 3.0 is,zelfs met een 980 ga je dat niet voltrekkenn.

• r3solution
  • Niet online
Zijn moederbord onderteunt netjes versie 3.0 volgens de fabrikant.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kun je nagaan, dan is er helemaal geen vuiltje aan de lucht ;).

Tevens schopje naar CAA, want enkel product.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 10-06-2015 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie zijn van mening dat een moederbord niks zal bijdragen in deze situatie? Ik ben namelijk bezig met mijn PC te uppen naar het niveau dat het in feite spellen zoals witcher toch relatief dicht bij ultra zou moeten kunnen draaien, heeft het dan geen zin om het moederbord te upgraden?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor TW3 op Ultra zou ik juist neigen naar een 970 ipv een 960...

Moederbord upgraden gaat een stuk minder effect hebben (if any).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Upgrade van het mobo gaat je niets (merkbaars) opleveren in prestaties.
Mocht je om andere reden toch een ander bord willen, neem dan *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bedankt!

@TERW_DAN: ik zal het eens doorlezen
@br00ky: Ik heb er zeker over zitten denken, maar aangezien er dus gezegd werd een moederbord te kopen (dit ook rond de 200 euro zou zijn) heb ik de 960 gekozen, misschien dat er nu meer ruimte is voor een upgrade :)

Nogmaals bedankt!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou het wel weten, tenzij je specifieke opties van een ander moederbord nodig hebt, die lekker laten gaan ten faveure van een 970 (al snap ik ook heus wel dat een moederbord nooit het prijsverschil tussen een 960 en 970 overbrugt, dus het is wel makkelijk praten ;).

[ Voor 33% gewijzigd door br00ky op 10-06-2015 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ten slotte nog een laatste vraag dan met name op wat br00ky heeft gezegd:

Hoeveel watt voeding zou ik nodig hebben voor de 960 en 970 respectievelijk en wat is een goede aanrader wat betreft koeling, ik heb het gevoel dat deze momenteel niet té sterk is.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Te sterk kan natuurlijk niet, het gaat vooral om de kwaliteit. Welke voeding heb je nu? Merk + vermogen + exacte type + leeftijd.

Voor beide kaarten is een goede 450W voeding immers al voldoende.

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 10-06-2015 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik dat zou kunnen vinden :P

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zit altijd een mooie tabel/sticker aan de zijkant van je voeding. Die geeft alle info die we nodig hebben.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
kast open maken en op de voeding sticker kijken(eventueel foto maken). daar staat 9/10 keer wel een sticket met merk/type/wattage. alleen leeftijd is lastig. maar kijk eerst maar eens welk merk/type/wattage. dan komen we al een heel eind.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 10-06-2015 13:48 ]

• loki504
ken die voeding niet. maar kan er ook niet heel veel over vinden. misschien weet kr00ky of the mask wel iets meer over de voeding. denk niet dat hij heel geweldig is.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Inter-Tech is bagger. Je mag blij zijn als die niet ontploft als er meer dan 300W wordt gevraagd. Daar kom je met een 970 niet aan, maar doe die zo snel mogelijk weg.

Nu je dit weet, hoeveel heb je over voor een nieuwe voeding, en heb je nog specifieke wensen wat betreft sleeving (heb je bijv. een window in je case?), modulair ja/nee etc.

[ Voor 33% gewijzigd door br00ky op 10-06-2015 13:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

5 tientjes voor een 750W voeding moet eigenlijk al genoeg aantonen. Een goede voeding is een stuk duurder. Daarbij zijn de online reviews (voor zover te vinden van Inter-tech) ook niet al te best. Wegsmijten dat ding dus en een degelijke PSU erin hangen.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07-2025

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

br00ky schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:57:
Inter-Tech is bagger. Je mag blij zijn als die niet ontploft als er meer dan 300W wordt gevraagd. Daar kom je met een 970 niet aan, maar doe die zo snel mogelijk weg.

Nu je dit weet, hoeveel heb je over voor een nieuwe voeding, en heb je nog specifieke wensen wat betreft sleeving (heb je bijv. een window in je case?), modulair ja/nee etc.
Aan de verpakking ziet die eruit alsof hij van de zwarte markt komt _o-

Ik zou ook dat ding eruit gooien en een mooie PSU erin leggen

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 23:10

Vickiieee

Kritische lezer.

Wat ik me nu af vraag:
- Door wie of wat heb jij je PC in elkaar laten zetten?;
- Wie geeft je het advies dat je een nieuw moederbord zou moeten kopen als je een videokaart upgrade?;

No offense, maar die persoon schijnt er niet bijster veel verstand van te hebben.. :#

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Verwijderd

Topicstarter
No offense taken, maar het lijkt me duidelijk! Adviezen voor een goede voeding? Dan bestel ik deze gelijk mee met de voeding!

Tevens ben ik nog niet ervaren met zelf een PC in elkaar zetten dus heb de vorige op een website besteld als kant en klare PC, heb al een tijdje rondgekeken op tweakers waarin nu duidelijk wordt dat deze website er ook niet bijsterveel verstand van hebben of veel te veel vragen, vandaar dat ik hem nu zelf ga upgraden en aanpassen waar nodig!

Excuses wat meer info:

Budget rond de: 100~150 mag. Ik heb geen verdere eisen hij hoeft niet modulair te zijn mijn kast is gesloten met uitzondering van ventilatie ruimtes, looks doen er niet toe.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 14:17 ]

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:08:
No offense taken, maar het lijkt me duidelijk! Adviezen voor een goede voeding? Dan bestel ik deze gelijk mee met de voeding!

Tevens ben ik nog niet ervaren met zelf een PC in elkaar zetten dus heb de vorige op een website besteld als kant en klare PC, heb al een tijdje rondgekeken op tweakers waarin nu duidelijk wordt dat deze website er ook niet bijsterveel verstand van hebben of veel te veel vragen, vandaar dat ik hem nu zelf ga upgraden en aanpassen waar nodig!

Excuses wat meer info:

Budget rond de: 100~150 mag. Ik heb geen verdere eisen hij hoeft niet modulair te zijn mijn kast is gesloten met uitzondering van ventilatie ruimtes, looks doen er niet toe.
Nog steeds benieuwd waar jij dan je PC besteld hebt. Dan blijf ik daar ver uit de buurt! haha :+ :D (Puur uit nieuwsgierigheid).
Hebben zij je ook verteld dat je dan voor een nieuwe videokaart ook een nieuwe moederbord nodig hebt?

Edit: even voor de duidelijkheid: de GTX960 had je nog niet gekocht toch, deze stond alleen op de planning om te gaan kopen? En is je budget voor de videokaart dan zo'n €200,- en een voeding €100-€150,-? In totaal dus maximaal €350,-?

Anyway: ik zal even op zoek gaan! Zal dit bericht zo editten.

[ Voor 10% gewijzigd door Vickiieee op 10-06-2015 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dragoncomputers haha, duidelijk taal hier ^^

Ik was bereid 450 euro uit te geven aan de hele upgrade. Dit was dan voor moederbord + videokaart. Zoals gebleken dus is het moederbord overbodig uptegraden, dus budget blijft 450 euro maximaal. 960 staat op de planning, 970 wordt momenteel overwogen, als je een goeie optie hebt die rond de 500 euro zit (dan uiteraard wel met de 970 4GB), zet het er vooral neer wordt zeer gewaardeerd!

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 14:23 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeker als je TW3 lekker wil gaan spelen op FHD is een 970 bij jouw budget eigenlijk een nobrainer. Allround is de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 of pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G dan een prima keus.

Doe er een pricewatch: Antec VPF Series 450W of eventueel een 550W versie als die 450W slecht leverbaar is bij en je bent voor de komende paar jaar good to go. Een kwaliteitsvoeding hoeft dus niet veel te kosten :). En een linkje erbij dat 450W uiteraard genoeg is.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 10-06-2015 14:32 ]

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Nevermind, ik sluit me aan bij br00ky hierboven!

Wat hij noemt ziet er gewoon goed uit. Misschien boven je budget, maar zeker met de GTX970 kan je weer een tijd vooruit!

On a sidenote: ik vind het bij die verbruiksgrafieken altijd zo mooi om te zien als een nieuwere, krachtiger generatie minder watt verbruikt dan de generatie er direct voor :D

Verwijderd

Topicstarter
Thanks heren! Ontzettend bedankt, just to be sure, ik kan gewoon de 960 nog aanschaffen met deze voeding en dat geeft verder geen problemen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen probleem, die gebruikt immers iets minder dan een 970.

Verwijderd

Topicstarter
Nou om de topic maar even af te ronden dan! Ik heb zojuist de 550W versie van Antec besteld met de GTX 970 4GB. Thanks voor de tips en zeker een +1 voor jullie! Topic kan gesloten worden!

• loki504
En hoe speelt tw3? Dat willen we natuurlijk weten:)

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet nog eerst aankomen! 2-3 dagen levertijd!

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren,

Zojuist zijn de onderdelen binnengekomen en ben nu bezig met het aansluiten nu is echter het probleem: mijn GTX 970 heeft een 8 pin nodig en de antec voeding heeft dit niet! Is een 6 en 2 pin hetzelfde als een 8 pin in dit geval?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja.
Zoek de pinout maar op, dan weet je het zeker.
Pagina: 1